קיה EV6 נבחרה למכונית השנה בגרמניה בקטגוריית הפרימיום!

האם הקרוסאובר החשמלי החדש והמסקרן קיה EV6 משתווה ביכולותיו כבר לדגמי פרימיום? ייתכן וכן, לפחות לפי החדשות שמגיעות מגרמניה, שם נבחר הדגם לרכב השנה בגרמניה, אך בקטגוריית ה-“פרימיום”…

20 עיתונאי רכב מובילים מגרמניה שהתבקשו לבחור ברכב הפרימיום הטוב ביותר השנה, בקרב אלו העולים 25,000-50,000 יורו, בחרו ב-EV6 החשמלית בתואר הגרמני הנכסף תוך כדי שהיא גוברת לא רק על מתחרות ראויות כמו יונדאי איוניק 5, סקודה אנייאק ופולקסווגן ID.4 מהפלח העממי, אלא גם על דגמי יוקרה כמו מרצדס C קלאס החדשה ואאודי Q4 e-tron, אשר זיכו אותה בתואר “מכונית הפרימיום של השנה”.

לצד קטגוריות הקומפקט (שם זכתה פיג’ו 308 החדשה), הפרימיום (EV6) והיוקרה (שם זכתה אאודי E-tron GT) המסורתיות שם, הוצעה לראשונה גם קטגוריית “אנרגיות חדשות” הכוללת את כל הדגמים ה-100% חשמליים או מצוידים בהנעת מימן, וגם בקטגוריה הזו זכתה ה-EV6 במקום השני, אך כאן הפסידה דווקא לאחות החורגת מבית יונדאי איוניק 5.

קיה EV6 הוא הרכב החשמלי הראשון של היצרן שפותח על פלטפורמת ה-E-GMP החדשה של היצרן המיועדת רק למכוניות חשמליות, ולצד עיצוב מקורי ומפתה, מבטיחה שילוב מוצלח של ביצועים וטווח נסיעה מרשים (עד 528 ק”מ לפי תקן ה-WLTP), לצד יכולות טעינה מתקדמות המאפשרות לטעון את ה-EV6 מ-10 ל-80 אחוז תוך 18 דקות בלבד.

מחברת טלקאר יבואנית קיה נמסר שה-EV6 צפויה להגיע לארץ ברבעון הראשון של 2022. 

The post קיה EV6 נבחרה למכונית השנה בגרמניה בקטגוריית הפרימיום! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

בחודש הבא: ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה 2021

לאחר הפסקה בת שנה בשל הקורונה, ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה 2021 חוזרת בפעם השמינית במספר, ותתקיים בין התאריכים 8-9.11 בתל אביב,  בהשתתפות של יותר מ-5,000 משתתפים מ-60 מדינות. בכנס יציגו רשימה מגוונת של דוברים ודוברות בכירים/ות מעולמות התחבורה החכמה והרכב בכנס חוצה גבולות עם בכירי הממשלה, בניהן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי, שרת האנרגיה קארין אלהרר ושרת החדשנות מדע וטכנולוגיה אורית פרקש הכהן.

עוד בין הדוברים המשתתפים בכנס מעולמות התחבורה החכמה והרכב: מרטין יאהן, מבכירי סקודה לתחומי מכירות ושיווק, דר’ לוק ג’וליה, ה- CSO של קבוצת רנו ואורח מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל, טיפני צ’ו, מייסדת חברת REMIX וסגנית נשיא בכירה ב-Via, פרופ’ אלכס פנטלנד מ-MIT, מחשובי מדעני הדאטה בעולם בצוותא עם מייסדי גוגל וחבר הנהלת גוגל לשעבר, אסתי פשין, מנהלת תחום הסייבר של התעשיה האווירית, ג’יובנה דזפוזיטו, מנהלת איזורית של דרום אירופה ב-uber, מיכל פרנק, מנכ”לית משרד התחבורה, יונסאונג הוואנג, ראש תחום חדשנות ביונדאי, ארקדי וולוץ, מנכ”ל יאנדקס, יגאל אונא – ראש מערך הסייבר הלאומי ודרור בין מנכ”ל רשות החדשנות.

