לובינסקי רוכשת מניות של סיטי טרנספורמר

חודש וחצי לאחר שחשפה לראשונה את המכונית לעיתונאים מישראל, ושבועיים לאחר שנחשפה רשמית לעולם בתערוכת הרכב של מינכן, רושמת סיטי טרנספורמר, מפתחת הרכב המתקפל העירוני והחשמלי הישראלית, הישג משמעותי עם הודעתה היום על שותפות אסטרטגית עם קבוצת לובינסקי אשר רכשה מניות של החברה בשווי מיליוני שקלים ותחזיק כ 2.5% ממניות החברה.

דגמי סיטי טרנספורמר יוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם במפעלי היצרן הגרמני ונבחנו מזה תקופה בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי, שאמור להתקבל עד סוף השנה הנוכחית.

הדגמים החדשים מתאפיינים בעיצוב חיצוני ופנימי חדשני, עדכני ומוקפד ובביצועי נסיעה משופרים מהותית מדגם אב-הטיפוס שנמצא בישראל ואשר שימש להוכחת היתכנות. הדגמים מיטיבים לנסוע בכל מזג אוויר, מאיצים למהירות של 90 קמ”ש במצב “פתוח” ובעת הצורך, מסוגלים “להתכווץ” לרוחב מטר בודד, המאפשר להם לחנות במרווחים בהם רכבים רגילים אינם מסוגלים לחנות.

סיטי טרנספורמר

לדברי דני שביט מנכ״ל חברת לובינסקי: ״אנו רואים בסיטי טרנספורמר את הדבר הבא בתחום התחבורה העירונית החשמלית הבינלאומית ומאמינים שהמוצר יכול בהחלט להשתלב גם בארסנל המכוניות שלנו בישראל.”

לדברי ד״ר אסף פורמוזה מנכ״ל סיטי טרנספורמר: ״אני נרגש מהאמון שנתנה בנו אחת מיבואניות הרכב המובילות בישראל. מדובר בעוד אבן דרך משמעותית עבורנו. לאחר חשיפת הדור החדש של הרכבים שלנו, רכב כחול לבן ישראלי ראשון מסוגו בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי להתמודד עם אתגרי החניה והתנועה העירוניים, מצטרף האמון של קבוצת לובינסקי במוצר שלנו.״

The post לובינסקי רוכשת מניות של סיטי טרנספורמר appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

וולוו תפסיק לשווק רכבים עם ריפודי עור אמיתי

עד כמה באמת חשוב לכם ריפודי עור ברכב יוקרה? אם תשאלו את יצרנית מותג היוקרה וולוו, כנראה שבימינו זה כבר לא ממש פריט הכרחי, או יותר נכון לא הכרחי שיהיה שימוש דווקא בעור אמיתי של בעלי חיים, כאשר החלופות הסינטטיות בהחלט עושות את העבודה טוב. בהודעה שהפיצה יצרנית הרכב, היא מדווחת על צעד נוסף של החברה לעבר עתיד טוב יותר ותרומה נוספת של היצרן למשבר האקלים, עם פיתרון שעשוי לסייע לצמצום משמעותי בפליטת ה-CO2 בייצור דגמי החברה.

לדברי וולוו, כל הדגמים החשמליים של היצרן שיוצעו מעתה, לא יכללו את האופציה לריפודי ודיפוני עור אמיתי בתא הנוסעים, מה שאומר שעד שנת 2030 (אז תשווק וולוו רק מכוניות חשמליות בעולם) תפסיק החברה כליל את השימוש בריפודי עור. המהלך החדש מתחיל כבר עם גרסת ה-XC40 Recharge החשמלית ששיווקה החל לאחרונה.

אם עד לפני שנים בודדות התהדרה וולוו בשימוש בעור איכותי של פרות אשר גדלו בסקנדינביה בשטחים פתוחים וללא גדרות תייל העשויות לפגוע בעור הפרה, משנה עתה וולוו כיוון וכחלק מהמאבק במשבר האקלים, שלגידול בקר יש תפקיד משמעותי בזיהום האוויר בעולם (על פי הערכות, בעלי החיים אחראים לכ -14% מפליטת גזי החממה העולמית כאשר רובם מגיעים מחקלאות בקר), מודיעה החברה על מעבר לעור הסינטטי והידידותי משמעותית לאיכות הסביבה. השלב הבא אגב יהיה גם מציאת תחליף לשימוש בצמר אמיתי המהווה חומר בידוד במספר משטחים בדגמי וולוו. לצד הדאגה לאיכות הסביבה, מזכירים בוולוו כמובן גם את הצער בפגיעה בבעלי החיים.

עד כמה זה אמור להטריד אתכם חובבי העור? מסתבר שלא ממש. נכון להיום, מרבית דגמי היוקרה (וגם המותגים העממיים) המתהדרים בריפודי עור, מצוידים בעור סינטטי, כאשר ריפודי עור אמיתיים מגיעים לרוב רק בסדרות היקרות ביותר של היצרנים. כתבה נרחבת עשינו כאן בעבר על “האם ריפודי העור ברכב שלך הם אמיתיים או סוג של פלסטיק?” .

