באחת ממסיבות העיתונאים של יונדאי שנערכו לאחרונה, הצהירו בכלמוביל היבואנית שבכוונת החברה לייבא לארץ שלל דגמים חשמליים בתקופה הקרובה, אך בניגוד לשיווקה של יונדאי איוניק החשמלית בטפטופים קלים לשוק, החדירה הפעם לשוק תהיה עם כל הכח ובכוונת יונדאי להיות שחקן משמעותי גם בשוק החשמליות, ולמכור כמויות גדולות.
אז בהתאם להבטחות היבואן שישראל תהיה אחד השווקים הראשונים בעולם של האיוניק 5 החדשה והמסקרנת, השבוע עגנה אוניה באילת ופרקה משלוח ראשון של הקרוסאובר החשמלי המתקדם של היצרן, שעשוי להוות תשובה להצלחה של טסלה מודל 3 בשוק הישראלי, ומתחרה גם לקיה EV6 שתנחת כאן בחודשים הקרובים. אבל כלמוביל לא עוצרת רק כאן, ובאותו משלוח הגיעו גם דגמים ראשונים של יונדאי קונה החשמלית, שתשחק בפלח העממי יותר כמתחרה לשלל הג’יפונים החשמליים הסינים כמו MG ZS EV ו-GAC GE3 , ושלל הדגמים החדשים שנחתו כאן לאחרונה.
יונדאי איוניק 5
האיוניק 5 היא הסנונית הראשונה במשפחת הדגמים החשמליים החדשה “IONIQ” של היצרן, אשר פותחה על פלטפורמה חדשה (E-GMP) המיועדת למכוניות חשמליות ונהנית ממרכב בסגנון קרוסאובר מעוצב ומתקדם, תא נוסעים מרווח מהמקובל (בסיס גלגלים ענק של 290 ס”מ), ויחד עם זאת גם שימושית להפליא, עם תא מטען בנפח 531 ליטר ושלל גימיקים כמו שקע כח חשמלי אשר בעזרתו תוכלו לעשות פיקניק בשטח ולחבר לרכב שלל מכשירי חשמל ביתיים שאפילו נחשבים לצרכני אנרגיה כבדים יחסית. בתוך תא הנוסעים תמצאו עיצוב נקי יחסית עם מיעוט מתגים, צמד מסכי ענק השולטים על מרבית מערכות הרכב וחבילת אבזור נדיבה.
ככל הנראה כלמוביל תבחר להתחיל את שיווק הדגם בארץ בגרסת הנעה אחורית המפיקה 217 כ”ס , מאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.4 שניות ומציעה טווח נסיעה סביב ה-470 ק”מ (בסוללת 72KWh). לא ברור לעת עתה, אם גם גרסת הבסיס של הדגם המצוידת במנוע חשמלי המפיק 167 כ”ס ו-36.5 קג”מ, (8.5 שניות ל-100 קמ”ש) תגיע לארץ וככל הנראה לא ישווקו כאן בתחילת הדרך גרסאות ההנעה הכפולה. הדגם צפוי להיות משווק ב-3 רמות גימור לבחירה.
מחיר הדגם צפוי ככל הנראה להתחיל באזור ה-190-200 אלף שקל.
יונדאי קונה חשמלית
יונדאי קונה EV החשמלית
הקונה החשמלית כבר ביקרה בארץ לפני פחות משנתיים עם כמה רכבים שהגיעו לתקינה, אך בסופו של דבר מחיר גבוה יחסית ושוק שעדיין לא היה ממש בשל לרכב, מנעו את שיווקו הרשמי. הפעם הקונה החשמלית חוזרת בגרסת מתיחת פנים של הדגם, כאשר גרסת הבסיס שלה שמפיקה 136 כ”ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות, לצד טווח נסיעה חשמלי של 305 ק”מ, צפויה להיות מתומחרת סביב ה-140 אלף שקל, ובכך לתת מענה לשלל הסיניות הפופולריות, כאשר ייתכן ותגיע גם גרסת ה-204 כ”ס החזקה יותר, המבטיחה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות וטווח נסיעה של 484 ק”מ בין טעינות.
בקיצור, המהפכה החשמלית בישראל החלה, ויונדאי מעוניינת להיות שחקן מפתח בה. יהיה קיץ מעניין. מחירים ומפרטים של הגרסאות בארץ יפורסמו עם תחילת השיווק.
The post המהפכה החשמלית של יונדאי: תראו איזה חשמליות חדשות נחתו באילת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.