בדרך לארץ: ג’נסיס GV60 החשמלית !

מותג היוקרה ג’נסיס חושף תמונות ופרטים ראשונים על ה-GV60, הרכב החשמלי הראשון של מותג היוקרה של יונדאי, שזוכה למרכב קרוסאובר מעוצב ועתיד להגיע אלינו כבר בתחילת 2022, אם לא יהיו הפתעות נוספות בעידן הקורונה.

ה-GV60 פותח על שלדת ה-E-GMP החדשה של קונצרן יונדאי, אשר פותחה במיוחד עבור דגמים 100% חשמליים, וכבר מוצעת ביונדאי איוניק 5 ששיווקה החלה בחודש החולף בארץ, וגם בקיה EV6 שצפויה להגיע לארץ בתחילת 2022. בג’נסיס לא מספקים פרטים טכניים בשלב הנוכחי אודות הדגם החדש, אולם מהתמונות הבודדות שפרסם היצרן ניתן להבחין בקרוסאובר אופנתי שעוצב ברוח שפת העיצוב הנוכחית של ג’נסיס, עם מרכב שרירי ואתלטי, יחידות התאורה המפוצלות בטכנולוגיית LED בחזית ומאחור, והופעה מרשימה למדי. ככל הנראה, יהיה מדובר גם בדגם גדול יחסית ומרווח למדי, ואולי אף יציע בסיס גלגלים של 300 ס”מ כפי שמציעה האיוניק 5, התורם לתא נוסעים מרווח מאוד ביחס למקובל.

ג'נסיס GV60 החשמלית

בדומה לאחיו החורגים למשפחה, סביר להניח שגם ה-GV60 יוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה לבחירה, עם שלל מנועים שעשויים להציע הספקים סביב ה-325-577 כ”ס וטווח נסיעה מעל ה-400 ק”מ, הודות לשימוש בסוללת 77.4kWh, התומכת בטעינה מהירה המאפשרת טעינת 10-80% מהסוללה ב-18 דקות בלבד בעמדת טעינה אולטרה מהירה.

ג'נסיס GV60 החשמלית

אם התרשמתם לטובה מתא הנוסעים של האיוניק 5, אז במקרה של הג’נסיס, תצפו לקפיצת מדרגה עם איכות חומרים גבוהה ביותר, איכות הרכבה ללא דופי ותחושת יוקרה אמיתית המאפיינת את עולם הפרימיום. האבזור צפוי לכלול צמד מסכי “12.3 (לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה), מושבי עור מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, הגה מתכוונן חשמלית, ספסל אחורי מתכוונן חשמלית וכולל חימום, תפעול של הרכב מאפליקציית סמארטפון ייעודית, ידית הילוכים יוקרתית בצורת חוגה מקריסטל ואופציה להוציא את הרכב מחניה דרך השלט. האבזור הבטיחותי צפוי לכלול את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק.

פרטים מלאים על הרכב ייחשפו ככל הנראה בשבועות הקרובים. בג’נסיס ישראל נשמעו הצהרות בחודשים האחרונים שהדגם צפוי להגיע עד סוף השנה לארץ, וככל הנראה נראה אותו כאן מקסימום בתחילת 2022.

The post בדרך לארץ: ג’נסיס GV60 החשמלית ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סיטי טרנספורמר: הרכב שעשוי להגדיל פי 10 את הסיכוי שלכם למצוא חניה

4 שנים לאחר שחשפה את דגם הקונספט הראשון שלה, חשפה הבוקר רשמית חברת סיטי טרנספורמר הישראלית, את גרסת הייצור של הרכב החשמלי המתקפל שלה, המבטיח פיתרון אולטימטיבי לתנועה עירונית, עם רכב עירוני דו מושבי חשמלי, או נהג ו- 2 ילדים מאחור, המתקפל בשעת הצורך ומאפשר חניה קלילה במיקום קטן במיוחד.

חיסכון של עד 75% בשטח החניה

“אנחנו משלבים חדשנות ישראלית עם הנדסה וייצור גרמניים”, כך מבטיח ד”ר אסף פורמוזה, מנכ”ל סיטי טרנספורמר, על הרכב החדש והזעיר (אורך של 2.49 מטר ורוחב של 1.4 מטר), היודע בכניסה לחניה קטנה במיוחד להתקפל ולצמצם את רוחבו ל-1 מטר בלבד, רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה. לדברי החברה, היכולת להתקפל לרכב צר מגדילה את הסיכוי למציאת חניה בתוך עיר מערבית ממוצעת פי 10 מרכב רגיל. יחד עם זאת, רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס, כאשר רק הגלגלים הבולטים במצב נסיעה רגיל לצדדים מתקפלים למצב צר יותר. לדברי החברה המפתחת, לצמיגים לא נגרם בלאי גדול יותר מצמיג רכב סטנדרטי. 

