אגרת רישוי רכב 2021 מתעדכנת

משרד התחבורה עדכן את עלות אגרת הרישוי לרכב חדש (אגרת טסט לרכב) המשפיעה על כל דגמי המכוניות החדשות. בדומה לשנה שעברה, יאמר לזכותם שלמרות החיבה העזה למיסוי רכב, העדכון הינו קליל ואף כולל הוזלה קלילה של כמה שקלים בכל קבוצות הרישוי. לצידן של 7 קבוצות הרישוי הרגילות, גם אגרת הרישוי לרכב חשמלי הוזלה מ-549 שקל ל-530 שקל מעתה.

קבוצה עלות אגרת רישוי אפריל 2021 עלות אגרת רישוי מרץ 2021
1 1,226 שקל 1,235 שקל
2 1,520 שקל 1,529 שקל
3 1,801 שקל 1,811 שקל
4 2,121 שקל 2,130 שקל
5 2,407 שקל 2,417 שקל
6 3,355 שקל 3,366 שקל
7 4,719 שקל 4,731 שקל

The post אגרת רישוי רכב 2021 מתעדכנת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

טסלה השיקה את חנות ה-POP UP שלה בקניון רמת אביב

בתמונה הראשית: טסלה מודל 3 הבוקר בקניון רמת אביב. (צילום: שבתאי טל)

חודשיים לאחר שהחלה למכור את דגמיה בישראל, וקרוב לחודש לאחר שנמסרו המכוניות הראשונות מדגם טסלה מודל 3 בישראל, ממשיכה יצרנית המכוניות החשמליות הפופולרית בעולם בחדירה שלה לשוק הישראלי, עם פתיחתה היום של חנות התצוגה הראשונה בישראל בקניון רמת אביב.

בחנות החדשה (שהיא יותר דוכן פופ-אפ) יוכלו לקוחות פוטנציאלים של הרכב להתרשם ממנו לראשונה בתצוגה בישראל (כרגע רק מדגם המודל 3) ואף לשוחח עם עובדי טסלה (ולא רק להתכתב איתם במייל כפי שנעשה עד כה…). יחד עם זאת, אם תחליטו להתקדם לרכישה, תצטרכו לעשות זאת כמובן רק באמצעות הזמנה באתר האינטרנט של החברה.

חנות טסלה קניון רמת אביב

חנות טסלה קניון רמת אביב (צילום: שבתאי טל)

החנות של טסלה הינה זמנית ותהיה פתוחה למשך שלושת החודשים הבאים בלבד. כדי להיות בעלים של טסלה מודל 3 בישראל, תצטרכו להיפרד כיום מסכום התחלתי של 186,722 שקל לגרסת ה-SR+ הבסיסית, מחיר תחרותי לכל הדעות.

פתיחת חנות הפופ-אפ בקניון רמת אביב הינה צעד נוסף בחדירה של טסלה לשוק הישראלי, לאחר שכבר נפתחו גם מרכז השירות של היצרן בפתח תקווה ועמדות הסופרצ’רג’ר האולטרה מהירות הראשונות בארץ בקניון עזריאלי בתל אביב.


The post טסלה השיקה את חנות ה-POP UP שלה בקניון רמת אביב appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

פולקסווגן פולו 2021 מתחדשת במתיחת פנים מקיפה

4 שנים לאחר שהוצג הדור השישי של פולקסווגן פולו, מכונית הסופר-מיני הפופולרית של היצרן בחו”ל אך הרבה פחות בארץ, מתעדכן הדגם במתיחת פנים של אמצע החיים, האמורה להזריק לו רעננות ולחזק את יכולותיו מול המתחרות החדשות באירופה שהשתלטו על קטגוריית הסופר-מיני ודחקו אותו די לאחור, כאשר נכון לתחילת 2021 מובילות את מכירות הקטגוריה באירופה פיג’ו 208, רנו קליאו, טויוטה יאריס ואפילו סיטרואן C3. מתיחת הפנים החדשה של הפולו, אמורה להשיב להן מלחמה.

