דגמי ה-SUV של סיאט אחראיים על כ-50% מסך המכירות של המותג, סגמנט אליו סיאט נכנסה באיחור רק בשנת 2016.
וולוו רוצה שתפחיתו את השימוש ברכב ותעברו ללכת ברגל (עם נעלי וולוו…)
יצרנית הרכב וולוו מעלה הילוך בעידן ״הקיימות״ ומצטרפת לתופעה החדשה המאפיינת שלל יצרני רכב בתקופה האחרונה, בה פועלים היצרנים לשינוי תדמיתם כמזיקים לסביבה ומשקיעים בשלל אנרגיות מתחדשות בייצור הרכבים במפעלים, לצד שימוש גובר בחומרים ממוחזרים. וכך, לאחר כמה ימים של טיזרים אודות הרכב החדש והכי ידידותי לסביבה שמביאה וולוו לשוק, חשפה אמש החברה את כלי התחבורה החדש, שהוא בכלל נעל מתוצרת וולוו, שהרעיון שעומד מאחוריה הוא בכלל ישראלי…
מדובר ברעיון שהתחיל במשרד הפרסום של וולוו בישראל (מקאן ת”א) טס לשוודיה, המשיך לקנדה ובימים אלו עושה צעדים ראשונים בישראל. קמפיין לעידוד מודעות להליכה מתי רק שאפשר, כי זה הכי בר קיימא וידידותי לסביבה, והפיצוח שנולד היה: לעצב נעל מחומרים ממוחזרים בהשראת וולוו.
הטיזר שפורסם השבוע טרם חשיפת הנעליים…
מתוך הבנה שבמלחמה על הכדור נדרשת גם אחריות אישית שתביא לניצחון פרטי קטן של כל אחד מאיתנו – ללכת במקום לנהוג. ללוות את הילדים לבית הספר בהליכה, ללכת לסופר ולא לנסוע, לחדר הכושר ברור שעדיף ברגל או באופניים. בקיצור, הבנתם את הרעיון!
המהלך הייחודי כולל חלוקת נעלי וולוו ממוחזרות במהדורה מוגבלת המיוצרות ב CASCA, חברת נעליים קנדית מובילה, לאנשי המותג בעולם ובישראל עם עידוד לבחור בהליכה מתי שרק אפשר!
הנעליים עשויות מאלמנטים ממוחזרים בהתאם לתפיסת הקיימות ושמירה על הסביבה שוולוו חרטה על דיגלה – הסוליה מיוצרת מצמיגים ממוחזרים, כל גוף נעל מיוצר ממחזור של 7 בקבוקי פלסטיק ועוד. בוולוו טוענים שהנעליים עוצבו בהשראת וולוו XC40 וניתן לזהות בהן אלמנטים עיצוביים מהעולם של וולוו כגון הפטיש של אל הרעם הנורדי תור הכל כך מוכר ומזוהה עם פנסי וולוו מופיע גם בנעליים, וחדי העין יבחינו גם בדגלון שבדי קטנטן בצד הנעל.
כחלק מאסטרטגיית וולוו לשמירה על כדור הארץ – מפעלי החברה פועלים תחת הנחיות קפדניות של אנרגיה ירוקה ואפס זיהום פחמני בתהליך ייצור הרכבים, ברכבי וולוו שטיחי הפלסטיק מיוצרים מבקבוקים ממוחזרים, דיפוני העץ עשויים מעצים שנסחפו ברוח ולא נכרתו לטובת הייצור, בוולוו לא תמצאו ריפודי עור ברכבים החדשים, ועד לשנת 2030 וולוו תציע רק מכוניות חשמליות כחלק מהירתמותה למאבק על כדור הארץ.
The post וולוו רוצה שתפחיתו את השימוש ברכב ותעברו ללכת ברגל (עם נעלי וולוו…) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
נלחמים בהיסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד באמצעות טכנולוגיה
טכנולוגיה בלעדית פרי יוזמתם של בכירים מתחום האוטומוטיב, ביניהם יוצאי אגף התנועה במשטרת ישראל וצה”ל, תילחם בגורם המרכזי לתאונות דרכים בעולם- היסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד, באמצעות מערכת ה- InCarEye – הטכנולוגיה היחידה בעולם המשלבת בין בינה מלאכותית (AI) לחיישן וידאו אנליטיקס, הסורקת ומנתחת בזמן אמת את תנועות ותגובות הנהג לטלפון הנייד במהלך הנהיגה.
