הפרסומים הרבים של הסופר-מיני החשמלית דונגפנג בוקס שהחלו לרוץ ברשת בחודש החולף, חשפו את רובנו לראשונה לענקית הרכב הסינית אשר צפויה להתחיל לפעול רשמית בישראל בחודש הבא. הפעם לא מדובר בעוד חברת טכנולוגיה סינית שמייצרת על הדרך גם מכוניות, אלא בקונצרן רכב ענק אשר החל את פעילותו בסין כבר ב-1969, מעסיק כיום כ-127 אלף עובדים, בעל מחזור הכנסות שנתי שנע סביב ה-30 מיליארד דולרים ונחשב גם לאחד מחמשת יצרניות הרכב הגדולות בסין.
עד כמה מדובר בחברה גדולה? בשמונת החודשים הראשונים של השנה מסרה דונגפנג כ-530,000 דגמי “New energy” (מכוניות ידידותיות לסביבה – היברידיות, פלאג-אין וחשמליות), נתון המהווה זינוק של 108% מול התקופה המקבילה אשתקד, לצד 873,000 רכבים נוספים של מותגי הקונצרן, המהווים גם הם צמיחה של 44.8% במסירות. בחודש שעבר חגגה בסין גם דונגפנג את מסירת הרכב ה-60 מיליון שלה, כ-55 שנה לאחר שהחלה לייצר מכוניות.
בחודש החולף ערכה דונגפנג גם את אירוע ההשקה של דגמי ה-“New energy” באיטליה, סוג של Media Day עבור השוק האירופאי, שם הוצגה מכונית הסופר-מיני החשמלית דונגפנג בוקס, וכן את רכב הפנאי-שטח ‘COURAGE’ החדש של מותג היוקרה VOYAH, שעתיד להתחרות בדגמים כמו אאודי Q4 ומרצדס EQC ולתמוך בהתפתחות המותג עם דגם יוקרתי קומפקטי ונגיש יותר.
דונגפנג בישראל
בישראל לא מדובר אגב בכניסה ראשונה של היצרן לשוק; מותג הרכב החשמלי SERES מבית דונגפנג וסוקון משווק בארץ כבר יותר מ-3 שנים ע”י טלקאר. במהלך השנה החולפת החלה UMI ביבוא מותג הרכב החשמלי ‘Forthing’ המיוצר גם הוא ע”י דונגפנג, ולצידם משווקת כאן מזה שנתיים מטרו מוטור גם את מותג היוקרה החשמלי VOYAH מבית דונגפנג. הצלחת מטרו בהחדרת מותג היוקרה לשוק המקומי, סייעה ככל הנראה ליצרן לבחור בה למפיצה הרשמית של מותג דונגפנג בישראל, אשר עשתה עבודה טובה והצליחה להחדיר מותג שהיה עלום שם לשוק היוקרה הרווי והתחרותי מתמיד, המייחס חשיבות גבוהה ללוגו יוקרתי מוכר. קרוב ל-400 מכוניות מדגם ה-‘FREE’, שמחירו, להזכירכם, מגרד את ה-400,000 שקלים עלו כאן לכביש והפכו אותו לאחד מדגמי ה-D-SUV החשמליים והיוקרתיים הנמכרים ביותר בארץ בשנתיים האחרונות.
אז מה מתכננת לנו מטרו מוטור במהלך השנה הקרובה? אז כפי שדיווחנו בחודש שעבר, הפעילות בארץ תחל עם דונגפנג בוקס, מכונית סופר-מיני חשמלית, מרווחת ומאובזרת במיוחד, המבטיחה טווח נסיעה עד 310 ק”מ בתקן ה-WLTP ורשימת אבזור בטיחותי ארוכה. במידה והמחיר יהיה תחרותי (ואנחנו בהחלט מצפים למחיר כזה), סביר להניח שתהיה פתיחה מרשימה למותג בארץ, עם פוטנציאל לאלפי מכוניות בשוק הסופר-מיני הסובל בשנתיים האחרונות מירידה בכמות הדגמים המשווקים ובעליה דרמטית של המחירים.
