מתחילת השנה נמסרו בישראל 218 אלף רכבים חדשים, מדובר בירידה משמעותית של 12.8% לעומת שנת 2021. מכוניות חשמליות מהוות עדיין רק 6.8% מסך הרכבים החדשים שנמכרו.
מכירות רכבים חשמליים בישראל: ספטמבר 2022מכירות רכבים חשמליים בישראל: ספטמבר 2022
הדרישה לרכבים חשמליים בישראל גבוהה, אך היבואנים פשוט לא מצליחים לעמוד בביקושים. מסיבה זו נתח השוק של רכבים חשמליים עדיין נמוך ועומד על 6.8% בלבד.
מזראטי גראן טוריסמו החדשה 2023 נחשפת – כולל דגם חשמלימזראטי גראן טוריסמו החדשה 2023 נחשפת – כולל דגם חשמלי
הגראן טוריסמו החדשה של מזראטי אולי נראית בדיוק כמו הדגם היוצא, אך היא חדשה מהיסוד, מצוידת במנוע V6 טווין-טורבו חדש ותשווק לראשונה גם בדגם חשמלי מלא הנקרא פולגורה, עם 760 כ”ס ונתון 0-100 קמ”ש של 2.7 שניות.
מתיחת פנים: 2023 מרצדס A קלאס החדשהמתיחת פנים: 2023 מרצדס A קלאס החדשה
דגמי 2023 של מרצדס A קלאס מציגים עדכון קל לעיצוב החיצוני, מולטימדיה MBUX עדכנית ומנועים המצוידים כסטנדרט בסיוע היברידי 48V.
מה דעתכם על ברלינגו חדשה בניחוח סיטרואן דה שבו?
שנתיים לאחר שהציגה את סיטרואן ג’מפי החדשה במראה של H וואן נוסטלגי, חושפת סדנת הרכב האיטלקית קסלאני (Caselani) גרסת רטרו מרהיבה המבוססת על הברלינגו החדשה, שזוכה למראה בסגנון הדה שבו משנות ה-50 (סיטרואן 2CV). הסדנה האיטלקית מתמחה בהסבת דגמי סיטרואן מסחריים לגרסאות רטרו וייצור של דגמי “פוד טראק” מפתים וכעת מצטרפת לראשונה להיצע גם הברלינגו החדשה שזוכה לשם “ברלינגו Fourgonnette” (וואן בצרפתית).
הרעיון של סדנת הרכב האיטלקית הוא פשוט: משלבים בין רכב מודרני עם אמינות ואחריות של רכב חדש ונהנים ממראה של רכב בסגנון אספנות ללא כל הבעיות וכאבי הראש שנלווים לכך. המצטרפת החדשה לסדנה שלהם היא סיטרואן ברלינגו מהדור השלישי והנוכחי של הדגם, אשר מוצעת להסבה בשלושת גרסאות המנוע שלה (בנזין, דיזל וחשמלי) לברלינגו דה שבו הכוללת עיצוב חיצוני בסגנון של שנות ה-50. התוצאה לפי התמונות שפורסמו מאוד מפתה (לטעמי לפחות), אך יהיו כאלה שגם יראו בעיצוב הארגז האחורי הכולל יריעות גליות סוג של מזוודה על גלגלים…
גרסת הנוסעים…
השדרוג למראה רטרו מתרכז בעיצוב החיצוני בלבד, ושם עברה הברלינגו שיפוץ מוחלט וזוכה לתכונות שהיו כל כך אופייניות ל-2CV הישן מימים עברו. הסורג, הפגוש וקשתות הגלגלים הוחלפו ברכיבי פיברגלס חדשים המותאמים לקווים המקוריים. מכסה המנוע הכיפתי בצורת V הצטמצם לכיוון החלק התחתון ופנסי החזית הפכו לעגולים ומובלטים. בחלקה האחורי של המכונית נרשמת דלת כפולה ועיצוב פנסים בסגנון של פעם, וגם חישוקי הגלגלים זוכים למראה רטרו. הדגם יוצע בגרסאות מסחריות או נוסעים לבחירה
בחברה טרם חושפים את מחיר הדגם המרהיב, אך מבטיחים מגוון צבעים נוסטלגי לבחירה. שיווק הדגם באיטליה צפוי להתחיל בחודש הבא ואספקות ראשונות בינואר הקרוב.
