עד 40% פחות צריכת דלק: ניסאן ג’וק היברידי בישראל

חברת קרסו מוטורס מרחיבה את משפחת ניסאן ג’וק ומתחילה בשיווקה של הגרסה ההיברידית של הדגם, אשר תתחרה כאן בקטגוריית הג’יפונים הקומפקטיים החסכוניים בדגמים כמו טויוטה C-HR ויונדאי קונה הייבריד. הג’וק ההיברידי הינו גם הרכב הראשון של ניסאן שמגיע עם הלוגו החדש של היצרן.

חווית נהיגה עירונית חשמלית

הג’וק ההיברידי מציע עיצוב שכמעט זהה לגרסת הבנזין שמשווקת כאן כשנתיים וחצי, אך זוכה לעדכונים קוסמטיים קלים למראה החיצוני, עם תוספת של פס רוחב שחור מבריק לגריל הקדמי וספוילר אחורי מעודן יותר האמורים לתרום לאווירודינמיות משופרת של הרכב. בניגוד לגרסת ה-1.0 ליטר טורבו של הדגם הרגיל, הגרסה ההיברידית מצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 143 כ”ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדישה הכוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ו-2 לחשמלי. בניסאן מבטיחים שימוש נרחב בהנעה החשמלית בתוך רחבי העיר (עד 80% מהנסיעות העירוניות לדבריהם), וגם אפשרות לנהוג על חשמל בלבד עד למהירות של 55 קמ”ש, לצד הבטחה שכל התחלת נסיעה ממצב עמידה תעשה תמיד על חשמל בלבד. הביצועים שודרגו עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10.1 שניות (11.1 שניות בגרסת הבנזין), אך המכונית מרגישה זריזה יותר בזינוק מעמידה בשל המנוע החשמלי שמאיץ אותה במהירויות עירוניות).

צריכת דלק משופרת ב-20%

עם זאת שימוש בסוללה קטנה יחסית (1.2kWh) מספק צריכת דלק משולבת של 19.6 ק”מ לליטר בממוצע, שיפור של 20% מגרסת הבנזין של הג’וק אך פחות מרשים מדגמים מתחרים כמו יונדאי קונה הייבריד וטויוטה יאריס קרוס הייבריד שחוצים את רף ה-20 ק”מ לליטר. פליטת ה-CO2 שופרה משמעותית ועומדת על 118 גרם לק”מ בלבד. גם בתוך תא הנוסעים תמצאו שינויים קלילים, לרבות תוספת של כפתור e-Pedal המאפשר נהיגה כמעט על דוושה אחת בלבד, וכן כפתור EV mode המאפשר נהיגה חשמלית מרבית ככל שהסוללה מאפשרת. נפח תא המטען פחת בגרסה ההיברידית ב-68 ליטר ל-354 ליטר.

אבזור

אבזור הדגם כולל תאורה היקפית מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע “8, מצלמת רוורס ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים “17 קלים, פנסי LED היקפיים, חיישני חניה אחוריים וקדמיים, הגה קטום בציפוי עור, חלונות אחוריים מושחרים, בורר מצבי נהיגה ועוד. אבזור הבטיחות כולל התראת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), החלפת אורות אוטומטית ועוד ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק.

מחירון

מחיר ניסאן ג’וק היברידי תחרותי ונקבע על 147,990 ש״ח, כאשר תוספת לגרסת מרכב עם 2 צבעים וחישוקי גלגלים “19 (במקום “17) תעלה 5,000 שקלים נוספים. לשם השוואה, מחיר טויוטה C-HR מתחיל כיום ב-155,000 שקל ומחיר יונדאי קונה היברידית מתחיל ב-149,900 שקל.

The post עד 40% פחות צריכת דלק: ניסאן ג’וק היברידי בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

רשות המסים החרימה ג’יפים של מרצדס שיובאו כ”מוניות” ושימשו כפרטיות

במסגרת מבצע ארצי שנערך בתחילת השבוע, מינהל המכס תפס 10 רכבי יוקרה בכל רחבי הארץ שיובאו כמוניות ובכך התחמקו בעליהם מתשלום מיסי יבוא בסכום כולל של מיליוני ₪.

בחודשים האחרונים נערכה חקירה סמויה של יחידות האכיפה במינהל המכס מבתי המכס מרכז, חיפה, נהר הירדן ונתב”ג בנושא יבוא רכבי יוקרה במסווה של מוניות על מנת ליהנות מתשלום מיסים מופחת של כ-8% לעומת 92%.
על פי ממצאי החקירה, הרכבים יובאו לישראל ושוחררו מהמכס תחת קוד של מוניות ונהנו מהפחתה משמעותית במס שהסתכמה במאות אלפי שקלים כאשר הלכה למעשה שימשו את בעליהם לענייניהם הפרטיים. בחקירת המקרה נמצא שחלק מהנחקרים אינם עוסקים כלל בתחום המוניות.

אחד מדגמי היוקרה שנתפסו השבוע – ג’יפ מרצדס “מונית” 

היום כאמור הפכה החקירה לגלויה כאשר חוקרי המכס פשטו על בתיהם של בעלי הרכבים, הרכבים נתפסו ובעליהם עוכבו לחקירה. בהמשך יוזמנו בעלי רכבים נוספים ששחררו רכבים כמוניות ועשו בהם שימוש כרכב פרטי.