מדובר במערכת יחידה מסוגה המתריאה על סכנה מתקרבת בפני הנהג ובאין תיקון התנהגותי שלו לאחר שתי התראות רצופות, מופעלת התראה שלישית חיצונית באמצעות ארבעת אתתי החירום ברכב, במטרה להזהיר את הנהגים והולכי הרגל המצויים בקרבתו.
יתרון בלעדי זה InCarEye מיועד לשוק יצרני הרכב Teir 1, ל- OEM ולשוק ה-after market, ציי רכב, חברות ביטוח, שוק האוטובוסים, המשאיות ועוד. מערכת זו תתממשק בקלות עם מערכות טלמטריה מתקדמות כמו איתוראן, פוינטר, קווסטאר ודומיו, כך שהיא תוכל להוציא התרעות גם לחברות הביטוח על התנהגות הנהג. הודות ליכולותיה הרבות באיסוף דאטה על התנהגות הנהג, תתרום רבות לציי רכב וליצרני OEM שמידע מסוג זה מהותי עבורן. פיתוח זה מוביל פריצת דרך משמעותית, בהתחשב בעובדה שהמערכות הקיימות כיום, מזהות שימוש בטלפון רק כ-6 שניות לאחר המגע בנייד וחלקן מצריכות התקנת אפליקציה ייעודית.
המערכת נועדה לזהות את כל סוגי הסחות הדעת באמצעות התרעה בזמן אמת ואף, לשחזר היסטוריית התנהגות ולחזות התנהגות צפוייה כשהדגש המרכזי בשלב זה יושם על הסחת דעת טלפונית. קבוצת הבכירים מעולמות האוטו-טק, מכובדת וכוללת את ניצב משנה בדימוס אילן מור, בכיר לשעבר באגף התחבורה במשטרת ישראל. שלומי אופיר אפריאט, מייסד ויו”ר החברה, עופר סגל, מנכ”ל ושותף, זוהר רז, שותף ומומחה בטיחות, חוקר תאונות לרלב”ד ואייל אבידוב, שותף ומנהל פיתוח עסקי בכיר ( שוק בינלאומי).
מערכת InCarEye כוללת חומרה המוטמעת ברכב ומרגע התקנתה על ידי מתקין מקצועי, היא פועלת באופן עצמאי ללא כל צורך במעורבות מצד הנהג. אלגוריתמים של ה-AI מלמדים את המערכת לזהות את התנהגות הנהג, סנסורים ייחודיים ומצלמות חכמות זעירות ידעו לזהות, לייצר התראה בתא הנהג In Cabin ואף לשדר ולנתח את התנועות השונות, כך כשבמידת הצורך תתקבל התרעה קולית, או חיווי אחר.
פיתוח זה נוצר מצורך ממשי בשטח. מספר ההרוגים בתאונות דרכים בעולם גדל בקצב מתמיד, כשבמרבית המקרים מדובר בתאונות שניתן היה למנוע מראש ועימן גם הצלקות שילוו את משפחות ההרוגים למשך חייהם. נתונים מלמדים כי כ- 25% מכלל תאונות הדרכים בעולם, נגרמות כתוצאה מהתעסקות בנייד, על כן, נדרשת התערבות וחקיקה ממשלתית מהירה במסגרתה יחויבו נהגים, ארגונים, ויצרני רכב בהטמעת טכנולוגיות המצמצמות את היסח הדעת בזמן נהיגה. באירופה השכילו להבין את גודל הצרה והחל משנת 2023 כל רכב הנוסע על הכביש, יחוייב במערכת למניעת היסח דעת וקופסה שחורה לרכב. מדינות נוספות בארצות הברית (טקסס וקליפורנייה) החלו לאמץ גם הן תקינה זו במטרה להגן על חייהם של רבים.
The post נלחמים בהיסח דעת בנהיגה מהטלפון הנייד באמצעות טכנולוגיה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
מתחרה למודל 3: ORA CAT מוצגת בתערוכת פריז ותשווק בשנה הבאה באירופהמתחרה למודל 3: ORA CAT מוצגת בתערוכת פריז ותשווק בשנה הבאה באירופה
NEXT ORA CAT היא מכונית משפחתית סדאן גדולה וחשמלית עם עיצוב בסגנון רטרו, הנעה כפולה 403 כ”ס וטווח נסיעה של 430 ק”מ.