The post מה דעתכם על ברלינגו חדשה בניחוח סיטרואן דה שבו? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
כלמוביל תוזיל בקרוב את דגמי יונדאי המיוצרים בקוריאה
לאחר עיכובים רבים אישרר אמש הפרלמנט הקוריאני את הסכם הסחר החופשי עם ישראל והוא צפוי להיכנס לתוקף כבר בחודש דצמבר הקרוב ולהקל בין השאר על יצואנים ויבואנים ישראלים העושים עסקים עם דרום קוריאה. מדובר בהסכם אזור הסחר החופשי הראשון של מדינת ישראל עם מדינה באסיה והוא עשוי להוביל להגדלת הפעילות בין שתי המדינות בשנים הקרובות, ובשוק הרכב להוזלת דגמים המיובאים לארץ מדרום קוריאה, כמו מותגי יונדאי, ג’נסיס וקיה. גובה המכס שמוטל כעת על דגמים אלו עומד על 7%.
הראשונה לבשר על הפחתת מחירי דגמיה היא כלמוביל, שמודיעה הערב על כוונותיה להפחית את מחירי דגמי יונדאי המגיעים אלינו מדרום קוריאה והם וניו, קונה, סונטה, סנטה-פה, פליסייד, סטאריה, אלנטרה ואיוניק 5. גם דגמי ג’נסיס, חטיבת היוקרה שלה, המיוצרים שם צפויים להוזלה. לדברי היבואן: ” כלמוביל מברכת על כניסתו לתוקף של הסכם הסחר ההיסטורי עם דרום קוריאה עליו חתם משרד הכלכלה והתעשיה הישראלי אשר ייטיב עם הצרכן הישראלי. בהמשך להפחתת המכס אשר תיכנס לתוקפה ב- 1 לדצמבר, כלמוביל תפחית את מחירי דגמי יונדאי וג’נסיס המיוצרים בד. קוריאה ללקוחותיה במלוא שיעור ביטול המכס”.
כעת נותר לקוות להודעה דומה מצד חברת טלקאר, יבואנית קיה.
האם כדאי לדחות רכישה של אחד מדגמי הרכב המיובאים מקוריאה? לדעתנו כן. ההפחתה צפויה להיכנס לפועל לכל המאוחר ב-1 בדצמבר הקרוב ועתידה לחסוך לכם ככל הנראה כמה אלפי שקלים (בהתאם לדגם ומחירו).
The post כלמוביל תוזיל בקרוב את דגמי יונדאי המיוצרים בקוריאה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
סוף עידן הקורולה? טויוטה קורולה קרוס בישראל
חברת יוניון מוטורס השיקה הבוקר את טויוטה קורולה קרוס בישראל, רכב הפנאי המשפחתי החדש של היצרן, המבוסס על הקורולה הפופולרית. הדגם מצטרף לנבחרת דגמי הפנאי של היבואן בארץ, המונה מעתה כבר לא פחות מ-7 דגמים המסמלים את מעבר העדפת הלקוחות הגוברת לג’יפונים בכל הצורות ובכל הגדלים. הקורולה קרוס החדשה מתמקמת בארץ מעל לטויוטה C-HR ומתחת לראב 4. יחד עם זאת, מעניין יהיה לראות האם מכירות הדגם החדש יפגעו בקורולה המשפחתית שנחשבת למכונית הנמכרת ביותר של המותג בארץ ובעולם בכל הזמנים ואחת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ בכלל.
