נחשפה קיה EV3 – סוף סוף חשמלית של היצרן לקטגוריה הכי לוהטת

קרוב ל-3 שנים חלפו מאז שנכנסה יבואנית קיה לשוק החשמליות בארץ עם הדור הראשון של הנירו החשמלית. בתקופה שחלפה מאז, הצטרפו גם דגמי הנירו פלוס EV, ה-EV6 ובהמשך גם הדור החדש של הנירו. יחד עם זאת, אף אחד מהם לא הפך עדיין לרב מכר מקומי, בעיקר משום שתג המחיר שלהם היה גבוה משמעותית מהמתחרות. בשבוע הקרוב יחל גם השיווק של ה-EV9, רכב פנאי חשמלי גדול ובכלל מכונית הדגל החשמלית של היצרן כעת, אך תג המחיר הגבוה שצפוי לדגם, ישאיר אותו כעוד רכב נישה שיימכר קרוב לוודאי במספרים מצומצמים.

אבל השבוע נרשמת ככל הנראה נקודת אור בהיצע החשמליות של קיה, עם חשיפתו הרשמית של ה-EV3, רכב פנאי משפחתי קומפקטי שעתיד להתחרות בקטגוריית החשמליות הלוהטת בישראל, שם נמכרים מדי שנה אלפי מכוניות מדגמי BYD אטו 3 (המכונית הנמכרת בישראל), ג’ילי גיאומטרי C ואחרות. ה-EV3 שייתכן ואולי תגיע כבר בסוף השנה, עשויה להיות מתחרה ראויה במיוחד בקטגוריה הזו, אך כדי להצליח, היא חייבת לענוד תג מחיר תחרותי שלא יגזור את גורלה כגורל אחיותיה החשמליות המסתפקות בנתוני מסירות לא משמעותיים.

ל-EV3 עיצוב חיצוני מרשים, ברוח שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה נראה השבוע לראשונה בארץ עם השקת ה-EV9, ולמרות ממדים חיצוניים קומפקטיים יחסית, עם 4.3 מטר לאורך, 1.85 מטר, גובה של 1.56 מטר ובסיס גלגלים של 268 ס”מ, היא צפויה לספק תא נוסעים מרווח למדי למשפחה, לצד תא מטען בנפח 460 ליטר ותא מטען קדמי נוסף בנפח 25 ליטר.

בתא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב נקי ומיעוט של מתגים, אשר הוחלפו ע”י צמד מסכי “12.3 שחברו ליחידה אחת + מסך “5.3 שישרת את בקרת האקלים. עפ”י התמונות שפורסמו, סביבת הנהג והנוסעים נעימה מאוד וכוללת גם אפשרות לצבעים בהירים שתורמים למראה יוקרתי יותר, ותא הנוסעים שופע בתאי אחסון שימושיים, לצד אופציה לאבזור נדיב וכמובן מפרט בטיחותי מקיף.

הדגם יוצע בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע חשמלי 204 כ”ס המציע תאוצה ל-0-100 קמ”ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש, ויוצע ב-2 גרסאות טווח לבחירה: סוללה בקיבולת 58 קילוואט המבטיחה טווח נסיעה של 409 ק”מ וגרסת “לונג ריינג'” הכוללת סוללת 81 קילוואט המבטיחה טווח מרשים במיוחד של 600 ק”מ. צמד הדגמים תומכים בטעינה מהירה של 128 קילוואט.

בכוונת היבואן להצליח להביא משלוח ראשון של הרכב עוד לפני סוף השנה והחלת המס המעודכן והגבוה יותר בינואר 2025, ובמידה ויצליח לתמחר את הרכב עד 180,000 שקל, סביר להניח שלקיה יהיה סוף סוף בישראל חשמלית עם פוטנציאל להימכר באלפי יחידות בשנה.

