אחרי שהשתלטו יצרני הרכב הסינים על שוק הרכב בישראל, מבינים כל יבואני הרכב הוותיקים והגדולים שאם הם ירצו להישאר גדולים בענף הרכב גם בשנים הקרובות, הם חייבים להחזיק לפחות מותג רכב סיני אחד ברשותם. כעת מצטרפת למגמה גם מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, ומשיקה את מותג הרכב צ’נגאן בישראל, ענק רכב סיני נוסף שאשתקד מכר בעולם 2 מיליון רכבים, אך השיווק בארץ לא נעשה ישירות תחת השם “Changan” אלא תחת חברת הבת שלו דיפאל שהוקמה ב-2008 ומכרה אשתקד “רק” 136,000 מכוניות בעולם.
משפחתית חשמלית ולא SUV?
הדגם הראשון שעימו מתחילה היבואנית שיווק בארץ הוא דיפאל S07, רכב פנאי חשמלי מסגמנט ה-D-SUV שמתחרה בארץ בדגמים כמו טסלה מודל Y, אקספנג G6, סקייוול ET-5 ורבים אחרים וטובים ומדובר בקטגוריה שמרכזת כיום אלפי מסירות מדי שנה. מדובר אגב סוף סוף גם בחשמלית הראשונה של מכשירי תנועה בארץ, כאשר חשמלית ראשונה לסוזוקי (הויטארה החשמלית) צפויה להגיע לארץ רק באוגוסט 2025. באופן מפתיע, בחרה היבואנית במסע הפרסום של הדגם לתייג אותו כ”מכונית משפחתית חשמלית למשפחה המודרנית”, בשעה שהשוק היום נוהר אחרי דגמי SUV מכל הגדלים, למרות שהדיפאל S07 הוא ללא ספק בהגדרה SUV בכל רמ”ח איבריו. האם ה-SUV הפך בימינו למשפחתית החדשה של מר ישראלי? ללא ספק כן.
עיצוב ספורטיבי
לדיפאל S07 עיצוב עוצמתי וספורטיבי שללא ספק יקסום לרבים. הפרופורציות מושלמות, העיצוב מפתה וכולל חזית ספורטיבית עם פגוש קדמי אגרסיבי למראה ומרכב בעיצוב דמוי קופה. התוצאה מרשימה מאוד ולמרות העומס בדגמים חדשים המגיעים מסין, מדובר ברכב שבולט על הכביש ובוודאי אם תבחרו באחד הצבעים הנועזים שלו כמו הצהוב או התכלת שנבחן כאן. הממדים מקובלים לקטגוריה עם מרכב באורך של 4.75 מטר, רוחב של 1.92 וגובה של 1.62 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים נדיב של 290 ס”מ מציעים תא נוסעים מרווח מאוד למשפחה, לצד תא מטען נדיב בנפח 435 ליטר (אך ללא גלגל רזרבי) ותא מטען נוסף קדמי בנפח 115 ליטר. מערכת “Keyless” רגילה לא תמצאו כאן ברכב, ואם החלטתם לא להשתמש באפליקציית השליטה הטלפונית, אז תצטרכו לפתוח או לנעול את הרכב דרך שימוש בשלט המעוצב שלו. הדגם משווק ברמת גימור אחת הכוללת מבחוץ תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360, גג זכוכית פנורמי ענק עם ווילון חשמלי, ידיות פתיחת דלתות מסוג “פופ-אפ”, שמשות אחוריות מושחרות ודלת תא מטען חשמלית.

הכי מרשימה בצהוב !
אווירת פרמיום בתא הנוסעים, אך הנדסת האנוש דורשת ליטוש
בתא הנוסעים תפגשו עיצוב המאפיין דגמים חשמליים המגיעים מסין, עם עיצוב נקי וכמעט ללא מתגים פיזיים, ללא לוח שעונים, ובסגנון טסלה גם ללא כפתור התנעה או מתג לבלם יד חשמלי. הכל נעשה דרך המסך או מתגים על ההגה ואופציה נרחבת לפקודות קוליות, וזאת גם נקודת התורפה העיקרית של הדגם. המסך אמנם ענק ובגודל של “15.6, אך התפעול שלו מעט מסורבל ועמוס ודורש למידה ארוכה יחסית. נכון שאפשר לקבע קיצורי דרך כדי לאפשר גישה מהירה יותר למערכות שחיוניות לכם, ותוכלו להגדיר כמעט כל דבר שרק תרצו לעשות דרך המסך, אולם לא תמיד זה מונגש בצורה ידידותית ואין גם אפשרות למערכת תפעול בעברית. מנגד, איכות המסך גבוהה, התפעול שלו מהיר והוא כולל גם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי שמקלה את התפעול.
את תא הנוסעים תוכלו לבחור ב-3 גוונים שונים לבחירה :חום-קינמון, אפור בהיר או שחור, הכוללים ריפודי עור מלאכותי למושבים ולדיפונים שונים בחלל הרכב. המושבים עצמם נוחים, תנוחת הישיבה גבוהה והראות לצדדים טובה, ויש גם פוקנצייה של “Easy Entry” המאפשרת כניסה ויציאה קלים ממושב הנהג. כחלק מהגימיקים, מסך המולטימדיה כולל אפשרות לנוע לכיוונו של הנהג או הנוסע שליד ויש כמה אפשרויות של מחוות ידיים כדי לענות לשיחה לטלפון, להשתיק את מערכת השמע ועוד.

