מותג הרכב Lynk & Co הוא מותג פרמיום שפותח ע”י וולוו וג’ילי, מיוצר בסין מאז 2016 ומאז הספיק למכור ברחבי העולם יותר מ-1.22 מיליון רכבים. בינואר 2023 החלה חברת ‘מאיר’, יבואנית וולוו, הונדה ופולסטאר, בשיווק המותג עם דגם ה-01, רכב פנאי משפחתי פלאג-אין הייבריד, המהווה אח חורג לוולוו XC40 וחולק עימו את אותה שלדה ושלל מכלולים משותפים, אך מציע טווח נסיעה חשמלי גבוה משמעותית, אבזור עשיר יותר ומחיר נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים. יחד עם זאת, ביטול הטבות המס שהוענקו לרוכשי דגמי הפלאג-אין ותג מחיר של 242,900 שקל, הקשו על המכירות ולמרות זאת נמכרו עד כה קצת יותר מ-800 רכבים. בסוף השבוע הנוכחי הושק לינק אנד קו 02 באירופה, הדגם שעימו מכוון היצרן לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים הפורחת ביותר בישראל. האם לינק אנד קו עומדת להפוך למותג הרבה יותר פופולרי כאן?
הלינק 02 הוא דגם נוסף במשפחת רכבי הפנאי החשמליים מבית ג’ילי הסינית, ולמעשה מדובר באח נוסף לדגמי זיקר X, וולוו EX30 וסמארט #01 ו-03, החולק עימם את אותה פלטפורמה ייעודית חשמלית (SEA2) ושלל מכלולים טכניים נוספים. העיצוב מזכיר מאוד את זיקר X בחזית, אך בצידי הרכב נרשם עיצוב דמוי קופה עם דמיון ניכר לטויוטה C-HR החדשה, אך התוצאה הסופית מרשימה מאוד עם ג’יפון מודרני ומפתה למראה, בעל עיצוב מהסוג שככל הנראה לא יעצבן אף אחד. למרות שמדובר ברכב מקטגוריית ה-B-SUV, הודות לממדים המזכירים את BYD אטו 3 (אורך של 4.46 מטר, רוחב של 1.84 מטר וגובה של 1.57 מטר), יחד עם בסיס גלגלים הנמתח על 275 ס”מ ומספק מרווח מכובד למשפחה, בחברה מייעדים אותו דווקא כמתחרה ישיר לאטו 3, הנחשב כיום לרכב הנמכר ביותר בישראל.
גם נפח תא המטען נדיב ועומד על 440 ליטר, אולם בהתאם לתקנות הבטיחות האירופאיות אין גלגל רזרבי ותיאלצו להתפשר בערכה לתיקון של פנצ’רים בשעת הצורך. האבזור החיצוני נדיב וכולל תאורה היקפית מלאה מסוג LED (יחידות התאורה האחוריות משולבות בתוך הספוילר ומקנות הופעה מתוחכמת), חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, גג זכוכית פנורמי עם סינון של 99% מקרינת השמש והבטחה ל-SPF50, אשר לכאורה מגן על הנוסעים ברכב מהשמש כאילו התמרחו בקרם הגנה עם מקדם גבוה של 50, אך לשמחתנו הלקוחות בישראל יקבלו גם סט ווילונות מקורי לגג כלול במחיר. אל אלו מצטרפים שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי “20 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח וידיות פתיחת דלתות נסתרות.