במסגרת העדכון ל-2021, זוכה הפולו לעיצוב חיצוני מעודכן, הכולל חזית מחודשת ונאה יותר לרכב (יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED כסטנדרט ובעיצוב מעט שונה, גריל ופגוש חדשים ואופציה לתאורה ראשית IQ Light (סוג של מטריקס LED), כאשר לראשונה יוצע הדגם גם בגרסת R ליין, הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית, לרבות פס תאורה LED שנמתח לרוחב הגריל הקדמי ומחבר בין צמד יחידות התאורה הראשיות. בצידי הרכב תמצאו חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ובחלקה האחורי נרשמות יחידות תאורה חדשות מסוג LED, עיצוב מחודש לפגוש וכיתוב “POLO” במרכז דלת תא המטען.

פולקסווגן פולו 2021

בתוך תא הנוסעים רושמת הפולו החדשה התקדמות טכנולוגית רבה, ובדומה לגולף החדשה גם היא מתעדכנת בלוח שעונים דיגיטלי בעל שלל אפשרויות התאמה אישית כסטנדרט, משטח בקרת אקלים שהפך להיות דיגיטלי עם כפתורי מגע, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ושלל שדרוגים קוסמטיים לרבות ריפודי מושבים בעיצוב חדש. גם מערכת המולטימדיה מתעדכנת בדור חדש – MIB3 שיוצע עם מסך “6.5 בגרסת הכניסה או “8 בגרסאות המאובזרות יותר וכולל תפעול משודרג לצד תמיכה אלחוטית באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.

פולקסווגן פולו 2021

מבחר המנועים נותר ללא שינוי כאשר הגרסאות הרלוונטיות לארץ ימשיכו להגיע עם מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שיוצע בהספק של 95 כ”ס עם גיר ידני או אוטומטי לבחירה, וכן בגרסת 110 כ”ס אוטומטית חזקה יותר. בסעיף הבטיחות, לצידן של מערכות הבטיחות הקיימות, מוסיפה פולקסווגן כרית אוויר מרכזית בין צמד המושבים הקדמיים האמורה למנוע התנגשות של ראשי הנוסעים מלפנים בזמן תאונה, וכן בקרת השיוט האדפטיבית זוכה לתוספת של מערכת ה-Travel Assist השולטת על ההגה, הגז והבלמים עד למהירות של 210 קמ”ש.

מאז תחילת השנה אגב, עלו לכבישי ישראל כ-210 מדגמי הפולו (החל מ-111,900 שקל לדגם האוטומטי), נתון הגבוה באופן מפתיע ממכירות דגם ה-T קרוס שהיבואן העריך שהוא יוביל את המכירות בארץ (135 מסירות בלבד מתחילת השנה), כאשר האחיות החורגות שלה מסרו נתונים דומים, כמו סקודה פאביה עם 222 מסירות ואאודי A1 עם 180 מסירות, כאשר סיאט איביזה החולקת עימם שלל מכלולים משותפים מרכזת את מרבית מכירות הקבוצה בארץ עם 1,865 מסירות ברבעון הראשון של 2021.


The post פולקסווגן פולו 2021 מתחדשת במתיחת פנים מקיפה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

טלקאר משיקה את סרס E3 החשמלית בישראל

מתקפת המכוניות החשמליות הסיניות בישראל ממשיכה, ואחרי MG, GAC, מקסוס ואיווייס, מצטרפת גם חברת טלקאר יבואנית קיה וסאנגיונג שמשיקה כעת בישראל את מותג הרכב החשמלי הסיני סרס (SERES) עם דגם ה-E3 בתחילת הדרך, ג’יפון חשמלי שיתחרה בדגמים כמו MG ZS EV ו- GAC GE3, ומצטרף לעולם המכוניות החשמליות שנתח השוק שלו בישראל מתחילת 2021 עומד כבר על 5.5% (כולל דגמי PHEV).

מותג SERES

סרס היא חטיבת הרכב החשמלי של קבוצת הרכב הסינית SOKON, שנוסדה בעולם ב-2016  ועמה חתמה טלקאר הסכם הפצה בישראל בשנת 2019. מדובר במיזם סיני ששותפות לו קבוצת Sokon וענק הרכב הסיני דנגפנג מוטורס, קבוצת הרכב השנייה בסין (Dongfeng מחזיקה 25% בקבוצת SOKON). לצידו של ה-E3 צפוי היצרן להציג השנה גם את דגמי SF5, קרוס-אובר פרמיום החשמלי שמסמן את טסלה כמתחרה הישיר שלו, ועל הפרויקט שלו חתום  מרטין אברהרד (Martin Eberhard), שהיה שותף ומייסד של טסלה, ואת דגם ה-SF7 הגדול יותר. מרכז הפיתוח אגב של היצרן, ממוקם דווקא בארה”ב.