הכנס יעסוק השנה בנושאים המרכזיים הבוערים בעולם התחבורה החכמה והרכב: חשמול כלי הרכב, בינה מלאכותית וביג דאטה והשפעתה על עולם התחבורה, המעבר לתחבורה כשירות (MAAS) ועוד. זאת ועוד, לראשונה מאז פרוץ הקורונה, האירוע יכלול תערוכת סטארטאפים, במסגרתה כ-70 חברות סטארט אפ מתחום התחבורה החכמה בישראל יארחו את המשתתפים פיזית לאפשר להן להתרשם מפעילותן בהדגמות מוחשיות. בין החברות המציגות, Hailo, המפתחת מעבדי בינה מלאכותית למכשירי קצה, Innoviz המפתחת חיישני לייזר (LiDAR).המאפשרים לרכב “לראות” את סביבתו ולזהות מכשולים ונסחרת בנאסד”ק, חברת התחבורה השיתופית GoTo Global (לשעבר קאר טו גו, מפעילת אוטותל ו-CAR2GO) וחברת התשלומים ותכנון הנסיעות HopOn בעלת האפליקציה לתשלום בתחבורה הציבורית.

בתחום הדו גלגלי RiderDome שהמערכת שלה מספקת אזהרות בזמן אמת למניעת תאונות, Anachoic שהמערכת שלה ניתנת להתקנה על קסדות ומזהה סכנות ואיומים 360 מעלות ועד מאה מטר עם חיווי קולי, SafeMode שהמערכת שלה מבוססת תמריצים לנהיגה בטוחה וחסכונית יותר של נהגי ציים (משאיות), ו-DockTech שהטכנולוגיה שלה מסייעת לתהליך יעיל, בטוח וחסכוני יותר של העמסת מטען על גבי אוניות בנמלים ונהרות.

בשל הקורונה, הכנס השנתי הנוכחי יתקיים במתכונת היברידית, שתשלב את האפשרות להשתתפות פיזית, לצד השימוש בפלטפורמה וירטואלית, עם מספר חידושים במטרה לספק חווית קרובה למציאות ככל האפשר. הפלטפורמה מאפשרת האזנה לדברי מומחים בתחום, ולפאנלים השונים, כמו גם גישה לחברות בתערוכה ולפגישות B2b. לכנס צפויים להגיע עשרות משלחות מחו”ל מעשרות מדינות ברחבי הגלובוס. בין המשלחות ניתן למצוא משלחת בכירים מגרמניה ברשות נשיאת ה-VDA, מלשחות מטעם חברות יונדאי, CEVT, VW, הונדה, טאיוואן, וכן משלחות של בכירי ממשל בארה”ב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי: “ישראל פורצת דרך ומובילה בינלאומית ביזמות ובתחבורה חכמה, עם מאות חברות ומרכזי פיתוח. ועדיין, כדי להפוך את הטכנולוגיה לנורמה, אנחנו חייבות לפעול באופן אקטיבי כדי להטמיע את היכולות כאן בארץ, ולא רק לייצא אותן לחו”ל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כבר עובד בשיתופי פעולה רבים עם חברות ההייטק הישראליות, וכעת נעלה מדרגה. אני שמחה לקלוט אל המשרד את מנהלת התחבורה החכמה, ולאגד את המאמצים בתחום לאסטרטגיה אחת. אנחנו נחוקק במושב הקרוב בכנסת את החוק שמאפשר ביצוע ניסויים ברכב אוטונומי ללא נהג, ותומכים בפיילוטים חדשניים רבים שחברות הביצוע שלנו מובילות – מניסויי חומרים מתקדמים, ועד למערכות ניהול תנועה ותחבורה שיתופית מגוונת. הטכנולוגיה אינה מטרה, אלא אמצעי לקידום תחבורה שיתופית יותר, חשמלית יותר ומזהמת פחות, מקושרת יותר ובטוחה יותר – אשר מצמצמת פערים ומייצרת הזדמנויות לכל. אני בטוחה כי ביחד – בשיתופי הפעולה הרבים בתוך המגזר הציבורי וביחד עם המגזר הפרטי – נייצר הצלחות, נלמד מטעויות, נרוץ קדימה, ונממש בישראל חזון תחבורתי מתקדם וחדשני”.

דניאלה גרא מרגליות, סגנית ראש מנהלת תחבורה חכמה: “משבר הקורונה שפקד את העולם בשנתיים האחרונות הוכיח גם הוא כי תחום התחבורה החכמה אינו חזון עתידי, אלא תחום הקורם עור וגידים ופורץ קדימה תחת שינויים מתבקשים. כמי שאמונות על עידוד וקידום תחום התחבורה החכמה בארץ, אנו גאות לארח את ראש הממשלה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, שרת האנרגיה ושרת המדע והטכנולוגיה וכן את בכירי ובכירות עולם הרכב והתחבורה החכמה שינחתו כאן בעשרות משלחות בתחילת נובמבר. אנו גאות מתמיד בתעשיה כחול לבן שניפקה גם השנה הישגים בולטים, בהנפקות מעבר לים, בשיתופי פעולה משמעותיים עם חברות ענק ובהעמקת הפעילות בתחום שמחזקת את מעמדה הייחודי של ישראל בראש החץ של התעשיה העולמית.

