2.35 מיליון שקל, ויש לכם פרארי 296 GTB היברידית

49 שנה לאחר שהוצגה בפעם האחרונה פרארי עם מנוע V6 “קומפקטי” יחסית, תקנות זיהום האוויר המחמירות מאלצות גם את פרארי לייצר דגם ידידותי יותר לסביבה וחסכוני יותר בדלק, ודגם היברידי נוסף שלה (שלישי במספר) יוצא לדרך עם ה-296GTB החדשה ששיווקה מתחיל עתה גם בישראל.

לצד עיצוב ספורטיבי בסגנון יצירת אומנות ברוח מכוניות העל המאפיין את דגמי היצרן, ה-296GTB החדשה מצוידת במנוע בנזין V6 חדש לחלוטין בנפח 2.9 ליטר, המפיק 663 כ”ס ב-8,000 סל”ד, (הספק של 221 כ”ס לליטר, מה שהופך אותו ליחס ההספק לליטר הגבוה ביותר ברכב בייצור סדרתי), אשר יחד עם מנוע חשמלי הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע, מציע הספק משולב של 830 כ”ס. היחידה ההיברידית כוללת סוללה בהספק של 7.45 קוט”ש המאפשרת נסיעה עד 25 ק”מ על חשמל בלבד.

פרארי 296 GTB

אם תהיתם אם המכונית הזאת מתפשרת בסעיף הביצועים, אז נוסיף שהתאוצה מאפס למאה קמ”ש עורכת רק 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ”ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ”ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים והכח מועבר אל הגלגלים האחוריים.

גם בפיתוח צליל המנוע הקפידה פרארי על ידי שימוש בחומרים קלים למערכת הפליטה החדשה ותכנון יציאת האגזוז המרכזית ליצירת צליל V6 עוצמתי ומיוחד שיציע ריגוש מקסימלי ועוצמה גבוהה יותר מה- F8 וצליל שאף מזכיר יותר את ה- V12 האימתני של החברה. 

בתכנון הדינאמיות של הרכב החדש פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – להתרכז בהנאה מנהיגה כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה חוויה כיפית לנהיגה, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב:

פרארי 296 GTB

  • בזכות המנוע החדש והקומפקטי, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס”מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק”ג/כ”ס של 1.77 ק”ג לכל כ”ס.
  • פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה.
  • השדרוג של הבלמים ל- Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב) יצרו רכב קל ומרגש בכל פניה.

ללקוחות שירצו לשדרג את ה- 296 GTB לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.

לדברי דני איטליאנו, משנה למנכ”ל סמלת היבואנית, לא פחות מ-5 הזמנות נרשמו כבר לרכב שמחירו נקבע בישראל על 2.35 מיליון שקל, כאשר מכונית ראשונה תעלה כאן לכביש ברבעון הראשון של 2022. 

The post 2.35 מיליון שקל, ויש לכם פרארי 296 GTB היברידית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

4 שקלים לטעינה: עופר אבניר מציעה טנדר עירוני חשמלי ב-58,950 ₪

קבוצת עופר אבניר מצטרפת לראשונה לשוק רכבי העבודה הזעירים (קטגורית רישוי L7), עם התחלת שיווק טנדרון עירוני זעיר חדש מתוצרת מיניקאר (Minicar) , הנהנה ממנוע חשמלי ידידותי לסביבה, והוצאות תפעול ואחזקה נמוכות במיוחד. מדובר בכניסה ראשונה של היבואן לשוק המוסדי/ עצמאים עם רכב המורשה לנסוע בתוך המרחב העירוני, לאחר שב-4 השנים האחרונות שיווקה החברה את כלי הרכב של המותג עם רישיון לנוע רק במתחמים תפעוליים סגורים.

מותג MINICAR פיתח פלטפורמה חשמלית שעל בסיסה משווקת סדרה של רכבי משא חשמליים זעירים, כאשר הדגם הראשון שמגיע לישראל הוא טנדר עירוני זעיר המצויד במנוע חשמלי AC בעוצמה של 5,000 וואט, עם בקר שליטה וחיישן מנוע תוצרת טויוטה, מערכת חשמל 60 וולט הכוללת סוללות ג’ל 12 וולט 150 אמפר (5 מצברים) ללא צורך בתחזוקה. המהירות המרבית של הרכב עומדת על 45 קמ”ש (24 קמ”ש בשטח תפעולי סגור) טווח הנסיעה עומד על כ-85 ק”מ בין טעינות, והטעינה יכולה להיות משקע ביתי (220 וולט) ללא צורך בעמדת טעינה. עלות הטעינה עומדת לפי מחירי החשמל של היום על כ- 4 ₪  ל- 80 ק”מ.

