קסדת האופנוע בעלות של $10 שנועדה לשנות את הבטיחות בדרכים

תכנית קסדת הבטיחות לכלי רכב דו-גלגליים של FIA בעלות של $10 בלבד קורמת עור וגידים: רגע לפני פתיחת מירוץ הגרנד פרי במקסיקו סיטי לפני כשבוע, נפגשו נציגי FIA (הפדרציה הבינלאומית לרכב), נציגי משרד התחבורה המקסיקני, הצלב האדום ושותפים אסטרטגיים נוספים, כדי לקדם את הפצת הקסדה החדשה לרוכבי קטנועים ואופנועים בעולם, שתימכר בסכום של $10 בלבד.

הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי, הוא שמלבד היותה של FIA הגוף המנהל של הספורט המוטורי הבינלאומי, מדובר באיגוד שגם מקדם רבות את הבטיחות בדרכים ומשקיע זמן ומשאבים להפחתת הנפגעים בתאונות דרכים ברחבי העולם. לפי נתוני הארגון, ישנם למעלה מ-300 מיליון אופנועים, טוסטוסים וקטנועים שנעים על כבישי העולם, והאו”ם מצא שייתכן כי עד 3.4 מיליון הרוגים נגרמו כתוצאה מתאונות אופנוע בין 2008 ל-2020, כאשר שימוש נכון בקסדה בטוחה יכול היה להציל עד 1.4 מיליון אנשים באותה תקופה. חשוב לזכור שבחלק לא קטן ממדינות העולם אין חובת חבישת קסדה על כלים דו-גלגליים ורבות הן התאונות שמסתיימות באופן טראגי בשל היעדר השימוש בקסדה.

נשיא ה-FIA, ז’אן טודט (Jean Todt), אתגר את מחלקת הבטיחות של ה-FIA לתכנן קסדת אופנוע שתהיה במחיר סיטונאי של עשרה דולרים, תעמוד בתקנת הקסדה של האו”ם (UN Reg. 22.05) ותהיה נוחה ללבישה באקלים טרופי. כיום כ-80 אחוז מתוך 300 מיליון כלי הרכב הדו-גלגלי שהוזכרו לעיל ממוקמים באסיה, והיעד של הארגון הוא להעביר כמה שיותר מהם לרכיבה עם קסדה.

לאחר ש-FIA הצליחה לייצר קסדה שתעמוד בתקני האו”ם ותוצע במחיר שובר השוק של $10 בלבד, החל הארגון להשיק את הקסדה במספר אירועים וכך באירוע האחרון שנערך במקסיקו סיטי, הציגו נהגי מרוצים של הפורמולה 1 את הקסדה החדשה בעיצוב ובצבעים שמאפיינים את הנהגים או את הקבוצות שלהם. באירוע תרמה גם קרן Keep Fighting של משפחת שומאכר כ-2,600 קסדות שיופצו בשוק המקסיקני.

 

The post קסדת האופנוע בעלות של $10 שנועדה לשנות את הבטיחות בדרכים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

החל שיווק פורשה 718 קאיימן GT4 RS בישראל

חברת אורכיד ספורטס קאר, יבואנית פורשה בישראל, מודיעה על התחלת שיווקו היום של ה-718 קאיימן GT4, גרסת הספורט הקיצונית של משפחת ה-718 קאיימן, שפותחה בהשראת מסלולי המירוצים ומבטיחה מכונית ספורט קומפקטית עם DNA המגיע ישירות מעולם המרוצים.

בין המאפיינים של ה-718 החדשה ניתן למצוא פתחי אוויר מאחורי חלונות הנהג והנוסע הקדמי. פתחי האוויר החדשים משפרים את יניקת האוויר ובמקביל פולטים קול יניקה מרגש ממש בתוך אוזני הנוסעים. פתחי האוורור שלפני הגלגלים האחוריים נשארו במקומם והם משמשים לקירור המנוע. לצד מרכב בתצורת קופה הכולל צמד מושבים, מדובר גם במכונית קלת משקל השוקלת 1,415 ק”ג, משקל הנמוך ב-35 ק”ג מגרסת ה-GT4 הרגילה וגם שדרוג של 25% בכח ההצמדה לכביש לעומתה, בשל שימוש בספוילר ודפיוזרים בעיצוב חדש.

