הכיבוש הסיני: כך חדרו המכוניות הסיניות לארץ והפכו לחלומם של רבים

המכונית הסינית שהפכה לנושא החם כיום בשוק הרכב הישראלי, כבר לא ממש חדשה כאן. את הופעת הבכורה של תעשיית הרכב הסינית ערכה בישראל קבוצת לובינסקי כבר ב-2009, כאשר חשפה כאן לראשונה את דגמי ענקית הרכב SAIC שדגמים ראשונים שלה יובאו לארץ ע”י חטיבת MG שבעבר היתה בכלל מותג בריטי. ההתחלה לא היתה קלה, משרד התחבורה התנגד והערים קשיים רבים, אך לובינסקי האמינה בעתיד תעשיית הרכב הסינית, התעקשה וניצחה את הבירוקרטיה. עד היום אגב, ה-MG הראשונה שיובאה לישראל נחשבת למכונית היקרה ביותר שייבאה החברה, בשל הוצאות הרישוי הגבוהות וזמני האחסנה הארוכים של הדגם עד שהצליחו לשחרר אותו מהמכס.

תחילת הדרך: היעדר תקינה אירופאית וחשש מבטיחות לקויה וזיהום אוויר

החשש המרכזי מאישור יבוא דגמים סינים בתחילת הדרך לארץ נבע משתי נקודות תורפה עיקריות שאפיינו את תעשיית הרכב הסינית: בטיחות וזיהום אוויר. מרבית הדגמים שיוצרו באותם שנים לא הציגו בטיחות שמקבילה לדגמי המערב, ומרבית המנועים נחשבו לבזבזניים בדלק ולא עמדו בדרישות זיהום האוויר האירופאיות. הדגמים הראשונים שהגיעו לישראל ב-2010 (MG550) כבר השתייכו לדור חדש של מכוניות שהציגו עיצוב מקורי (ולא חיקוי של דגם מערבי) ושיפור משמעותי באיכות החומרים וההרכבה, אך עדיין לא זכו לתקינה אירופאית מלאה ומכירתם הוגבלה לכמה מאות מכוניות מדי שנה. את שנת השיווק הראשונה בישראל סיימה MG עם 22 מסירות בלבד, אך שנה מאוחר יותר עלו המכירות ל-327 מכוניות. בשנת 2011 הצטרפה חברת “המזרח לשיווק מכוניות” והחלה לייבא את גרייט וול. במקרה שלה, מדובר היה בטנדר עבודה שלא התאים לדרישות השוק הישראלי וכנ”ל מכונית סופר-מיני שיובאה, מה שהסתכם בכישלון במכירות והפסקת היבוא לאחר 4 שנים.

2009: בכירי לובינסקי חושפים את המכונית הסינית הראשונה בישראל

2018: הסינים מסמנים את ישראל כיעד מרכזי לחדירה לאירופה

בתחילת 2018 נרשם המפנה עם הגעתו של ה-MG ZS, ג’יפון משפחתי ומודרני שענה לראשונה לדרישות זיהום האוויר יורו 6 שהובילו לתקינה אירופאית שלא הגבילה כמויות. כחלק מהגברת אמון הצרכנים במותג, הוצע ה-ZS עם אחריות מלאה ל-5 שנים ובתהליך רכישה דיגיטלי חדשני שכלל מיתוג מחודש של MG ל- Mobile Generation. לקינוח, הוא צויד בתג מחיר שובר שוק של 99,999 שקל לדגם מאובזר היטב. ישראל אגב, היתה המדינה הראשונה באירופה שקיבלה את הג’יפון והסינים האמינו שהצלחתו ב-“אומת ההייטק” יסייע לחדירתו לשוק האירופאי. בשנת 2019 הצטרפה גם הגרסה ה-100% חשמלית של הרכב, שהציגה חווית נהיגה שקטה ומפנקת, לצד עלויות נסיעה נמוכות המאפיינות דגמים חשמליים, רכישת ביטוח מקיף מוזל והוצאות אחזקה נמוכות במוסכים. הדגם החדש החל את עידן המכוניות הסיניות החשמליות שפתרו את נושא זיהום האוויר, וגם היה לסינית הראשונה שהגיעה לכאן עם ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי. יחד עם שדרוג משמעותי באיכות הרכבים, הוכיחה תעשיית הרכב הסינית שהיא מיישרת קו במהירות עם המערב, ומנגד הציבור הישראלי הוכיח שהוא בשל לאמץ מכונית סינית חשמלית, ובעיקר שהיא מאובזרת היטב ועונדת תג מחיר תחרותי.

