תחנה סופית נתב”ג: בית הקברות למכוניות של נמל התעופה

 

תופעת נטישת מכוניות ישנות היא מטרד שמעסיק את הרשויות המקומיות על בסיס קבוע, עם מכוניות שירדו מהכביש לא בצורה חוקית ופשוט נזנחים ברחובות הערים, במגרשי מכוניות, בצידי הדרך ועוד ומהוות מפגע בטיחותי עבור הסביבה. לצד זה, מסתבר שתופעת נטישת רכב ישן בנמל התעופה בן גוריון, הינה תופעה שכיחה למדי ומדי שנה ננטשים שם עשרות רבות של מכוניות. את רוב בעליהן של המכוניות מצליחה רשות שדות התעופה לאתר, ואלו נדרשים לפנות אותם לאחר תשלום קנס, אולם מסתבר שישנן עשרות רבות של מכוניות שבעליהן התאיידו בצורה כלשהי (לעתים עזבו את הארץ ולא חזרו), ואלו מועברות למגרש אחסון של רשות שדות התעופה, שם הן נרקבות שנים רבות. כמה שנים? לא מעט מכוניות עומדות שם כבר יותר מ-10 שנים.

המכוניות הנטושות נמצאות במגרש החניה של רשות שדות התעופה אליו נגררות גם כל המכוניות שחנו שלא כחוק. ביקור במקום חושף עשרות מכוניות משנות ה-90 או תחילת שנות ה-2000 ולעתים גם מכוניות חדשות יותר מהעשור האחרון שמעלות אבק בחלק מהמקרים, או נרקבות לחלוטין ברוב המקרים. לדברי אנשי רשות שדות התעופה, אין ביכולותיהם מה לעשות יותר מדי עם הרכבים הנ”ל, ולמעשה הם די תקועים עם המכוניות במקום, והסיכוי שהבעלים שלהן יגיע למקום ויפנה אותם, תהליך הכולל גם תשלום קנס ודמי חניה שעלולים להסתכם באלפי שקלים רבים, הינו אפסי לחלוטין.


מסתבר שעד לפני שנתיים רשות שדות התעופה גם לא יכלה לפנות את הרכבים הנטושים מהחניונים, ורק בהתערבות של השרה לאיכות הסביבה לשעבר גילה גמליאל, הוסמכה רשות שדות התעופה לפנות את הרכבים האלה לראשונה, וזאת במסגרת חוק שמירת הניקיון. בכך פתרה השרה את נתב”ג מהבעיה שהוא אינו מצוי בתחום שיפוטה של אף רשות מוניציפלית והסמכות לסלק גרוטאות רכב שהושלכו ברשות הרבים נתונה בחוק לרשויות המקומיות.

The post תחנה סופית נתב”ג: בית הקברות למכוניות של נמל התעופה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.