טנדר חשמלי מיניקאר

משקל הרכב עומד על 754 ק”ג (כולל מצברים) בעוד יכולת העמסה שלו עומדת על 450 ק”ג. תצורת הרכב כוללת תא נוסעים עם מיזוג אוויר בעל עוצמה של 800 וואט, מערכת שמע, שקע USB, חגורות בטיחות לנהג ולנוסע. תאורת “לד” קדמית ואחורית משטח הטענה אחורי (ארגז אלומיניום) במידות 150 ס”מ אורך ו 130 ס”מ רוחב  כולל הייבר (בוכנה להרמת הארגז) חשמלית, גגון וצ’קלקה מקוריים.

בחברה מבטיחים חיסכון ענק הן בעלות הקנייה והן בהוצאות התחזוקה הצפויות, מול רכבי עבודה דומים בעלי מנוע בעירה פנימית.

היתרון הבולט של הדגם הוא רישוי צהוב המתיר לכלי לנוע על הכביש בתוך שטחים עירוניים בלבד, עם רישיון נהיגה מסוג B. הדגם מיועד בעיקר לרשויות מקומיות עבור אגפי התחזוקה, שיפור פנאי העיר, פיקוח ניקיון ועוד, וכן לבעלי מקצוע עצמאיים אשר פעילותם נמצאת בתוך העיר בלבד. מחיר ה-MINICAR יעמוד על 58,950 ₪ כולל מע”מ והרכב נהנה מאגרת רישוי זולה בסך 44 ₪.

הדגם החדש מצטרף לכלים דומים המשווקים בארץ כמו סנטרו מטרו המיובא ע”י חברת יו.די.אס אינטרנשיונל ורכבי העבודה של גופיל המיובאים ע”י קבוצת לובינסקי.

The post 4 שקלים לטעינה: עופר אבניר מציעה טנדר עירוני חשמלי ב-58,950 ₪ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

פורד ברונקו החדש בדרך לישראל !

חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, מודיעה היום על כוונותיה להשיק את פורד ברונקו החדש בישראל כבר בחודשים הקרובים, לאחר שנודע שישראל תהיה בין השווקים הראשונים בעולם לקבל את רכב השטח המיתולוגי שחוזר לעולם בדור חדש לאחר היעדרות של 25 שנה. יחד עם זאת, בשלב הראשון תגיע לארץ כמות קטנה של הרכבים, בשל הביקוש העצום שנוצר לדגם בעולם.

מאז שחשפה בעולם פורד את הברונקו החדש בדיוק לפני שנה, מעורר הברונקו בכל מקום הסתערות על הסוכנויות בניסיון לשריין הזמנה מהר ככל הניתן,] ולדברי היצרן לעתים, אף מבלי לבחור בצבע, מספר דלתות או רמת גימור, מה שהביא בהרבה סוכנויות שלו בעולם את התשובה “סולד אאוט” ללקוחות שמתעניינים בדגם. בסה”כ נרשמו בשוק האמריקאי עד כה כ-125 אלף הזמנות לדגם החדש, מתוך כ-190 אלף לקוחות שביקשו לרכוש את הברונקו באמצעות רישום מוקדם, המהווים למעשה את מלאי היצור של הדגם שנתיים קדימה. למרות זאת, ישראל תהיה בין השווקים הראשונים בעולם לקבל את הברונקו, ולדברי היבואן כבר בחודשים הקרובים יגיעו לארץ מכוניות ראשונות בכמה גרסאות שטח מרתקות, שמותאמות לתנאי נהיגה שונים.

הדור השישי של הברונקו יוצע בגרסאות מרכב ארוך 4 דלתות, מרכב קצר 2 דלתות וגרסת ברונקו ספורט שמצטרפת לשלל המתחרים שהציגו גרסאות ספורט מעודנות ומתורבתות יותר לנהיגת כבישים. יאמר לזכותם של מעצבי פורד, שהדגם החדש מציע עיצוב מרהיב המצליח לשלב היטב בין העיצוב הנוסטלגי והאהוב של הדגם לבין מראה מודרני, וכולל שלל אפשרויות התאמה אישית, כולל פירוק של הגג וחלקי מרכב נוספים ואופציה לחישוקי גלגלים עד “31 !. הדגם שלא נכנע לאופנה העכשווית ומבטיח לשמור על יכולות שטח גבוהות במיוחד, פותח על שלדת סולם ונהנה ממרווח גחון מרשים של 29.4 ס”מ, הנעה כפולה ואפשרות לחציית מכשולי מים עד לגובה של 85 ס”מ.

