ריינג’ רובר החדש 2022 נחשף – דגם חשמלי מלא בשנת 2024ריינג’ רובר החדש 2022 נחשף – דגם חשמלי מלא בשנת 2024

ריינג’ רובר החדש ממשיך את המסורת של SUV יוקרתי עם יכולות שטח של ממש ונוחות מופלאה על הכביש. את הדגם תוכלו לרכוש עם מנועי בנזין ודיזל ושתי חידות פלאג-אין עם טווח חשמלי של 100 ק”מ ובשנת 2024, גם בגרסה חשמלית מלאה.

סיטרואן C3 איירקרוס 2022 המחודשת בישראל

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שנחת בארץ סיטרואן C3 איירקרוס, רכב הפנאי הקטן בהיצע דגמי החברה, מתחילה לובינסקי היבואנית בשיווק הדגם המחודש לשנת 2022, לאחר שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים.

במסגרת מתיחת הפנים, מיישר הדגם המחודש קו עם שפת העיצוב של דגמי סיטרואן החדשים, בהם ה-C4 החדש וה-C3 לאחר מתיחת הפנים. עדכון זה כולל שינוי גדול לחזית הרכב ובה מוצג גריל חדש בולט ומחודד שבמרכזו סמל המותג, תחתיו נמצא גריל עליון חדש המחבר בין שני פנסי LED חדשים, פגוש קדמי בולט יותר ובתוכו כונס אוויר זוויתי גדול ואגרסיבי למראה, מגן גחון בעיצוב חדש ויחידות תאורה חדשות שמפרידות בין תאורת ה-DRL, לפנסי החזית ולפנסי הערפל עוקבי פניה. בנוסף לכך, החלון הנמצא בתוך קורות C קיבל עיצוב גרפי חדש וכך גם חישוקי ה-17 אינץ’ של דגם זה.

בתא הנוסעים מציע ה-C3 איירקרוס מולטימדיה חדשה במסך מגע שגודלו 9 אינץ’ (7 אינץ’ לפני מתיחת הפנים) ובה קישוריות Apple CarPlay ו-AndroidAuto. הדגם ישווק בשבעה צבעי חוץ לבחירה, עם הבחירה בין גג לבן לשחור וכן שלשה צבעי “פק” – לבן, שחור וכתום (מראות הצד, מגן הגחון וגרפיקה על חלונות קורה C). הדגם ימשיך להיות אחד המרווחים והשימושייים בסגמנט ה-B-SUV ולזכותו גם מושב אחורי שנע על מסילה (בחלוקה של 1/3-2/3) המאפשר מודולריות מצוינת בהתאם לצורך – הגדלת המרחב ליושבים מאחור או הגדלת תא המטען מ-410 ליטר לכדי 520 ליטר ועד 1,289 ליטר בקיפול משענת המושב האחורי – זהו תא המטען מהגדולים ביותר בקבוצה.

סיטרואן C3 איירקרוס החדשה 2022

מתחת למכסה המנוע תמצאו את אותה יחידת כח מוכרת הכוללת: מנוע ה-1.2 ליטר בנזין טורבו PureTech המפיק 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-23.4 קג”מ ב-1,750 סל”ד המשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN. יחד הם מציעים תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 9.1 שניות, מהירות מרבית של 195 קמ”ש.וצריכת דלק ממוצעת של 15.87 ק”מ לליטר לפי תקן WLTP ולהשהמשייכים אותו גם לקבוצת הזיהום 11.

הדגם ישווק ברמת גימור אחת בלבד הכוללת חישוקי “17 קלים, שמשות אחוריות כהות, מולטימדיה עם מסך “9, מצלמת רוורס, מראות מתקפלות חשמלית, חיישן אורות, בקרת שיוט, תאורת LED ליום, התרעה על שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורים, בקרת אקלים דיגיטלית, מראה פנימית מתכהה נגד סינוור, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, מושבים אחוריים הנעים על מסילה ועוד.

