בתחילת החודש נכנסו לתוקף באירופה מיסי היבוא המוגדלים על כלי רכב חשמליים שמיובאים מסין. על יצרני רכב שסירבו לשתף פעולה עם הנציבות האירופאית הוטל מס הקניה הגבוה ביותר בשיעור של 47.6%, בעוד יצרנים ששיתפו פעולה וחשפו את היקפי התמיכה שהם מקבלים מהממשל הסיני, הסתפקו במיסוי נמוך יותר. ואיך כל זה קשור אלינו? לסין יש כיום עודף של 50% בכושר ייצור הרכב, ובשעה שהאירופאיים והאמריקאיים הטילו מיסי קניה גבוהים על רכבים סיניים, סביר להניח שיתגלגלו אלנו עודפי ייצוא שיוצעו כאן ליבואנים במחירים אטרקטיביים מבעבר. בשעה ששוק דגמי ה-ICE (רכבים מונעים בדלק) סובל מעליית מחירים מקומית בלתי נפסקת, דווקא בשוק החשמליות התחרות בריאה יותר ומספקת הצעות אטרקטיביות שככל הנראה יימשכו עד לסוף השנה, רגע לפני שהמס יעלה שוב.
שניים רבים והשלישי לוקח?
בחודש שעבר השיקה קבוצת כדורי, יבואנית מותג הפרמיום הסיני סקייוול, צמד גרסאות כניסה חדשות לדגמי החברה, במחיר התחלתי של 192,900 שקל לגרסת הטווח הרגיל ו-209,900 ש״ח לגרסת הטווח הארוך, המחירים הנמוכים ביותר כרגע לרכב פנאי משפחתי חשמלי גדול מקטגוריית ה-D-SUV. בכך הקדימה בזמן קצרצר סקייוול את אקספנג, שבשל הירידה הצפויה בביקוש באירופה (בשל המיסוי החדש) השיקה את ה-P6 במחיר התחלתי של 200 אלף שקל, הנמוך משמעותית מהתחזית, במהלך שגרר לאחר 24 שעות בלבד הודעה של טסלה על מחירון חדש ומוזל בישראל בו תוצע המודל Y מ-219,000 שקל. בשעה שאקספנג וטסלה נאבקות ביניהן על יחס מחיר/ביצועים, סקייוול בחרה להתמקד דווקא בנוחות וטווח נסיעה, שכנראה חשובים יותר למרבית הלקוחות, המגובים בתג המחיר הנמוך כרגע בסגמנט.
התחדשות במחיר לצד מתיחת פנים קלה
את סקיוול ET5 אנחנו מכירים היטב מאז שהושק בארץ לפני קרוב ל-3 שנים, והפעם לא מדובר במבחן דרכים שגרתי, אלא יותר בחינה של גרסת הכניסה החדשה והמוזלת שלו מול התחרות העולה בשוק. הדגם המסוקר כאן הוא ה-XR86 PRO החדש, המבטיח טווח נסיעה עד 500 ק”מ ומוצע כעת במחיר השקה של 209,900 שקל, הכולל גם מתיחת פנים קלה שמתרכזת בעיקר בתא הנוסעים ובמפרט הבטיחות.
הדבר הראשון שצד את העין עם הכניסה לרכב, הוא סביבת הנהג והנוסעים המרהיבה של רכב המבחן, אשר מוצע לראשונה עם אופציה (לא בתוספת תשלום) לגימור “Electric White“ הכולל ריפודי מושבים בצבע לבן ודשבורד ודיפון גג בכחול, המעניקים לתא הנוסעים מראה יוקרתי, אוורירי ומיוחד יותר. בנוסף, עדכן היצרן את מערכת המולטימדיה בחומרה חדשה וממשק הפעלה חדש וידידותי יותר למשתמש הכולל מעתה קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי גם אלחוטית. האבזור הסטנדרטי נותר נדיב במיוחד (כולל בגרסת הטווח הרגיל שעולה 192,900 שקל) וכולל בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה “12.8, גג זכוכית פנורמי נפתח עם ווילון חשמלי, מושבים חשמליים קדמיים מחוממים ומאווררים ועם זכרונות, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי “19 קלים, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת לייזר LED בחזית ועוד.
גם מפרט הבטיחות שודרג בדור חדש ומתקדם והתווספו התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת תנועה חוצה בעת פתיחת הדלתות הקדמיות ומערכת לבלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. מערכת זו מקנה לרכב דירוג בטיחות 6 מתוך 8. כל הדגמים המשווקים בישראל זכו בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות הסיני בתקן ה-C-NCAP, אולם הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי.
