מנקים את המדבר מגרוטאות רכב ומסייעים להצלת חיים

“אם‭ ‬למטייל‭ ‬היתה‭ ‬נדלקת‭ ‬נורת‭ ‬אזהרה,‭ ‬כבר‭ ‬באותו‭ ‬הבוקר‭ ‬היו‭ ‬נחסכים‭ ‬זמן‭ ‬יקר‭ ‬של‭ ‬חיפושים, דאגות‭ ‬ומשאבים”. המשפט הזה מתאר בדיוק את מה שעבר על משפחתה של רננה חורש ז”ל, שנהרגה בתאונת דרכים עצמית בכבישי הנגב ורכבה הועף לוואדי, אך בשל ריבוי גרוטאות רכב הפזורות בשטחי הנגב, רכבה לא עורר את חשד המטיילים ורק לאחר 5 ימים אותרה המכונית והמנוחה.

רננה חורש, בת 58 יצאה מביתה שבתל אביב בשעות הערב המאוחרות ביום רביעי בחודש אוקטובר 2020 לכיוון המדבר, שאותו כה אהבה, בדרכה לטיול.
במעלה עקרבים איבדה רננה בפניות החדות שליטה על ההגה, עפה לוואדי וככל הנראה נהרגה במקום ועקבותיה אבדו. ביום חמישי משפחתה המודאגת הבינה שנעלמה והחלה לחפשה. ביום שישי התרחבו מעגלי החיפושים בסיוע כוחות גדולים ומתנדבים ורק אחרי 5 ימים הגיעה הודעה ממטייל שראה את הרכב שלה במדבר כבר ביום ההעלמות. רק אחרי זמן רב קישר המטייל בין הרכב שראה במקום, הכל כך לא טבעי, לבין החדשות על היעלמה של רננה. במדבר ובצידי הדרכים ישנם עשרות רבות של שלדי רכבים נטושים מזה שנים רבות, ולכן חשב שמדובר ברכב נטוש.

אסון מהסוג הזה מנסה יסמין רונאל, אחותה של רננה למנוע שיקרה שוב בעתיד, לאחר שהבינה בעקבות הטרגדיה שטמונה פה בעיה קשה; המדבר זרוע בשלדי רכבים וגרוטאות אשר מזהמים את המדבר, העשויים לטשטש עקבות תאונה ולהדליק נורת אזהרה בקרב מטיילים באזור.

בעקבות כך החליטה להקים מיזם בשם “רננה במדבר” אשר יפנה וינקה מהמדבר גרוטאות ושלדי רכבים אלה. למיזם מספר מטרות בינהן מניעת זיהום סביבתי למדבר נטול מתכות, החזרת נוף מדברי עוצר נשימה ובעיקר קיצור זמן הדיווח על תאונות אשר יכול לסייע בהצלת חיים וקיצור זמן חיפושים.

למיזם נפתח עמוד הדסטארט לגיוס כסף ותקציב למימוש החזון; בשלב הראשון ימפו את שלדי הרכבים והגרוטאות אשר פזורים במדבר, יגייסו מתנדבים ותורמים ובשיתוף הרט”ג ומטיילים יסמנו את מיקום השלדה והדרך לפנותה (מנוף, טרקטור או ניסור ופירוק).
לכניסה לעמוד הדסטארט להשתתפות ותמיכה במיזם לחצו כאן

The post מנקים את המדבר מגרוטאות רכב ומסייעים להצלת חיים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

2022 לקסוס NX החדש נחשף – כולל דגם פלאג-אין2022 לקסוס NX החדש נחשף – כולל דגם פלאג-אין

לקסוס NX החדש אולי דומה חיצונית לדגם היוצא, אך הוא דגם חדש לחלוטין המציג חידושים רבים כולל מערכת הנעה היברידית פלאג-אין 306 כ”ס, מערכת הנעה היברידית חדשה בדגם NX 350h, מנוע 2.4 ליטר טורבו חדש, מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך מגע “14, דור שלישי למערכת הבטיחות LSS ועוד.

נחשף לקסוס NX החדש 2022

7 שנים לאחר שהוצג לראשונה לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי היוקרתי של היצרן שמתחרה בדגמים כמו אאודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA, חשפה בסוף השבוע לקסוס את הדור השני של הרכב, ולמרות עיצוב שנראה כאילו מדובר במתיחת פנים, מדובר בדור חדש לחלוטין.

מתיחת פנים או מכונית חדשה לגמרי?

את עיקר השינויים בדגם החדש תמצאו בחזית שעברה ליטוש ומיישרת קו עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס, עדכונים קלים למראה מהצד ועיצוב מחודש לחלקה האחורי של המכונית, הכולל בין השאר פס תאורה LED הנמתח בין צמד יחידות התאורה הראשיות. עם העיצוב המחודש מציע ה-NX מצד אחד מראה מחודש ונעים יותר לעין, אולם קשה קצת שלא להתאכזב מזה שהדגם החדש דומה מדי לדור היוצא שהוצג עוד ב-2014. מעבר לכך, מדובר בדגם שצמח קלות במידות עם 4.66 מטר לאורך, 1.86 מטר לרוחב, 1.64 מטר לגובה ובסיס גלגלים של 269 ס”מ, שאולי נחשב לקצת קצר ביחס למה שהיינו מצפים כיום, אך מניסיון עם הדגם היוצא, מדובר בתכנון חכם של תא הנוסעים המספק תא נוסעים מרווח מהצפוי.