מחיר סיטרואן C3 איירקרוס החדשה 2022 נקבע על 129,990 שקל

The post סיטרואן C3 איירקרוס 2022 המחודשת בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

D-SUV בניחוח פרימיום: סקייוול ET5 בישראל

קבוצת כדורי משיקה רשמית בישראל עם מותג הרכב החשמלי SKYWELL המצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים הגדולים עם דגם ה-ET5 שצפוי להתחרות כאן בדגמים כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אניאק וגם טסלה מודל Y שתגיע בחודשים הקרובים.

מותג סקייוול הינו מותג הרכב החשמלי העולמי של חברת SKYWELL AUTO, המייצרת מאז 2012 דגמי מסחריות, אוטובוסים ומשאיות, והינה חברת בת של קונצרן האלקטרוניקה הסיני SKYWELL, הנחשב לאחד משלושת יצרני הטלויזיות הגדולים בעולם וגם יצרן מסכי ה-OLED הגדול בעולם. היבואנית בישראל – קבוצת כדורי, פועלת בשוק הרכב בישראל מאז 1948, ובבעלותה בין השאר חברת המאגר הנחשבת ליבואנית חלקי הרכב הגדולה בישראל, חברת הליסינג OTO ועוד. את ניהול המותג בישראל ינהל מעוז אלמגור שעבר לחברה מקבוצת UMI, שם ניהל בהצלחה את מותג קאדילק עד לאחרונה.

סקייוול ET5 בישראל

צילום: עמית אגרונוב

סקייוול ET5

הדגם הראשון שמושק בישראל, הוא ה-ET5, רכב פנאי גדול (D-SUV) המציע עיצוב מודרני אך לא מתחכם כפי שעושות זאת חלק מהמתחרות, ומבטיח את אחד מתאי הנוסעים המרווחים והשימושייים בקרב רכבי הפנאי החשמליים בארץ, הודות לאורך של 4.7 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.7 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 280 ס”מ. נפח תא המטען עומד 467 ליטר ובנוסף תמצאו בתוך תא הנוסעים לא פחות מ-24 תאי אחסון שונים. הדגם מגיע לארץ בתקינה אמריקאית, המאפשרת ליבואן יבוא לא מוגבל של כמויות מדי שנה.

“טסלה הדבר הכי טוב שקרה לנו”…

“טסלה הדבר הכי טוב שקרה לנו”, כך הצהיר מעוז אלמגור מנהל המותג בהשקת הדגם, כשהוא מתכוון שעד הגעתה לארץ בתחילת השנה, מכוניות חשמליות זכו לביקוש נמוך והבאזז התקשורתי שהיא הביאה עימה, עוררה את כל שוק החשמליות בארץ, הפכה את המכונית החשמלית למוצר נחשק התורם רבות לביקוש גבוה גם אצל היבואנים המתחרים (8,408 מסירות של דגמים חשמליים ב-9 החודשים הראשונים של 2021) ואלפי הזמנות שנרשמו לדגמים נוספים שאספקתם מתעכבת לארץ עקב בעיות המלאי שמאפיינות את תעשיית הרכב בעולם בחודשים האחרונים.

סקייוול ET5

204 כ”ס וטווח נסיעה עד 460 ק”מ 

ה-ET5 הינו רכב פנאי שמתאים בדיוק ללקוח הישראלי, ובשונה ממרבית החשמליות שנמכרות בארץ, יכול לשמש גם כרכב ראשי במשפחה וללא חרדת טווח, הודות לגרסת ה-“Long Range” שמגיעה לארץ וכוללת סוללת 72 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה עד 460 ק”מ לפי תקן ה-WLTP המחמיר. לצידה של הסוללה הגדולה, מצויד הרכב במנוע חשמלי מתוצרת BYD המפיק 204 כ”ס ו-32.6 קג”מ, ויחד עם הנעה קדמית מספק ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ”ש לטובת שמירה על טווח נסיעה אופטימלי. זמן טעינה מלאה של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית עומד על כ-11 שעות והדגם תומך בטעינה מהירה DC המאפשרת טעינה עד 80% מהסוללה ב-30 דקות בלבד.