הנדסת אנוש לא תמיד מוצלחת דורשת היכרות מעמיקה עם הרכב
רשימת האבזור עשירה וכוללת גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, תאורת אווירה בשלל צבעים, תצוגה עלית מתקדמת של נתונים על השמשה הקדמית המספקת סוג של חלופה ללוח השעונים שחסר, בקרת אקלים עם 3 אזורים, פתיחת דלתות באמצעות מתג מגע, מערכת שמע עם 14 רמקולים שאמנם אינה מתוצרת מוכרת אך מספקת חווית שמע טובה ועוד, כאשר הנוסעים בספסל האחורי נהנים גם מרצפה שטוחה שמפנה המון מקום לרגליים, בקרת אקלים נפרדת מאחור (רק חבל שיש רק פתח מיזוג אחד) ואפשרות לשלוט על מושב הנוסע שליד הנהג (להזיז אותו קדימה או לאחור), ולסגור את התריס החשמלי של גג הזכוכית הפנורמי הענק. מעבר לכך, לדגם שלל תאי אחסון שימושיים.

מרווחת ומאובזרת גם מאחור
בטיחות מושלמת
אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת יציאה לא בטוחה מהרכב, 7 כריות אוויר ועוד, ורגע לפני שהמכונית הושקה בישראל, היא זכתה בציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, עם אחד הניקודים הגבוהים ביותר שקיבל השנה רכב בהגנה על הנוסעים.
יותר טווח נסיעה, פחות ביצועים ספורטיביים קיצוניים
הדיפאל משתייכת לחבורה מצומצמת של דגמים בקטגוריה שיחידת הכח שלהם מציעה ביצועים טובים, אך ללא גרסאות קצה של ביצועים, כאשר הדגש ניתן על נוחות נסיעה טובה וטווח נסיעה גבוה. יחידת הכח כוללת הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 218 כ”ס ו-32.6 קג”מ, שאולי נשמע בימינו קצת חלש ביחס למקובל בחשמליות, אך מדובר בסגנון שמאפיין יותר חשמליות אירופאיות, עם ביצועים שללא ספק נאים ובהחלט מספקים עבור 90% מהלקוחות הפוטנציאליים. התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש אורכת 7.9 שניות, המהירות המרבית הוגבלה ל-180 קמ”ש וגם אם אין לכם את התחושה של בעיטה מהמקום בלחיצה ברוטאלית על דוושת התאוצה, מדובר מן הסתם במכונית זריזה מאוד ובוודאי ביחס לכמעט כל המתחרות שמונעות בדלק בקטגוריה הזו. נוחות הנסיעה לרוב טובה, אולם בנהיגה עירונית בנסיעה איטית יחסית ובכביש משובש, נוחות הנסיעה קצת פחות הרשימה לטובה, וניתן לייחס לכך אולי את חישוקי הגלגלים “19 הגדולים שבאים עם צמיג עם קצת פחות בשר. מדובר גם ברכב איכותי שבנוי היטב, הכולל בידוד מוצלח של תא הנוסעים מרעשי חוץ, המספק נסיעה שקטה במיוחד ונטולת ויברציות. יחד עם סוללת 80 קוט”ש, מבטיח הדגם טווח נסיעה עד 475 ק”מ בתקן ה-WLTP, ובמציאות, במצב נהיגה Eco החסכוני ותוך שימוש ברמת הרגנרציה המרבית, הצלחנו להגיע לנתון שנע סביב ה-450 ק”מ במציאות, עם צריכת חשמל של 17 קוט”ש ל-100 ק”מ בממוצע. חבל רק שנהיגה במצב של “דוושה אחת” לא מאפשרת עצירה סופית ונדרש ליטוף של דוושת הבלמים לעצירה מוחלטת. לדגם תמיכה בטעינה DC עד מהירות 92 קילוואט המאפשרת טעינה של 30-80% מהסוללה ב-35 דקות בעמדת טעינה מהירה.
שווה את הכסף?
הדיפאל S07 היא מכונית מרשימה: היא נהנית מעיצוב ספורטיבי שללא ספק יקסום לרכבים, היא מציעה תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב, היא בטיחותית מאוד וכוללת יחידת כח שמספקת ביצועים נאים המשולבים בטווח נסיעה מהטובים שתוכלו למצוא כעת. בצד השלילה: נוחות הנסיעה שלה מעט קשיחה בתוך העיר והנדסת האנוש בתא הנוסעים דורשת עוד ליטוש, כאשר תפעול הרכב מעט מסורבל ואינו מתאים לאנשים שסולדים מטכנולוגיה. במחיר של 199,900 שקל, היא מהווה ללא ספק תמורה הולמת למחיר, בסגנון שמציעה האקספנג G6, ולדגם גם אחריות מלאה ל-6 שנים או עד 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 160,000 ק”מ, כאשר מרווח הטיפולים עומד על אחת לשנה או 20,000 ק”מ. בדרך להצלחה כאן, היא תצטרך להתמודד בשוק מאוד תחרותי הכולל לא פחות מ-16 מתחרים בקטגוריה, מה שאומר שהיבואן יצטרך להיות יצירתי כדי ליצור בידול ונחשקות, ואולי אפילו לא למהר ולהעלות את המחיר כבר בינואר הקרוב בהתאם למיסים המעודכנים.
- מעוניינים בנסיעת מבחן לדיפאל S07 וקבלת הצעת מחיר הכוללת אפשרויות מימון וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post הבחירה המשתלמת? צ’נגאן דיפאל S07 במבחן appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.