רטרו מהממת: אופל מנטה החדשה (והחשמלית)

51 שנה לאחר שהגיעה לעולם אופל מנטה, מכונית הספורט המרהיבה בעלת מרכב הקופה שהפכה עם השנים לאחד האייקונים הנחשבים של המותג, ו-31 שנה לאחר שפסק שיווק הדור השלישי של הדגם, חשפה אמש במפתיע אופל את המנטה GSe, גרסת קונספט חשמלית לדור החדש שעושה המון המון חשק.

בניגוד לכל מיני דגמי רטרו שרק משלבים נגיעות עיצוב המזכירות את הדגם המקורי, המנטה החדשה זוכה לעיצוב בדומה מאוד לדור הראשון של הרכב ששווק בשנים 1970-1975 עם עיצוב רטרו מדהים המשולב עם נגיעות קוסמטיות עדכניות כמו גריל אטום המזוהה עם רכבים חשמליים, פנסי LED וחישוקי גלגלים “17 קלים ומרשימים למראה. התוצאה לפחות לפי התמונות, לא פחות ממהממת.

אופל מנטה החדשה 2021

גם בתוך תא הנוסעים שומרת אופל על קווי העיצוב המזכירים את דגמי שנות ה-70 (הגה ספורטיבי בעיצוב של פעם, דיפוני דלתות וידיות פתיחה בסגנון רטרו, חלונות לא חשמליים (!) עיצוב הדשבורד ועוד), אך לוח השעונים הפך לדיגיטלי “12 ואת הרדיו-טייפ המסורתי מחליפה כמובן מולטימדיה עם מסך מגע “10. כחלק מההתאמה לעידן החדש, מצוידת המכונית ביחידת הנעה חשמלית, אך מקורית למדי, הכוללת באופן מפתיע גם תיבת הילוכים ידנית 4 הילוכים המעבירה את הכח ישירות לגלגלים האחוריים. בניגוד להספקים המוגזמים הנהוגים כיום במכוניות חשמליות, המנטה החדשה מפיקה רק 147 כ”ס, שזה אמנם 42 כ”ס יותר מהדגם החזק מהעבר, אך נמוך יחסית למקובל כיום.

אופל מנטה החדשה 2021

בין הסיבות שלעת עתה אנחנו לא רואים את הדגם הזה מתקדם לשלבי הייצור, תמצאו בהיעדר מערכות בטיחות מתקדמות והסוללה הקטנה (31 קוט”ש) המספקת טווח נסיעה זניח של 100 ק”מ, המרמזים על היותו דגם תצוגה בלבד, לפחות לעת עתה וחבל, כי מאוד היינו שמחים לפגוש את המנטה שוב בדור חדש וכמובן עם העיצוב של דגם הקונספט, שלהערכתנו עם מחיר נורמלי, יכול בהחלט להיות להיט חדש של היצרן ומקדם תדמית חשוב ביותר למותג שדי מתקשה להתבלט בתוך שלל המותגים של קונצרן PSA.

אופל מנטה החדשה 2021

The post רטרו מהממת: אופל מנטה החדשה (והחשמלית) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

אופנועי האנדורו של RIEJU בישראל

חברת HM מוטורס, יבואנית אופנועי שרקו, MV אגוסטה, הקטנועים החשמליים של אסקול ועוד, מרחיבה את פעילותה בענף הדו-גלגלי ומתחילה בשיווק אופנועי האנדורו של חברת RIEJU הספרדית, עם 3 דגמים חדשים, אשר מבוססים על דגמי GAS GAS מספרד.

יצרנית האופנועים הספרדית RIEJU (שילוב שמות המייסדים Juanola-Riera) החלה את דרכה בשנת 1934 כבית מלאכה לייצור אופניים ובשנת 1945, כבר לפני 76 שנים יצרה את המנוע הראשון בעצמה. ארבע שנים לאחר מכן השיקה RIEJU את האופנוע הראשון שיצרה באופן עצמאי לחלוטין. בשנת 1979 עשתה RIEJU את הצעד הראשון בייצור אופנועי שטח, עם פיתוח ותחילת השיווק לסדרת אופנועי MARATHON.