סקייוול ET5

סקייוול ET5 תא נוסעים (צילום: תומר פדר)

מפרט עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית

כבר מרמת הגימור הבסיסית “Comfort” יקבלו הלקוחות מפרט עשיר הכולל: חישוקי גלגלים קלים “19, תאורה ראשית משולבת לייזר ו-LED, תאורה היקפית מסוג LED, שמשות אחוריות מושחרות, חיישני חניה היקפיים, דלת תא מטען חשמלית, מולטימדיה עם מסך מגע “12.8, לוח מחוונים דיגיטלי “12.2, ריפודי עור למושבים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם איוורור וחימום, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח וחבילת בטיחות מתקדמת הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, מצלמת רוורס ועוד. רמת הגימור השניה “Luxury” כוללת בנוסף: גג זכוכית פנוראמי עם וילון חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי לנייד ורמת הגימור הבכירה “Premium” כוללת גם מצלמות היקפיות המציגות “מעוף ציפור” וריפודי עור יוקרתיים יותר.

מעטפת פרימיום

בסקייוול מבטיחים מרכז חווית לקוח באולם התצוגה הראשי שיפתח בחודש דצמבר בראשל”צ, לצד חווית רכישה ואחזקה המוכרים מעולמות היוקרה, עם מנהל תיק לקוח אישי, אחריות מלאה מפגוש לפגוש ל-5 שנים או 150,000 ק”מ, אחריות לסוללה ולמערכת החשמלית ל-8 שנים או 150,000 ק”מ ותדירות טיפולים אחת לשנתיים או 60,000 ק”מ, כאשר הטיפולים יוענקו ללא עלות לתקופה של 4 שנים או 120,000 ק”מ. בתחילת 2022 יעמדו לרשות היבואן כבר 4 מרכזי שירות בפריסה ארצית.

מחירון

מחירי סקייוול ET5 תחרותיים ויחלו מ-174,900 שקל לגרסת הכניסה, דרך 184,900 שקל לגרסה האמצעית ועד 189,900 שקל לגרסת הפרימיום הבכירה. “במחיר היכן שהמתחרים שלו מתחילים, אנחנו כבר מסיימים” מסכמים בחברה. צפי המכירות של היבואן עומד על כ-500 מכוניות לפחות בתקופה הראשונה, ולקוחות שיפתחו הזמנה יקבלו את רכבם בינואר 2022.

 

The post D-SUV בניחוח פרימיום: סקייוול ET5 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ה-SUV היוקרתי בעולם? נחשף ריינג’ רובר 2022 החדש

9 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של לנד רובר ריינג’ רובר, חשפה אמש החברה את הדור החמישי של אייקון השטח היוקרתי של היצרן, המיוצר כבר מאז 1969. למרות הדמיון הניכר לדור היוצא, מדובר בדור חדש לחלוטין המבטיח שדרוג נרחב מול הדור היוצא עם הבטחה להיות רכב השטח היוקרתי ביותר בעולם. כחלק מהתקדמות עולם הרכב לעבר החשמל, הדור החדש יוצע בתחילת הדרך בגרסאות היברידיות שונות, כאשר ב-2024 הוא יוצע לראשונה גם בגרסה 100% חשמלית.

לצד עיצוב מחודש לדגם השומר על קווי העיצוב המוכרים והמסורתיים של הדגם, את השינוי הדרמטי יותר בעיצוב תמצאו דווקא בעיצוב חלקה האחורי של המכונית, הזוכה למראה חדש לחלוטין ומתקדם, עם עיצוב חלק ופנסי LED מושחרים המקנים לרכב מראה מעודן ואלגנטי. הריינג’ רובר החדש פותח על שלדת ה-MLA FLEX החדשה של קבוצת JLR (יגואר-לנד רובר) הכוללת בסיס גלגלים סטנדרטי וארוך, ומציע תמיכה במנועי בעירה פנימית וכן בדגמים היברידיים וחשמליים.