 

The post בחודש הבא: ועידת ראש הממשלה לתחבורה חכמה 2021 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חדש בארץ: קיה סורנטו בנזין EX במחיר תחרותי

7 חודשים לאחר שהחל שיווק הדור החדש של קיה סורנטו, רכב הפנאי הגדול של היצרן בארץ, מרחיבה טלקאר היבואנית את משפחת הדגם, ומתחילה בשיווק גרסת הבנזין 2.5 ליטר שלו גם ברמת גימור EX מאובזרת יותר, בתמורה לתוספת קלה במחיר.

הסורנטו EX החדש מצויד במנוע בנזין 2.5 ליטר המפיק 180 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים, המבטיחים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-10.1 שניות, לצד מהירות מרבית של 190 קמ”ש וצריכת דלק של 11.49 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

אבזור הדגם החדש כולל תוספת של אבזור יוקרתי עם ריפודי עור למושבים וגג זכוכית פנוראמי נפתח המצטרפים למפרט המוכר של גרסת ה-“URBAN” הכולל בין השאר: ב 7 מושבים, קרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג לאורך 3 שורות המושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, חישוקי גלגלים קלים “18, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 25.10 אינץ’ עם תמיכה ב Carplay Apple ו Auto Android, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, תאורת אווירה LED בגוון משתנה, פנסים ראשיים LED ועוד.

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט בכל הדגמים התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, סייען יציאה בטוחה מהרכב, התרעת תנועה חוצה מאחור, 7 כריות אוויר כולל כרית אוויר מרכזית קדמית, המספקת הגנה נוספת על הראש ליושבים במושב הקדמי ומתוכננת למנוע מגע בין ראשיהם במקרה של התנגשות.

מחיר קיה סורנטו בנזין 7 מושבים EX נקבע על 239,900 שקל, מחיר הגבוה רק ב-5,000 שקל מגרסת האורבן המקבילה. הדגם החדש זמין לרכישה מיידית ואספקות ראשונות שלו יחלו כבר בחודש הבא (נובמבר).

The post חדש בארץ: קיה סורנטו בנזין EX במחיר תחרותי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

טויוטה BZ4X החשמלית נחשפה רשמית

מספר חודשים לאחר שחשפה טויוטה את ה-BZ4X כדגם קונספט, חושפת החברה את הרכב החשמלי הראשון שלה בגרסת הייצור שלו, המהווה את כניסתה של טויוטה לעידן המכוניות ה-100% חשמליות (BEVs), והראשון מבין משפחת דגמים חדשה תחת הקונספט BZ המהווה ראשי תיבות של beyond Zero.

החשמלית הראשונה של היצרן תוצע כצפוי עם מרכב קרוסאובר קומפקטי, שימושי ואופנתי, אשר כולל את פלטפורמת ה-e-TNGA החדשה המיועדת לרכבים חשמליים אשר פותחה בשיתוף פעולה עם סובארו. הסוללה הנמצאת ברצפת הרכב תהיה חלק משלדת המכונית ומבטיחה מרכז כובד נמוך ותרומה לתא נוסעים מרווח הכולל גם רצפה שטוחה.

טויוטה BZ4X

הדגם יוצע עם אופציה לגרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) ולדברי היצרן יספק יכולות שטח ואחיזה הטובות בקטגוריה. טווח הנסיעה עומד על קצת יותר מ-450 ק”מ בין טעינות, והחברה מבטיחה שניסיון ומוניטין של 25 שנה בפיתוח סוללות, מבטיחים שגם לאחר 10 שנים של שימוש ביצועי סוללת הליתיום-יון בהספק של 71.4 kWh יעמדו על כ-90% מהביצועים המקוריים, המבטיחים אחריות ללפחות 240,000 ק”מ. כאופציה יוצע גם גג סולארי אשר יוכל לספק טעינה לסוללה גם כאשר הרכב חונה בשעות השמש. הדגם תומל גם בטעינה מהירה המבטיחה טעינה של 80% תוך כ-30 דקות עם מערכת טעינה מהירה של 150 קילוואט (CCS2).