דגמים נוספים שיושקו בשנה הקרובה
דונגפנג 1 M-HERO: מיד לאחר השקת הבוקס, אמור להתחיל שיווקו גם של ה-1 M-HERO, רכב הפנאי-שטח הענק, חשמלי וקשוח של היצרן, אשר דגמים ראשונים שלו כבר הגיעו לארץ לצורך תקינה. כחלק מאסטרטגיית דונגפנג לשווק את מותגי הפרימיום שלה מחוץ לגבולות סין כמותגים נפרדים, עדיין לא ידוע אם הדגם ישווק תחת חטיבת M-HERO או תחת השם דונגפנג. לצד עיצוב ראוותני וכזה שכנראה לא ישאיר אדם אדיש אליו ברחוב, מדובר ברכב ענק באורך של כמעט 5 מטרים ומשקל של למעלה מ-3.3 טון, המצויד בלא פחות מארבעה מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל) המספקים לא רק הספק מדהים של 1,088 כוחות סוס, אלא גם הבטחה ליכולות שטח יוצאות דופן, עם דיפרנציאלים ננעלים ומערכת היגוי ייחודית לכל הגלגלים שמאפשרת לרכב לנוע “הצידה”. לצד שפע של פינוקים בתא הנוסעים והבטחה לאיכות נסיעה גבוהה גם על הכביש הודות למתלי אוויר מתוחכמים, הדגם אמור להתחרות ברכבי שטח יוקרתיים כמו ההאמר EV החדש ומחירו צפוי לנוע סביב ה-600,000 שקלים וצפונה.
דונגפנג אי פאי 007 – עם ה-007 המוכרת גם בשם “Ace 007”, צפויה החברה להיכנס גם לשוק מכוניות המנהלים סדאן הספורטיביות כמתחרה לטסלה מודל 3, אקספנג P7 ו-BYD סיל למשל. לדגם עיצוב דמוי קופה 4 דלתות, מרכב אווירודינמי במיוחד (מקדם גרר של 0.209Cd) וממדים גדולים מהמקובל עם מרכב באורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 291 ס”מ, האמורים לספק תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים. היצע הדגמים מעבר לים כולל את גרסת ה-‘530Pro’ המצוידת בהנעה אחורית, מנוע בהספק 160KW וסוללת 56.83kWh, המציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.8 שניות וטווח נסיעה עד 530 ק”מ (בתקן הסיני). מעליו מוצע דגם הטווח הארוך ‘620Pro’ הכולל מנוע בהספק 200KW וסוללת 70.26kWh, המציע תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות וטווח נסיעה עד 620 ק”מ (בתקן הסיני) ובפסגת הדגמים גרסת ביצועים כפולת הנעה הכוללת צמד מנועים בהספק משולב של 400KW שמספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות וטווח נסיעה עד 540 ק”מ. כצפוי מרכב בקטגוריה הזו, האבזור צפוי להיות נדיב כבר מגרסת הכניסה.
דונגפנג אי פאי 008: עם ה-008 צפויה להתחרות דונגפנג גם בקטגוריית ה-SUV הגדולים והחשמליים בדגמים כמו BYD טאנג ואקספנג G9, עם רכב פנאי מרווח הכולל 6 מושבים, וממדים גדולים עם מרכב באורך 5 מטרים, רוחב של 1.97 מטר וגובה של 1.73 מטר. דגם זה מיוצר רק בגרסת הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי בהספק של 200KW המספק ביצועים נאים אשר יחד עם סוללת 82.28 kWh מבטיח טווח נסיעה עד 636 ק”מ (בתקן הסיני) וטעינת DC מהירה המאפשרת טעינת 30-80% מהסוללה ב-28 דקות בלבד. ה-008 מבטיח תא נוסעים מרווח ואבזור עשיר לששת נוסעיו, כולל חימום, אוורור וכוונון חשמלי למושבים האחוריים, מסך מולטימדיה אחורית הנשלף מתקרת הרכב ועוד.
האם מטרו מוטור תהפוך לשחקן מרכזי?
עם היצע הדגמים של דונגפנג שיגיע לארץ בשנה הקרובה, מטרו מוטור צפויה להפוך לשחקן משמעותי גם בשוק המכוניות, לאחר שאת השוק הדו-גלגלי היא מובילה בבטחה מזה שנים ארוכות. עד כמה היא אכן תהפוך לגורם משמעותי גם כאן? מצד אחד, יש לה ביד מותג של ענקית רכב אמיתית ברמה עולמית. מצד שני, היא תהיה חייבת להיות תחרותית ולהציע מגוון מספיק גדול של דגמים שיאפשר לה לנגוס נתח משמעותי בשוק הרכב הישראלי.
The post האם דונגפנג תהפוך את מטרו מוטור לשחקן משמעותי גם בשוק המכוניות? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.