מכון המחקר האמריקאי JD POWER שסוקר מדי שנה את איכות ואמינות דגמי הרכב שנמכרים בארה”ב, מפרסם את תוצאות המחקר החדשות שלו אשר נערכו בקרב עשרות אלפי בעלים של מכוניות חדשות שנרכשו בשנת 2019 והחזיקו את רכבם 3 שנים. עם פרסום תוצאות הסקר החדש, ממשיכים המותגים הקוריאניים לככב בסקר האמינות כאשר קיה מדורגת ראשונה בשוק הרכב ובחלוקה לפי קטגוריות מובילה גם ג’נסיס את שוק היוקרה.
במסגרת הסקר השנתי שעורכת J.D. Power, היא בוחנת את איכות הרכבים ב-9 קטגוריות עיקריות הכוללות את המנוע ותיבת ההילוכים, מערכת המולטימדיה, תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות, איכות המתגים והצגים, בקרת האקלים, איכות המושבים, עמידות תא הנוסעים, עמידות חלקי מרכב הרכב החיצוניים וחווית הנהיגה שמצהירים עליה הבעלים. את המידע שהיא מקבלת מבעלי הרכבים היא מדרגת בניקוד “PP100” המציין את מספר בעיות שדווחו לכל 100 מכוניות שנבדקו (Problems Per 100 vehicles). התקלות אגב הפופולריות ביותר כיום בשוק הרכב מתרכזות במערכות המולטימדיה ובקישוריות לטלפונים הסלולרים שגורמים ללקוחות הכי הרבה ליצור קשר עם מרכזי השירות.
מותגי הרכב האמינים ביותר בארה”ב
לפי תוצאות הסקר החדש, מותג קיה מוביל באמינות ומדורג ראשון מבין כל יצרני הרכב, עם ממוצע של 145 תקלות לכל 100 מכוניות חדשות שעלו לכביש ב-3 שנים האחרונות. בשוק היוקרה מוביל מותג ג’נסיס עם ממוצע של 155 תקלות לכל 100 מכוניות חדשות שעלו לכביש ב-3 שנים האחרונות.
מותגים נוספים שהשיגו תוצאות אמינות מרשימות בשוק העממי, הם ביואיק (באופן מפתיע משהו) עם ציון של 147 תקלות לכל 100 מכוניות חדשות, יונדאי עם 148 תקלות לכל 100 מכוניות, טויוטה עם 158 תקלות ודודג’ עם 166 תקלות. בשוק היוקרה אחרי ג’נסיס דורגה לקסוס כאמינה ביותר עם 159 תקלות לכל 100 מכוניות והקדימה את פורשה עם 162 תקלות, קדילאק עם 168 תקלות ולינקולן עם 180 תקלות לכל 100 מכוניות. אם תהיתם מדוע המכוניות העממיות נחשבות לאמינות יותר מדגמי היוקרה, לפי מכון המחקר זה משום שהן כוללות פחות טכנולוגיה מתקדמת שלא הספיקה להוכיח את עצמה. טסלה אגב לא מדורגת ברשימת הדגמים האמינים, אך מובילה בתחום עדכוני התוכנה מהאוויר, נתון שלדעת מכון המחקר מעניק יתרון עצום למותג.
דגמי הרכב האמינים ביותר בארה”ב
בדירוג לפי דגמי רכב, טויוטה קורולה מובילה את שוק המשפחתיות הקומפקטיות, יונדאי סונטה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות (“מכוניות מנהלים” בישראל), מאזדה MX-5 את קטגוריית הספורטיביות הקומפקטיות, פורד מוסטנג את קטגוריית הספורטיביות בגודל בינוני ודודג’ גרנד קארוואן את שוק המיניוואנים. רכב הפנאי הקומפקטי המוביל הוא ביואיק אנקור (אח חורג לאופל מוקה ושברולט טראקס), את קטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים הוביל ביואיק אנוויז’ן (אח חורג לאופל גרנדלנד). את קטגוריות רכבי הפנאי הגדולים יותר מובילים יונדאי סנטה פה וקיה סורנטו, את קטגוריות הטנדרים מובילים ניסאן פרונטיר, טויוטה טונדרה ושברולט סילברדו. בשוק היוקרה מככבים (לפי הקטגוריות השונות) ב.מ.וו סדרה 4, לינקולן MKZ, דגמי לקסוס UX, NX ו-RX ופורשה קאיין.
לדברי JD POWER, יצרני הרכב חייבים לבצע מעבר מהיר יותר לעדכוני תוכנה מרחוק, המסוגלים לפתור מגוון רחב של תקלות בבית הלקוח וללא הצורך להגיע למרכז שירות של היצרנים. “בשעה שטלפונים סלולריים לדוגמה מתעדכנים כל הזמן עם גרסאות תוכנה מהאוויר, יצרניות הרכב חייבות לנצל את הגישה הזו כדי לתקן בעיות, לשפר תכונות ולהוסיף יכולות כדי לשמור על הבעלים מרוצים. יצרנים שבעתיד יובילו את עדכוני התוכנה מהאוויר (OTA), יובילו לדעתם את השוק”.
The post סקר מכון JD Power האמריקאי ל-2022: קיה וג’נסיס הכי אמינות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.