לצד עיצוב המזוהה עם דגמי טויוטה ואף מזכיר גם את לקסוס UX החשמלית, מדובר ברכב שיהיה אווירודינמי ביחס למקובל, נמוך ב-8.5 ס”מ לעומדת הראב 4 לדוגמה, אך בעל בסיס גלגלים ארוך יותר ב-16 ס”מ משמעותיים, המבטיחים ככל הנראה תא נוסעים מרווח למדי למשפחה. בטויוטה מבטיחים גם רכב קליל לנהיגה עם רדיוס סיבוב של 5.7 מטר בלבד, העושה אותו לרכב קל מאוד וזריז לתנועה ברחובות צפופים.

טויוטה BZ4X

הדגם יוצע ב-2 גרסאות לבחירה: גרסת הנעה קדמית המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס המאפשר זינוק מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ”ש, ולצידה גרסת הנעה כפולה הכוללת צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 217 כ”ס ומאפשרים זינוק ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ”ש. בשני הדגמים תוכלו לנהוג גם במצב של “single pedal drive” המאפשר נהיגה כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם.

טויוטה BZ4X

בסעיף החידושים תציע בהמשך ה-BZ4X גם הגה “steer-by-wire” הכולל מערכת אלקטרונית המונעת את החיבור המכני בין ההגה לגלגלים הקדמיים, מתאימה את זווית הצמיג בדיוק לפי כוונת הנהג, ומספקת יותר מרווח לרגליים, משפרת את חופש תנוחת הנהיגה וקלות הכניסה והיציאה מהרכב. בנוסף יוצע בהמשך גם הגה ספורטיבי “חתוך” בסגנון טסלה מודל S החדשה המאפשר נעילה מלאה בסיבוב של 150 מעלות בלבד. אל אלו יצטרף הדור החדש והשלישי של מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה TSS הכולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק.

טויוטה BZ4X החשמלית תיחשף רשמית לציבור באירופה ב-2 בדצמבר 2021 והזמנות ראשונות שלה יעשו תחילה דרך האינטרנט בלבד. מיבואנית טויוטה נמסר שהדגם יגיע לארץ במהלך המחצית השניה של  2022. 

 

The post טויוטה BZ4X החשמלית נחשפה רשמית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נוסטלגיה לשבת: מאזדה MPV – “החיים הטובים על פי מאזדה”

הדור הראשון של מאזדה MPV נחשף בעולם בשנת 1988 והגיע לעולם בעיקר כדי להתחרות בקטגוריית המיניוואנים הפורחת בארה”ב, ולהעמיק את חדירתה של מאזדה לשוק הצפון אמריקאי. כדי לעשות זאת, הוא צויד במפרט שהותאם בעיקר לטעמם של האמריקאים, לרבות מנוע V6, מתלים רכים, הגה קליל שמנותק מהכביש, אבזור עשיר ועיצוב שאמנם לא כל-כך היה אמריקאי באופיו, אך גם לא משהו שיטריד אותם. למרות שלא היה מדובר באחד מדגמי המיניוואנים הראשונים בעולם, מאזדה הצליחה באופן מפתיע לרשום את הזכויות על הכינוי MPV שזה ראשי תיבות של “multi purpose vehicle”, והדגם נהפך במהירות ללהיט בארה”ב. בשנת המודל 1994, הוא הגיע לראשונה גם לארץ.

מאזדה MPV מגיע לישראל

כחלק מהצהרת דלק מוטורס יבואנית מאזדה עם הגעתה לארץ בסוף 1991, שתפעל להביא לארץ כל דגם שיציע היצרן בחו”ל, בחודש נובמבר 1993 החל שיווקה לראשונה גם של מאזדה MPV בארץ, שנחתה כאן כדי להתחרות בקטגוריית המיניוואנים שכללה בעיקר את דגמי שברולט אסטרו והתאום שלו GMC ספארי (שהיו בכלל מסחריות מחופשות למיניוואן), וטויוטה פריוויה בעל העיצוב החללי שהיה המיניוואן הכי מתקדם. שלושתם אגב היו להיטי מכירות בארץ בשל הקומבינה שהכירה בהם כרכבים מסחריים לעבודה, אפשרה את קיזוז המע”מ ברכישתם והעניקה ללקוחות העצמאים גם הקלות במס. יחד עם זאת, מדובר היה בקטגוריה שכבר החלה לסבול מירידה חדה בביקוש, עקב הגעתם של רכבי השטח החדשים (איסוזו טרופר, מיצובישי פאג’רו, ניסאן טראנו ואחרים) שהחלו לסחוף אחריהם את הלקוחות.