ריינג' רובר 2022 החדש

בתוך תא הנוסעים תמצאו עיצוב חדש ומודרני המדיף יוקרה מכל עבר, עם שימוש נרחב בעור איכותי, עץ ומשטחי פלסטיק איכותיים. הדגם ישווק בגרסאות 4, 5 או 7 מושבים, האמורות להתאים בדיוק לטעמו וצרכיו של הלקוח, עם הבטחה למרווח פנים משופר ורמת הידור ויוקרה שלדעת לנד רובר מציבים את הדגם כרכב השטח היוקרתי בעולם. בין שלל חידושי הטכנולוגיה בתא הנוסעים, תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה מהדור החדש של היצרן הכוללת מסך מגע קמור בגודל “11.4, קישוריות מלאה לאינטרנט הכוללת עדכוני OTA מהאוויר, תצוגה עילית רחבה, שימוש בפקודות קוליות טבעיות המאפשר לנהג לנהל כל דבר מתוך רכבו, הגה חדש המשולב כפתורי מגע, סגירת ואקום רכה לדלתות ואופציה לזוג כורסאות עור מאחור מתכווננות חשמלית, וסביבה אחורית מהודרת ויוקרתית במיוחד בסגנון מטוס מנהלים, הכוללת בין השאר מערכת בידור אחורית, בקרת אקלים נפרדת, מסכי מגע “11.4 ועוד.

ריינג' רובר 2022 החדש

הריינג’ רובר שהיה ה-SUV הראשון שהציע כבר ב-1992 מתלי אוויר ששיפרו משמעותית את נוחות הנסיעה, מציע בדור החדש שלו גם שדרוג למערכת המתלים הכולל קישוריות עם מערכת הניווט וסריקה של הכביש עשרות מטרים קדימה, המאפשרת התאמה ממוחשבת של פעולת המתלים בהתאם לאיכות סלילת האספלט או סוגי השטח. בסעיף הבטיחות, יוצע הדגם עם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות ואפשרויות חלקיות של נהיגה אוטונומית. לצד מתלי האוויר, יצויד הרכב כמובן בהנעה כפולה חכמה והיגוי לכל ארבעת הגלגלים.

ריינג' רובר 2022 החדש

אופציה לגרסת 4 מושבים עם תא נוסעים מפואר בסגנון מטוס מנהלים

הדור החדש ימשיך להבטיח שילוב של ביצועי כביש ושטח מעולים עם נוחות נסיעה מעודנת במיוחד, והיצע המנועים יכלול מנועי 6 ו-8 צילינדרים חזקים, כאשר מנוע ה-V8 מבטיח חיסכון של 17% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים מול הדור היוצא. לצידם יוצע הדגם גם בגרסאות היברידיות קלות ופלאג-אין המבטיחות עד 100 ק”מ נסיעה על חשמל בלבד, כאשר לראשונה בדגם יוצע דגם 100% חשמלי החל מ-2024. עד סוף העשור הנוכחי, כל דגמי הריינג’ רובר ייהנו מתמיכה חשמלית.

מתי בישראל?

לדברי ארז טרופן, סמנכ”ל השיווק והמכירות של חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית לנד רובר: “משפחת דגמי הריינג’ רובר, החל מהאיווק, שצמח השנה פי 2.5 במכירות בישראל, דרך הולאר והספורט ועד הריינג’ רובר הותיק, היא הנחשקת ביותר מבין כל דגמי ה-SUV היוקרתיים שבשוק הרכב, והריינג’ רובר החדש מסמל פסגה חדשה אליה הקהל הישראלי יכול לשאוף. ריינג’ רובר החדש יגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2022.”