סרס E3

הדגם הראשון של היצרן הוצג בשנת 2020 והוא ה-E3, קרוסאובר חשמלי משפחתי, המציע עיצוב נאה ושגרתי לקטגוריה, ומציע מידות גדולות מהמקובל לפלח הג’יפונים המשפחתיים החשמליים בארץ עם אורך של 4.38 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 265 ס”מ. נפח תא המטען עומד על 318 ליטר הצומחים עד 1,500 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. משקל הרכב עומד על 1,765 ק”ג. הדגם מגיע לארץ כרגע ללא תקינה אירופאית, מה שאומר שכמות השיווק מוגבלת ל-300 מכוניות בשנה.

סרס E3

רמת גימור עשירה

ה-E3 ישווק בארץ ברמת גימור אחת ועשירה למדי הכוללת: תאורת LED היקפית (כולל איתות דינמי אחורי), חישוקי גלגלים קלים “18, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, שמשות אחוריות מושחרות. סגירת החלונות והגג דרך שלט הרכב, לוח מחוונים דיגיטלי “10.25, מולטימדיה עם מסך מגע “10.25, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי מיזוג אחוריים, מושבים עם ריפודי דמוי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, בורר מצבי נהיגה, בקרת שיוט ועוד.

סרס E3

חבילת בטיחות מקורית אבל לא אקטיבית

הדגם ישווק עם חבילת בטיחות מקורית, אך מצומצמת יחסית למה שמקובל כיום בשוק הרכב החדש עם התרעת שמירת מרחק (וללא בלימה אוטונומית ! ), התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), מצלמות 360 מעלות ו-6 כריות אוויר. נכון לעכשיו, הרכב טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של Euro-Ncap. דירוג הבטיחות שלו לפי משרד התחבורה נקבע על דרגה 1 בלבד.

סרס E3

זה המפתח שלט של הרכב…

טווח נסיעה של 301 ק”מ

הדגם ישווק עם מנוע חשמלי המפיק 163 כ”ס ומומנט מרבי של 30.5 קג”מ, אשר יחד עם סוללת ליתיום ברזל פוספט בקיבולת של 52.7 קוט”ש, מציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות ומהירות מרבית של 155 קמ”ש. טווח הנסיעה של הרכב בין טעינות עומד על כ-301 ק”מ לפי נתוני היצרן (לפי תקן ה-WLTP) והדגם תומך בטעינה מהירה עם הבטחה לטעינה של 80% מהסוללה תוך חצי שעה בלבד.

סרס E3

אחריות

סרס E3 ישווק בישראל עם אחריות מלאה ל-5 שנים, לצד אחריות של 8 שנים למערכת החשמלית והסוללה (או עד 150,000 ק”מ) והשירות לדגמים יוענק ללקוחות במרכזי השירות של קיה ברחבי הארץ.

מחירון

מחיר סרס E3 נקבע על 139,900 שקל כולל עמדת טעינה והתקנה בסיסית כלולים במחיר. לשם השוואה, המתחרה GAC GE3 עולה בדיוק אותו הדבר, ו-MG ZS EV מוצע בטווח מחירים של 128,888-144,444 שקל בהתאם לרמות הגימור. בדומה לרכבים חשמליים אחרים, גם הדגם הזה נהנה מאגרת רישוי מופחתת של 530 שקל בלבד לשנה ועלויות אחזקה נמוכות יותר במוסכים. הדגם יוצע בשלב הראשון באולם התצוגה המרכזי של SERES שממוקם ברחוב חומה ומגדל 27 תל אביב, בסמוך לאולם התצוגה של המרכזי של קיה. בנוסף,  ניתן יהיה להזמין באתר החברה נסיעת מבחן עד לבית הלקוח.