The post נחשפה קיה EV3 – סוף סוף חשמלית של היצרן לקטגוריה הכי לוהטת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

תוצרת ברצלונה? כמעט: קופרה טווסקאן VZ בנהיגת היכרות ראשונה

מותג הפרמיום הספרדי קופרה מצטרף באיחור אופנתי עם דגם הטווסקאן (Tavascan) לסגמנט רכבי הפנאי החשמליים, והוא עושה זאת לא פחות מחמש שנים אחרי שנחשף כדגם קונספט. שיווקו של הדגם מתחיל כעת באירופה ומדובר ברכב פנאי משפחתי בגודל בינוני (D-SUV) שיתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים כיום, בדגמים כמו טסלה מודל Y, פולקסווגן ID.5, יונדאי איוניק 5 ועוד. מדובר גם ברכב השני של קופרה, יחד עם הפורמנטור, שאין לו אח חורג במותג סיאט, ומדובר גם בדגם החשמלי השני של קופרה אחרי ה-Born שהגיע עד כה לארץ רק בחסות היבוא הזעיר, אך צפוי להגיע אלינו גם ביבוא רשמי במהלך 2025.

סינית ממוצא ספרדי?

לראשונה בקופרה, אשר מתגאה בעקביות בפיתוח, עיצוב וייצור דגמיה בברצלונה, עם סוג של גאווה מקומית ספרדית מופגנת, הטווסקאן אמנם פותח ועוצב בברצלונה, אך באופן מפתיע משהו מיוצר דווקא במפעל של פולקסווגן בסין, ומשם יגיע לאירופה ובהמשך גם לארץ.

שפת עיצוב חדשה

אז אמנם לטווסקאן אין אח חורג במותג סיאט, אך הדגם פותח על פלטפורמת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים של קונצרן פולקסווגן ומהווה למעשה את גרסת קופרה לפולקסווגן ID.5, סקודה אניאק קופה ואאודי Q4 ספורטבק, וכמו אחיו לפרויקט מציע עיצוב מודרני של רכב פנאי בסגנון דמוי קופה. התוצאה מוצלחת ונאה בכל המקרים, אך בקופרה הצליחו להעניק לו זהות ו-D.N.A של המותג, עם נוכחות בולטת על הכביש ומראה מפתה למדי שללא ספק מעורר את החשק. מדובר גם בדגם הראשון שמאמץ את שפת העיצוב החדשה של קופרה, אותה נפגוש בקרוב בדגמים נוספים.

הממדים מקובלים לקטגוריה עם מרכב באורך 4.64 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.60 מטר, ויחד עם בסיס גלגלים של 276 ס״מ מתקבל תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. נפח תא המטען נדיב ועומד על 540 ליטר, אך גלגל רזרבי נעדר מהתפריט. האבזור החיצוני כולל כסטנדרט חישוקי ״19, תאורת LED היקפית עם חתימת אור מיוחדת ליום, שמשות אחוריות מושחרות, פתיחת דלתות מסוג ״Touch”, דלת תא מטען חשמלית, קיפול מראות חשמלי ועוד, כאשר גרסת ה-VZ הספורטיבית שנבחנת כאן, כללה גם חישוקי גלגלים ״21 בעיצוב קרבי, פגושים אגרסיביים יותר למראה, שילוב נרחב יותר העיצוב החיצוני של צבע הנחושת התורם למראה קרבי יותר לצד גג זכוכית פנורמי עם ווילון חשמלי.

תא נוסעים לא שגרתי

בעידן בו הולכות ונהיות מרבית המכוניות החשמליות עם תא נוסעים דומה מדי, באווירה הייטקית עם ריבוי מסכים ומיעוט מתגים המובילים בחלק גדול מהמקרים להנדסת אנוש לא תמיד מוצלחת, בקופרה אמנם הנוסחה הכוללת דומה, אך הביצוע יותר ממוצלח וכולל עיצוב מרשים שמצליח להיות גם מעט מקורי, איכות חומרים והרכבה גבוהים התורמים לניחוח פרימיום ומסך מולטימדיה ״15 הגדול ביותר שפגשנו עד כה אצל היצרן, הכולל גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (גם אלחוטיים), לצד ממשק שליטה ידידותי שלרוב קל לשימוש. בקופרה מדווחים על רכב שמשלב בצורה הטובה ביותר בין חווית משתמש לטכנולוגיה, ואכן רוב הזמן לא נתקלנו בבעיות תפעול של הרכב, אם כי מיקום ״משולש האזהרה״ בסמוך למשענת היד גרוע ותרם מספר פעמים בטעות להפעלתו מבלי שנשים לב.

