שנת 2025 נפתחה בגל נוסף של עליות מחירים בשוק הרכב, ובניגוד לכיוון הכללי כיף לפגוש דגמים חדשים שנוחתים בארץ עם מחירים נמוכים משמעותית מהמקובל בקטגוריות בהן הם פועלים. כך למשל, בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים בעלי ההנעה ההיברידית, שם למשל מחירם של קיה נירו, יונדאי קונה וטויוטה קורולה קרוס נקבע על 180 אלף שקל, ואם תחשקו בטויוטה C-HR המעוצבת אז תצטרכו להיפרד כבר מלפחות 185,000 שקלים, מצטרף הדור החדש של MG ZS בגרסה היברידית שעולה 157,888 שקלים, מחיר שנמוך משמעותית מהמתחרות הישירות, ואף נמוך מעט מדגמים קטנים יותר כמו טויוטה יאריס קרוס שעולה מ-159,000 שקלים וניסאן ג’וק מ-161,000 שקלים.
הדור החדש והשני של ה-ZS, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן, מחליף את הדור הראשון שהוצג בעולם ב-2017 ואף שווק בארץ בגרסאות בנזין בתחילת הדרך ובגרסה חשמלית מלאה עד לאחרונה. מדובר בדגם השני של היצרן במשפחת ה-“Hybrid+” של היצרן בארץ, המצטרף למכונית הסופר-מיני החדשה MG3 שהושקה בארץ ברבעון האחרון של 2024.
גדולה יותר אך שמרנית למראה
ה-ZS החדש כולל עיצוב חדש המהווה התפתחות של הדור היוצא, אך עם חזית מודרנית יותר למראה, אך למרות העיצוב הנאה, אין כאן משהו חדשני כצפוי מדגמים המגיעים אלינו מסין, או עיצוב מסובב ראשים, אלא יותר עיצוב שמרני מהסוג שכנראה לא ירגיז אף אחד. מדובר גם ברכב גדול מהמקובל בקטגוריה, עם מרכב באורך של 4.43 מטר, רוחב של 1.82 מטר וגובה של 1.63 מטר, וביחס לדגם היוצא מדובר בתוספת של כמעט 11 ס”מ לאורך, ס”מ בודד לרוחב, אבל גם פחות 1.5 ס”מ בגובה לטובת יעילות אווירודינמית. נפח תא המטען עומד על 443 ליטר, אך גלגל רזרבי לא נמצא בתפריט המקומי.
הדגם משווק ברמת גימור אחת ועשירה הכוללת מבחוץ תאורה היקפית מסוג LED, חישוקי גלגלים “18 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, מסילות גג, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני רוורס ומצלמות 360, כאשר עבור גג זכוכית פנורמי חשמלי עם ווילון חשמלי תשלמו רק 1,000 שקלים נוספים, ועל כל צבע שאינו לבן תיפרדו מעוד 1,500 שקלים.
תא נוסעים
בתא הנוסעים מציע ה-ZS החדש קפיצת מדרגה משמעותית מול הדור היוצא, עם עיצוב הרבה יותר מודרני, שיפור הנדסת האנוש, איכות החומרים וההרכבה. את תא הנוסעים תקבלו כסטנדרט בצבע שחור, אך בתמורה ל-1,000 שקלים בלבד תוכלו לשדרג אותו בשילוב של מושבים בצבע קרם ושילוב של הצבע הבהיר גם בדשבורד ובדיפונים של הדלתות התורמים להופעה הרבה יותר נעימה ומאווררת. לרשות הנהג ידית הילוכים אלקטרונית בסגנון של מטוס, לוח שעונים דיגיטלי “12.3 שקצת מקושקש בגרפיקה שלו ולא תמיד הכי פשוט לתפעול (למשל בגישה למחשב הדרך), ולצידו מערכת מולטימדיה עם מסך באותו הגודל הכוללת תמיכה מלאה בעברית, קישוריות עם כבל לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ולשמחתנו ממשק ההפעלה מהדור החדש והמוצלח יותר של MG. עם בסיס גלגלים של 261 ס”מ, המרווח נאה לנוסעים, אולם מאחור בעיקר צמד מבוגרים יסתדרו היטב, משום שהמושב האמצעי קצת מוגבה ואינו נוח לנסיעות ארוכות.