החשמלית הראשונה של רולס רויס: 2023 רולס רויס ספקטר נחשפתהחשמלית הראשונה של רולס רויס: 2023 רולס רויס ספקטר נחשפת
רולס רויס ספקטר היא מכונית קופה חשמלית עם טווח נסיעה של 520 ק”מ וכל מה שאפשר לצפות לו מדגם של רולס רויס, שקט במיוחד, נוח במיוחד ועם תא נוסעים המורכב בעבודת יד מהחומרים המשובחים ביותר.
מוטב מאוחר מאשר אף פעם: פולקסווגן ID.4 בישראל
שנתיים לאחר שהוצגה בעולם נוחתת סוף סוף בארץ פולקסווגן ID.4, החשמלית הראשונה של פולקסווגן בישראל ואחות חורגת לסקודה אניאק ואאודי Q4 החולקות עימה את אותה שלדה ומכלולים רבים משותפים. הגעתה של ה-ID.4 לארץ באיחור היא לא באשמת צ’מפיון מוטורס היבואנית, אלא באשמת משבר הקורונה ותעשיית השבבים שגרמו לבעיות אספקה נרחבות ברחבי העולם ותיעדוף לשיווק הדגם בשוק האירופאי, שם מככבת ה-ID.4 במקום הרביעי ברשימת הדגמים החשמליים הנמכרים ביותר מתחילת השנה. מדובר אגב בדגם שאינו ממש חדש בישראל, משום שכמה עשרות בודדות של הרכב הגיעו לכאן עד כה בחסות היבוא המקביל. יחד עם זאת, ישראל היא אחת מ-3 מדינות בודדות בעולם מחוץ לסין, ארה״ב ואירופה שהמכונית מגיעה אליה באופן רשמי.
ה- ID.4 הינו ה-SUV החשמלי הראשון שפיתחה פולקסווגן והשני בסדרת דגמי ה-ID של היצרן (אחרי המשפחתית ID.3 שלא הגיעה לארץ), ומציע עיצוב מודרני ומרשים, לצד מידות גדולות יחסית עם אורך של 4.58 מטרים, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 276 ס”מ, הממקמים אותו בסגמנט D-SUV כמתחרה לדגמים כמו האחות מבית סקודה אנייאק (המעט גדולה יותר), יונדאי איוניק 5, סקייוול ET5 ואחרים. נפח תא המטען מכובד ועומד על 545 ליטר.
204 כ”ס וטווח נסיעה עד 519 ק”מ
הדגם פותח על פלטפורמת ה-MEB הייעודית של קונצרן פולקסווגן לדגמים חשמליים, ומגיע לארץ בגרסת ההנעה האחורית שלו המצוידת במנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס ומומנט מירבי של 31.6 קג”מ, המספק ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל- 160 קמ”ש. הדגם ישווק ב-3 גרסאות לבחירה, כאשר כולן ישווקו עם הסוללה הגדולה בהיצע, בקיבולת של 82 קוט”ש, המציעה טווח נסיעה עד 519 ק”מ לפי תקן ה-WLTP וצריכת חשמל מדווחת של 179.75 וואט-שעה לק”מ. הדגם תומך בטעינה מהירה המבטיחה טעינה של 320 ק”מ בחצי שעה בלבד, אך טעינה מלאה דרך עמדת טעינה ביתית אורכת עד 7.5 שעות. לדברי היבואן, הדגם צפוי להתעדכן אוטומטית בתחילת 2023 ולהציע אף טווח נסיעה גדול יותר בכמה עשרות ק״מ.
תא נוסעים
בתא הנוסעים תמצאו את שפת העיצוב החדשה של פולקסווגן הייעודית לדגמים חשמליים וכוללת עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים וסביבת נהג ונוסעים מרשימה מאוד לשהייה, הכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי קטן (“5.3) המספק את המידע החיוני לצורך הנהיגה ולצידו ידית הילוכים אלקטרונית וקטנה, כאשר תפעול מרבית מערכות הרכב נעשה דרך מסך מולטימדיה מרכזי “10 הכולל גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (קישור אלחוטי למכשירי אפל), ומתחתיו משטח מתגים לתפעול מהיר יותר של מספר מערכות רכב חיוניות, לרבות תפעול בקרת האקלים.
