הוולוו הסינית: מותג לינק אנד קו מתחיל פעילות בישראל

חברת ‘מאיר’ יבואנית הונדה, וולוו ופולסטאר, החלה הבוקר בשיווק מותג לינק אנד קו, מותג פרימיום נוסף של ג’ילי הסינית אשר פותח בשיתוף וולוו, וגם מותג הרכב הסיני ה-15 שמתחיל פעילות בישראל, אם כי היבואן טוען שמדובר ברכב שעוצב ותוכנן בשוודיה ורק היצור נעשה בסין. בחברה מדברים על חידוש בשוק המקומי: DNA של מותג יוקרה כמו וולוו,ב.מ.וו, מרצדס ואאודי, אך תמחור שמקביל יותר לשוק העממי בסגנון טויוטה, פולקסווגן ואחרים. במהלך 6 השנים שחלפו מאז החלה לספק מכוניות, מכרה לינק אנד קו יותר מ-800 אלף מכוניות בעולם.

לינק אנד קו (Lynk & Co) הוא מותג רכב נוסף של ג’ילי שבעזרתו מתכננת החברה לפרוץ לשוק האירופאי, ולשם כך נעזר הוא נעזר בידע וביכולות של וולוו (הנמצאת כידוע בבעלות ג’ילי), מה שיקל עליה את המלאכה. המותג החדש נוסד בשנת 2016 והדגם הראשון שהגיע לשוק הוא ה-“01” – קרוסאובר משפחתי שפותח על פלטפורמה של וולוו (CMA) המשרתת גם את ה-XC40 המוכר, ואף חולק עימו מכלולים מכאנים משותפים רבים. באירופה פעילה החברה בשיטת הרכב השיתופי, שם ניתן לשכור אותה לפי שעות במגוון ערים מרכזיות. בארץ היא תימכר בשיטת המכירה הרגילה.

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, הלינק 01 זוכה לעיצוב אטרקטיבי יותר למראה משל אחיו החורג, עם מרכב אופנתי למראה, חזית מתקדמת בעיצוב ייחודי ומידות מקובלות לקטגוריה עם 4.54 מטרים לאורך, 1.85 לרוחב, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 273 ס”מ, המספקים תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים. הדגם ישווק ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת מבחוץ: חישוקי גלגלים קלים “20, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

אבזור תא הנוסעים כולל לוח מחוונים דיגיטלי 12.3, מולטימדיה עם מסך מגע “12.7 הכוללת גם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, לצד קישוריות לאינטרנט ואפשרות לשלל אפליקציות ועדכוני תוכנה מהאוויר (OTA). לצד מושב נהג חשמלי, מדווח היצרן שמושבי הרכב יוצרו מפלסטיק ממוחזר, בין השאר משל רשתות דייג לשעבר. בנוסף תמצאו גם חימום מושבים קדמיים, בלם יד חשמלי, מערכת שמע איכותית של Infinity, מערכת לביצוע חניה אוטומטית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושב נהג חשמלי ועוד. בחברה מדווחים גם על מסך מולטימדיה סופר איכותי, והקפדה על שימוש נרחב בחומרים רכים בתא הנוסעים, לטובת יצירת תא נוסעים שקט במיוחד, עם רמות נמוכות של NVH.

אבזור הבטיחות כולל מפרט עשיר עם התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת במראות הצד, התראה על תנוע חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, מצלמות 360 מעלות התראת עייפות הנהג ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

הדגם ישווק בארץ בגרסת פלאג-אין הייבריד, עם יחידת הכח המוכרת מתוצרת וולוו הכוללת: מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 262 כ”ס ותיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ”ש ואפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח של עד 75 ק”מ ובמהירות עד 120 קמ”ש. לאלו שנוסעים עד 80 ק”מ בערך ביום, מובטחת לדברי היצרן צריכת דלק משולבת של 100 ק”מ לליטר, בהנחה שידאגו לחבר את הרכב לשקע מדי יום (טעינה ביתית אורכת כשעתיים וחצי בממוצע).

שיווק לינק אנד קו יחל בארץ באמצעות אולם תצוגה ראשון שנפתח בתל-אביב, והרכב יוצע עם אחריות לארבע שנים או עד 100,000 ק”מ, ועד 8 שנים או 160,000 ק״מ לסוללה. מחיר הדגם נקבע על 229,900 שקל, מחיר הנמוך משמעותית מדגמים מתחרים כמו פיג׳ו 3008, טויוטה ראב 4 וקיה ספורטאז׳ בגרסאות הפלאג-אין שלהם. לדברי היבואן צפי המכירות עומד על כמה מאות מכוניות בשנה הקרובה ומשלוח גדול ראשון כבר זמין למסירה בישראל.

The post הוולוו הסינית: מותג לינק אנד קו מתחיל פעילות בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.