דגמי השטח של RIEJU קיבלו חיזוק משמעותי במיוחד בשנת 2020, לאחר שחברת GAS GAS נקנתה על ידי קונצרן פירר (Pierer Mobility AG) – המחזיקים במותגים KTM, הסקוורנה ועוד. במסגרת המהלך העסקי שביצע קונצרן הענק כלל את רכישת דגמי הטריאל של GAS GAS וזכויות היוצר על שם המותג. מאחר והם מייצרים באופן עצמאי דגמי אנדורו מקצועיים, נפתחה עבור RIEJU הזדמנות עסקית לרכוש את ליין אופנועי האנדורו המקצועיים של GAS GAS, יחד עם הטכנולוגיה והחלפים שייצרה ופיתחה בשנים האחרונות. בנוסף לכך, RIEJU אף שימרה את ההון האנושי והמשיכה את העסקתם של עובדי קו הייצור ומחלקות המחקר והפיתוח.

אופנוע RIEJU   MR300 רייסינג

אופנוע RIEJU MR300 רייסינג

סדרת דגמי השטח בישראל

בין דגמי השטח לשנת  2021 של RIEJU ניתן למצוא את אופנועי השטח המקצועיים המחולקים לאופנועי אנדורו מקצועיים ודגמי אנדורו לחובבים: 

  1. MR PRO – הם אופנועי אנדורו מקצועיים המבטיחים מפרט מפואר שטרם נראה כמותו באופנועים בייצור סדרתי. הדגם ישווק בגרסאות 2 פעימות 250 ו-300 סמ”ק.
  2. MR RACING – אופנועי אנדורו מקצועיים לרוכבי הארד אנדורו ורוכבים תחרותיים שישווקו בגרסאות 2 פעימות 250 ו-300 סמ”ק.
  3. MR RANGER – סדרת אופנועי האנדורו לרוכבי ה”הובי” של RIEJU הם כרטיס הכניסה לעולם רכיבת האנדורו לרוכבים מתחילים, מכיוון שהם נמוכים למי שעדיין זקוק לביטחון שמספק המגע עם הקרקע.  סדרה זו מבוססת על דגמי MR בשינויים הבאים: הנמכת גובה המושב, קיצור מהלך המתלים ומיתון הספק המנוע. הדגמים ישווקו בגרסאות 2 פעימות 200 סמ”ק או 300 סמ”ק לבחירה.

האופנועים ימסרו ללקוחות עם ערכת תוספות *ללא תוספת תשלום*:

סדרת MR PRO – מאובזרת במגן גחון אלומיניום ומגן סעפת קרבון בשווי של – 2500 ₪

סדרת MR RACING – מאובזרת ב מגן גחון אלומיניום, מגן רדיאטור ומגן סעפת קרבון בשווי של -3,500 ₪

סדרת ה-RANGER – מאובזרת במגן גחון אלומיניום, מגן רדיאטור  ומגן סעפת קרבון  בשווי של – 3500 ₪

 מחירון דגמי RIEJU 

o      מחיר MR300 PRO: 64,900  ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

o      מחיר MR250 PRO: 61,900 ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

o      מחיר MR300 RACING: 55,900 ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

o      מחיר MR250 RACING: 52,900 ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

o      מחיר MR300 RANGER: 49,900 ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

o      מחיר MR200 RANGER: 48,900 ₪ – על הכביש, כולל אגרות והוצאות רישוי

The post אופנועי האנדורו של RIEJU בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מתקרבת לפס הייצור: ב.מ.וו סדרה 2 החדשהמתקרבת לפס הייצור: ב.מ.וו סדרה 2 החדשה

ב.מ.וו מבטיחה כי סדרה 2 החדשה תציע שיפור משמעותי בתחום היכולות הדינמיות והניהוג, לצד עיצוב נקי יותר בהשראת סדרה 4, אך עם גריל סטנדרטי, ונוחות משופרת. דגם M240i xDrive מצויד במנוע מעודכן בהספק מרבי של 374 כ”ס.

טסלה-מאניה: דברים שתגלו רק כשיהיה לכם טסלה

הפעם לא באנו לדבר על עוד מבחן דרכים לטסלה מודל 3 או על תכונות הרכב שכבר סוקרו רבות בתקשורת. הפעם באנו לספר לכם על השיגעון שהחל בענף הרכב עם הגעתה של טסלה לישראל, ומספר דברים שתגלו על המכונית רק כאשר תחזיקו אחת כזאת בבעלותכם.

1- יש לכם נהג חדש בבית? שישכח מלנהוג ברכב

רכשתם טסלה ויש לכם נהג חדש בבית? ככל הנראה, לנהוג ברכב הוא כבר לא יוכל, אלא אם יש לכם כיסים מספיק עמוקים כדי לשלם לחברת הביטוח. לפי ההסכם של חברת הביטוח “הפניקס” שנבחרה להיות הראשונה בישראל שתציע את הכיסוי הביטוחי של טסלה, אז מחיר הביטוח של הרכב (חובה ומקיף) נמוך משמעותית ממה שהתרגלתם לשלם עד כה בשוק הפרימיום והכיסוי רחב למדי, אך אם תרצו לשלב נהג חדש שינהג מדי פעם ברכב, תצטרכו להוסיף אותו רק כנהג קבוע, מה שיקפיץ לכם את מחיר הביטוח בערך פי 2 וחצי (!)