על אבזור הדגם בשוק הישראלי עדיין מוקדם לדבר, אולם נדמה שכבר מרמת הגימור הבסיסית יצויד תא הנוסעים בכניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית בעלת 3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מצלמות 360 ועוד, ולראשונה בעולם הרכב פגשנו גם מערכת שמע איכותית מתוצרת ״SENNHEISER” שהפיקה איכות שמע משובחת.

בטיחות

מפרט הבטיחות כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שפופולריות כיום בשוק, בתוספת בקרת שיוט חכמה מסוג ״Travel Assist” המתחשבת בתוואי הנסיעה ואפילו מזג האוויר, מערכת לביצוע חניה אוטומטית גם מרחוק, ואפשרות לצאת לעקיפה אוטומטית מהירה ובטוחה באמצעות ידית האיתות. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי, אולם פותח כדי להשיג ציון מלא וסביר להניח שאף ישיג אותו, בהתאם לתוצאות היפות של אחיו החורגים מבית.

שומרת על ה-D.N.A הספורטיבי של קופרה?

הדגם יגיע לארץ ב-2 גרסאות הנעה לבחירה: הנעה אחורית הכוללת מנוע חשמלי בודד המפיק 286 כ״ס ו-55 קג״מ, המספקת תאוצה ל-100 קמ״ש ב-6.8 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ״ש והבטחה לטווח נסיעה עד 568 ק״מ הודות לשימוש בסוללת 82 קוט״ש. הגרסה שאנחנו נהגנו בה, היא גרסת ה-VZ הקרבית שמציעה את חווית הנהיגה הספורטיבית והמצופה מהיצרן. גרסה זו כוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 340 כ״ס, והנעה כפולה המקבלת תעדוף ברור לציר האחורי, כאשר המנוע הקדמי נועד רק לשיפור האחיזה בעת הצורך או בזמן יציאה חזקה מהמקום. על הכביש מדובר אכן במכונית חזקה, מהירה ומהנה למדי, אך לא ברוטאלית מהסוג שקשה לחיות איתה ביום יום. במעבר למצב נהיגה ״קופרה״ משחררת המכונית את הרסן ומאיצה בתוך 5.5 שניות ל-100 קמ״ש בדרך למהירות מקסימלית מוגבלת של 180 קמ”ש. מדובר בנתון התאוצה המהיר ביותר בקבוצת החשמליות של קונצרן פולקסווגן, עם נתונים טובים משל גרסאות הספורט של ה-ID.5 GTX וסקודה אניאק קופה RS.

ההנעה הכפולה מספקת גם אחיזת כביש גבוהה המסייעת לבטיחות ויציבות גם כאשר הכביש מסתלסל או רטוב. הודות למערכת המתלים האדפטיבית, מספקת המכונית נוחות נסיעה גבוהה, למרות השימוש בחישוקי גלגלים גדולים ומוגזמים למדי. אל אלו מצטרפת נהיגה שקטה במיוחד אם כי במהירויות גבוהות יחסית נשמעו קצת יותר רעשי רוח ממה שהיינו מצפים. ישנה אפשרות לנהוג במצב של דוושה אחת  אך קשה קצת להגיע לעצירה מלאה ללא עזרת של דוושת הבלמים. את נסיעת ההיכרות סיימנו עם צריכת חשמל של 19.1 קילוואט ל-100 ק”מ, השווה לטווח במציאות של 430 ק”מ, נתון לא רע, אם כי רחוק מהצהרת היצרן הטוענת לטווח של עד 522 ק״מ בגרסה זו. זמן הטעינה הביתית עומד על כ-8 שעות לטעינה מלאה, בעוד הדגם תומך בטעינת DC מהירה עד 135 קילוואט, המבטיחה טעינה מ-10-80% סוללה ב-28 דקות בלבד.

