שינוי מגמה? קיה מובילה את המסירות חודש שלישי ברציפות

איגוד יבואני הרכב מפרסם היום את נתוני המסירות של החודש החולף, המצביעים על ירידה נוספת במסירות רכב חדש בישראל עם 16,001 מכוניות חדשות שעלו לכביש, לעומת 18,784 רכבים חדשים באוקטובר אשתקד. יחד עם זאת, בחודש החולף נרשמו מרבית חגי תשרי, מה שהשפיע על מספר ימי עבודה נמוך ביחס לאשתקד.

גם את חודש אוקטובר הובילה קיה עם 2,544 מסירות ומדובר כבר בחודש השלישי ברציפות בו קיה מוסרת הכי הרבה מכוניות. מיד אחריה מוקמה בחודש החולף מאזדה שמסרה 2,011 מכוניות וכנראה מזכירה קצת ליבואן את ימי העבר המהוללים שלה בשוק המקומי. במקום השלישי יונדאי עם 1,725 מסירות שמקדימה את טויוטה עם 1,772 מסירות ומיצובישי שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 1,219 מסירות.

יחד עם זאת, מתחילת השנה מובילה בבטחה את הטבלה יונדאי עם 41,394 מסירות (ללא שינוי מאשתקד), ומקדימה את קיה עם 33,530 מסירות(6%-), טויוטה עם 32,639 מסירות (14%-), מאזדה עם 17,302 מסירות (20%+) וסקודה שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 11,957 מסירות (39%-). במקום השישי מיצובישי עם 10,923 מסירות (6%-), המקדימה את סיטרואן עם 7,512 מסירות (30%+), סוזוקי עם 6,822 מסירות (28%-), פיג’ו עם 6,817 מסירות (22%-) וסיאט שסוגרת את העשיריה הפותחת עם 5,244 מסירות (54%-).

ג’ילי גיאומטרי C – מובילה את שוק החשמליות מתחילת השנה

ג’ילי ממשיכה להוביל את שוק החשמליות עם 4,860 מסירות (מהן 606 באוקטובר) ומקדימה את טסלה עם 2,629 מסירות וללא מסירות בחודש החולף. מותגים חשמליים נוספים: איווייס עם 903 מסירות מתחילת השנה, סרס עם 569 מסירות, סקייוול עם 519 מסירות ומקסוס עם 348 מסירות. BYD בחודש מסירות ראשון שלה, מוסרת 466 מכוניות ועתידה להפציץ בחודש הנוכחי עם נתון גבוה משמעותית. פולסטאר רושמת פתיחה נאה עם 68 מסירות.

את שוק היוקרה מובילה מרצדס עם 4,571 מסירות (+15%) ומקדימה את BMW עם 3,303 מסירות (3%-), אאודי עם 2,638 מסירות (29%-), ג’יפ עם 2,244 מסירות (5%-) ולקסוס שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 1,591 מסירות (6%-). מבין מותגי העל הספורטיביים רושמת פורשה 243 מסירות (25%+), מזראטי 52 מסירות, פרארי עם 18 מסירות ואסטון מרטין עם 12 מסירות.

 

The post שינוי מגמה? קיה מובילה את המסירות חודש שלישי ברציפות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

1,000 מנועים ביום: טויוטה חוגגת 30 שנות יצור מנועים באנגליה

טויוטה חוגגת שלושה עשורים של ייצור מנועים במפעל החברה של ב-Deeside אנגליה, אשר החל את דרכו בייצור המנועים לטויוטה קרינה בסוף 1992 ובהדרגה התרחב לייצור מנועים לדגמים נוספים כמו האוונסיס ועד למנועים של הדגמים ההיברידים שמרכזים כיום חלק גדול ממכירות המותג באירופה (קורולה, C-HR ופריוס פלוס).

מפעל המנועים העונה לשם “TMUK Deeside”, הוא אחד משני המפעלים הראשונים בבעלות מלאה של טויוטה שהוקמו באירופה, יחד עם מפעל המכוניות בבורנסטון (Burnaston) שהוקם בשנת 1989 ומייצר כיום את הקורולה טורינג (סטיישן) והאצ’בק, וגם את האחות החורגת של הקורולה סטיישן – סוזוקי סוויפס (Swace). 

כיום מעסיק מפעל המנועים באנגליה יותר מ-600 עובדים, ומספק מספר גבוה נוסף של משרות באנגליה בתחומים נלווים, ומייצר מדי יום כ-1,000 מנועים בממוצע, או מנוע אחד כל 44 שניות. כל מנוע מורכב בממוצע מ-329 חלקים והמפעל מתמקד בעיקר בייצור מנועים עם פליטת מזהמים נמוכה, לרבות המנועים המיועדים לדגמים ההיברידיים הפופולרים של היצרן באירופה (75% מסך הייצור כיום), ומייצא את התוצרת שלו גם למפעלי החברה בטורקיה ובדרום אפריקה. בשנה החולפת החל המפעל גם בייצור יחידות הכח ההיברידיות מדור 5 של היצרן, ויחד עם 250,000 מנועים כאלו שירדו עד סוף השנה מפס הייצור של המפעל, הוא צפוי לחצות את רף ה-5 מיליון מנועים שיוצרו עד כה באנגליה.

בטויוטה מדגישים שמפעל המנועים גאה להיות בחזית המאמצים העולמיים של החברה בדרך להשיג אפס פליטת פחמן מפעילותה העסקית ולעזור ליצור עתיד ניידות בר-קיימא לכולם, עם התמקדות במעבר לייצור דגמי ההייבריד, פלאג-אין, חשמליים ומימן שנתח השוק שלהם הולך ועולה משנה לשנה בהיצע דגמי היצרן. כבר היום  80 אחוז מהפסולת בתהליכי הייצור שלה ממוחזרים ומשמשים מחדש לייצור חשמל ומימן ירוק. צעדים אלו ואחרים, יחד עם שיתוף הפעולה עם הספקים שלה, יסייעו לה בדרך להשגת ייצור פחמן ניטרלי עד 2025.

The post 1,000 מנועים ביום: טויוטה חוגגת 30 שנות יצור מנועים באנגליה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.