עד שנת 2025 מתכננת וולוו לייצר את דגמיה כבר מ-25% חומר ממוחזר, והכוונה היא לעלות עד ל-100% חומרים ממוחזרים או ידידותיים לסביבה עד לשנת 2040.

The post וולוו תפסיק לשווק רכבים עם ריפודי עור אמיתי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מתחרה לברלינגו ושות’: ניסאן טאון סטאר

12 שנה לאחר שהביאה ניסאן לעולם את ה-NV200, מסחרית קלה עם מרכב ייחודי, מוותרת היצרנית על הדגם ומחליפה אותו עם דגם חדש העונה לשם טאון סטאר, המהווה למעשה את גרסת ניסאן לרנו קנגו החדשה וכניסה ראשונה לקטגוריית הטנדרונים (compact van) כמתחרה לברלינגו, קנגו, דובלו ואחרים.

ניסאן טאון סטאר

הטאון סטאר החדש (Townstar) כאמור הוא למעשה רנו קנגו החדשה בשינויים קוסמטים קלים, כאשר את עיקר השינויים תפגשו בעיצוב חזית הרכב. הדגם ישווק בגרסה מסחרית סגורה וכן בגרסת נוסעים, כאשר בגרסת העבודה עם המרכב הסגור ימצאו הלקוחות כושר העמסה עד 800 ק”ג. בתוך תא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים מודרנית עם אופציה לאבזור עשיר יחסית, לרבות מולטימדיה מקורית עם מסך מגע “8, מצלמת רוורס וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. הגרסה החשמלית תצויד גם בלוח שעונים דיגיטלי ויחידות תאורה ראשיות מסוג LED.

ניסאן טאון סטאר

היצע הדגמים יכלול גרסת טורבו בנזין המצוידת במנוע 1.3 ליטר המפיק 130 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים לבחירה, כאשר לצידה תוצע גם גרסה 100% חשמלית (המחליפה של ה-NV200e) המצוידת במנוע חשמלי המפיק 100 כ”ס וסוללת 44 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 285 ק”מ לפי נתוני היצרן. הדגם תומך גם בטעינה מהירה DC ומאפשר טעינה של 0-80% מהסוללה תוך 42 דקות בלבד. כמקובל בקרב דגמים חשמליים, גם במקרה הנוכחי יקבלו רוכשי הדגם אחריות מלאה ל-5 שנים או 160,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים.

ניסאן טאון סטאר

לעת עתה, לא ידוע עדיין מתי תגיע הניסאן טאון סטאר החדשה לארץ. עוד קודם אליה עתידה קרסו מוטורס להביא לארץ את הדור החדש של רנו קנגו, לאחר ששיווק הדגם הנוכחי פסק לאחרונה. 

The post מתחרה לברלינגו ושות’: ניסאן טאון סטאר appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

JAC ES2 – המונית החשמלית הזולה בישראל

זמן קצר לאחר שהחלה EV מוטורס בשיווק הרשמי של דגמי החשמליות של JAC הסינית, מתחילה היבואנית בשיווק דגם ה-ES2 גם לשוק המוניות, עם תג מחיר התחלתי של 96,450 שקל (לפני מע”מ), ההופך אותה לעת עתה למונית החשמלית הזולה בארץ, וחלופה במחיר דומה למוניות כמו טויוטה יאריס. עבור היבואנית, מדובר במונית שניה לאחר שבמקביל החלה החברה בשיווק המונית הלונדונית שחוזרת לישראל בגרסה חשמלית, אך עם תג מחיר של 260,000 שקל המתחרה כבר בדגמי מוניות יוקרתיים כמו מרצדס E קלאס.

בעבור המחיר הנ”ל יקבלו נהגי המוניות שיבחרו בחשמלית של JAC, קרוסאובר קומפקטי חשמלי המצויד במנוע חשמלי צנוע יחסית המכוון לספק חווית נהיגה חשמלית שקטה וחלקה עם מינימום הוצאות אחזקה, ולאו דווקא ביצועים ספורטיביים. הספק המנוע החשמלי עומד על כ-115 כ”ס והוא מבטיח תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-12 שניות, לצד מהירות מקסימלית של 130 קמ”ש וטווח נסיעה של 260 ק”מ לפי נתוני היצרן בין טעינות ואופציה לטעינה מהירה מ-0 ל-80% סוללה בשעה אחת. האבזור כולל: חישוקי גלגלים קלים “16, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבי עור, חימום מושבים קדמיים, מערכת מצלמות היקפית 360 מעלות, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט ומולטימדיה, אך האבזור הבטיחותי מעליב ביחס למה שמקובל היום וכולל צמד כריות אוויר בלבד ומערכת בטיחות בהתקנה מקומית (מובילאיי). בהשקת הדגם בארץ טען היבואן שהמכונית מיועדת בעיקר לציי רכב והדגמים המתקדמים יותר המיועדים ללקוחות פרטיים נמצאים בתהליכי תקינה ושיווקם יחל בהמשך.

מהמונית החשמלית של JAC יוכלו נהגי המוניות להתרשם גם בחברת “סוכנות השדרה” המתמחה במכירת מוניות בראשל”צ. הדגמים יוענקו עם אחריות מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק”מ.

The post JAC ES2 – המונית החשמלית הזולה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.