הקורולה קרוס מגיעה לארץ (ולאירופה) באיחור ניכר מאז שנחשפה בעולם (לפני מעט יותר משנתיים) ומצטרפת כאן לסגמנט הג’יפונים המשפחתיים שם תתחרה בדגמים כמו קיה ספורטאז’, פיג’ו 3008, סיאט אטקה ואחרים. הדגם שפותח על פלטפורמת ה-TNGA-C החדשה, מציע עיצוב שמרני יחסית וממדים משפחתיים עם אורך של 4.46 מטר (17 ס”מ פחות מהקורולה), רוחב של 1.82 מטר (3.5+ ס”מ) וגובה של 1.62 מטר (18+ ס”מ), אך עם בסיס גלגלים קטן יותר של 264 ס”מ (6- ס”מ). נפח תא המטען עומד על 436-403 ליטר (בהתאם לרמת הגימור) ולדגם אין גלגל רזרבי. לדברי היבואן, מדובר בג׳יפון עם מידות שמתאימות בול עבור מי שה-C-HR קטנה עבורו והראב-4 גדולה מדי בשבילו.
תא נוסעים דיגיטלי יותר
בתוך הרכב תמצאו את אותו עיצוב מוכר של הקורולה הנוכחית, בשינויים קוסמטיים שונים, המתרכזים בעיקר בלוח מחוונים דיגיטלי “12.3 מלא (לראשונה בדגמי הקורולה) ומולטימדיה עם מסך גדול יותר “10.5, שניהם כסטנדרט בכל רמות הגימור, וכן עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) שמוצעים לראשונה במשפחת הקורולה. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית ״אקטיב״ תקבלו בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי גלגלים “17 קלים, תאורה קדמית ראשית מסוג LED, קיפול מראות חשמלי, הנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, קישוריות אנדרואיד אוטו חוטית ואפל קאר-פליי אלחוטית, 8 כריות אוויר ועוד, כאשר בסעיף הבטיחות תציע את חבילת ה-T-Mate החדשה של היצרן (דור 3 למערכת ה-TSS), הכוללת התרעת שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל, דו-גלגלי ועצמים גדולים על הכביש, עם זיהוי משופר ובלימה אוטונומית כולל מניעת התנגשות בצמתים משופרת, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד הכוללת התרעת יציאה בטוחה מהרכב ( ברמת הגימור אדוונצ׳ר בלבד), בקרת שיוט אדפטיבית המאיטה מהירות בעקומה, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה בלוח המחוונים ועוד. רמת הגימור השניה כוללת גם חישוקי ״18, פנסי ערפל לד, מסילות גגון, שמשות אחוריות מושחרות, תאורת אווירה, כניסה חכמה לרכב ועוד, כאשר רמת הגימור השלישית כוללת גם גג זכוכית פנורמי חשמלי, חימום מושבים, חיישני חניה היקפיים, מושבים משולבי בד ועור ועוד.
מערכת היברידית מדור 5 – יעילה ומהנה יותר לנהיגה (לדברי היצרן)
הקורולה קרוס הינה הטויוטה הראשונה שזוכה לדור ה-5 של המערכת ההיברידית של היצרן, המבטיחה יותר כח והנאה מנהיגה, המשולבים בנסיעה שקטה יותר, חסכונית וידידותיות יותר לסביבה, אך בניגוד לגרסת ה- 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 197 כ”ס המיועדים לשיווק באירופה, לארץ מגיעה הגרסה התאילנדית המיועדת יותר לשיווק במדינות המזרח, וכוללת מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב צנוע יותר של 140 כ”ס ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. עם יחידת הכח הנ”ל, מציע הרכב תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10 שניות וצריכת דלק של 19.6 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן. מדובר גם ברכב ידידותי לסביבה עם דרגת זיהום אוויר 3.