מתי בארץ?

קופרה טווסקאן צפוי להגיע לארץ ככל הנראה רק במחצית הראשונה של 2025 ויצטרף לאחת הקטגוריות הלוהטות ביותר בשוק הרכב המקומי. לכאורה, לרכב פוטנציאל מרשים לספק מכירות נאות, בזכות הופעה חיצונית ופנימית מרשימה, מנועים חשמליים חזקים המספקים ביצועים נמרצים המלווים בטווח נסיעה נאה, רשימת אבזור בטיחותי ארוכה, וחווית נהיגה מהנה ובמיוחד בגרסת ה-VZ הספורטיבית, כל עוד ואתם לא חובבי רכב המכורים רק למכוניות מונעות בדלק המצוידות במערכות פליטה רעשניות. מה שיקבע את היקף ההצלחה של הדגם בארץ, יהיה כמובן המחיר. בהנחה שהיבואן יצליח לתמחר את גרסת ההנעה האחורית בגזרת ה-250,000 שקל וברמת גימור מכובדת, סביר להניח שהיא תימכר היטב. ככל שמחירה הבסיסי יהיה גבוה יותר, כנראה הסיניות ימשיכו לצוד את מרבית הלקוחות.

הכותב היה אורח חברת קופרה בספרד.

 

The post תוצרת ברצלונה? כמעט: קופרה טווסקאן VZ בנהיגת היכרות ראשונה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סיטרואן ברלינגו החדש 2024 בישראל – מחיר החל מ-174,990 שקלסיטרואן ברלינגו החדש 2024 בישראל – מחיר החל מ-174,990 שקל

הברלינגו 2024 החדש זכה לעיצוב מודרני יותר, שדרוג טכנולוגי לתא הנוסעים הכולל מולטימדיה חדשה ולוח מחוונים דיגיטלי והוא ישווק בגרסאות של 5-7 מושבים ובהמשך גרסה מסחרית סגורה MAXI. 

זיקר מציגה: 1,000 מסירות בישראל ב-100 ימים

פחות מארבעה חודשים לאחר שהחלו המסירות של מותג הפרמיום טק החשמלי זיקר בישראל, מדווחת החברה על הצלחה מרשימה לשוק המקומי, עם מסירתו בימים החולפים של הרכב ה-1,000 בישראל, כ-100 ימים בלבד לאחר שהחלו המסירות.

נתוני המסירות מתייחסים לשני הדגמים שמייבאת גיאו-מובילטי מקבוצת יוניון, יבואנית ZEEKR בישראל: זיקר X ה-SUV הקומפקטי והאורבני שזכה לתמחור אגרסיבי ומפתיע לטובה (מחיר התחלתי של 184,990 ש”ח) – אשר מציב אותו כמתחרה גם של דגמים חשמליים עממיים יותר. זאת, בעוד שמפרט הרכב טכנולוגי ועשיר ביותר, וכולל בין היתר גרסת הנעה כפולה עם הספק של 428 כוחות סוס, תאוצה של 3.8 מ-0 ל-100 בגרסת ההנעה הכפולה, וטווח של עד 425 ק”מ בגרסת ה-Long Range; אשר מצטרפים לאבזור עשיר באופן כמעט חסר תקדים עבור רכבי פנאי חשמליים קומפקטיים, חומרי גלם ועיצוב מהוקצעים בכל רמות הגימור, ומערכות בטיחות ומולטימדיה מהמתקדמות בעולם.

לצידו משווק גם הזיקר 001, ספינת הדגל של המותג בעיצוב “Shooting Brake” ייחודי ובסיס גלגלים של כמעט 3 מטרים, עם 3 רמות גימור ומחיר התחלתי של 269,990 ש”ח, אשר משופע במערכות הטכנולוגיות המובילות בעולם הרכב, סוללות עוצמתיות מדור מתקדם וטווחי נסיעה מרשימים – עד 620 ק”מ (לפי תקן WTLP) ברמת אבזור Long Range של 001. 