3 רמות גימור לבחירה
רמת גימור הבסיסית “PRO” כוללת: מושבי קומפורט עם ריפוד בד משולב אלקנטרה, חישוקי גלגלים “19 קלים, תאורה היקפית מלאה מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך “10 תומכת עברית, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, תאורת אווירה פנימית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, 4 חיבורי USB ועוד.
ברמת הגימור האמצעית “PRO Advanced” הנהג ייהנה גם ממערכת שמע משודרגת, מולטימדיה עם מסך מגע 12″, בקרת אקלים מפוצלת עם 3 אזורים, צביעה דו-גוונית למרכב ומושבי Comfort קדמיים מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות.
רמת הגימור הבכירה “PRO Premium” כוללת בנוסף: דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנוראמי, חלונות אחוריים מושחמים, פנסי LED קדמיים IQ Light, פנסי LED אחוריים כולל איתות דינמי, פנסי ערפל קדמיים ותאורת פנייה וחישוקי סגסוגת 20″.
בטיחות
2 רמות הגימור הראשונות כוללות מפרט בטיחותי עשיר עם: 7 כריות אוויר, מצלמות 360 מעלות, התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת זיהוי כלי רכב ב”שטח מת”, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת התרעה במצב של עייפות נהג ועוד. רמת הגימור הגבוהה כוללת גם בקרת שיוט אדפטיבית מהדור החדש “Travel Assist” הכוללת שליטה בטווח מהירויות רחב של 0 עד 210 קמ”ש והחלפת אורות אוטומטית. מעבר לכך, לרכב ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחירון
מחיר פולקסווגן ID.4 נקבע על 214,900 שקל לרמת הגימור הבסיסית, כ-255,900 שקל לרמת הגימור “PRO Advanced” ועד 272,900 שקל לרמת הגימור הבכירה “PRO Premium”. אספקות ראשונות יחלו במרץ 2023 ולגבי מלאים (נושא כאוב בימינו), היבואן מקווה שיוכל לספק בשלב הראשון כמה מאות מכוניות. מחיר הרכב תלוי אגב במס שיקבע סופית ב-1 בינואר 2023, מה שאומר שכל המחירון שהוצג ככל הנראה לא רלוונטי ויהיה גבוה יותר, אלא אם תבוטל התייקרות המס הצפויה לדגמים חשמליים. עמדת טעינה אינה כלולה במחיר, הדגם יחויב בטיפול אחת לשנה ואחריות לרכב עומדת על 3 שנים או 100,000 ק״מ לכל הרכב ו-8 שנים או עד 160,000 ק״מ לסוללה.
The post מוטב מאוחר מאשר אף פעם: פולקסווגן ID.4 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
10 יצואניות הרכב הסיניות המובילות ב-2022
מותגי הרכב הסינים בעידן החשמלי רושמים זינוק דרמטי ביצוא לשווקי לעולם, ובחודש ספטמבר החולף ייצאה סין כ-301,000 כלי רכב, המהווים גידול של 73.9% ביחס לספטמבר אשתקד על פי נתוני איגוד יצרני הרכב בסין (CAAM). בסה”כ בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 ייצאה סין 2.117 מיליון כלי רכב, ובכך סין לא רק עלתה על נפח היצוא שלה ב-2021 אלא לראשונה הפכה גם ליצואנית הרכב השניה בגודלה בעולם (אחרי יפן), תוך כדי שהיא עקפה את תעשיית הרכב הגרמנית ב-180,000 יחידות.
הסיבה המרכזית לזינוק במכירות מותגי הרכב הסיניים בעולם נעוצה בהשקעה האדירה בפיתוח כלי רכב חשמליים, אשר פותרים את בעיית זיהום האוויר שאפיין את דגמי העבר של תעשיית הרכב הסינית, לצד שדרוג משמעותי באיכות הדגמים והשקעה אדירה גם בבטיחות, כאשר את התוצאות שלה רואים בתקופה האחרונה במבחני הריסוק האירופאיים של EuroNcap, שם השיגו מרבית הדגמים שהגיעו למבחן בשנתיים החולפות ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.
במשך שנים ארוכות היו יפן וגרמניה יצואניות הרכב הגדולות בעולם. מאז 2013, ארצות הברית היא היבואנית הגדולה ביותר של כלי רכב יפניים, הרוכשת יותר מ-30% מהיקף היצוא הכולל של יפן, ואחריה אוסטרליה וסין. מכוניות גרמניות שולטות בעיקר בשוק האירופי, ואחריהן ארצות הברית, קנדה וסין והנתון המפתיע הוא שסין עוקפת כיום גם את מותגי הרכב של דרום קוריאה.
