הרבה פעמים נשאלת השאלה מה היה קורה אם המדינה היתה פותחת את שעריה ליבוא של מכוניות משומשות מכל רחבי העולם ללא הגבלה של גיל הרכב. ביקור קצר בגאורגיה, מדינה שמונה בסה”כ סדר גודל של 4 מיליון תושבים על שטח פי שלושה מישראל, חושף מדינה מתפתחת, בה למרבית האנשים אין כסף לרכוש רכב חדש (בסה”כ מיובאים כמה אלפי מכוניות בודדות חדשות מדי שנה), ובמקום כזה, יבוא מכוניות משומשות הוא הביזנס העיקרי בשוק הרכב.
המיסוי על יבוא רכב חדש או משומש נמוך במיוחד, תהליך הרישוי בגבולות זריז וכמעט נטול בירוקרטיה, וגם אם התושבים מייבאים רכב עם הגה בצד ימין, אז הכל מותר. התוצאה: יותר משליש מהמכוניות שנעות על הכבישים הינן מכוניות יוקרה משומשות שהגיעו מרחבי אירופה, טויוטה ששולטת על שליש מהשוק והשאר כולל תוצרת מכל העולם, לרבות שאריות של התוצרת הסובייטית ששלטה כאן בכבישים עד לא מזמן. בין לבין, תוכלו לנסוע במונית (במחירים מאוד זולים) בעיקר על דגמי טויוטה פריוס, או על שלל מרצדסים משלושת העשורים האחרונים. מה דעתכם לחזור לשנות ה-80 ולנסוע במרצדס 190E מונית? כאן זה אפשרי.
עבור חובבי שוק האספנות, סיבוב קצר ברחובות חושף המון מכוניות משלושת העשורים האחרונים שעדיין נעות על הכביש, בעיקר דגמי יוקרה גרמניים, אופל ולאדות. אם תושב זר אגב מעוניין לרכוש כאן רכב, הוא צריך בסה”כ דרכון וכסף. יחד עם זאת, על בטיחות בדרכים הם פחות מקפידים וגם ריבוי של מכוניות ישנות פוגע באיכות האוויר. בשורה התחתונה, שוק רכב מאוד מעניין עבור כל חובב רכב, וזה עוד לפני שנדבר על המדינה היפהפיה שמסביב והאנשים שמקבלים את הישראלים בברכה.
The post ביקור בגאורגיה: כשאין כסף לרכב חדש, אז נוסעים במרצדס… appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.