The post טלקאר משיקה את סרס E3 החשמלית בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מיצובישי אאוטלנדר החדש בדרך לישראל

9 שנים לאחר שהושק בארץ הדור הנוכחי של מיצובישי אאוטלנדר, רכב הפנאי 7 מושבים הנמכר ביותר בארץ בשנים האחרונות, מודיעה כלמוביל היבואנית על פתיחת המכירה המוקדמת של הדור החדש של האאוטלנדר, שדגמים ראשונים שלו ינחתו בחודש יולי הקרוב בארץ עם הבטחה לקפיצת מדרגה מול הדור הנוכחי. יחד עם זאת, במיצובישי לא חושפים לעת עתה את מחיר הדגם וגם לא מספקים את המפרט המקומי למעט טיזרים קלים בסעיף האבזור.

הדור הרביעי של האאוטלנדר, פותח על שלדה חדשה ומציע צמיחה קלה במידות הרכב עם אורך של 4.71 מטר (+1.5 ס”מ), רוחב של 1.86 מטר (5+ ס”מ), גובה של 1.75 מטר (4+ ס”מ), ובסיס גלגלים של 270 ס”מ (3+ ס”מ). לצד שפת עיצוב חדשה עם מראה מודרני ואגרסיבי יותר, עם הרבה יותר נוכחות על הכביש. הדגם ישווק בארץ בתקינה אמריקאית, מה שאומר שנפח מנוע הבנזין צמח ל-2.5 ליטר (במקום 2.0 ליטר עד כה), וההספק עלה ל-181 כ”ס (+31 כ”ס) לצד מומנט מרבי של 25 קג”מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ויוצע בארץ גם בגרסת הנעה כפולה.

בין החידושים שתמצאו לראשונה בדגם החדש תמצאו לראשונה גם מערכת עם בלימה אוטונומית לאחור ו- 11 כריות אוויר כסטנדרט. 3 אזורי בקרת אקלים כולל צג בקרה במושב האחורי, עמדת טעינה אלחוטית לסלולרי ומסך HUD צבעוני 10.8″.

לדברי ארז סבג, מנהל חטיבת מיצובישי בישראל: “יש צמא בשוק לדגם הפופולארי בישראל והנמכר ביותר בקטגוריית SUV 7 מקומות. פתיחת המכירה המוקדמת החלה לאחר שהחברה קיבלה בחודשים האחרונים פניות רבות של לקוחות פרטיים, אשר מעוניינים להזמין את האאוטלנדר החדש. על מנת להקל על המכירה ללקוחות ולהיערך מראש, הוחלט לפתוח את המכירה המוקדמת ולאפשר למי שיחפוץ להזמין ולשריין מראש את האאוטלנדר החדש”.

מאז שהחל שיווק הדור הראשון של מיצובישי אאוטלנדר, נמכרו בישראל לא פחות מ-53,000 עותקים של הרכב, רובם אגב מהדור השלישי שהושק כאן ב-2012. 

The post מיצובישי אאוטלנדר החדש בדרך לישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מענה לטסלה? ב.מ.וו סדרה 3 בגרסת פלאג-אין מוזלת (320e)

חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, מרחיבה את משפחת סדרה 3 בישראל ומתחילה בשיווק גרסת כניסה חדשה ומוזלת לדגם הפלאג-אין הייבריד, לצד גרסה מאובזרת  M-Design לדגם ה-318i הבסיסי.

ב.מ.וו 320e פלאג אין

כחלק מהתחרות המתפתחת בשוק החשמליות עקב כניסתה של טסלה לשוק, נראה שגרסת הפלאג-אין החדשה העונה לשם 320e אמורה לתת פיתרון חלקי ללקוחות המבקשים תג מחיר נמוך יותר מגרסת ה-330e פלאג אין שתמשיך להיות משווקת לצידה. מערכת הפלאג-אין הייבריד של הדגם החדש מבוססת על יחידת ההנעה של דגם ה-330e עם הספק מופחת, ועושה שימוש במנוע בנזין 2 ל’ 4 צילינדרים עם הספק של 163 כ”ס (184 כ”ס בדגם ה-330e) בשילוב מנוע חשמלי בהספק של 113 כ”ס (זהה לדגם ה-330e). יחד מפיקה יחידת ההנעה הספק כולל של 204 כ”ס ומומנט מקסימלי של 35.7 קג”מ.

יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית Steptronic בעלת 8 הילוכים, מאיצה ה-320e מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 7.6 שניות, ומגיעה למהירות מקסימלית של 225 קמ”ש. יחד עם סוללת ליתיום יון בקיבולת של 12 קוט”ש, מציעה המכונית טווח נסיעה חשמלי של 60 ק”מ ואפשרות לנסוע על חשמל בלבד עד למהירות של 140 קמ”ש. דגם ה-320e ישווק עם כבל המאפשר להטעין את הרכב מהשקע הביתי בזרם טעינה מקסימלי (2.3 קוו”ט) בזמן של כ-6 שעות. טעינה באמצעות עמדת טעינה ייעודית – ביתית / ציבורית תקצר את פרק הזמן לכ-3.6 שעות (בזרם טעינה מקסימלי של 3.7 קוו”ט).

הדגם ישווק ברמת גימור אחת הכוללת: חבילת עיצוב חיצונית M-Sport אשר מעניקה לרכב הופעה ספורטיבית, פנסי חזית ופנסים אחוריים בטכנולוגיית LED, חישוקי סגסוגת קלה “18, חלון שמש חשמלי, מסגרת חלונות בגימור אלומיניום ושמשות אחוריות כהות. תא הנוסעים כולל כוונון חשמלי למושב הנהג והנוסע עם זיכרונות למושב הנהג, מערך הקישוריות BMW Live Cockpit Professional הכולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל “12.3, מסך מגע מרכזי בגודל “10.25 עם ממשק ההפעלה 7, מערכת ניווט מקורית, Apple CarPlay ותאורה אווירה.

אבזור הבטיחות כולל מערכת המסייעת בבלימה אוטונומית, התראה ותיקון סטייה מנתיב, התראת שטח מת ותעבורה צולבת, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עד 160 קמ”ש, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, סיוע בחניה אוטומטית, סיוע בבלימה לאחור (עד 5 קמ”ש) ומערכת Reversing Assistant המסייעת בתמרוני נסיעה לאחור בעזרת זיכרון אוטומטי של תוואי מסלול הנסיעה עד 50 המטרים האחרונים ועד 72 שעות.

מחיר הדגם נקבע על 289,900 שקל, מחיר הנמוך ב-20,000 שקל מגרסת ה-330e הבסיסית.

ב.מ.וו 318i ברמת גימור M-Design 

הגרסה החדשה הנוספת שמושקת כעת בארץ היא רמת הגימור M-Design המאובזרת שמצטרפת לגרסת ה-318i בנזין ששווקה עד כה ברמת הגימור הבסיסית “ביזנס” בלבד. הדגם החדש מצויד באותו מנוע טורבו 2.0 ליטרים המוכר, המפיק 184 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, המציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות וצריכת דלק משולבת העומדת על 15.6 ק”מ לליטר. רמת הגימור M-Design מבוססת על רמת הגימור של דגם ה-320e עם שינויים קלים.

מחיר הדגם נקבע על 269,900 שקל. 


The post מענה לטסלה? ב.מ.וו סדרה 3 בגרסת פלאג-אין מוזלת (320e) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הזמנתם רכב חשמלי? כך תבחרו נכון התקנת עמדת טעינה לרכב

אלפי רכבים חשמליים שעלו לכביש בשנתיים האחרונות, הם רק קדימון למהפכה החשמלית שהחלה את דרכה בארץ. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו בשבוע החולף, בשנת 2020 חלה עלייה חדה של ‭ 132.7%‬במספר כלי הרכב הפרטיים שהונעו באמצעות חשמל ומספרם הגיע ל-‭ 2,783‬לעומת ‭ 1,196‬ בשנת ‭ .2019‬אל אלו הצטרפו גם 1,597 אופנועים חשמליים ו-109 אוטובוסים שכבר מונעים בארץ באמצעות חשמל בלבד.

הנתונים הנ”ל אינם כוללים כמובן גם אלפי מכוניות עם הנעת פלאג-אין המשלבת בין מנועי בעירה פנימית לחשמל הנזקקות גם הן לעמדות טעינה ואינם כוללים עוד את שלל הדגמים החדשים שהצטרפו מתחילת 2021 והגעתה של טסלה לשוק הישראלי, שעוררה את השוק, יצרה באזז מטורף שלא נצפה שנים ארוכות בשוק הרכב הישראלי ועתידה למסור אלפי מכוניות בישראל כבר בשנה הנוכחית ! בקיצור, המהפכה החשמלית החלה גם בישראל, ולצידם של שלל יבואני הרכב שמצטרפים לחגיגה, מתפתח שוק חדש של חברות המספקות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, כשלצידן גם שלל חובבנים שנכנסים לענף ההתקנות שמתחיל לגלגל כסף רב. אז כך תבחרו נכון מתקין לעמדת טעינה.

