חשמלית יוקרתית: זיקר 001 עולה לייצור בסין

ענקית הרכב הסינית ג’ילי ממשיכה בהצגת שלל הדגמים והמותגים החשמליים החדשים שלה, ולצד השליטה על מותגי וולוו ולוטוס מאירופה, ממשיכה בהשקת מותגי רכב חשמליים סינים חדשים, כאשר אל מותגי ה-Geometry (שינחת בארץ בחודש הבא), Link&Co שתגיע בהמשך, המונית הלונדונית של LEVC (שכבר בארץ) ואחרות, הצטרף השבוע גם מותג היוקרה החשמלי של היצרן העונה לשם זיקר (Zeekr) , שמכוניות ראשונות שלו החלו לרדת מפס הייצור בסין.

הדגם הראשון של מותג היוקרה החדש, הוא הזיקר 001 – מכונית סדאן בעיצוב ספורטיבי, שפותחה על שלדת ה-SEA החדשה של היצרן (האמורה לשרת גם דגמים חשמליים עתידיים של וולוו), שנועדה לתת מענה למכונית הדגל של טסלה – המודל S, ונהנית מעיצוב מפתה בסגנון “שוטינגברייק”. גם המידות של הרכב מכובדות ומותאמות לקטגוריית מכוניות הסאלון עם אורך של 4.97 מטר, רוחב של 2.0 מטר, אך עם גובה של 1.56 מטר, המאפיין יותר כיום את עולם הג’יפונים. יחד עם בסיס גלגלים נדיב של 300 ס”מ, אמורה המכונית להציע גם מרווח מציון לחמישה נוסעים.

בתוך תא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים בניחוח מותגי יוקרה, עם עיצוב מזמין, איכות חומרים והרכבה שצפויים להיות גבוהים ואבזור עשיר הכולל בין השאר: לוח שעונים דיגיטלי “8.8, מולטימדיה מרכזית בסגנון טסלה עם מסך מגע “15.4, מושבי עור ודיפוני עור רבים בחלל הנוסעים, כיוונון חשמלי למושבים, תצוגה עילית ענקית “14.7, גג זכוכית פנוראמי, עיסוי למושבים הקדמיים ועוד, לצד חבילת בטיחות מתקדמת שכוללת את מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות הפופולריות, אשר פותחו עבור היצרן ע”י מובילאיי הישראלית (לשעבר).

זיקר 001

הזיקר 001 תוצע ב-3 גרסאות לבחירה, כאשר גרסת הכניסה מצוידת בסוללת 100kWh המבטיחה דווקא את טווח הנסיעה הארוך ביותר של הדגם, עם הצהרת יצרן עד 712 ק”מ (אך בתקן ה-NEDC המיושן ופחות מחמיר), לצד הנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 268 כ”ס ו-35 קג”מ ומאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות. הגרסה האמצעית כוללת צמד מנועים חשמליים בהספק כולל של 536 כ”ס ו-70 קג”מ, המבטיחים לצד הנעה כפולה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.8 שניות וטווח נסיעה עד 526 ק”מ הודות לסוללת 86kWh . הגרסה השלישית מציעה את אותם מנועים חשמליים רק בתוספת סוללת 100kWh המבטיחה שדרוג טווח הנסיעה עד 606 ק”מ.

זיקר 001

זיקר 001 יוצרת בחודשים האחרונים הרבה עניין בעולם הרכב, אך בשלב הראשון מיועדת המכונית לשוק הסיני בלבד, כאשר שיווק הדגם באירופה (וככל הנראה גם בארץ) צפוי בהמשך.

The post חשמלית יוקרתית: זיקר 001 עולה לייצור בסין appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

המשבר בשוק השבבים: היקף ייצור דגמי פולקסווגן חוזר לשנות ה-50

המשבר החריף בתעשיית השבבים הפוגע משמעותית בייצור כלי הרכב ברחבי העולם, מספק חדשות מעניינות מקונצרן הרכב פולקסווגן. מצד אחד, החברה דיווחה לעיתונות בשבוע החולף על שיא חדש בייצור דגמים חשמליים (BEV), הכולל ייצור של 122,100 מכוניות חשמליות ברבעון השלישי של השנה, המהווה זינוק של 109% מול הרבעון המקביל אשתקד, ונתח שוק עולמי שחצה את ה-6% מסך מכירות הדגמים החשמליים בעולם. מצד שני, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אמש שבחטיבת דגמי הבנזין והדיזל של היצרן, נרשמת צניחה דרמטית במכירות השנה עם היקפי הייצור הנמוכים ביותר מאז 1958!