פורשה 718 קאיימן GT4 RS

הדגם מצויד במנוע מרכזי אטמוספרי 4.0 ליטרים, 6 צילינדרים, המפיק 500 כ”ס המוכר מדגם ה-911 GT3 CUP המפיק במקרה הזה יחס משקל הספק של 2.83 ק”ג לכ”ס, ויחד עם תיבת הילוכים ידנית מציע תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.4 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ”ש. לצידו תוצע גם גרסה אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים (PDK) המפיקה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות ומהירות מרבית של 304 קמ”ש. עם זמן הקפה של הרינג העומד על 7 דקות ו-4.51 שניות, היא מהירה יותר משמעותית מהקאיימן GT4 הרגילה.

הדגם יוצע עם אופציה לחבילת ה-Weissach הלוקחת את העיצוב הדינמי של ה-RS GT4 צעד אחד קדימה. מכסה תא המטען הקדמי, פתחי האוויר, פתחי האוורור, כיסוי תיבת האוויר, הגימור העליון של מראות הצד והכנף האחורית מגיעים בגימור קרבון דמוי אריג. צינורות המפלט מטיטניום דומים לאלה שב -935 Porsche .גם כלוב ההגנה האחורי עשוי מטיטניום. חלקו העליון של לוח המכשירים מגיע בריפוד מחומר Tex-Race והלוגו הגדול של Porsche מוטמע בחלון האחורי. מחיר חבילה זו עומד אגב על 177,000 שקל…

הדגם יושק רשמית בתערוכת הרכב של לוס אנג’לס ויגיע לארץ בתחילת 2022. מחיר הדגם יחל ב-1.155 מיליון שקל

 

The post החל שיווק פורשה 718 קאיימן GT4 RS בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

כבר לא ממש בסיסית: טויוטה C-HR CLUB משתדרגת בדגמי 2022

יצרנית הרכב טויוטה מדווחת על שדרוג משמעותי של הקרוסאובר הפופולרי שלה C-HR, שזוכה בגרסת ה-C-LUB (הבסיסית בארץ) לשדרוג משמעותי של האבזור לדגמי 2022. מדובר בגרסה הנמכרת ביותר של הדגם באירופה, אך בארץ מדובר דווקא בגרסת הכניסה של הדגם, הפופולרית בעיקר בקרב ציי הרכב.

במסגרת השדרוג זוכה ה-C-LUB לתוספת של חישוקי גלגלים ספורטיביים בקוטר “18, אופציה לצביעה דו-גוונית למרכב עם גג, קורות קדמיות וספוילר בצבע כסוף או שחור לבחירה, ובתוך תא הנוסעים לשדרוג של המושבים לריפוד בד משולב עור סינטטי, וכן מערכת מולטימדיה חדשה הכוללת מסך מגע “8 איכותי יותר, קישוריות קבועה לאינטרנט המאפשרת בין השאר גם עדכוני תוכנה מרחוק, קישוריות Car-Play אלחוטי או אנדרואיד אוטו עם כבל.

טויוטה C-HR CLUB 2022

מתחת לרמת הגימור הזאת שנחשבת למבוקשת ביותר באירופה כיום, משווקת שם המכונית גם בגרסת E-NTER בסיסית יותר. מעניין לראות אם ה-C-HR תגיע לארץ ברמת הגימור המעודכנת שעשויה להוות חלופה זולה ומוצלחת לדגם ה-C-HIC היקרה יותר, ואולי תצטרף מתחתיה גם גרסת ה-E-NTER הבסיסית שתיועד לציי רכב.

ב-1 בינואר צפויה גם להתבטל כליל הטבת המס שהוענקה עד כה לדגמים ההיברידים, מה שעשוי לגרום לייקור נוסף של המכונית שמחירה מתחיל כיום כבר ב-145,900 שקל לגרסת ה-C-LUB הבסיסית וצומח עד ל-164,900 שקל לגרסת ה-GR SPORT הבכירה.

The post כבר לא ממש בסיסית: טויוטה C-HR CLUB משתדרגת בדגמי 2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ספינת דגל חשמלית : מרצדס EQS בישראל

חצי שנה לאחר שחשפה מרצדס את ה-EQS, מכונית הדגל החשמלית שלה ולמעשה גרסת החשמל המקבילה למרצדס S קלאס, השיקה הבוקר כלמוביל היבואנית את ספינת הדגל החשמלית שלה בישראל, המתיימרת להיות המכונית החשמלית הטובה בעולם. לפי חזון היצרן, עד שנת 2029 תעבור מרצדס בעולם להנעה חשמלית בכל הדגמים שלה, כאשר כבר ב-2025 מחצית מהדגמים שלה ישווקו בעולם בגרסאות חשמליות (כולל PHEV). את השנה החולפת סיימה מרצדס עם 7% דגמים חשמליים מסך המכירות שלה, והיעד לשנת 2022 עומד על כ-20% מסך המכירות.