אפליקציית “הפניקס צעיר” שמבטיחה לכם : “שלמו רק לפי הקילומטרים שנסעתם” ברכישת בנק ק”מ מראש לנהג חדש לא זמינה לדגמי טסלה וכך גם האפשרות להוסיף נהג חדש זמני ל-24 שעות או סופ”ש כפי שמתאפשר ברכבים אחרים. לדברי חברת הביטוח, הנושא נמצא בטיפול עם טסלה העולמית, אבל לא בטוח שיהיה פיתרון בתקופה הקרובה. 

2- באזז מטורף בקרב ילדים שרחוקים מגיל הנהיגה

מסתבר שטסלה שרבים מכנים אותה “האייפון של המכוניות” הפכה להיות המכונית הכי נחשקת בקרב דור הטיק-טוק, שמזהה את הרכב, מתרגש לראות אותו על הכביש, ואינו חוסך בשליפת הטלפון וצילום הרכב. כמי שרגיל לבחון מכוניות חדשות ולעתים להגיע לבית הספר היסודי לאסוף את הילד, מעולם לא נתקלתי ביחס כה חיובי של ילדים קטנים (בגילאי בית ספר יסודי וחטיבת ביניים) לרכב כלשהו, כפי שראיתי בחודש החולף עם הטסלה. גדל כאן דור של ילדים ונערים שטסלה הפכה להיות עבורם חלום, באופן שמשאיר הרחק מאחור את מותגי היוקרה הגרמניים ושלל מכוניות נחשקות. עבור טסלה העולמית מדובר כמובן בחדשות מצוינות, עבור שאר המותגים, כנראה הרבה פחות.

3- מותג אמיתי של שבט

בהשקת מותג קופרה בישראל בחודש מרץ האחרון, תיאר מנהל המותג את קופרה כמותג של שבט… או של קהילה שמחפשים ייחודיות, תחכום וביצועים. אז נכון שיש קהל גדול של חובבי קופרה בישראל שמתחזקים קבוצות ברשתות החברתיות שמדברות בנושא, אולם אם אתם רוצים לדבר על שבט אמיתי, אז הכירו את “שבט טסלה”, קהילה ענקית של חובבי ורוכשי המותג, שכבר הספיקה בשלושת החודשים של השיווק בארץ להקים עשרות קבוצות וואטסאפ, פייסבוק, טלגרם ועוד, שכל היום מדברים על הרכב, חופרים המון בנושא, מחליפים מידע שימושי יותר או פחות וכו’. אצל איזה מותג רכב פגשתם קבוצת וואטסאפ כמו של “טסלה מסירות חודש מאי” או “טסלה מסירות אוגוסט”, או “טסלה מודל 3 פרפורמנס לחברים בלבד”, “טסלה מחירי ביטוח”, “טסלה אביזרים”, “טסלה שדרוג מערכת שמע למודל 3 SR+” וכו’. אם זה לא מספיק לכם, אז יש כבר גם מפגשים ואירועי נהיגה משותפים.

4- חזרה לימי חנויות האביזרים 

כמעט בכל מקרה של רכישת רכב חדש בישראל, ברגע סגירת ההזמנה אצל היבואן אתם סוגרים גם את הפינה של המיגון שנדרש מחברת הביטוח ומקסימום משדרגים את הרכב במצלמת דרך קדמית או רוורס, או מרימי חלונות מהשלט בנעילת הרכב. בטסלה שלא מעוניינים שתתקינו שום דבר ברכב, מספקים לכם את הרכב כבר מרמת הגימור הבסיסית עם חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות, מרימי חלונות בסגירת הרכב (או מהטלפון), מצלמת דרך קדמית שמצלמת הכל ואף סגרו עם חברת הביטוח שלא נדרשת שום מערכת מיגון ברכב. לא קודנית, לא כספת, לא עלוקה ולא איתוראן. גם וו גרירה תקבלו מראש מהיצרן אם תבקשו. אז איך אתם מסבירים את זה שחלק גדול, אפילו מאוד מהרוכשים עסוקים בלהזמין אביזרים רבים לרכב עוד בטרם קיבלו את המכונית? אז מה הם רוכשים? צלונים לגג הזכוכית הפנוראמי, מגן למסך המגע של הרכב, כיסוי למסך, מעמד לטלפון הסלולרי (למרות שיש מקורי), לוח שעונים דיגיטלי שיהיה מול הפנים של הנהג, חיבורים ל-CarPlay, שטיחים לבאגאז’ האחורי והקדמי, פקקים לחישוקי הגלגלים, גומיות להרמה בטוחה יותר של הרכב אצל הפנצ’ר מאכר במקרה של תקר בגלגל, ספוילר אחורי, כיסויים לשמירת המושבים, מדבקות עיצוב שונות ועוד. השיא? כבר נתקלנו בלא מעט שכבר ציפו את הרכב בציפויי ננו בעלות של כמה אלפי שקלים בודדים או ציפויים נגד שריטות ופגיעות קלות בעלות של 15,000 שקל ומעלה ! חוץ מהציפויים, הכל מוזמן לעת עתה באתרי המכירות באינטרנט, משום שלטסלה בישראל אין עדיין חנות אביזרים.

