חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, משיקה את הדור החדש של ה-G קלאס, רכב השטח היוקרתי ביותר של היצרן וסמל סטטוס בקרב עשירי העולם, אשר חוגג 45 שנה מאז שהחל את דרכו בעולם ב-1979, בכלל כרכב עבודה בעל יכולות עבירות מרשימות בשטח. ה-G קלאס שהגיע ביבוא רשמי לארץ רק בשנים האחרונות, הספיק כבר להעלות לכבישי ישראל מעל 200 מכוניות, נתון מרשים לרכב שמחירו חוצה את רף המיליון שקל.
הדור החדש של ה-G קלאס מציע את אותה נוסחה מוכרת, רק עם יותר טכנולוגיה, הפחתת זיהום האוויר וצו השעה וגרסה 100% חשמלית שנוספה לראשונה במשפחת הדגם. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה, במטרה לשמור על האופי והייחוד של הדגם, ולמעט נגיעות קוסמטיות קלות (גריל בעיצוב חדש, כשמסביבו פס LED המאיר את הגריל ופסי הגנה חדשים בצידי הרכב למשל). יחד עם זאת, לדברי היצרן מדובר בדור חדש לחלוטין שפותח במטרה לשמור על יכולות השטח המצוינות והמסורתיות של הדגם, ויחד עם זאת גם להיות ידידותי יותר לסביבה וחסכוני בדלק. “הלקוחות של ה-G קלאס לא מתעניינים בצריכת הדלק, אבל לראשונה יש לו גם מערכת היברידית, שתורמת קלות לחיסכון בדלק, לצד הפחתת פליטת מזהמים”, כך סיפר יניב ביטון מנהל מותג מרצדס בישראל.
ה-G קלאס החדש ישווק בארץ ב-4 גרסאות לבחירה: גרסת הבנזין, ה-G 500 שמצוידת במנוע 2,999 סמ”ק, 449 כ”ס וצפויה להמשיך ולהיות הדגם הנמכר ביותר במשפחת ה_G קלאס. לצידו תוצע גם ה-G 450 d, גרסת הדיזל המצוידת במנוע של 2,989 סמ”ק, 367 כ”ס ובקצה הדגמים המונעים בדלק תוצע הגרסה הספורטיבית, ה-AMG 63 (בנזין) בעלת מנוע בנפח של 3,982 סמ”ק המפיק 585 כ”ס ומספק תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות. כל הדגמים הנ”ל יוצעו לראשונה עם תגבור היברידי 48V המסייע בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים לצד שיפור הביצועים.

מרצדס G קלאס חשמלית
החידוש המשמעותי בדגם הוא הצטרפותה לראשונה של גרסה חשמלית מלאה, שתציע את כל יכולות ה-G קלאס המוכרות, בתוספת מערכות ייחודיות לשטח המתאפשרות ע”י הנעה חשמלית, ובעיקר עם חווית נהיגה חשמלית הכוללת נסיעה שקטה משמעותית, נטולת ויברציות וללא פליטת מזהמים. גרסה זו כוללת את אותו עיצוב מוכר של דגמי הבנזין, בתוספת לוגו EQ בצדי הרכב ואופציה לשנות את מכסה הגלגל הרזרבי המיתולוגי של ה-G Class מעיגול לריבוע, כשבתוכו כל הציוד הנדרש לטעינה. הדגם החשמלי עונה לשם G 580 וכולל הנעה כפולה, הספק משולב של 587 כ”ס וסוללת 116 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה של עד 453 קילומטרים בתקן ה-WLTP ותמיכה בטעינת DC מהירה עד 200 קילוואט המאפשרת טעינת 170 ק”מ ב-32 דקות. באופן תמוה, לדגם אין תמיכה ב-V2L המאפשרת חיבור מכשירי חשמל ביתיים לרכב בשטח. כמו כן, לדגם מספר יכולות חדישות הכוללות את ה-G Turn, שמאפשר לרכב להסתובב על הציר ולבצע פניית פרסה על המקום (אך מיועד לשימוש בשטח ולא על הכביש), וה-G steering לצמצום רדיוס הפניות בעיקולים חדים במיוחד וקרוז קונטרול בשטח, במהירות זחילה קבועה בעלייה ובירידה בצורה אוטומטית, שמאפשרת לנהג להתרכז בהיגוי.
ה-G קלאס ימשיך להציע יכולות שטח משובחות עם שלדת סולם, מתלים נפרדים מלפנים, סרן אחורי קשיח, הילוך כח, הנעה כפולה ו-3 נעילות דיפרנציאל, כאשר כלל הדגמים מצוידים גם במערכת מתלים אדפטיבית, מצלמת 360 הכוללת פונקציה של “מכסה מנוע שקוף”, מרווח גחון של 244-250 ס”מ, אפשרות לצלוח מעברי מיים עד עומק של 85 ס”מ (במקום עד 70 ס”מ בדגם היוצא), ובתא הנוסעים גם סביבה מרצדסית טיפוסית הכוללת את מערכת ה-MBUX בגודל 12.3 אינץ’ לצד לוח מחוונים דיגיטלי באותו הגודל, גג נפתח חשמלי, מערכת שמע של Burmester, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים עם 3 אזורים, ריפודי עור למושבים ולהגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, וו גרירה חשמלי וחבילת אבזור בטיחות מלאה של מרצדס.
מחירי מרצדס G קלאס החדש מטפסים בכמה עשרות אלפי שקלים מודל הדור היוצא ויחלו מ-1.45 מיליון שקל לגרסת הדיזל, 1.55 מיליון שקל לגרסת הבנזין, 1.7 מיליון שקל לגרסה החשמלית, שעונדת את התואר “החשמלית היקרה ביותר בישראל” ועד ל-2.1 מיליון שקל לגרסת ה-G63 AMG הבכירה. היבואן מעריך שימכור כאן כמה עשרות מכוניות מדי שנה ואספקות ראשונות של הדגם צפויות בינואר 2025.
The post מרצדס G קלאס החדש בישראל: יוצע לראשונה גם בגרסה חשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.