עמית הראל, מנכ”ל ZEEKR ישראל, מסר: “אנו נרגשים לראות שהקהל הישראלי מזהה את הטכנולוגיה, האיכות וחווית הנהיגה שיש ל-ZEEKR כמותג פרמיום טק להציע, ומודים על הבעת האמון.

חשוב לציין שכל המסירות עד כה היו של מכוניות ששוחררו מהמכס בתחילת השנה לפי המיסוי החדש, ומעניין יהיה לראות כאשר תסיים החברה את המלאי הנוכחי, האם תשמור עדיין על תמחור אגרסיבי לדגמים החדשים שיגיעו תחת המיסוי החדש, מה שעשוי לשמור על המומנטום החיובי של מכירות המותג בארץ, או עלול להאט משמעותית את המשך החדירה לשוק במידה וההתייקרות תהיה משמעותית. עם התחלת שיווק מותג זיקר בינואר האחרון בישראל, הביע היבואן את שאיפותיו להתברג כבר בשנה הנוכחית במקום החמישי במכירות מותגי היוקרה בישראל, ולעת עתה נדמה שהם בהחלט בכיוון.

The post זיקר מציגה: 1,000 מסירות בישראל ב-100 ימים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

פולקסווגן ID.5 בישראל – החל מ-256,900 שקל

שנה וחצי לאחר שנחתה בארץ באיחור ניכר מהצפוי פולקסווגן ID.4, רכב הפנאי החשמלי של היצרן, מרחיבה צ׳מפיון מוטורס היבואנית את משפחת החשמליות שלה בישראל ומתחילה בשיווקה של ה- ID.5, הגרסה הספורטיבית למראה בעיצוב דמוי קופה של ה- ID.4, המגיעה גם היא באיחור לארץ, כשנתיים לאחר שהוצגה באירופה.

ה-ID.5 מציעה עיצוב ספורט אלגנט מרהיב ומפתה, ומציגה ממדים מקובלים לסגמנט ה-D-SUV עם מרכב באורך 4.6 מטרים, רוחב של 1.85 מטר וגובה של 1.61 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 277 ס״מ, מציעה מרווח מכובד לחמישה נוסעים לצד תא מטען נדיב בנפח 549 ליטר.

הדגם ישווק בגרסת הנעה אחורית הזוכה למנוע החשמלי המחוזק של היצרן, אותו ראינו לראשונה בחודש החולף עם השקת מתיחת הפנים של אאודי Q4, החולקת עימה את אותה פלפורמת MEB ייעודית לרכבים חשמליים ושלל מכלולים מכאניים משותפים. הספק המנוע עומד על 286 כ״ס ו-55 קג״מ והביצועים חמים עם 6.7 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש ומהירות מרבית של 180 קמ״ש. יחד עם סןללת 82 קוט״ש מבטיחה המכונית טווח נסיעה של 546 ק״מ בגרסת הפרמיום או עד 522 ק״מ בגרסת ה-PRO, כאשר לרכב יכולת טעינה מהירה של עד 135 קילוואט.

הדגם ישווק ב-2 רמות גימור לבחירה: רמת גימור PRO הכוללת מערכת מולטימדיה ראשית בגודל 12.9″, לוח מחוונים דיגיטלי ״5.8, בקרת אקלים תלת אזורית, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי ״19 קלים, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, תאורת אווירה, בלם יד חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורת מטריקס לד בחזית, חבילת בטיחות מקורית מקיפה ומצלמות היקפיות.

לחבילת ה-pro premium יתווספו מושבי ספורט, גג-שמש פנורמי, שמשות אחוריות מושחרות, מערכת שמע מבית הרמן קרדון ועוד.

מחיר פולקסווגן ID.5 נקבע על 256,900 שקל לגרסת הכניסה ו-286,900 שקל לרמת הגימור הגבוהה.

The post פולקסווגן ID.5 בישראל – החל מ-256,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.