5- תשומת לב מופרזת על הכביש

נסיעה בטסלה על כבישי ישראל, מושכת תשומת לב בשלב הנוכחי כמעט כמו נהיגה במכונית על ספורטיבית (פרארי לדוגמה). גם היום, חודש וחצי לאחר שעלו המכוניות הראשונות לכבישי ישראל, אין יום שבו לא זוכה נהג טסלה לתשומת לב גבוהה מהסביבה, צילומים של הרכב בשפע ושלל שאלות של מתעניינים. אם תרצו, הרבה יותר תשומת לב מכמעט כל מכונית יוקרה שעולה גם פי 3 ויותר, עד שלעיתים תמצאו את עצמכם חוששים להעמיד את הרכב בחניה של הסופר. כל זה עומד כמובן להשתנות בקרוב, כאשר 1,500 המכוניות שהגיעו למסירה בחודש מאי יעלו לכביש ויצמצמו משמעותית את ההתלהבות הראשונית מהרכב.

6- מזמינים את הרכב ולא יודעים מה מקבלים

האמת זה נושא באמת מרגיז: בניגוד לכל שאר יבואני הרכב המפרסמים את מפרט הרכב המדויק באתרים שלהם, עם הסתייגויות קלות שלעתים האבזור עלול להשתנות קלות ללא הודעה מוקדמת, בטסלה אין מפרט מסודר של הרכב באתר החברה, ולמעט פרסום מספר זניח של אביזרים עימם מגיע הרכב, אין ללקוחות באמת מושג מה תכלול רשימת האבזור של הדגם. מצד אחד, אתם מגלים שהמושבים מתכווננים חשמלית, יש מרימי חלונות בנעילת הרכב, מצלמת דרך קדמית, בקרת אקלים כפולת אזורים, כיוונון הגה חשמלי, קיפול מראות חשמלי ועוד המון פריטים שאינם מצוינים באתר החברה, ומצד שני, לקוחות אשר החלו לקבל את רכבם באספקה השניה שהגיעה לארץ בחודש מאי, גילו שיש בדגם שיובא הפעם מסין רק 6 כריות אוויר במקום 8, שזה באמת מרגיז.

7- וגם בשורה לא רק לבעלי טסלה: ניצנים ראשונים של ירידת מחירים בשוק הרכב 

השקתו של מותג טסלה בישראל במחירים נמוכים דרמטית מהצפוי (וכן, עדיין לאחר גם צמד העלאות המחירים), שלחה כבר חלק מהיבואנים המתחרים לעשות שעורי בית, וניצנים ראשונים של השינוי ראינו בהשקת מרצדס EQA החדשה שהושקה במחיר התחלתי של 289,900 שקל, במקום מחיר התחלתי של 350,000 שקל בו תכננה היבואנית לתמחר את הרכב. אליה גם הצטרפו ב.מ.וו IX3 במחיר של 429,900 שקל הנמוך בלפחות מ-60,000 שקל מהמתחרים מבית מרצדס ואאודי, וגם לקסוס UX300e החשמלי שרק הושק בארץ בחודש פברואר, הוזל בשבוע שעבר ב-30-35 אלף שקל. מחירים אטרקטיביים יותר ממה שתוכנן בעבר, צפויים גם בדגמים החשמליים של יונדאי וקיה שיושקו בארץ עוד השנה, וכמובן של מותגים נוספים. דגם שלא יתאמץ להיות תחרותי, ימצא את עצמו ככל הנראה מחוץ למשחק. הרווח כולו שלנו, הצרכנים.

 

 

 

 

The post טסלה-מאניה: דברים שתגלו רק כשיהיה לכם טסלה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.