מוטב מאוחר מאשר אף פעם: נחשפה סוזוקי ויטארה חשמלית

באיחור ניכר מצטרפת סוף סוף סוזוקי לעידן החשמלי וחשפה במילאנו את הויטארה החשמלית, הרכב החשמלי הראשון של היצרן. הדגם ייוצר במפעל החברה בהודו (הנחשב לאחד השווקים הגדולים של סוזוקי בעולם) החל מאביב 2025, וצפוי להגיע לשווקים ראשונים גם באירופה, יפן ועוד כבר מחצית השניה של 2025.

הויטארה החשמלית היא למעשה גרסת הייצור של דגם הקונספט החשמלי “eVX” שהוצג לפני כמעט שנתיים בהודו. לדגם עיצוב חדש ושונה לחלוטין מהויטארה בנזין המוכרת, עם קווים מודרניים יותר ומעוגלים ופלטפורמה ייעודית חשמלית “HEARTECT-e”. הממדים החיצוניים דומים לדגם הרגיל (קטגוריית הג’יפונים הקומפקטיים B-SUV) עם מרכב באורך של 4.27 מטר, רוחב של 1.8 מטר וגובה של 1.63 מטר, אך הודות לבסיס גלגלים של 270 ס”מ ופלטפורמה ייעודית חשמלית, המרווח לנוסעים צפוי להיות נדיב משמעותית ביחס לויטארה המוכרת ובמיוחד לאלו שיושבים מאחור.

סוזוקי ויטארה חשמלית

גם בתא הנוסעים מציעה הויטארה החשמלית עיצוב חדש לחלוטין שטרם פגשנו בקרב דגמי היצרן, עם הופעה טכנולוגית יותר, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי, אך גם עם שלל מתגים פיזיים לתפעול מהיר של מערכות חיוניות בנהיגה.

סוזוקי ויטארה חשמלית

הדגם יוצע ב-3 גרסאות הנעה חשמלית לבחירה, החל מגרסת כניסה המפיקה 145 כ”ס, דרך גרסת 175 כ”ס ועד גרסת הנעה כפולה המפיקה 185 כ”ס. גרסת הבסיס מצוידת בסוללת 49 קוט”ש , בעוד שאר הגרסאות מצוידות בסוללת 61 קוט”ש. נכון לעתה היצרן לא מספק נתוני ביצועים או טווח, אך סביר להניח שגרסת הכניסה תציע טווח סביב ה-350 ק”מ, בעוד הגרסאות הבכירות יציעו סביב ה-400 ק”מ פלוס.

The post מוטב מאוחר מאשר אף פעם: נחשפה סוזוקי ויטארה חשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.