האבזור עשיר מהמקובל בקטגוריה וכולל מושבים עם ריפוד עור טבעוני, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום מושבים קדמיים, בלם יד חשמלי, חימום הגה, ציפוי עור להגה, יציאות USB מלפנים ומאחור ועוד, אולם ההגה מתכוונן רק כלפי מעלה-מטה ולא לעומק. אבזור הבטיחות כולל: 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת לא בטוחה, התרעת עייפות הנהג ועוד, אולם הדגם הסתפק בציון של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
חסכונית בדלק?
לדגם יחידת כח היברידית חזקה מהמקובל המשרתת גם את ה-MG3 הקטנה יותר, כאשר לצד ההתמקדות בצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים, מציעה המכונית גם ביצועים משודרגים ובמידה מסוימת גם חווית נהיגה מהנה יותר. לדגם מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי חזק המפיקים הספק משולב של 194 כ”ס המתורגמים על הכביש למכונית זריזה למדי, תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.7 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש. ברוב הזמן תמצאו את עצמכם משייטים במצב חשמלי בו הנסיעה חלקה ושקטה מהמקובל, ואפילו במהירויות גבוהות יחסית מחוץ לעיר, כאשר מנוע הבנזין מתעורר לחיים בעיקר כדי לשמש כגנרטור לייצור חשמל לסוללה, או בשעת עומס ובניסיונות לנהוג באופן ספורטיבי, שם הוא מצטרף גם להנעת הגלגלים כדי לספק יותר כח. לרכב תיבת הילוכים אוטומטית עם 3 הילוכים בלבד, אז זה לא משהו שמורגש או מפריע בנהיגה עם סל”ד גבוה למשל, משום שרוב הזמן המנוע החשמלי שולט בנהיגה. יחד עם סוללה קומפקטית בקיבולת 1.83 קוט”ש, מדובר במכונית חסכונית עם צריכת דלק במציאות שנעה סביב ה-17 ק”מ לליטר בממוצע. יחד עם זאת, לרכב מערכת מתלים קשיחה יחסית שתורמת מצד אחד להתנהגות כביש טובה יותר ואחיזת כביש משופרת במהירויות גבוהות, אולם נוחות הנסיעה במהירויות נמוכות בעיר פחות מוצלחת ומדובר במכונית פחות נוחה כאשר הכביש אינו סלול היטב.
בעלת פוטנציאל גבוה להצלחה
MG ZS החדשה היא מכונית עם תמורה טובה מאוד לכסף: יש לה יחידת כח חסכונית בדלק וביצועים נמרצים ביחס למקובל בקטגוריה, היא נעימה ושקטה לנהיגה, מציעה תא נוסעים מעוצב ומאובזר היטב ובעלת מחיר שהוא כמעט שובר שוק. בצד השלילה: היא מסתפקת בציון של 4 כוכבים בריסוק, נוחות הנסיעה שלה בתוך העיר בינונית בלבד והעיצוב החיצוני שלה שמרני יחסית. כשמוסיפים לחבילה הכוללת גם אחריות נדיבה מהמקובל, העומדת על 7 שנים לרכב או עד 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 150,000 ק”מ יחד עם תג מחיר של 158,888 שקל, מתקבלת כאן עסקה עם תמורה גבוהה במיוחד למחיר, ובשוק רכב שסובל כיום מהתייקרות כואבת במיוחד, מדובר כאן כמעט במחיר מציאה.
- מעוניינים בנסיעת מבחן לדגם וקבלת הצעת מחיר הכוללת אפשרויות מימון שונות וטרייד-אין? הכניסו פרטים כאן
לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם
The post ג’יפון היברידי במחיר למשתכן? MG ZS היברידית במבחן appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.