סיטי טרנספורמר

עד 180 ק”מ טווח נסיעה

הרכב שמונע ע”י מנוע חשמלי, מצטרף לקטגוריית הדגמים החשמליים המתפתחת ומהווה רכב “ירוק” וידידותי לסביבה במיוחד. טווח הנסיעה שלו בין טעינות עומד על כ-180 ק”מ או עד 120 ק”מ בשימוש קבוע עם מזגן, מה שמאפשר למרבית הלקוחות להתנייד בשטחי העיר עד שבוע ללא טעינה. זמן הטעינה של הסוללה עומד על כ-5 שעות, כאשר הרכב תומך גם בטעינה מהירה – 80% מהסוללה ב-30 דקות בלבד. למרות שהרכב מיועד בעיקר לשימוש עירוני, המהירות המרבית שלו עומדת על כ-90 קמ”ש והרישוי שלו יאפשר לו גם נסיעה בין עירונית ואף בכביש מהיר (לפי תקן הרישוי האירופאי שאותו הוא אמור לעבור עד סוף השנה הנוכחית).

מיוצר בגרמניה

הדגם מיועד הן ללקוחות פרטיים, והן לציי רכב/ רכב שיתופי ועוד, המעוניינים ברכב עירוני זעיר יעל, ידידותי לסביבה וזול לאחזקה. הרישיון הנדרש כדי לנהוג עליו, הוא של רכב פרטי רגיל והוא עשוי לקבל הטבות מס ברישוי ובביטוח כחלק מעידוד תחבורה עירונית חכמה וירוקה. אבזור הדגם כולל מזגן ומערכת שמע, אך הוא פטור בשלב הנוכחי ממערכות בטיחות מתקדמות, אולם אלו צפויות להגיע בהמשך.

הדגם הוצג הבוקר לראשונה לעיתונאי הרכב בישראל (אך במסיבת עיתונאים בזום) וייחשף רשמית לציבור בישראל בתערוכת אוטומוטור הקרובה. חשיפה עולמית תיערך בחודש הבא בתערוכת הרכב של מינכן. הדגם ייוצר בשלב הראשון במפעל בגרמניה (חברת רודינג טקנולוג’יס) ועתיד לעלות לכבישים כבר בשנה הבאה (כאמור רישוי אירופאי התקף גם לישראל עשוי להתקבל עד סוף השנה הנוכחית).

החל מ-45,000 שקל (לפני מס מקומי)

מחיר הסיטי טרנספורמר נקבע על 45,000 שקל ואינו כולל מס מקומי (10%), מע”מ ורישוי. החברה מציעה כעת במסגרת מכירה מוקדמת כ-2,000 מכוניות ללקוחות בישראל, כאשר אספקתן תתבצע בשנת 2023, ומעריכה שכבר במהלך השנה הבאה, 2022, נוכל לראות את הדגמים החדשים של הרכב הישראלי העירוני חשמלי מתקפל הראשון בעולם נוסעים בערים מרכזיות בעולם.”

 

 

The post סיטי טרנספורמר: הרכב שעשוי להגדיל פי 10 את הסיכוי שלכם למצוא חניה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

קוטלת הסיניות? יונדאי קונה EV החשמלית במבחן

3 וחצי שנים לאחר שנחת כאן יונדאי קונה, רכב הפנאי הקומפקטי המצויד בעיצוב סטייליסטי ומנוע טורבו חזק במיוחד, וקצת יותר משנה לאחר שהתרחבה משפחת ה-Kona בגרסה היברידית חסכונית במיוחד בדלק שהובילה חיש את מכירות הדגם בארץ, ובאותה מהירות גם להפסקת השיווק שלה (עקב מס ירוק מעודכן שפוגע אנושות בחלק מהדגמים ההיברידים והופך אותם ללא רלוונטים בארץ מבחינת המחיר), התרחבה בחודש החולף שוב משפחת הדגם בארץ עם התחלת שיווקה של הקונה EV שמצטרפת באיחור ניכר מהצפוי לשוק הג’יפונים ה-100% חשמליים שזוכה לתנופה משמעותית מתחילת השנה, אך עם תג מחיר מקומי מאוד תחרותי.