 

 

The post ה-SUV היוקרתי בעולם? נחשף ריינג’ רובר 2022 החדש appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חדש בישראל: יונדאי סונטה טורבו

קצת יותר משנה לאחר שנחת כאן הדור הנוכחי של יונדאי סונטה בגרסה היברידית יוקרתית וחסכונית להפליא, מתרחבת משפחת מכונית המנהלים שהפכה להיות הנמכרת ביותר בישראל מתחילת השנה (2,109 מסירות ונתח שוק של 37.7%), עם הגעתה לארץ של גרסת הטורבו-בנזין שמנסה להציע חלופה מוזלת לדגמים ההיברידיים שסבלו בשנה החולפת מהתייקרות חדה בשל הפחתת הטבות המס, וכנראה עומדים להתייקר שוב עם ביטול מלא של הטבות המס לדגמים ההיברידים כבר בינואר הקרוב, הודות ל”מיסוי הירוק” המחודש שאמור לעודד אותנו לרכוש דגמים ידידותיים לסביבה ובפועל מעודד אותנו לרכוש מכוניות בזבזניות בדלק ומזהמות יותר.

הסונטה טורבו החדשה תשווק בארץ בגרסת טורבו בנזין המצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 180 כ”ס ו-27 קג”מ, מסדרת ה-SmartStream החדשה של יונדאי, התומכת בדרישות זיהום האוויר EURO6. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים, ויחדיו הם מציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות (לעומת 9.2 שניות בדגם ההיברידי) ומהירות מרבית של 210 קמ”ש. צריכת הדלק של הדגם עומדת על 13.1 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן ולדגם נקבעה דרגת זיהום 13. 

יונדאי סונטה טורבו

גרסת הטורבו תשווק ב-2 רמות גימור לבחירה: “Supreme” הכוללת: מולטימדיה מקורית עם מסך מגע “8, מצלמת רוורס וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, אופציה להתנעת הרכב מהשלט, בלם יד חשמלי, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, כניסה והנעה ללא מפתח, העברת הילוכים בכפתורים (Shift By Wire), תאורת LED חיצונית מלאה, בורר מצבי נהיגה, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, חימום הגה, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום ואיוורור מושבים קדמיים, תאורת אווירה, טעינה אלחוטית לסמארטפון ועוד. רמת הגימור הבכירה “Limited” כוללת בנוסף גם גג זכוכית פנוראמי חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי “12.25, חיישני חניה היקפיים מקוריים ותאורת LED פנימית.

בסעיף הבטיחות כוללת הסונטה טורבו את חבילת ה-  Hyundai SmartSense כסטנדרט ובה 9 כריות אוויר, התרעת שמירת מרחק (כולל זיהוי הולכי רגל, דו גלגלי) עם בלימה אוטונומית (כולל בצמתים וכיכרות), תיקון סטייה מנתיב עם שמירת מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, החלפת אורות אוטומטית, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, זיהוי שטח מת במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, התרעת ערנות הנהג, מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, מערכת תזכורת למניעת שיכחה במושב האחורי ועוד. רמת הגימור LIMITED תכלול בנוסף: מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה, מצלמות הקפיות ומערכת הצגת צילום חי של “שטח מת” על גבי לוח השעונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות לצורך מעבר נתיב.

מחיר יונדאי סונטה טורבו נקבע על 187,900 שקל לגרסת הכניסה ו-199,900 שקל לגרסת הלימיטד המאובזרת ביותר. 

 

The post חדש בישראל: יונדאי סונטה טורבו appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מבחן דרכים: סקודה אניאק החשמלית

כניסתה של טסלה מודל 3 לישראל בתחילת השנה, הביאה את שוק המכוניות החשמליות לשיאי מכירות חדשים והרכב החשמלי הפך להיות הנושא החם והמדובר ביותר בשוק הרכב המקומי, למרות שבסה”כ עדיין מדובר באחוזים בודדים מסך מכירות הרכב החדש בישראל. יחד עם זאת, בשעה שטסלה מודל Y , רכב הפנאי של היצרנית האמריקאית מתעכב לפי שעה מלהגיע לארץ, כאשר הוא סוף סוף יגיע (ככל הנראה ברבעון הראשון של 2022), כבר לא יחכה לו שוק בתול כפי שחיכה למודל 3, אלא כבר קטגוריה שלמה של רכבי פנאי חשמליים שיקשו עליו את החדירה (אלא אם טסלה תכין לנו שוב הפתעות…). עכשיו יש גם לסקודה נציג בקטגוריה, וכשמדובר בנציג של מותג הרכב האירופאי הנמכר ביותר בארץ המצויד גם במחיר תחרותי הנמוך מההשערות הראשוניות, אז ללא ספק יש לנו כאן רכב מעניין.