מאי 2022: רונן יבלון מנכ”ל ג’ילי ישראל לצד הלקוח האלף של הלהיט החדש מסין שהפך השנה לחשמלית הנמכרת ביותר בארץ.

2021: הכיבוש הסיני מתחיל

עם השקתה של טסלה האמריקאית בארץ בפברואר 2021 קיבל כל השוק החשמלי דחיפה רצינית, ולצידם של דגמים חשמליים מהמותגים הוותיקים החלו לפעול כאן גם שלל מותגי רכב סינים חדשים: צ’יינה מוטורס וקבוצת בליליוס הפעילות בשוק האוטובוסים השיקו כאן את מקסוס (גם חברת בת של SAIC) ואת איווייס – מותג רכב החשמלי חדש שהוקם בשנת 2017 כחברת סטארט-אפ, ואליהם הצטרפו גם טלקאר עם מותג SERES מבית דונגפנג, EV מוטורס עם מותג JAC ומותג LEVC (המונית הלונדונית החשמלית) ואחריהם סקייוול עם דגם ה-ET5, רכב הפרימיום הסיני הראשון בישראל. מיד אחריו הושקה כאן ג’ילי גיאומטרי C ע”י קבוצת יוניון מוטורס, שניסתה לשווק כאן שנה קודם את מותג JAC מסין ושיווקו פסק מוקדם מהצפוי. הפעם עם הגיאומטרי C שכללה מפרט מרשים ומחיר מצוין, הדרך להצלחה היתה קצרה ומתחילת 2022 מדובר גם במכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל. במקביל השיקה MG את ה-EHS – רכב עם הנעת פלאג-אין הייבריד שמכר כאן אלפי מכוניות וכבש את ראשות הסגמנט.

ספטמבר 2022: BYD שוברת שיאי מכירות מקומיים בקרב המותגים הסינים

2022: המכוניות הסיניות במקום השישי ביבוא רכב לישראל

בשנה הנוכחית צירפה לחגיגה קבוצת סמלת את הונגצ’י, הרכב של בכירי השלטון בסין ורכב היוקרה הסיני הראשון בישראל והוכיחה שהציבור הישראלי מוכן לשלם גם חצי מיליון שקל עבור רכב סיני. אחריו החלה קבוצת ‘מאיר’ בשיווק פולסטאר, מותג הביצועים החשמלי של וולוו וג’ילי הסינית שנועד להתחרות בטסלה והעלה כאן את רף הביצועים והבטיחות של מותג סיני לשיא חדש. בחודש ספטמבר הצטרפה גם צ’מפיון מוטורס עם מותג BYD שרושם לעת עתה את הפתיחה החזקה ביותר מבין הסיניות בישראל, עם יותר מ-3,000 קרוסאוברים משפחתיים שאמורים לעלות על הכביש בתוך 3 חודשים. בימים הקרובים תצטרף גם קרסו מוטורס עם מותג צ’רי, שבניגוד לשאר יפעל כאן בשלב הראשון דווקא עם 3 קרוסאוברים מונעי בנזין. במהלך החודש תשיק מטרו מוטור את מותג ליפמוטור, עם מכונית מיני שצפויה להיות החשמלית הזולה בישראל ועד סוף השנה, צפויים להתחיל כאן פעילות לפחות 3 מותגים נוספים. את הכיבוש הסיני בשוק הישראלי כבר ניתן לראות בבירור בדוחות המסירות: 14,507 מכוניות שיובאו לארץ מסין מתחילת השנה, מציבים את סין במקום השישי ביבוא רכב לישראל, ולצידם של היבואנים החדשים ניצבים היבואנים הוותיקים שמאמצים זכיונות יבוא של מותגים סינים בחיבה, הרואים בהם מנוע צמיחה מרכזי לשנים הקרובות.