פחות ספורטיבי, יותר מרווח ומפנק
בשונה ממרבית המתחרות הנאבקות ביניהן על נתוני תאוצה היסטריים מהרמזורים ויחידות הנעה עתירות כ”ס, ל-ET5 גישה שונה בה נתן היצרן דגש לנוחות נסיעה וטווח הנסיעה, על-חשבון ביצועים ספורטיביים שלא בטוח שאתם באמת צריכים אותם בחיי היום יום. יחד עם זאת, עם הספק של 204 כ”ס ומומנט של 32 קג”מ, מדובר ללא ספק במכונית זריזה המאיצה ב-9.6 שניות ל-100 קמ”ש, אך עם מערכת מתלים המכוילת על הצד הרך והגה חשמלי שמכוון לקלות בנהיגה, לא מדובר במכונית לחובב הנהיגה שמחפש לתקוף כבישים הרריים ומפותלים. טווח הנסיעה עומד במציאות על קרוב ל-400 ק”מ בגרסת ה-Urban החדשה המצוידת בסוללת 72 קוט”ש, בעוד שטווח הנסיעה בגרסת ה-XR הנבחנת ומצוידת בסוללת 86 קוט”ש, עומד סביב ה-460 ק”מ במציאות בנהיגה חסכונית (הצהרת יצרן 500 ק”מ). בקיצור, במקום ביצועים היסטריים, ניתן דגש לנוחות נסיעה, מרווח מצוין לחמישה נוסעים עם אחד מתאי הנוסעים הגדולים בקטגוריה, לצד תא מטען בנפח 467 ליטר ושפע של פינוקים כסטנדרט שלעתים לא תקבלו גם במכוניות שעולות פי 3.
ואיך האמינות עד כה?
זה לא סוד שלא מעט חשמליות חדשות שמגיעות לשוק סובלות בתקופה הראשונה לחייהן משלל מחלות ילדות ותקלות מרגיזות שזוכות לסיקור נרחב בתקשורת. בסקייוול מספרים על רכב שלאחר כמעט 3 שנים בשוק, כבר נמצא בשלב שאחרי מחלות הילדות ומדובר ברכב הכולל מנוע חשמלי מתוצרת BYD ומכלולים נוספים של חברות גדולות בשוק המצביעים על רמת אמינות גבוהה, שנובעת בין היתר מרכב שמתעדכן על בסיס קבוע, אמנם לא באמצעות שדרוג מרחוק, אלא באמצעות ניידת שירות שמגיעה אל בית הלקוח או במסגרת שירות שגרתי במוסכי החברה. למותג רכבים רבים בארץ שכבר חצו את רף ה-100 אלף ק”מ ללא תקלות משמעותיות, ולאחרונה פרסם גם אחד הלקוחות סרטון בטיק טוק בו הוא חצה את רף ה-200,000 ק”מ ובבדיקת מחשב הוצגה בריאות סוללה של כמעט 97%, נתון מרשים המעיד על איכות הסוללה המיוצרת אגב ע”י סקייוול עצמה. את הסרטון סיכם הלקוח בהבטחה שהוא לא מתכונן לעצור עד שיגיע למיליון ק”מ, למרות שאת האחריות הנדיבה לרכב הוא כבר סיים (5 שנים או 150,000 ק”מ לרכב ו-8 שנים או 200,000 ק”מ לסוללה). אם כבר דיברנו על מוסכים, בסקייוול, מדובר בטיפול אחת לשנתיים או 40,000 ק”מ ובעלות נמוכה של 1,043 שקל, או אם תרצו, 43.5 שקל לחודש…
פרמיום במחיר עממי?
גרסאות הכניסה החדשות של סקייוול שיפרו משמעותית את התמורה למחיר, בתקופה בה שוק החשמליות רווי מתחרים והתחרות בשיא, ובשעה שלא מעט סיניות מבקשות להיות ‘פרמיום’, לקוחות סקייוול אכן זוכים לרמת שירות גבוהה ונדירה המאפיינת מותגי יוקרה, עם מנהל לקוח אישי, שירות ברמה גבוהה ומועדון פעיל אשר מוציא את הלקוחות לטיולים ואירועים שונים על בסיס קבוע. מאז שהחל השיווק בארץ נמכרו מעל ל-2,000 מדגמי ה-ET5, ונדמה שמרבית הלקוחות מדווחים על שביעות רצון גבוהה מהרכב, המגובה גם בהבטחת היבואן לטרייד-אין עתידי במחיר מחירון. במחיר ההתחלתי החדש של 192,900 שקל, קרובה היום ה-ET5 למחירי הגרסאות הבכירות של הקרוסאוברים החשמליים הקומפקטיים יותר, ומציעה בתמורה לתוספת קלה יחסית במחיר מרכב גדול ומרווח משמעותית, אבזור עשיר כסטנדרט, בטיחות משודרגת ושירות משובח, המגובים באחריות מורחבת. בשורה התחתונה, שוק החשמליות הופך להיות תחרותי יותר, ולכם יש הזדמנות ליהנות מעסקאות עם תמורה גבוהה יותר למחיר.
The post לא רק טסלה ואקספנג: סקייוול השיקה גרסת כניסה במחיר מפתה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.