סקודה בכל רמ”ח אבריו

מפגש במציאות עם האניאק, חושף רכב פנאי גדול (מסגמנט ה-D-SUV) הנהנה מעיצוב מודרני, אם כי לא מתחכם המבקש ליידע את הסובבים שמדובר ברכב חשמלי, אלא שמרני יחסית, מוצק ומגובש בדיוק כפי שהלקוחות של סקודה אוהבים. מביני העניין יזהו את חזית הרכב המצוידת בגריל אטום המאפיין דגמים חשמליים ומי שירכוש את גרסת הקצה של הדגם, יקבל גריל ייחודי ועתיר פנסי LED המקנים לרכב הופעה מאוד מיוחדת בשעות החשיכה. מעבר לכך, מדובר ברכב גדול המקביל כמעט במימדים שלו לסקודה קודיאק הפופולרי, עם אורך של 4.65 מטר, רוחב של 1.88 מטר וגובה של 1.62 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 277 ס”מ, מציעים תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים, כאשר הנוסעים מאחור נהנים גם מרצפה שטוח לחלוטין המפנה המון מקום לרגליים. כיאה למסורת סקודה, גם כאן מדובר בתא נוסעים עתיר שלל תאי אחסון חכמים יותר או פחות ולקינוח גם תא המטען מתהדר בנפח נדיב של 585 ליטר, הצומח עד 1,004 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

תא נוסעים דיגיטלי

כניסה לקבינה חושפת עיצוב שאיננו היכרנו עד כה בדגמי סקודה, עם סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונאה לשהייה, הכוללת לוח שעונים דיגיטלי קטן (“5.4) המספק רק נתונים חשובים של הנסיעה (בעיקר מהירות וטווח נסיעה), ולצידו מסך מולטימדיה מרכזי “13 (הגדול בדגמי סקודה), הכולל גם תמיכה מלאה בעברית וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי המאפשרת הרצת Waze ושלל אפליקציות נוספות. יחד עם זאת, למרות כפתור גישה מהירה מכאני לתפעול בקרת האקלים, מצאנו ממשק מסורבל יחסית להפעלה שאיננו ממש נוח תוך כדי נסיעה, לצד מערכת מולטימדיה איטית לעתים שלוקח לה זמן לבצע פעולות. מעבר לכך, תמצאו ידית הילוכים אלקטרונית קטנה ונאה למראה שאף נוחה לשימוש, וגילינו כמה פטנטים שהושאלו מדגמי טסלה כמו כניסה לרכב והתחלת הנסיעה ללא הצורך בהתנעת הרכב (ע”י זיהוי המפתח שנמצא בתוך הרכב), ובמקרה של סקודה גם חידוש הכולל וויתור על כפתור ה-Parking, שקצת היה מוזר להתרגל לזה בסיום נסיעה. אל אלו מצטרפים איכות חומרים והרכבה גבוהים ומאוד אהבנו את דיפוני השטיחים שהגיעו ברכב המבחן וציפו חלקים נרחבים מהדשבורד ודיפוני הדלתות, שתרמו להרגשה נעימה וחמימה בתא הנוסעים ואפילו במידה מסוימת לתחושת פרימיום.