The post הכיבוש הסיני: כך חדרו המכוניות הסיניות לארץ והפכו לחלומם של רבים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית יונדאי תפחית מחיר עד 15,000 שקל ללקוחות שכבר הזמינו וטרם קיבלו

כשברקע גל התייקרות כולל בענף הרכב, מודיעה הערב כלמוביל על מחירון חדש לדגמי יונדאי, מיצובישי וג’נסיס הכולל התייקרות מחירים. יחד זאת, מחירי הדגמים צפויים לשוב ולהתייקר בחודש ינואר הקרוב עקב עליית המס הצפויה במסגרת עדכון המס הירוק והכפלת המס לדגמים חשמליים. יחד עם זאת, ביטול המס לדגמים המיוצרים בדרום קוריאה בעקבות הסכם הסחר החדש, יקזז את עליית המחירים בדגמים שמגיעים אלינו משם. ולחשוב שאנחנו עוד קיווינו להפחתת מחירים בעקבות ההסכם החדש…

כלמוביל מציינת שהמחירים החדשים יגלמו באופן חלקי את הגידול בעלויות ומוסיפה שעליית מחירי הרכבים על ידי היצרנים כתוצאה מהתייקרות משמעותית של חומרי גלם, חלקים ורכיבים טכנולוגיים ועליית שכר העבודה, ולצידם מחיר הובלת הרכבים התייקר בחודשים האחרונים בכ-500 דולר לרכב ושער הדולר עלה בחודשים האחרונים בלמעלה מ- 10%.

במחירון החדש דגמי יונדאי המיוצרים מחוץ לדרום קוריאה יתייקרו בכ-2.75% בממוצע. דגמים המיוצרים בדרום קוריאה לא יתייקרו כאמור בשל הטבת מכס הנובעת מהסכם הסחר, ואלפי לקוחות שבצעו הזמנה לדגמים כאלו (כולל של מותג ג’נסיס) עד היום (6/11) וטרם קיבלו את הרכב, ייהנו מהפחתת מחירים שתנוע בין 700 שקל ליונדאי איוניק 5 Prestige לדוגמה ל-15,000 שקל ליונדאי סנטה פה ופליסייד ברמות גימור שונות. בכלמוביל אגב מחדדים שגובה ההוזלה הינו במלוא שיעור ביטול המכס. הדגמים אגב המיוצרים בקוריאה ולא מתייקרים הינם וניו, קונה, סונטה, סנטה-פה, פליסייד, סטאריה, אלנטרה ואיוניק 5.

בחטיבת היוקרה ג’נסיס יתייקרו הדגמים בכ- 2.1% בממוצע. 

בחטיבת מיצובישי מתייקרים הדגמים בקרוב ל-2% בממוצע, אך גם כאן מבטיחה כלמוביל שמירת המחיר הישן ללקוחות שביצעו הזמנה עד היום וטרם קיבלו את הרכב.

 

 

The post יבואנית יונדאי תפחית מחיר עד 15,000 שקל ללקוחות שכבר הזמינו וטרם קיבלו appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הטנדרים עולים על הרדאר של ג’ילי: טנדר חשמלי ב-24,600 דולר !

ענקית הרכב הסינית ג’ילי מרחיבה את היצע המותגים החשמליים שלה (למה צריך כל-כך הרבה?) ותשיק ביום רביעי הקרוב (9/11) בסין את מותג הרכב החשמלי החדש רדאר (RADAR), אשר פונה לדבריהם לצעירים עירוניים בעלי חשיבה גבוהה לאיכות הסביבה, אך כאלו האוהבים לצאת לקמפינג בסופי שבוע ומסלולים מאתגרים בשטח. בשל כך, היצע דגמי הרדאר יכלול רק רכבי פנאי (SUV), טנדרים וטרקטורונים, כולם עם הנעה חשמלית.

הדגם הראשון שייצא לשוק הוא רדאר RD6 – טנדר דאבל קבינה עם עיצוב מודרני ונאה, שמצטרף לגל הטנדרים החשמליים המתרחב בשוק הרכב העולמי. הדגם יציע מידות גדולות עם אורך של 5.26 מטרים, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.83 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 312 ס”מ צפוי להציע תא נוסעים מרווח לחמישה נוסעים לצד ארגז עם שטח אכסון גדול יחסית (1.52 מטר אורך, 1.45 מטר רוחב וגובה של 54 ס”מ). הדגם פותח על שלדת ה-SEA הייעודית של ג’ילי לרכבים חשמליים ונהנה ממקדם גרר נאה של 0.326cd.

