חצי שנה לאחר שהושקה באירופה מתחילה צ’מפיון מוטורס ביבוא קופרה טווסקאן לישראל, הרכב החשמלי הראשון של המותג שמגיעה לארץ ביבוא רשמי ואח חורג לפולקסווגן ID.5 ואאודי Q4 ספורטבק, שיתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים והגדולים יחסית (D-SUV) כמתחרה גם לטסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, אקספנג G6 ורבים וטובים אחרים שמשווקים בסגמנט המתפתח והמבוקש.
הדגם פותח על פלטפורמת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים של קונצרן פולקסווגן ומציע עיצוב מודרני של רכב פנאי בסגנון דמוי קופה, וגרסאות הנעה אחורית או כפולה לבחירה. התוצאה מוצלחת ונאה עם עיצוב אתלטי וספורטיבי המשלב את ה-D.N.A של המותג. הממדים מקובלים לקטגוריה עם מרכב באורך 4.64 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.60 מטר, ויחד עם בסיס גלגלים של 276 ס״מ מתקבל תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. נפח תא המטען נדיב ועומד על 540 ליטר, אך גלגל רזרבי נעדר מהתפריט.
3 רמות גימור לבחירה:
גרסת הכניסה “ENDURANCE” כוללת מולטימדיה עם מסך 15 אינץ’, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, מושבי Sport, הגה סופר ספורט המשלב עם כפתורי התנעה ובורר מצבי נהיגה, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אוירה היקפית, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה במחוות רגל, פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית FULL LED, חישוקי “19 ועוד.
רמת הגימור האמצעית “IMMERSIVE” כוללת בנוסף מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ועם זכרונות, מצלמות 360, חישוקי “20 ומערכת סאונד של Sennheiser הכוללת 11 רמקולים + רמקול סאב וופר.
גרסת ה- VZ הספורטיבית והבכירה מוסיפה גם: מתלים אדפטיביים, חישוקי “21, גג זכוכית פנורמי ותאורה ראשית מסוג מטריקס LED.
מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, מערכת סיוע בחניה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית בחירום, ניטור שטחים מתים והתראת תנועה צולבת, מערכת אזהרת פתיחת דלת, מערכת התראה במצב של עייפות הנהג ועוד.
2 גרסאות הנעה:
ברמות הגימור ENDURANCE ו- IMMERSIVE מוצעת הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 285 כ”ס המאיץ את הרכב מאפס למאה תוך 6.8 שניות. יחד עם סוללת 77 קוט”ש טווח הנסיעה המירבי עומד על 569 ק”מ (WLTP) בגרסת ה-ENDURANCE, או 558 ק”מ בגרסת ה-IMMERSIVE. גרסת הקצה של הטווסקאן ה- ADRENALINE VZ מציעה צמד מנועים עם הנעה כפולה: מנוע אחורי עם 285 כ”ס בתוספת מנוע קדמי המשלים את ההספק ל-340 כ”ס. בגרסת ה-VZ המנוע האחורי משולב מעל הסרן האחורי מול מרכז הגלגלים, כשהמומנט מועבר באמצעות תיבת הילוכים עם דיפרנציאל, המספק ביצועים אופטימליים. מערכת זו יכולה להעביר עד 30% מהכוח לגלגלים הקדמיים כאשר נדרש תוספת כוח או נסיעת ביצועים. בכל הדגמים מוצעת לנהג CUPRA Drive Select עם מספר מצבים: טווח, נוחות, ביצועים, קופרה אישי. גרסת ה-VZ מאיצה מאפס למאה קמ”ש ב-5.5 שניות, ומציעה טווח נסיעה מירבי של 516 ק”מ (WLTP).
מחירון
מחיר קופרה טווסקאן נמוך מהאחים החורגים שלו מבית ויחל מ-242,900 ₪ לגרסת הכניסה, כ- 257,900 ₪ לרמת הגימור האמצעית ועד 289,900 ₪ לרמת הגימור VZ הספורטיבית.
The post יצירת מופת חשמלית: קופרה טווסקאן בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.