בחודש החולף החל גל חדש של מכוניות פלאג-אין הייבריד (PHEV) שהחלו להגיע לארץ מהדור החדש של יצרני הרכב, שמבטיחים חיסכון ניכר בדלק, נתוני תצרוכת דלק מרשימים וטווחי נסיעה גבוהים המגובים במחירים תחרותיים המתאפשרים הודות ליבוא הדגמים החדשים מסין. יחד עם זאת, כדי ליהנות מכל הטוב שמבטיחים היבואנים, תהיו חייבים להתקין עמדת טעינה ביתית שתאפשר לכם למצות את מלוא הפוטנציאל של נתוני צריכת הדלק המרשימים. את זה מן הסתם פחות יספרו לכם באולמות התצוגה, ואם קיבלתם את הרכב למשל ממקום העבודה, אז סביר להניח שצריכת הדלק פחות תעניין אתכם וגם אם יתקינו לכם עמדת טעינה ביתית, אז בכלל לא בטוח שתשתמשו בה על בסיס קבוע.
חלופה אטרקטיבית יותר למי שאין ברשותו עמדת טעינה או רצון להתעסק עם זה
במצב הזה שדורש התעסקות עם עמדת טעינה והתחברות אליה כמעט על בסיס יום יומי, נשאלת השאלה הפשוטה: מדוע לא לרכוש בעצם מכונית היברידית רגילה (HEV) שתעניק לכם את החיסכון הנדרש בדלק ובלי כאבי הראש הנובעים מההתעסקות עם עמדת טעינה? קחו למשל את יונדאי אלנטרה, המכונית ההיברידית (וגם הבנזין) הפופולרית בישראל, ממנה נמסרו מתחילת השנה יותר מ-8,300 רכבים. לאלנטרה המחודשת שהושקה בארץ לפני כחצי שנה, יש יחידת כח היברידית הכוללת מנוע 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המיועדת בראש ובראשונה לחיסכון בדלק וידידותיות לסביבה, ובשני הסעיפים האלו היא בהחלט מצטיינת, עם צריכת דלק שנעה במציאות סביב ה-19 ק”מ לליטר (לעומת 22.7 ק”מ לליטר הצהרת יצרן), וככל שתנהגו בצורה מושכלת יותר ולא תחפשו אחר ביצועים ספורטיביים שאותם היא לא מתיימרת לספק, אז תוכלו להגיע לנתונים מרשימים עוד יותר. עם הספק משולב של 139 כ”ס ותאוצה של 10.5 שניות ל-100 קמ”ש בגרסת הכניסה, או 10.8 שניות ל-100 קמ”ש בשאר רמות הגימור, מדובר גם במכונית זריזה. אם נשווה את הנתונים הנ”ל למכונית פלאג-אין מהדור החדש, אז נגלה שמי שידאג לחבר את הרכב כמעט מדי יום לעמדת הטעינה, יוכל להגיע לנתונים מרשימים יותר, אולם מי שיתעצל או שאין ברשותו עמדת טעינה זמינה, יגיע ככל הנראה לנתונים פחות טובים משל האלנטרה, אך ינהג ברכב כבד יותר ומסובך יותר טכנולוגית, מה שעשוי להשפיע גם על עלויות אחזקה יקרות יותר.
אמינות ומוניטין סחירות מוכחים
בשעה שהטכנולוגיות החדשות של הדור החדש של ה-PHEV מגיעות עתה לראשונה לשוק ועדיין מוקדם לקבוע מה תהיה אמינותם, לאלנטרה יחידת כח וותיקה ומוכרת שכבר הוכיחה את עצמה על מיליוני רכבים שנעים על כבישי העולם, מהם כמה עשרות אלפים בישראל, ויחד עם זאת היא משווקת גם עם אחריות נדיבה ל-5 שנים או עד 100,000 ק”מ לרכב ואחריות לסוללה ל-7 שנים או עד 150,000 ק”מ, שתורמים לשקט הנפשי. מדובר גם ברכב שנהנה מהמוניטין המוצלח של יונדאי גם בשוק המשומשות, עם סחירות גבוהה שהיא תוצאה של מוניטין היצרן והיותו של הדגם היברידי, בדיוק מה שמרבית הלקוחות מחפשים: מכונית אמינה וחסכונית בדלק.
לא רק חסכונית, גם אלגנטית ומכובדת למראה
לאלנטרה המחודשת גם עיצוב מרשים ואלגנטי הכולל גריל בולט ודומיננטי המשתלב בצורה חלקה עם הפנסים הראשיים והצרים, המקנים לה במבט מהצד הופעה בסגנון “אף כריש”. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב ספורטיבי ועם מרכב באורך של 4.71 מטר, רוחב של 1.82 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 272 ס”מ, מדובר גם באחת המשפחתיות הגדולות ומרווחות כיום, עם נתונים שלא היו מביישים מכוניות מנהלים מהעבר הלא רחוק. גם נפח תא המטען מכובד ועומד על 474 ליטר ובאופן ראוי להערכה קיים גם גלגל רזרבי, בעידן בו מרבית המכוניות מסתפקות בערכה לתיקון זמני של פנצ’רים.
בתא הנוסעים תפגשו את שפת העיצוב הנוכחית של יונדאי, הכוללת את המראה הטכנולוגי המבוקש, אך כזה המשולב גם עם שלל מתגים פיזיים לתפעול נוח וזריז של מערכות חיוניות לנהיגה, וללא הצורך להתעסק רק בתפעול דרך מסך המגע בתפעול שעשוי להיות מייגע לעתים אנשים שלא חובבי טכנולוגיה. הדגם משווק כיום ב-4 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מגרסת הכניסה מצוידת המכונית במולטימדיה עם מסך מגע “8 הכוללת קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, בורר מצבי נהיגה, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, כאשר ברמות הגימור הגבוהות תקבלו גם משטח טעינה אלחוטי לנייד, לוח שעונים דיגיטלי “10.25 ועד מושב נהג חשמלי, ריפודי עור וחימום ואוורור מושבים קדמיים בגרסה הבכירה ביותר.
עכשיו גם בגרסת כניסה חדשה ומוזלת
כחלק מהתחרות בשוק השיקה כלמוביל היבואנית בחודש החולף גרסת כניסה חדשה לאלנטרה, המקזזת כמה פריטי אבזור בודדים (רובם די זניחים) בתמורה לתג מחיר תחרותי המתחיל מ-169,990 שקל, לצד אפשרויות שונות של מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן או בעסקאות ליסינג פרטי בתשלום חודשי החל מ- ₪1,803 לחודש, בעסקה למשך 36 חודשים בתוספת מקדמה ותשלום סוף תקופה. אז נכון שיש היום משפחתיות זולות יותר בשוק, אולם אלו מצוידות במנועי בנזין שאינם מספיק חסכוניים בתוך העיר, וכאן מתגלה נקודת החוזקה העיקרית של האלנטרה, שלא משנה היכן תנהגו בה, היא תמיד תהיה חסכונית, ידידותית לסביבה וללא צורך בשום התעסקות עם עמדת טעינה.
- מעוניינים באלנטרה החדשה? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post ללא צורך בעמדת טעינה: יונדאי אלנטרה ההיברידית – חסכון בדלק לכולם appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.