לצד עיצוב מודרני ומפתה במיוחד למראה, ה-EQS כוללת גם את מקדם הגרר הנמוך ביותר בקרב מכוניות סדרתיות, כאשר עם מקדם גרר של 0.2cd מדובר במכונית אווירודינמית במיוחד. כצפוי ממכונית דגל, מדובר גם במכונית גדולה ומרווחת במיוחד, עם אורך של 5.21 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.51 מטר ובסיס גלגלים ענק הנמתח על 321 ס”מ ומציע מרווח מכובד לחמישה נוסעים. לצד תאורה חיצונית מלאה מסוג LED, חישוקי גלגלים “21 כסטנדרט ואופציה למרכב בצביעה דו-גוונית, יציע הדגם בקרוב גם פתיחה וסגירה חשמלית של הדלתות (כולל בפקודות קוליות ובאמצעות גם הנפת יד בצורה מסוימת).
מרצדס EQS

לצד העיצוב החיצוני המפתה, כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג ונוסעים עתירת הייטק כמותה טרם פגשנו באף מכונית נוסעים, כאשר את הדשבורד המסורתי מחליפה מערכת ה-Hyper Screen הכולל משטח זכוכית שנמתח לרוחב הדשבורד, באורך של 1.5 מטר, הכולל לוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מרכזי ענק ומסך מולטימדיה נוסף עבור הנוסע שלצד הנהג, המהווים מפגן טכנולוגיה מרשים של היצרן. אל אלו מצטרפים איכות הרכבה וחומרים מעולים המאפיינים את דגם ה-S קלאס, אבזור עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית, הבטחה למערכת סינון אוויר מיוחדת היודעת לנטרל זיהון אוויר מתא הנוסעים ועד 90% מהווירוסים שעשויים להיכנס לחלל הנוסעים, וגם חבילת בטיחות מתקדמת המותאמת כבר עם יכולות נהיגה אוטונומיות דרגה 3 (שעתידים להיות זמינים בקרוב גם בארץ).

מרצדס EQS

היצע הדגמים בישראל

הדגם ישווק ב-3 גרסאות לבחירה הכוללות כולן את סוללת ה-107.8 קוט”ש הגדולה כסטנדרט. גרסת הכניסה תחל עם דגם ה- EQ450 המצויד בהנעה אחורית ומנוע חשמלי המפיק 333 כ”ס (56.8 קג”מ), המזניקים את הרכב ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות, לצד טווח נסיעה של 770 ק”מ בין טעינות, המאפשר לכם לפחות תאורטית לנהוג מתל אביב לאילת וחזרה ללא עצירה לטעינה בדרך. הגרסה האמצעית: EQS580 מצוידת בהנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים המפיקים 523 כ”ס(85.5 קג”מ!) ומזניקים את הרכב ל-100 קמ”ש ב-4.3 שניות, לצד טווח נסיעה של 627 ק”מ בין טעינות. בתחילת 2022 תנחת כאן גם ה-EQS 53 AMG הבכירה, אשר לוקחת את הביצועים לקצה, עם מנוע חשמלי המפיק 630 כ”ס, המזניק את הרכב ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, לצד טווח נסיעה של 590 ק”מ בין טעינות.

מרצדס EQS

כל הדגמים מגיעים עם מערכת מתלי אוויר, ואופציה למערכת היגוי כפול המאפשרת נהיגה קלה ברכב כאילו היה מדובר ברכב קטן משמעותית.

מחיר מרצדס EQS450 יחל מ-890,000 שקל, כאשר עבור גרסת ה-EQS580 תצטרכו להיפרד מ-1,290,000 שקל. מחיר גרסת ה-53 AMG יפורסם עם תחילת השיווק בארץ בתחילת 2022. היבואן לא מספק נתונים אודות צפי המכירות של הדגם, אך טוען שהוא יצליח למכור כל כמות שהיצרן יקצה לשוק הישראלי. 

 

The post ספינת דגל חשמלית : מרצדס EQS בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.