מבחוץ

מפגש במציאות עם הקונה EV חושף את אותו עיצוב מוכר של הג’יפון הקומפקטי בגרסאות הבנזין שלו, למעט חזית שעוצבה מחדש וכוללת יחידות תאורה בעיצוב מעט שונה, גריל אטום למראה המאפיין דגמים חשמליים הכולל במרכזו גם פתח טעינה חשמלי ופגוש בעיצוב חדש המקנים לרכב בידול מדגמי הבנזין. בצידי הרכב תפגשו חישוקי גלגלים “17 בעיצוב אווירודינמי ובחלקה האחורי נרשמים עדכונים קוסמטים קלים ופגוש בעיצוב חדש. בסה”כ מדובר ברכב חביב למראה ונעים לעין, אם כי חסר קצת את הסטייל שמאפיין את הדגמים הבכירים של הקונה בנזין. בסעיף האבזור החיצוני, תמצאו גם חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות, מסילות גג וקיפול מראות חשמלי, אך חבל שהתאורה החיצונית היא לא מסוג LED (למעט תאורת היום), מה שפוגע מעט בחדשנות הדגם. מעבר לכך, מדובר בג’יפון קומפקטי במידות ויעיל לתנועה מעירונית קלילה עם 4.2 מטר לאורך, 1.8 מטר לרוחב וגובה של 1.57 מטר. נפח תא המטען ממוצע לקטגוריה ועומד עד 332 ליטר.

יונדאי קונה EV החשמלית

מבפנים

בתוך תא הנוסעים תמצאו את אותו עיצוב מוכר של דגמי הבנזין, כאשר השינוי המרכזי מתמקד בקונסולת המכשירים המרכזית שזוכה למשטח גבוה הכולל תפעול הילוכים בכפתורי טאץ’ במקום ידית ההילוכים המסורתית, ונגיעות קוסמטיות קלות בחלל הנוסעים. האווירה הכוללת נעימה, אם כי איכות הפלסטיקים פשוטה עם שלל משטחי פלסטיק נוקשה בצבע אפור כהה הגורמים מעט לאווירה קודרת. האבזור לעומת זאת נדיב בהחלט (הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת בלבד) וכולל: לוח שעונים דיגיטלי “10.25 הניתן להתאמה אישית בהתאם לבורר מצבי הנהיגה, מולטימדיה מקורית עם מסך “8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית (אך ללא פתחי מיזוג אחוריים), מצלמת רוורס, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.

יונדאי קונה EV החשמלית

בטיחות 

אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל וכלי רכב, תיקון סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית גם ברוורס, מערכת התרעה על ערנות הנהג, חיווי תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי, 6 כריות אוויר ועוד, רק חבל שבקרת השיוט היא רגילה ולא אדפטיבית.

יונדאי קונה EV החשמלית

חסכונית בחשמל: בנהיגה חסכונית, הטווח שהוצג לנו (316 ק”מ) גבוה מהצהרת היצרן.

חסכונית בחשמל

כיאה למקובל בקרב המכוניות החשמליות, גם כאן איכות הנהיגה היא מעל למשפחתית בנזין או דיזל. הנסיעה שקטה וחלקה להפליא, ועם מומנט עצבני של 40.2 קג”מ שמספק מנוע ה-136 כ”ס החשמלי שלה, מתקבלת מכונית זריזה מאוד לנהיגה, אם כי עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות, היא לא מאצניות הרמזור הבכירות בחבורה, וגם המהירות המרבית שלה הוגבלה ל-155 קמ”ש. הסיבה לכך, היא שביונדאי העדיפו לסרס מעט את נתוני הביצועים, בתמורה להשגת טווח נסיעה גדול יותר שניתן יהיה להפיק מהסוללה הקומפקטית בקיבולת של 39.2 קוט”ש, ובמציאות בהחלט הצלחנו להתקרב לטווח הנסיעה המוצהר של המכונית (305 ק”מ בממוצע) תחת נהיגה במצב ECO ובאופן מחושב, ושסביר להניח שאם כל הנסיעות שלכם מתבצעות בתוך העיר, תוכלו אפילו לצפות לקצת יותר טווח מהנתונים הרשמיים. בסעיף התורפה, הטעינה של הרכב דרך עמדת טעינה ביתית AC מעט איטית (8-10 שעות לטעינה – תלוי בעמדה שלכם), אך הרכב תומך בטעינה ציבורית DC מהירה ומאפשר טעינה של 10-80% סוללה ב-47 דקות. דבר נוסף, בסעיף נוחות הנסיעה, מערכת המתלים מעט קשיחה ובנהיגה מהירה בכביש מהיר שאינו סלול היטב, מתקבלת מכונית מעט קופצנית (אם כי לא משהו חריג).

יונדאי קונה EV החשמלית

שווה את הכסף? 