הדגם יוצע בשלב הראשון בגרסאות 4X4 בלבד, ובניגוד למקובל בתעשיית הרכב האמריקאית, לא תמצאו כרגע בתפריט מנועי V6 או V8 אטמוספרים, אלא צמד מנועי טורבו מסדרת ה-Ecoboost הראשון, 4 צילינדרים בנפח 2.3 ליטר המפיק 270 כ”ס ומומנט מרבי של 42.8 קג”מ והשני V6 טורבו בנפח 2.7 ליטר המפיק 310 כ”ס ומומנט מרבי של 55.2 קג”מ. צמד המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 הילוכים.

יחד עם הברונקו החדש, רכב הפנאי החשמלי מוסטנג מאך E והגרסה החשמלית של טנדר הפורד F-150, נראה שבשנה החולפת פורד אמריקה עולה על מסלול חיובי עם דגמים שיוצרים המון עניין בעולם.

מחיר פורד ברונקו בישראל והמפרט שיגיע לארץ יפורסמו עם התחלת השיווק.

The post פורד ברונקו החדש בדרך לישראל ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית טויוטה נערכת להשקת ג’ילי גאומטרי C החשמלית

מתקפת מותגי הרכב הסינים בעיצומה, וחברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, לקסוס מיפן ו-GAC הסינית, נערכת להשקת מותג סיני נוסף, עם סיום הכנות ראשונות לשיווק מותג הרכב החשמלי ” גאומטרי ” (Geometry ) המיוצר ע”י ענקית הרכב הסינית ג’ילי, ויוצע כאן בתחילת הדרך עם דגם ה-“גאומטרי סי”. בימים אלה, מסיימת משלחת של בכירי יצרנית הרכב חודש של היערכות בישראל בשיתוף יוניון מוטורס, כחלק מבחינת התאמת הרכב למזג האוויר הישראלי לקראת שיווקה המתוכנן של המכונית בראשית 2022.

לפני מספר שבועות נצפה בישראל הרכב הראשון מסוג Geometry C אשר נחת בארץ לצורכי ניסוי ובדיקות בישראל. לצד מרכב קרוסאובר מודרני למראה, מצוידת המכונית במנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס, ומספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות, ושתי גרסאות סוללות שצפויות להגיע לארץ בקיבולת של 53KW המבטיחה טווח נסיעה של 400 ק”מ או סוללת 70KW המבטיחה טווח של 550 ק”מ, אך יחד עם זאת לפי תקן ה-NEDC הפחות מחמיר מתקן ה-WLTP שהפך להיות הקובע כיום. יחד עם זאת, היבואן מבטיח שעם תחילת השיווק בארץ, הדגם יוצע בתקינה אירופאית מלאה, מה שלא יגביל את היבוא לארץ. הדגם ישווק בארץ עם רמת אבזור עשירה במיוחד, לצד חבילת בטיחות מקורית מתקדמת, וצפוי להציע תא נוסעים משפחתי מרווח למדי, הודות בין השאר לבסיס גלגלים של 270 ס”מ.

היבוא לישראל יהיה תחת חברת “גאו מוביליטי” שהיא חברת בת של יוניון מוטורס ומנכ”ל החברה בישראל הוא רונן יבלון.

בין נציגי היצרן שהגיעו לישראל בתחילת החודש מנהלים מתחומי השיווק, שירות וטכני ומנהל אזור המזרח התיכון. במהלך שהותם, אשר צפויה להסתיים בימים הקרובים יבצעו בדיקות התאמה לרכב הניסוי, יבקרו במתחמי המכירה והשירות אשר נבנים כעת עבור המותג, ייפגשו עם לקוחות מוסדיים פוטנציאלים ויבצעו הדרכות טכניות לצוותי היבואנית.

קצת על ענקית הרכב ג’ילי

ג’ילי היא יצרנית הרכב המובילה בסין המשווקת רכבים תחת המותג GEELY Auto, Zeekr ו-Geometry ומחזיקה בין היתר בבעלות מלאה על וולוו, וב-50% ממותגי הרכב Lynk & Co. ולוטוס. הקבוצה מעסיקה כ-50 אלף עובדים ב-12 מפעלים וב-5 מרכזי מו”פ בסין, שוודיה, אנגליה וגרמניה. כמו כן מחזיקה GEELY במרכזי עיצוב בשנחאי, גטבורג, ברצלונה, קליפורניה וקובנטרי. לקבוצת הרכב GEELY AUTO זרועות גלובליות ואינספור שיתופי פעולה אשר הופכות אותה לשחקן משמעותי בענף הרכב העולמי.

The post יבואנית טויוטה נערכת להשקת ג’ילי גאומטרי C החשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.