הימנעו מחובבנים 

לצד שלל החברות הוותיקות וחברות נוספות ורציניות שהוקמו לאחרונה, כמו בכל ענף שזוכה לתאוצה בביקוש ומתגלגל בו כסף רב, גם במקרה של תחום עמדות הטעינה ניתן לראות לאחרונה גידול במספר המפרסמים שמציעים את שירותיהם להתקנות עמדות טעינה. בחלק קטן מהמקרים, מדובר באנשים שאין להם אפילו רישיון של חשמלאי. חשוב לזכור שחשמל איננו משחק ילדים ובראש ובראשונה אסור לבחור במתקין שאיננו חשמלי מוסמך. רוב מקרי ההתחשמלות מתרחשים כתוצאה ממגע מקרי עם רשת החשמל דרך מכשירים פגומים או חוטים חשופים. לכן, חשוב לבחור בחברות איכותיות שצברו כבר ניסיון.

השוו מחירים

כחלק מהתחרות בשוק עמדות הטעינה והביקוש הגובר, יותר ויותר שחקנים נכנסו בתקופה האחרונה לשוק ההתקנות, אשר ישמחו שתבחרו דווקא בהם. לכן, כמו בכל ענף תחרותי, הרווח כולו של הצרכן. השוו מחירים ותוכלו לחסוך בין מאות שקלים בהתקנה בסיסית ועד אלפי שקלים בהתקנות מורכבות ויקרות. מחירי עמדות טעינה ביתיות מתחילים כיום בסביבות ה-1,500 שקל לעמדה בסיסית ועשויים לחצות גם את ה-5,000 שקל בעמדות איכותיות יותר. המחירים הנ”ל כמובן אינם כוללים התקנה, וחשוב לזכור שמחירי ההתקנה גבוהים לרוב ממחירי עמדות הטעינה. עמדת הטעינה דורשת כבל חשמל עצמאי מסוג שקע כח הנמתח מלוח החשמל הביתי ועד לחניית הרכב ורוב חברות ההתקנה מעניקות כיום בהתקנה הבסיסית עד 50 מטר כבל.

גרים בבית משותף? העסק מסובך יותר

אחד החסמים העיקריים כיום בחדירת הרכבים החשמליים בישראל, נוגעת לאלו אשר גרים בבתים משותפים (ואלו הרוב במדינת ישראל). במקרה הזה, התקנת עמדת טעינה עשויה להרגיז לא מעט שכנים, החוששים גם מאיכות ההתקנה (כמו כבלים חשופים שיעברו מאזור הלובי של הבניין לאזור החניות ויכערו את השטח הציבורי, או חפירה להעברת הכבל תת קרקעי שתיסגר ותשאיר טלאי מכוער), וגם מנושא החיוב של החשמל, בו הלקוח מתחבר לשעון החשמל המשותף של הבניין, ואמור לשלם את חלקו בצריכת החשמל לוועד). אז בראש ובראשונה, רצוי כמובן שיהיה לכם חניה פרטית בטאבו, ובמקרים שהוועד מסרב שתתחברו לשעון החשמל המשותף, ניתן למשוך גם כבל עד לשעון החשמל הפרטי (מה שמייקר את ההתקנה) והופך להיות בעייתי גם אם אתה גרים למשל בקומה עשירית. לחברות ההתקנה המובילות, כמו למשל ל- אפקון תחבורה חשמלית , יש כיום מסמכים רשמיים להחתמת וועד הבית שחוסכים בירוקרטיה ועשויים להקל על התהליך.