לפי רויטרס, מאז תחילת השנה יוצרו במפעל הראשי של פולקסווגן בוולפסבורג רק 300,000 מכוניות, צניחה משמעותית לעומת אשתקד, בה החל וירוס הקורונה להשפיע וייצור הדגמים צנח אל מתחת לחצי מיליון מכוניות. בעשור החולף ממוצע הייצור של המפעל עמד על כ-780,000 מכוניות בשנה, וצפי הייצור טרום עידן הקורונה עמד על כ-1 מיליון מכוניות בשנה לשנים הקרובות. המפעל שמייצר בעיקר את דגמי הגולף והטיגואן, סובל מצניחה בייצור בשל המחסור בשבבים בתעשיה ולאו דווקא בשל ביקוש נמוך בעולם, ולעת עתה ברור שהמשבר ילווה את יצרני הרכב עמוק אל תוך 2022.

יחד עם זאת, הצניחה בייצור דגמי הבנזין והדיזל די נשלטת ע”י היצרן, אשר מעדיף לספק את מרבית השבבים שהוא מצליח לרכוש לתעשיית המכוניות החשמליות המהווה את עתיד הקונצרן, כחלק משמירה על התחרות עם שלל הדגמים החשמליים שמציפים את השוק ובראשם טסלה. בעידן הנוכחי, מעדיפה פולקסווגן לייצר יותר מכוניות חשמליות על חשבון הדגמים המסורתיים, משום שהן הרבה יותר ריווחיות, ולכן מקבלות תעדוף בייצור. בחודש החולף, אף דיווחו בפולקסווגן שאם משבר השבבים לא יפתר בקרוב, עשויה החברה לאבד כ-25% מהעובדים שלה בעולם.

The post המשבר בשוק השבבים: היקף ייצור דגמי פולקסווגן חוזר לשנות ה-50 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

בניחוח ספורטיבי: טויוטה C-HR ברמת הגימור “GR” בישראל

חברת יוניון מוטורס מרחיבה את היצע משפחת דגמי הקרוסאובר הסטייליסטי שלה טויוטה C-HR ומתחילה בשיווק גרסת ה-“GR” בעלת העיצוב הספורטיבי, שמבטיחה לדברי היבואן שילוב של לייפסטייל וספורט. עבור מי שלא מכיר את המונח “GR” אז נוסיף כי מדובר בחטיבת הספורט של היצרן “Gazoo Racing” האחראית לדגמי הספורט והמירוצים של היצרן.

גרסת ה-GR מצוידת בתאורה ראשית בתצורת פרוג’קטור LED, פנסי ערפל LED קדמיים, מושבים ספורטיביים עם ריפוד אלקנטרה בעיצוב GR Sport וקישוטי סף בדלתות הקדמיות GR Sport ותשווק בארץ בצבע לבן דינאמי עם גג שחור בלבד. מעבר לכך תמצאו גם את המולטימדיה המתקדמת של טויוטה מסוג  2  TOYOTA TOUCH, בקרת אקלים דיגיטלית, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד, לצד חבילת בטיחות מתקדמת. בצד הדינמי, זוכה המכונית לשיפור חווית הנהיגה ברכב עם כיול מיוחד להיגוי ולמתלים, וחישוקי סגסוגת “19 ייחודיים העוטפים צמיגי קונטיננטל Premium Contact 6, המבטיחים אחיזת כביש גבוהה יותר לצד שיפור תחושת ההיגוי. 

טויוטה C-HR ברמת הגימור "GR"

מתחת למכסה המנוע תמצאו את אותה יחידת כח היברידית מוכרת של משפחת הדגמים, הכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 122 כ”ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הביצועים קצת פחות ספורטיביים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-11 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ”ש, אך לפחות מדובר ברכב מאוד חסכוני המבטיח צריכת דלק של 20.4 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן.

מחיר טויוטה C-HR ברמת הגימור GR נקבע על 164,900 שקל.

The post בניחוח ספורטיבי: טויוטה C-HR ברמת הגימור “GR” בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.