בתוך הרכב יציע ה-RD6 סביבת נהג ונוסעים שמאפיינת יותר דגמים פרטיים בניחוח יוקרתי מאשר טנדר עבודה שגרתי, עם מושבי עור, להגה קטום מצופה עור, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה, לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומולטימדיה מרכזית “12.3 השולטת על מגוון מערכות הרכב.  גג זכוכית פנוראמי ושילוב צבעים מוצלח בתא הנוסעים תורמים גם הם לאווירה נעימה ופחות להרגשה של רכב מסחרי טיפוסי. כחלק מהרעיון להיות רכב לייף סטייל, הוא מצויד בטכנולוגית V2L לספק חשמל מהרכב להפעלת מכשירים חשמליים בחוץ, לרבות שקעי חשמל 220V.

הדגם יוצע עם מנוע חשמלי המאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6 שניות ואופציה לצמד מנועים חשמליים אשר יספקו גם הנעה כפולה בהמשך. טווח הנסיעה שלו עומד לפי נתוני היצרן על 610 ק”מ בין טעינות, אך בתקן סיני אופטימי ביחס למערב, ואופציה לטעינה מהירה עד 120 קוט”ש המבטיחה עד 120 ק”מ טווח נוסף ברבע שעה בלבד. גרסאות עתידיות יציעו גם טווחים נוספים עם 350 ו-550 ק”מ במחירים נמוכים יותר.

מחיר רדאר RD6 יחל מ-$24,600 בסין וכרגע לא ידוע על תוכניות של היצרן לייצא את הדגם גם לאירופה ואלינו. 

The post הטנדרים עולים על הרדאר של ג’ילי: טנדר חשמלי ב-24,600 דולר ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV בגרסה חדשה ומוזלת

5 שנים לאחר שהוצגה לראשונה ו-3 שנים לאחר שהצטרפה לראשונה גרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) להיצע, מעבירה סיטרואן הילוך בעידן החשמלי ומרחיבה את משפחת הג’יפון המשפחתי שלה סיטרואן C5 איירקרוס בגרסת כניסה חדשה ומוזלת לדגם ההיברידי, המציעה קצת פחות כח בתמורה לתג מחיר זול יותר שעשוי להביא קהל חדש לדגם.

הגרסה החדשה מצוידת ביחידת כח פלאג-אין צנועה יותר הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 180 כ”ס (לעומת 225 כ”ס בדגם הרגיל) ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים. יחד עם סוללה בקיבולת 12.4 קוט”ש מבטיח הדגם החדש חווית נהיגה חשמלית (עד מהירות 135 קמ”ש) וטווח עד 58 ק”מ לפי תקן ה-WLTP.

טעינת הסוללה אורכת שעה וארבעים וחמש דקות בשימוש בעמדת טעינה בסיסית בעלת הספק הספק חד פאזי מקסימלי של 7.4KW, ולדברי היצרן מדובר במכונית מושלמת עבור לקוחות שאינם מבצעים ק”מ יומי גבוה, אשר ייהנו מנסיעה חשמלית יום יומית שקטה ונטולת ויברציות, כאשר מנוע הבנזין משמש כגיבוי לנסיעות ארוכות בשעת הצורך וללא חרדת טווח הנסיעה המאפיינת רוכשי מכוניות חשמליות.

במקביל מתעדכנת גם גרסת ה-225 כ”ס המוכרת של הדגם כאשר סוללת ה-13.2 קוט”ש מוחלפת בסוללה חדשה בקיבולת של 14.2 קוט”ש ומציעה שדרוג טווח הנסיעה החשמלית מ-55 ק”מ בדגם היוצא ל-64 ק”מ בדגם החדש. החברה לא חושפת לעת עתה את נתוני הביצועים וצריכת הדלק הרשמיים של של צמד הדגמים.

סיטרואן C5X – הדגם היוקרתי ביותר של סיטרואן כיום אשר אינו מיובא לארץ.