הקדימו להזמין התקנה

כמות המכוניות החשמליות הגדולה יחסית שעולה בימים אלו לכביש, יצרה לחץ גדול על חלק מחברות ההתקנה, וכך נשמעים כיום לא מעט סיפורים על לקוחות שקיבלו את הרכב החדש ועדיין לא הותקנה להם עמדת הטעינה. במקרים מסוימים תאלצו להמתין גם חודש ויותר עד להגעתו של צוות המתקינים. צריך לזכור גם שהתקנות בבתים פרטיים נחשבות לרוב קלות ומהירות יותר ומסתיימות בד”כ ביום אחד בלבד, כאשר התקנות בבתים משותפים דורשות לעתים מספר ימי עבודה.

דרשו מיבואן הרכב עמדת התקנה במתנה

כחלק מהתחרות העולה בשוק הרכב החשמלי והגעתם של דגמים רבים לארץ בחודשים האחרונים, התחרות על ליבו וכיסו של הצרכן עולה, וכך ניתן לראות היום לא מעט יבואני רכב, שכחלק ממאמצי השיווק שלהם הם מציעים ללקוחות עמדת טעינה + התקנה בסיסית במתנה. מציעים לכם עסקה כזאת? חסכתם כמה אלפי שקלים.


The post הזמנתם רכב חשמלי? כך תבחרו נכון התקנת עמדת טעינה לרכב appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

אוניה עם כ- 1,500 מדגמי טסלה מודל 3 עגנה הבוקר בישראל

קצת יותר מחודש לאחר שהגיע לישראל המשלוח הרשמי הראשון של טסלה שכלל 230 מכוניות מדגמי המודל 3, עגנה הבוקר בנמל אשדוד אוניה נוספת שאמורה לפרוק בימים הקרובים כ-1,500 מכוניות נוספות, בעזרתן תהפוך טסלה מודל 3 למכונית החשמלית הנמכרת ביותר גם בישראל. חשוב להוסיף שהמספר של המכוניות שהגיעו לארץ הינו משוער ומסתמך על כמה מקורות שאין להם אישור רשמי מטסלה משום שהם אינם מספקים מידע אודות כמות ההזמנות שצברו בארץ.

בניגוד למשלוח הראשון שהגיע לארץ ממפעל טסלה בארה”ב, המשלוח השני מגיע לארץ ממפעל היצרן בסין, וכולל שינויים קלים במכונית עם עדכונים קוסמטיים קלים לתא הנוסעים, וסוללה מעט שונה (איננה כוללת את חומר הקובלט) ולדברי היצרן מותאמת יותר למדינות חמות ועשויה אפילו להציע נתוני טווח משופרים. לפי כל מיני דיווחים מהעולם שמתגלגלים ברשת, ייתכן גם ואיכות ההרכבה והגימור של מפעל טסלה בסין גבוהים מהמפעל האמריקאי. יחד עם זאת, המשלוח הנוכחי איננו כולל את דגמי הפרפורמנס הבכירים של המודל 3, אשר ימשיכו להגיע לעת עתה מארה”ב במשלוח הבא שמתוכנן לחודש הבא (יוני).

בטסלה לא מספקים לעיתונאים מידע אודות היקף המכירות בישראל, ואת זה נוכל לדעת בזכות דו”‘ח איגוד יבואני הרכב המתפרסם אחת לחודש. יחד עם זאת, בדומה להרבה שווקים בעולם, גם בארץ הפכה טסלה ללהיט עם הגעתה, וככל הנראה היבואן מחזיק בידיו כבר כמה אלפי הזמנות לדגמי המודל 3, לצד כמות קטנה יותר של דגמי המודל X והמודל S שמשלוחים ראשונים שלהם יגיעו לארץ רק במהלך נובמבר הקרוב.

בשלושת החודשים הראשונים של השנה, נמסרו בישראל כ-1,200 מכוניות חשמליות מכל המותגים ביחד. MG ZS EV היה הדגם החשמלי הנמכר ביותר בישראל אשתקד וגם ברבעון הראשון של 2021 הוביל את המכירות, אולם המשלוח החדש של טסלה שהגיע הבוקר לישראל, יהפוך במהלך החודש את טסלה מודל 3 לחשמלית הנמכרת ביותר בישראל, ולמרות שלל מתחרים חדשים שנחתו לאחרונה בארץ וינחתו כאן גם בתקופה הקרובה, את השנה הנוכחית ללא ספק תסיים טסלה כמותג החשמלי הנמכר ביותר בישראל.

The post אוניה עם כ- 1,500 מדגמי טסלה מודל 3 עגנה הבוקר בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.