מאזדה MPV

מאזדה MPV

היצע הדגמים בארץ

ה-MPV הגיע לארץ ברמת גימור אחת וגבוהה שהציעה מראה חיצוני מלבב עם מרכב בצביעה דו גוונית שהיה רחוק מאוד מלהיראות דגם מסחרי, מה שקסם לא רק לבעלי משפחות גדולות בעלות אמצעים, אלא בעיקר לעצמאים שראו ברכישת הרכב סוג של מקלט מס, ועדיין נהנו מרכב עם תדמית מכובדת ותא נוסעים מפנק. הדגם שווק בארץ בגרסת ההנעה האחורית שלו, וכלל מפרט אמריקאי למהדרין עם מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים שהפיק הספק צנוע יחסית של 157 כ”ס, ששודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים והציע ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-12.2 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. בניגוד למקובל בקרב המיניוואנים, הדלתות האחוריות נפתחו בצורה רגילה בסגנון מכונית פרטית (במקום דלתות נגררות) וכך כללו גם חלונות אחוריים חשמליים. מנגד, צריכת הדלק היתה נקודת התורפה העיקרית של הדגם עם סדר גודל של 6-7 ק”מ לליטר במציאות. מעבר לכך, מדובר היה במוביל נוסעים מפנק, רך יחסית בנסיעה, עם הגה כח קל לתפעול, בלם חניה שתופעל ע”י רגל שמאל ושוחרר ע”י ידית בצד שמאל, בקיצור מפרט אמריקאי טיפוסי. האבזור היה עשיר וכלל גג שמש חשמלי, שמשות אחוריות מושחרות, מזגן מפוצל עם פתחי מיזוג אחוריים לאורך 3 שורות המושבים (8 נוסעים), ריפודי קטיפה, אבזור חשמלי מלא ועוד. בשנת 1997 הוא עבר מתיחת פנים מקיפה שכללה עיצוב מחודש לחזית הרכב, ועיצוב חדש לחלוטין לתא הנוסעים.



ה-MPV כיכבה גם במערכון של החמישיה הקאמרית…
תמחור אטרקטיבי

היתרון הגדול בתחילת הדרך של ה-MPV נבע מחבילה תחרותית של תמורה למחיר. עם הגעתו לארץ, הוצע המיניוואן של מאזדה במחיר של 127,400 שקל, זול משמעותית ממתחרהו הישיר טויוטה פריוויה שהוצע ב-149,700 שקל, וממש מעט מעל למחיר גרסאות הבסיס של הספארי/אסטרו שהוצעו מ-125,800 שקל. גם ביחס לרכבי השטח הגדולים שהחלו להגיע בהמוניהם ולכבוש את השוק, מדובר היה במחיר הזול בעשרות אלפי שקלים. ה-MPV הפך למוביל הקטגוריה החדש, ונמכר בכמויות נאות גם לחברות השכרה. ב-1/1/1995 הגיעה החגיגה לסיומה עם ביטולן של הטבות המס למיניוואנים, שהפחיתו משמעותית את כדאיות רכישת הרכב ע”י העוסקים המורשים, למעט החזר המע”מ לאחר הרכישה שיוענק לכלי רכב שיהיו לפחות בגובה 1.75 מטר. עד לתאריך זה, הצליחה דלק מוטורס בפחות משנתיים של שיווק להעלות כמה אלפי מכוניות על הכבישים, ולאחר מכן הקצב ירד משמעותית, ויחד עימו התכווץ מאוד שוק המיניוואנים.

מאזדה MPV

מאזדה MPV מדור 1 ששרדה

ישרוד לאספנות?

הדור הראשון של מאזדה MPV שווק בארץ בשנים 1994-1999 ולאורך השנים הפגין אמינות גבוהה ועם הזמן הפך גם לאחת הבחירות המועדפות בקרב משפחות ברוכות ילדים שחיפשו מיניוואן גדול ואמין בתקציב נמוך. התלונות העיקריות של הלקוחות הופנו עם השנים לצריכת הדלק הגבוהה, מה שגרם לחלק גדול מהלקוחות לעשות הסבה לגז, וגם התיבה האוטומטית יצרה שלל תקלות עם הצטברות ק”מ גבוה. גם היום, 28 שנה לאחר שהגיע לראשונה לארץ, עדיין לא ממש נדיר להיתקל באחד כזה ברחוב. נכון ליום פרסום הכתבה, נצפו רק 3 מכוניות מהדור הראשון למכירה בלוחות היד 2, וכולן מהדגם שלאחר מתיחת הפנים. אצל המקבילות בקטגוריה GMC ספארי וטויוטה פריוויה יש בוודאות מכוניות שנשמרו לאספנות, האם יש מי שגם שומר ומטפח MPV? אנחנו נשמח לדעת.

 

The post נוסטלגיה לשבת: מאזדה MPV – “החיים הטובים על פי מאזדה” appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.