מחיר טויוטה קרוס 2022 נקבע על 168,990 שקל לגרסת הכניסה, דרך 174,990 שקל לגרסה האמצעית ועד ל-184,990 שקל לגרסה המאובזרת יותר. לדברי היבואן 1,000 מכוניות לפחות יגיעו לארץ עוד לפני סוף השנה. גרסאות ה-2.0 ליטר יקרות יותר ועתידות להגיע לארץ בעתיד הרחוק יותר. האם מתחיל סוף עידן הקורולה סדאן? לדברי היבואן, פער המחיר המשמעותי מול גרסת הקרוס, ימשיך לשמור את הקורולה סדאן רלוונטית עוד שנים קדימה.
The post סוף עידן הקורולה? טויוטה קורולה קרוס בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
מד”א מצטיידת בדגמים חשמליים מתוצרת JAC הסינית
בתמונה הראשית: JAC ES2 בשירות מד”א – צילום: יח”צ
חברת EV MOTORS יבואנית מותג הרכב החשמלי הסיני JAC מסרה למד”א 15 רכבים חשמליים מדגם ES-2 שישמשו כרכבי כוננות בסניפי החברה, ומהווים הרכבים החשמליים הראשונים שנכנסים לצי רכב הפעילות של מד”א.
מדובר במכונית סופרמיני חשמלית פשוטה יחסית, המצוידת במנוע המפיק 115 כ”ס ומבטיח תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-12 שניות, מהירות מקסימלית של 130 קמ”ש וטווח נסיעה של 260 ק”מ לפי נתוני היצרן. לדגם אופציה לטעינה מהירה מ-0 ל-80% סוללה בשעה אחת ומחיר הרכב הרשמי עומד על 132,500 שקל, לפני הנחות למד”א כמובן. יחד עם זאת, בניגוד למרבית הסיניות המשווקות כיום בארץ, לדגם אין מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות והוא מסתפק בצמד כריות אוויר בלבד ומערכת בטיחות בהתקנה מקומית (מובילאיי).
אוהד זליגמן , יו”ר חברת EV MOTORS : “הרכבים החשמליים של חברת JAC שנמסרו למד”א יאפשרו קיצור זמני תגובה לצד הצטרפות החברה למגמה העולמית לשמירה על איכות הסביבה”.
The post מד”א מצטיידת בדגמים חשמליים מתוצרת JAC הסינית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
הכיבוש הסיני: גם מותג VOYAH מבית דונגפנג בדרך לארץ
חברת מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בארץ בענף הדו-גלגלי, מודיעה על קבלת זיכיון יבוא נוסף של מותג רכב סיני, הפעם של VOYAH – חטיבת הפרימיום של קונצרן הענק דונגפנג, אשר מצטרפת לצמד מותגים נוספים אותם קיבלה בשנה החולפת (ושיווקם טרם החל בישראל), עם דגמי ליפ מוטור ששיווקם אמור להתחיל מיד לאחר החגים, ומותג הרכב הספורטיבי היוקרתי “קארמה” מארה”ב.
הדגם הראשון שישווק בישראל במותג Voyah הוא ה-VOYAH FREE – רכב פנאי פרימיום חשמלי, המבטיח רמת גימור גבוהה, אבזור עשיר ומערכות טכנולוגיה ובטיחות מתקדמות, שמציבים אותו לדברי היבואן “בסטנדרט העליון ומהווים בשורה של ממש בקטגוריית הפרימיום”.
ה-VOYAH FREE הינו הדגם הראשון שהמותג מייצא אל השוק האירופאי, לאחר שהושק לאחרונה בנורבגיה. ישראל תהפוך למדינה השנייה שתשווק את הדגם היוקרתי, כאשר הרכבים הראשונים צפויים להגיע עד לסוף השנה. מדובר ב SUV המצויד בהנעה כפולה ובסוללה הגדולה בקטגוריה, בעלת קיבולת של 103 קוט”ש ושני מנועים חשמליים בעלי הספק משולב של 490 כ”ס, המאפשרים ביצועים ספורטיביים לצד טווח נסיעה מרשים של כ-530 ק”מ לפי תקן WLTP.