תא נוסעים איכותי ומפנק
גם עיצוב סביבת הנהג מזכיר את האח החורג מבית זיקר, אולם אינו זהה וכולל שלל שינויים המתרכזים בין היתר בקונסולה מרכזית הכוללת פטנטים שימושיים לאחסון חפצים, עיצוב שונה לשלל משטחים ויותר הפרדה בין הנהג והנוסע שלצידו. המושבים המעוצבים בסגנון ספורטיבי, נוחים ואוחזים, איכות החומרים וההרכבה בליגה של רכבי הפרמיום וישנם כמה אופציות של שילובי צבעים בתא הנוסעים התורמים לתחושה יוקרתית. רשימת האבזור עשירה וכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי “10.2, מסך מולטימדיה מרכזי “15.4 הכולל עדכוני תוכנה מהאוויר (בחודשים הקרובים יכלול גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, הגה קטום בשני צבעים, ידיות פתיחת דלתות מסוג ‘Touch’, חימום מושבים קדמיים, מערכת שמע יוקרתית מתוצרת Harman&Kardon עם 14 רמקולים, צמד משטחי טעינה אלחוטיים לטלפונים ועוד, אך ייתכן והדגם ישווק בארץ ב-2 גרסאות לבחירה, כאשר חלק מהאבזור יוצע ברמת הגימור הגבוהה. האבזור הבטיחותי כולל את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
ללא גרסת ביצועים
בניגוד לכל אחיו החורגים למשפחה, בלינק אנד קו מוותרים לעת עתה על גרסת ביצועים כפולת הנעה ומתמקדים בגרסת הנעה אחורית, המשלבת היטב בין ביצועים נאים לנוחות ולטווח נסיעה גדול אשר אמורה לקלוע יותר לאופיו של המותג. יחד עםזאת, עם הספק של 275 כ”ס ותאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות, מדובר בביצועים נמרצים במיוחד, הטובים ממרבית המכוניות בקטגוריה והרבה מעל מה שאנו צריכים בחיי היום יום. בדומה לכל דגמי חברת האם וולוו, גם המהירות המרבית עומדת על 180 קמ”ש. במפגש ההיכרות שלנו עם הרכב לא ממש ערכנו נסיעת מבחן, אלא יותר ניתנה לנו ההזדמנות לעבור עם הרכב את מסלול הניסויים של היצרן בעיר צ’נגדו בסין, המשלב קצת תאוצות מהירות, מסלול שמיניות מהנה לבחינת אחיזת הכביש ומסלול משטח אבנים שמטלטלות היטב את הרכב בו ניתן היה להתרשם מאיכות הייצור וההרכבה אשר סיפקו תא נוסעים שקט לחלוטין. על טווח נסיעה במציאות ונוחות נסיעה נמצטרך לחכות למבחן שנערוך לו בהמשך בארץ. הדגם יוצע עם סוללת 66 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה של 445/465 ק”מ (תלוי ברמת הגימור), נתון מרשים לרכב שנהנה מהמרכב הכי אווירודינמי (0.259cd). לדגם טעינת DC מהירה עד 150 קילוואט.
פוטנציאל ללהיט מכירות
לינק אנד קו 02 אמור להגיע לארץ ככל הנראה כבר בחודש הבא, ולראשונה יש למותג הזדמנות להשתלב בקטגורית הרכב המבוקשת ביותר בישראל ולהגדיל דרמטית את המכירות, עם רכב פנאי אופנתי ומרשים למראה, המציע שילוב מוצלח של ביצועים, נוחות וטווח נסיעה ואשר מלווה ככל הנראה גם בבטיחות מושלמת (כל אחיו החורגים לפלטפורמה זכו בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי). היצרן מצהיר על מתחרה ישיר ל-BYD אטו 3 ושיווק הדגם שהחל אמש באירופה עם תג מחיר התחלתי של €35,495, הנמוך יותר משל זיקר X, עשוי להתבטא בארץ בתמחור אגרסיבי שאולי יחל מ-170 ומשהו אלף שקל. במידה והתמחור אכן יהיה כך, נדמה שללינק אנד קו יש רכב עם פוטנציאל לא רק להפוך ללהיט מכירות מקומי, אלא גם להפוך למותג הנמכר ביותר מבין המותגים שמחזיקה כיום ‘מאיר’ היבואנית. מי שעשוי להרוס את החגיגה בטרם עת, היא רשות המסים שטרם החליטה איזה מס יוטל על החשמליות בינואר הקרוב, נתון שללא ספק גורם כאב ראש רציני לאנשי היבואן, שמקשה עליהם במו”מ מול היצרן לגבי התחייבות לכמות גדולה של מכוניות בתמורה למחיר תחרותי.
אל קטגוריית הרכב החזקה בישראל צפוילהצטרף כבר בחודש הבא לינק אנד קו 02, ג’יפון חשמלי ומשפחתי המפיק 272 כ”ס, מאיץ ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות ומבטיח טווח נסיעה עד 445 ק”מ. המחיר באירופה נמוך משל זיקר X ובמידה ויתחיל עם קידומת של 170 אלף שקל בארץ, נדמה שצפוי להפוך ללהיט, רק שיש מי שכבר מנסה להרוס את החגיגה.
The post מתכון להצלחה? לינק אנד קו 02 בדרך לארץ ועל הכוונת BYD אטו 3 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.