מחיר יונדאי קונה EV החשמלית עומד על 142,900 שקל, מחיר שללא ספק מאיים על הג’יפונים הסינים החשמליים ששלטו עד כה במכירות בארץ ומחירם בגרסאות האבזור המקבילות ליונדאי דומה למדי. במקרה של ה-KONA, מדובר לדעתנו בדגם המומלץ במשפחת הדגמים בארץ, עבור כל מי שיכול להתקין עמדת טעינה בבית ואינו מבצע ק”מ יומי גבוה במיוחד. כשמוסיפים לחבילה גם אחריות מלאה לרכב ל-5 שנים (7 שנים או 150K ק”מ לסוללה), עמדת טעינה ביתית + התקנה בסיסית שכלולים במחיר, וחבילת טיפולים ל-3 שנים או 45,000 ק”מ שמעניק היבואן לרוכשי הדגם, פלוס המוניטין המוצלח של יונדאי בישראל, מתקבלת כאן אחת מהעסקאות הטובות ביותר שתוכלו לרכוש בשוק הרכבים החשמליים. הבעיה העיקרית שעשויה למנוע מכם לרכוש את הרכב, היא כמות הרכבים שהיבואן יצליח לקבל מהיצרן. אם תצליחו לשים יד על אחת כזאת, עשיתם כנראה עסקה טובה מאוד.

The post קוטלת הסיניות? יונדאי קונה EV החשמלית במבחן appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מאזדה MX-30 החשמלית בישראל (יבוא מקביל)

חברת גזפרו ליסינג המתמחה ביבוא מקביל ודואגת להביא לכאן שלל דגמים שאינן משווקים ע”י היבואנים הרשמיים, מרחיבה את היצע הדגמים ומתחילה בשיווק מאזדה MX-30, הרכב החשמלי הראשון של היצרן, שלמרות קידומת של “MX” המאפיינת את דגמי הספורט של היצרן, מגיעה לשוק דווקא בגרסת קרוסאובר אופנתית…

ה-MX-30 נחשפה בעולם בתערוכת טוקיו בסוף 2019 ומהווה את החשמלית הראשונה של מאזדה בעולם, ולמרות שהיא פותחה על בסיס שלדת ה-CX-30, היא נהנית מראה קרוסאובר שונה ובעיצוב חריג הכולל דלתות אחוריות שנפתחות הפוך מהמקובל (דלתות התאבדות כפי שקוראים להם בשוק…), ומידות משפחתיות קומפקטיות עם 4.39 מטר לאורך, 1.79 מטר לרוחב, 1.57 מטר גובה ובסיס גלגלים של 265 ס”מ.

מאזדה MX-30 החשמלית

ה-30MX מצוידת במערכת הנעה קדמית חשמלית חדשה  e-Skyactiv הכוללת מנוע חשמלי המפיק 146 כ”ס המאיץ את הרכב ל-100 קמ”ש ב-9.7 שניות ומספק טווח נסיעה צנוע של עד 200 ק”מ בין טעינות בנסיעה משולבת או עד 265 ק”מ בנסיעה עירונית, בשל שימוש בסוללה קטנה יחסית לחשמליות אחרות בשוק בהספק של 35.5 KWH. יחד עם זאת, הדגם תומך בטעינה מהירה ומאפשר טעינת 80% סוללה ב-40 דקות בלבד. במאזדה מבטיחים התנהגות כביש ספורטיבית ביחס למקובל בחשמליות, בשל השימוש בסוללה קטנה יחסית שאינה מוסיפה משקל רב למכונית ביחס למתחרות. 

מאזדה MX-30 החשמלית

אבזור הדגם כולל לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה מקורית “8 עם 8 רמקולים, מושב נהג חשמלי, מושבים המרופדים עור סינטטי המשולב בבד ממוחזר, בקרת אקלים מפוצלת, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים “18, תצוגה עילית של נתוני הדרך ישירות על שמשת הרכב, חימום מושבים קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תאורה היקפית מסוג LED ועוד. בסעיף הבטיחות, מצוידת המכונית בחבילת אבזור מושלמת ששמה אותה בדרגה 8 – דרגת הבטיחות הגבוהה ביותר. חבילת אבזור הבטיחות כוללת, בקרה אקטיבית לסטיה מנתיב, בקרת שיוט START & GO, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על עייפות נהג, זיהוי שטח מת, זיהוי תמרורים ו-7 כריות אוויר.

מחיר מאזדה MX-30 נקבע על 199,900 שקל לא ממש תחרותיים, אך במסגרת השקת הדגם מציעה גזפרו את הדגם ב-174,900 שקל, מחיר המשקף הנחה של 25,000 שקל מהמחירון. 

The post מאזדה MX-30 החשמלית בישראל (יבוא מקביל) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.