הדגם משתייך לקטגוריית D-SUV פרימיום ויכלול לצד אבזור עשיר כסטנדרט גם מתלי אוויר, מערכת Night vision לטובת הגברת הראות והביטחון בנסיעת לילה, גג פנורמי מובנה הניתן לעמעום והבהרה על פי הצורך וחימום, קירור ואף עיסוי למושב הנהג. עוד תמצאו ברכב שלושה מסכי תצוגה הניתנים להרמה והורדה בגודל 12.3 אינץ’ לכל מסך.
לדברי תומר קומרוב מנכ”ל מטרו מוטור: “אני רואה ב- VOYAH מבית DONGFENG MOTOR חיזוק משמעותי בקטגוריית הפרמיום בחטיבת הרכב במטרו מוטור. היצרן רואה בישראל שוק משמעותי ובקרוב יציג דגמים נוספים למרכז שוק רכבי הפרמיום בישראל. מטרו רואה בתחום הרכב כמנוע צמיחה משמעותי לחברה בשנים הבאות וגאה לספק מגוון פתרונות תחבורה בכל התחומים.”
The post הכיבוש הסיני: גם מותג VOYAH מבית דונגפנג בדרך לארץ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
קרסו מוטורס רוכשת 50% מחברת B-EV מוטורס
חצי שנה לאחר שהודיעה רשמית חברת B-EV מוטורס על קבלת זיכיון היבוא של מותג הרכב החשמלי וינפאסט (VinFast) הוייטנאמי, ועוד לפני שמכונית אחת זכתה לעלות על כבישי ישראל, מוכרת היבואנית 50% מהחברה לקבוצת קרסו מוטורס שממשיכה להתרחב בשוק הרכב בישראל, ואוספת אליה מותג רכב נוסף המצטרף ללפחות שניים חדשים שתשיק החברה בקרוב (צ’רי ו- JMC הסיניות).
קרסו מוטורס מעדכנת הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת B-EV MOTORS המחזיקה בהסכם הפצה ושיווק של מותג הרכב החשמלי הוייטנאמי היוקרתי וינפאסט, וזאת תמורת 25 מיליון שקל. בנוסף, התחייבה קרסו מוטורס להזרים ל- B-EV MOTORS במסגרת תכנית עסקית שתסוכם בין הצדדים, הלוואות בהיקף כולל של עד 50 מיליון שקל, אשר חלקן המירות למניות, על פי מנגנון הערכת שווי כפי שסוכם בין הצדדים, ובכל מקרה לא יעלה חלקה של החברה ב- B-EV MOTORS על 50%.
B-EV MOTORS הינה יבואנית מותג הרכב הוייטנאמי וינפאסט. החברה הוקמה על ידי ניב אורון וברק כהן, אשר ניהלו בעבר את מותגי Audi ו-BMW בישראל בגיבוי קבוצת שותפים הכוללת את קבוצת Novard אשר מתמחה ביזמות ופרויקטים בארץ ובעולם, בראשות האלוף במיל, יואב (פולי) מרדכי נשיא הקבוצה ומר ושי (שון) בייטנר מנכ”ל הקבוצה, בחודש אפריל האחרון פורסם כי הדגמים הראשונים של וינפאסט שישווקו בישראל יהיו ה-8 VF החשמלית וה- VF 9 החשמלית אשר ישווקו כשהן נושאות עשר שנות אחריות.
לדברי איציק וייץ, מנכ”ל קרסו מוטורס: “אנחנו מאמינים מאוד במותג וינפסט. עקבנו בהערכה רבה אחרי ההתקדמות המהירה של היצרן בשנתיים האחרונות ותוכניותיו העתידיות ואנו צופים לו עתיד מבטיח. כמו כן יש לנו הערכה רבה ובטחון בשותפינו ניב אורון וברק כהן המנהלים את החברה וביכולתם להשיק בישראל את מותג היוקרה בהצלחה רבה”.
The post קרסו מוטורס רוכשת 50% מחברת B-EV מוטורס appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.