עם הדגם החדש מתרחבת משפחת ה-C5 איירקרוס ההיברידית לשלושה, כאשר הגרסה השלישית היא ה-C5X – הגרסה הנמוכה יותר של הדגם בעלת העיצוב דמוי קופה 5 דלתות, אשר נחשבת כיום לדגם היוקרתי ביותר של סיטרואן ואיננה מיובאת לארץ.

ה-C5 איירקרוס פלאג-אין הגיעה לארץ במהלך 2021 אך שיווקה פסק לאחרונה. מחברת לובינסקי יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי הדגם החדש יגיע לארץ במהלך 2023 וככל הנראה תוצע לצידו גם הגרסה החזקה יותר.  

 

The post סיטרואן C5 איירקרוס PHEV בגרסה חדשה ומוזלת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נוסעים יותר: הק”מ הממוצע לשנה ברכב פרטי עלה ל-15,300 ק”מ

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים מעודכנים אודות הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב בישראל, המצביעים על עליה בנסועה השנתית (מספר הק”מ שעבר כלי הרכב בשנה) בשנת 2021, לאחר שהוסרו מרבית מגבלות הקורונה.

לפי נתוני הלשכה, בשנת 2021 עלתה סך הנסועה של כלל כלי הרכב ב-16.1% לעומת שנת 2020 (שבה פרצה מגפת הקורונה). לעומת זאת, בהשוואה לשנת 2019 (לפני התפרצות הקורונה), סך הנסועה בשנת 2021 עלתה ב-1.3% בלבד.

בשנת 2021 הסתכמה הנסועה של כלל כלי הרכב המנועיים ב-64 מיליארד ק”מ, בשנת 2020 הסתכמה הנסועה ב-55.1 מיליארד ק”מ, ובשנת 2019 – ב-63.2 מיליארד ק”מ.

ק”מ שנתי ממוצע לפי סוג בעלות בשנת 2021

הק”מ השנתי הממוצע של כלי רכב פרטי בשנת 2021 עמד על 15,300 ק”מ. כלי רכב פרטיים חדשים בבעלות חברות החכֵּר (ליסינג) נוסעים הרבה יותר מכלי רכב בבעלות פרטית והנסועה שלהם עמדה על 27,700 ק”מ בממוצע בשנה. רכב פרטי בבעלות חברה נסע כ- 26,400 ק”מ בממוצע בשנה ורכבי חברות השכרה או תיור נסעו הכי הרבה עם 28,100 ק”מ בממוצע בשנה.

אופנועים בעלי נפח מנוע גדול נוסעים יותר. מהנתונים עולה כי ככל שנפח המנוע של האופנוע גדול יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של אופנוע בעל נפח מנוע של 401 סמ”ק ומעלה הסתכמה בשנת 2021 ב-8,400 ק”מ, לעומת 7,200 ק”מ לאופנוע בעל נפח מנוע של עד 125 סמ”ק.

מוניות הינן סוג הרכב שמבצע את הק”מ השנתי הגבוה מבין כלי הרכב בישראל והק”מ השנתי שלהם עמד ב-2021 על כ-66,800 ק”מ בשנה בממוצע. משאיות עברו בממוצע 27,900 ק”מ בשנה, אך ככל שמשקלה הכולל של המשאית גבוה יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלה גבוהה יותר. אוטובוסים עברו בממוצע 57,300 ק”מ בשנה, אך אוטובוסים זעירים הסתפקו ב-48,100 ק”מ בממוצע בשנה.

כלי רכב חדשים נוסעים יותר: מהנתונים עולה כי ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר. לדוגמה, בשנת 2021 כלי רכב פרטי בקבוצת גיל 0-3 נסע 19,300 ק”מ בממוצע, לעומת 16,200 ק”מ בקבוצת גיל 6-4 . הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-4,500 ק”מ בלבד לכלי רכב פרטי שגילו מעל 30 שנה.

הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: בשנים 2021-2000 הנסועה השנתית גדלה ב-75% ומצבת כלי הרכב גדלה פי 2.1. לעומת זאת, שטח הכבישים גדל ב-58%, ואורך הכבישים גדל ב-24% באותה תקופה.

 

The post נוסעים יותר: הק”מ הממוצע לשנה ברכב פרטי עלה ל-15,300 ק”מ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.