השוק האירופי הוא הזדמנות ענקית עבור יצרניות הרכב הסיניות. בשמונת החודשים הראשונים של השנה, יצרניות רכב סיניות ייצאו 193,000 כלי רכב לאירופה על פי נתוני איגוד הרכב הסיני (CPCA). BYD שואפת להיכנס ליותר מ-10 מדינות אירופיות עד סוף השנה הזו ו-NIO מצפה לפעול בארבע מדינות האיחוד האירופי עד סוף 2025 ובונה מאות תחנות להחלפת סוללות ברחבי היבשת. יחד עם זאת, מהשתיים האלו רק BYD נמצאת ברשימת היצואניות הגדולות ונדמה שמותג NIO על הכבוד והרעש התקשורתי שהוא יוצר, יקח לו עוד שנים ארוכות אם בכלל להתברג בצמרת היצוא של תעשיית הרכב הסינית.
אז מיהם מותגי הרכב שמובילים את היצוא מסין מתחילת 2022 (ינואר-ספטמבר)?
אז לפי נתוני איגוד הרכב הסיני קונצרן SAIC הינו יצואן הרכב הסיני הגדול ביותר, ובארץ הוא מוכר לנו מדגמי MG ומקסוס שנמצאים בבעלותו, ומתחילת השנה היצוא העולמי שלו עומד על 509,603 מכוניות. במקום השני נמצאת צ’רי ששיווקה עתיד להתחיל בארץ בשבועות הקרובים, עם יצוא של 310,769 מכוניות. במקום השלישי ג’ילי עם 141,907 מכוניות ובארץ מובילה כיום את תעשיית הרכב הסינית וגם תואר “החשמלית הנמכרת בארץ” עם דגם הגיאומטרי C. במקום הרביעי מותג צ’נגאן (Changan) שאינו מוכר עדיין בארץ עם יצוא של 139,406 מכוניות. סוגרת את החמישיה הפותחת גרייט וול מוטורס שיצאה 111,744 מכוניות, ובקרוב תחזור לארץ לאחר שכבר שווקה כאן בעבר ללא הצלחה.
בששת המקומות הבאים בקרב יצואני הרכב הסינים המובילים תמצאו את קונצרן BAIC מוטור שלא מוכר עדיין כאן, JAC שמשווקת כאן יותר משנה ועדיין לא ממש נצפית על הכבישים, דונגפנג שמייצרת בין השאר את מותג SERES שמשווק בהצלחה בינונית בארץ, מותג Sinotruk שמתמחה באוטובוסים, משאיות וכלי עבודה שונים ואת המקום העשירי תופסת BYD שמתכננת פלישה למרבית מדינות אירופה והושקה בארץ בחודש החולף בהצלחה רבה עם אלפי הזמנות שנרשמו כאן בזמן קצר, ועתידה לדעתנו לטפס מהר וגבוה יותר ברשימת יצואני הרכב הסינים בשנים הקרובות.
The post 10 יצואניות הרכב הסיניות המובילות ב-2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
מרצדס EQE SUV חשמלי 2023 נחשףמרצדס EQE SUV חשמלי 2023 נחשף
מרצדס EQE SUV מציע טווח נסיעה של עד 590 ק”מ ושני דגמי ביצועים AMG בהספקים של עד 687 כ”ס, כל זה לצד שפע של אבזור, יוקרה וטכנולוגיה.
ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2023 נחשף ג'יפ אוונג'ר חשמלי 2023 נחשף
ג’יפ אוונג’ר הוא קרוסאובר עירוני חשמלי, הרכב החשמלי הראשון של ג’יפ, המבוסס על המכלולים של פיג’ו e-2008 ומצויד במערכת הנעה בהספק של 156 כ”ס וסוללה המאפשרת טווח נסיעה של 400 ק”מ.
ענק האלקטרוניקה פוקסקון מציג רכב חשמלי קומפקטי: פוקסטרון מודל Bענק האלקטרוניקה פוקסקון מציג רכב חשמלי קומפקטי: פוקסטרון מודל B
פוקסטרון מודל B הוא סוג של קרוסאובר אורבני מרווח שיתחרה בפולקסווגן ID3. הדגם מצויד בהנעה אחורית 230 כ”ס ומציע טווח נסיעה של כ-450 ק”מ.