לקסוס NX החדש 2022

קפיצת מדרגה בתא הנוסעים

את המהפכה של הדור החדש תמצאו דווקא בעיצוב תא הנודעים, הזוכה לשפת עיצוב חדשה לחלוטין עם הופעה מודרנית יותר, איכות חומרים והרכבה גבוהים במיוחד ושדרוג מערך התקשורת עם מולטימדיה חדשה שתוצע החל מגודל של “9.8 ועד ללא פחות מ- “14 במערכת שתוצע ברמות הגימור הגבוהות של הדגם. בדומה למקובל כעת בתעשיית הרכב, העיצוב הפך להיות גם נקי יותר עם מיעוט מתגים והחלפתם במתגי מגע הנשלטים דרך מסך המולטימדיה, אך בלקסוס טוענים שתפעול זריז של מערכות ראשיות עדיין מוצע דרך כפתורים מכאנים הנוחים יותר לשימוש. בין החידושים הרבים באבזור הרכב תמצאו פתיחה אלקטרונית של הדלתות ליציאה קלה יותר מהרכב ושלל הפעלות מרחוק, כולל עדכוני תוכנה לרכב מהאוויר וללא צורך להגעה למרכז שירות, פתיחת הרכב דרך הסלולרי, מראה מרכזית המשולבת מצלמת רוורס והפעלה של המזגן מהבית בגרסת הפלאג-אין הייבריד, שתקרר/ תחמם לכם את הרכב עוד לפני שתיכנסו אליו.  אל אלו מצטרפת גם חבילת הבטיחות LSS+ 3.0 החדשה של היצרן, הכוללת את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הקיימות כיום בשוק.

לקסוס NX החדש 2022

מערכת היברידית מדור 4

הדור החדש פותח על שלדת ה- TNGA-K החדשה של היצרן המשרתת גם את טויוטה ראב 4 החדש, ואף חולק עימו מכלולים מכאנים רבים, ומבטיח שילוב אופטימלי יותר של הנעה חשמלית, נוחות נסיעה והתנהגות כביש משודרגים וכמובן בטיחות טובה מבעבר. את גרסת ה-300h ההיברידית של הדגם הנוכחי, מחליפה גרסת 350h חדשה הכוללת מנוע 2.5 ליטר בנזין וסוללת ליתיום-יון חדשה, שיחד עם מנוע חשמלי (או צמד מנועים בגרסת ה-4X4) מציעים הספק משולב של 242 כ”ס (לעומת 197 כ”ס עד כה) ושילוב של ביצועים טובים יותר עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות (לעומת 9.2 שניות עד כה) לצד הבטחה להפחתת צריכת הדלק ב-10%.

לקסוס NX החדש 2022

לראשונה גם גרסת פלאג-אין הייבריד

לראשונה יוצע ה-NX גם בגרסת פלאג-אין הייבריד המבטיחה נסיעה חשמלית לטווח עד 63 ק”מ במהירות עד 135 קמ”ש, הודות לשילוב מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנועים חשמליים אשר יחד עם סוללת ליתיום משופרת מציעים הספק כולל של 306 כ”ס המניב תאוצה ל-100 קמ”ש בקצת יותר מ-6 שניות. ייתכן ולארץ תגיע גם גרסת הטורבו בנזין 2.4 ליטר החדשה (NX 350) המפיקה 279 כ”ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7 שניות.

 

 

 

The post נחשף לקסוס NX החדש 2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נחשף פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021

שנתיים בלבד לאחר שהוצג פולקסווגן מולטיוואן T6.1, גרסת הנוסעים המפנקת ומאובזרת של הטרנספורטר, חשפה בסוף השבוע היצרנית את המולטיוואן החדש ל-2021, שעובר בדור החדש שלו מיני מהפכה, עם וויתור על השלדה שמאפיינת את הדגמים המסחריים, ומעבר לשלדה המאפיינת את דגמי הפרטיות של היצרן, מה שמבטיח שדרוג משמעותי של הנוחות, תמיכה בהנעה חשמלית וגם עיצוב מפתה יותר…

פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021

המולטיוואן T7 החדש זוכה בראש ובראשונה לעיצוב חדש ומפתה יותר שמזכיר יותר מיניוואן מהודר ופחות מסחרית, ויחד עם פלטפורמת ה-MQB Evo צפוי להציע גם שדרוג משמעותי בנוחות הנסיעה. הדגם ישווק עם 2 גרסאות מרכב לבחירה: מרכב קצר באורך של 4.97 מטר או מרכב ארוך עם 5.17 מטר לאורך. שאר המידות זהות עם רוחב של 1.94 מטר, גובה של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 312 ס”מ, המבטיח תא נוסעים מרווח למדי ל-7 או 8 נוסעים. נפח תא המטען עומד על 469 ליטר בגרסה הקצרה או 793 ליטר בגרסה הארוכה. בגרסאות המהודרות במיוחד של הדגם, תוכלו לקבל אותו כמשרד או חדר ישיבות נייד עם 4 או 5 כורסאות מפנקות ושלל אפשרויות דיגום.

פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021

גם בתוך תא הנוסעים מציע המולטיוואן T7 החדש מהפכה של ממש, עם סביבת נהג ונוסעים בסגנון מיניוואן מודרני ויוקרתי, איכות חומרים גבוהה יותר והרבה טכנולוגיה הכוללת בין השאר לוח שעונים דיגיטלי “10.25, ידית הילוכים מבוססת מתגים שעברה לדשבורד לצד ימין של ההגה, מולטימדיה מרכזית “10 המחליפה שלל מתגים ותורמת לעיצוב נקי יותר בתא הנוסעים ואת מרבית המתגים שנשארו, מחליפים מתגי מגע מתקדמים.

פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021

היצע המנועים של הדגם בשלב הראשון יכלול בבסיס את מנוע הטורבו בנזין 1.5 ליטר שיוצע בהספק של 136 כ”ס, כאשר מעליו תוצע גרסת ה-2.0 ליטר טורבו 204 כ”ס, שניהם משודכים לתיבת הילוכים DSG אוטומטית עם 7 הילוכים. לראשונה בתולדות הדגם, יוצע הרכב עם אופציה להנעה חשמלית פלאג אין הייבריד, הכוללת את יחידת הכח המוכרת של כמה דגמים נוספים של היצרן, עם מנוע טורבו 1.4 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 218 כ”ס ויחד עם סוללת ליתיום יון מאפשרים נהיגה חשמלית לטוח עד 50 ק”מ. במהלך השנה הבאה תוצע גם גרסת דיזל חדשה.

פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021

בסעיף הבטיחות רושם המולטיוואן החדש גם יישור קו עם חבילת הבטיחות המתקדמת שמאפיינת את דגמי הפרטיות של היצרן, לרבות מערכת ה-Travel Assist הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת השולטת על ההגה, הגז והבלמים בסיוע מידע ממערכת הניווט ממהירות 0 ועד 210 קמ”ש.

The post נחשף פולקסווגן מולטיוואן החדש 2021 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סיאט איביזה 1.5 ליטר אוטומטית בישראל במחיר מפתיע!

חברת צ’מפיון מוטורס יבואנית סיאט, מרחיבה את משפחת האיביזה ומתחילה בשיווק הדגם גם בגרסת 1.5 ליטר אוטומטית המצטרפת לדגמי ה-1.0 ליטר שמשווקים כאן מאז סוף 2017. כזכור, בתחילת הדרך הוצעה  האיביזה גם בגרסת “EVO” שכללה מנוע טורבו 1.5 ליטר אך בשידוך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, שילוב שלא ממש החזיק ושיווקו פסק לאחר שנה בלבד. בקיץ החולף חשפה סיאט בעולם את הגרסה האוטומטית למנוע ה-1.5 ליטר וכעת היא מגיעה גם לישראל.

האיביזה 1.5 ליטר תוצע עם יחידת הכח המוכרת של היצרן, הכוללת מנוע טורבו 1.5 ליטר 4 צילינדרים המפיק 150 כ”ס ומומנט מרבי של 25.5 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. עם יחידת הכח הנ”ל, מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות (לעומת 10 שניות בדגם ה-1.0 ליטר), מגיעה למהירות מרבית של 219 קמ”ש ומציעה צריכת דלק של 17.85 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הדגם ישווק ברמת הגימור FR בלבד, הכוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית בניחוח ספורטיבי ורשימת אבזור נדיבה הכוללת בין השאר: חישוקי סגסוגת “18, חלון גג פנורמי בהפעלה חשמלית, חלונות אחוריים מושחמים, פגושים בעיצוב ספורטיבי FR, צינור מפלט ספורטיבי, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע “8 עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, פנסי תאורת יום מסוג LED, פנסי LED אחוריים, פנסי ערפל עוקבי פנייה, חיישני אורות וגשם, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, בקרת אקלים מפוצלת, בורר מצבי נהיגה, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, עיצוב פנימי FR ועוד.

מפרט הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתראת עייפות, מראת נהג פנימית נגד סנוור, 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

מחיר סיאט איביזה 1.5 ליטר אוט’ FR מפתיע לטובה ונקבע על 119,900 שקל, תוספת של 4,500 שקל בלבד מול גרסת ה-1.0 ליטר טורבו 110 כ”ס אוט’ ברמת הגימור FR. לשם השוואה, הגרסה הידנית של דגם ה-1.5 ליטר ששווקה בעבר בישראל, עלתה בשנת 2017 כ-132,900 שקל.

המחיר אינו כולל רישוי ותוספת של 1,500 שקל לכל צבע שאינו לבן. כאופציה יוכלו הלקוחות לקבל את הרכב עם פנסי חזית ראשיים מסוג FULL LED בתוספת של 3,990 שקל.

The post סיאט איביזה 1.5 ליטר אוטומטית בישראל במחיר מפתיע! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.