סקודה אניאק

אבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית

האניאק משווק בארץ ב-6 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית “LOFT” תמצאו תאורה היקפית מלאה מסוג LED, חישוקי גלגלים קלים “19, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח מארבעת הדלתות, מערכת המולטימדיה “13, לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מושב נהג חשמלי, חימום הגה, חיישני אורות וגשם ועוד. אבזור הבטיחות כולל התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעת עייפות הנהג , התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. רמת הגימור השניה LODGE שצפויה גם היא להיות פופולרית בארץ, כוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, פנסי חזית מתקדמים מסוג MATRIX LED, חימום מושבים קדמיים, מצלמות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

סקודה אניאק

תל אביב -אילת ללא עצירה לטעינה? 

האניאק הינו הדגם הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמת ה-MEB של קונצרן פולקסווגן המיועדת עבור דגמים 100% חשמליים ומשרתת כיום בחו”ל כבר את דגמי פולקסווגן ID3 ו-ID4, אאודי Q4 ואחרים, ומגיעה לארץ בשלב הראשון רק בגרסת ה- “80”  המצוידת בסוללת 82 קוט”ש המבטיחה את טווח הנסיעה הגדול ביותר בקטגוריה כרגע בארץ, העומד על 517 ק”מ לפי תקן ה-WLTP המחמיר יותר. יחד עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס והנעה אחורית, מציעה האניאק על הכביש נסיעה חלקה ושקטה במיוחד, המשלבת בין ביצועים טובים (8.7 שניות ל-100 קמ”ש) ואחיזת כביש גבוהה, גם הנאה מנהיגה ואיכות נסיעה שאיננה מביישת גם דגמי פרימיום. בסעיף השלילה, נוחות הנסיעה בכבישים עירוניים משובשים מעט פחות טובה, בשל שימוש במתלים קשיחים יחסית שנועדו לתמוך במשקל הרכב הגבוה שחוצה את רף ה-2 טון לפני נוסעים ומשקל. עד כמה ההבטחה לטווח הנסיעה המכובד שמצהיר היצרן? במהלך ימי המבחן הצלחנו להשיג טווח ריאלי של 420 ק”מ, נתון מכובד ללא ספק שיאפשר לכם נסיעה מתל אביב לדוגמה לאילת ללא צורך בעצירה לטעינה בדרך (לפחות אם תנהגו בצורה חסכונית). זמן הטעינה המלא של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית עומד על כ-7.5 שעות והדגם תומך בטעינה מהירה המבטיחה טעינה עד 80% מהסוללה ב-36 דקות.

סקודה אניאק

שווה את הכסף?

סקודה אניאק מצטרפת לשוק רכבי הפנאי הגדולים והחשמליים שהולך ומתפתח בארץ ולזכותה עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים מרווח ושימושי, רמת אבזור נדיבה כבר מרמת הגימור הבסיסית, בטיחות מושלמת ויחידת כח חשמלית המספקת ביצועים נאים לצד טווח נסיעה נדיב במיוחד. בצד השלילה, האחריות לרכב עומדת על כשנתיים בלבד, בדרך תצטרכו להגיע לטיפול אחת לשנה (לא ברור מדוע צריך ברכב חשמלי), ועל עמדת טעינה שמרבית היבואנים מעניקים במתנה תצטרכו לשלם כסף. כשמגיעים לשורת המחיר, החל מ-190,000 שקל לגרסת הכניסה שכבר מאובזרת היטב, מדובר בתמחור בהחלט תחרותי ותמורה טובה מאוד לכסף וכנ”ל גם לגרסת ה-LODGE הבאה בתור שעולה 225,000 שקל. על מחירים שנעים סביב הרבע מיליון שקל לרמות הגימור הגבוהות כבר אפשר להתווכח אם עדיין משתלם. בשורה התחתונה, אנחנו מאמינים שלסקודה יש להיט נוסף ביד, אך לצערנו ולצערו של היבואן, בעידן הקורונה והמחסור בשבבים, כדי להשיג אחת כזו למי שלא הספיק להזמין עד עכשיו, תצטרכו להמתין ככל הנראה חודשים ארוכים במיוחד.

The post מבחן דרכים: סקודה אניאק החשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.