מקור וצילומים: דוברות רשות המסים

The post רשות המסים החרימה ג’יפים של מרצדס שיובאו כ”מוניות” ושימשו כפרטיות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מ-168,000 שקל לרכב פנאי 7 מושבים: מותג צ’רי הושק בישראל

שיטפון מותגי הרכב הסינים שהחל אשתקד, צבר תאוצה השנה ונדמה שלצידם של היבואנים החדשים בשוק, חובה שגם כל יבואן וותיק יחזיק לפחות אחד כזה, שעשוי לשמש כמנוע צמיחה מרכזי במכירות בשנים הקרובות. ללובינסקי יש את MG, ליוניון מוטורס את ג’ילי, לצ’מפיון מוטורס את BYD, לטלקאר את SERES, לסמלת את הונגצ’י, ומהבוקר גם לקרסו מוטורס יש את מותג צ’רי (Chery), ענקית רכב סינית נוספת בישראל ויצואנית הרכב הגדולה מסין בשנים האחרונות.

מותג צ’רי החל את פעילותו בעולם רק בשנת 1997, וכבר ב-2001 החל לייצא מכוניות לרחבי העולם (ובסה”כ יותר מ-80 מדינות כיום). מאז אגב, מובילה צ׳רי את יצוא תעשיית הרכב הסינית ב-19 שנה האחרונות ובשנה האחרונה ייצרה יותר ממיליון כלי רכב. בארץ מדובר כבר בלא פחות מהמותג הסיני ה-12 שפועל כרגע, והרשימה עוד תתארך בחודש הקרוב לפחות בצמד מותגים נוספים.

ללא דגמים חשמליים

בניגוד להתמקדות הכוללת של מותגי הרכב מסין בשיווק דגמים חשמליים בלבד בישראל, בקרסו מוטורס חושבים אחרת, והחליטו להשיק את המותג בארץ דווקא עם 3 דגמי בנזין בשלב הראשון, כאשר דגמי פלאג-אין וחשמליים צפויים להצטרף להיצע במהלך 2023. בקרסו מעריכים שהמחסור במכוניות בנזין חדשות בשוק הישראלי, בעיה אגב שקרסו מוטורס סובלת ממנה במיוחד השנה בדגמי רנו, ניסאן ודאצ’יה אותם היא מייבאת, יאפשר חדירה קלה יותר של צ’רי לשוק, עם 3 דגמי קרוסאוברים שנכנסים לקטגוריות לוהטות בארץ, כולל מענה אחד לשוק רכבי הפנאי 7 מושבים שסובל מבעיות מלאי חמורות במיוחד.

היצע דגמי צ’רי בישראל בתחילת הדרך

צ’רי FX – המוכר גם בחו”ל כ-Omoda 5 – גרסת הכניסה למותג בארץ הכוללת קרוסאובר משפחתי קומפקטי בעל עיצוב דמוי קופה מודרני וצעיר. הדגם ישווק עם מנוע טורבו 1.6 ליטר 186 כ״ס 28 קג״מ (7.8 שניות מעמידה ל-100 קמ״ש) ותיבה אוטומטית ויתחרה כאן בדגמים כמו טויוטה C-HR, קיה סלטוס ואחרים ויציע מידות גדולות יחסית למתחרים עם 4.4 מטרים לאורך, 1.83 מטר לרוחב, גובה של 1.59 מטר ובסיס גלגלים של 263 ס”מ. האבזור נדיב וכולל כסטנדרט לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע “10.25, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת מראה אחורית, מצלמות היקפיות 360, תאורת אווירה ועוד. בגזרת מערכות הבטיחות תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב, בלימה אוטומטית, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים ומערכות נוספות.

צ׳רי FX – גרסת הכניסה לדגם בארץ, קרוסאובר משפחתי קומפקטי בעל עיצוב ייחודי.

צ’רי טיגו 7 פרו – קרוסאובר משפחתי ורסטילי בגודל בינוני, המצויד במנוע טורבו 1.6 ליטר 186 כ”ס 28 קג״מ (תאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-8.3 שניות), אשר יתחרה בארץ בדגמים כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז’. אורכו 4,500 מ”מ, רוחבו 1,842 מ”מ, גובהו 1,746 מ”מ ובסיס הגלגלים עומד על 267 ס”מ. אבזור תא הנוסעים כולל מערכת מולטימדיה 10″, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3″, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות היקפיות 360, חימום למושב הנהג, תא מטען חשמלי, גג פנורמי ועוד. מערכות הבטיחות כוללות 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב, מערכת התראה בשטח “מת”, מערכת לשכחת ילדים ברכב ועוד.

צ׳רי טיגו 7 פרו – מתחרה לספורטאז׳ וטוסון

צ’רי טיגו 8 פרו – ספינת הדגל של היצרן – קרוסאובר 7 מושבים שייתן מענה למחסור המשמעותי בדגמי 7 מושבים בארץ ויתחרה בדגמים כמו סקודה קודיאק, מיצובישי אאוטלנדר וניסאן אקסטרייל. גם כאן תפגשו את מנוע הטורבו 1.6 ליטר 186 כ”ס ו-28 קג״מ של היצרן (תאוצה מעמידה ל-100 קמ״ש ב-9.1 שניות) ומידות גדולות יחסית עם 4,722 מ”מ לאורך, 1,860 מ”מ לרוחב, 1,705 מ”מ גובה ובסיס גלגלים של 271 ס”מ. אבזור הדגם כולל מערכות בטיחות מתקדמות: מערכת להתרעה בשטח “מת”, בלימה אוטומטית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב, מערכת עזר לזחילה בפקק, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.  בתא הנוסעים מושבי עור, תא מטען חשמלי, גג שמש כפול, מערכת מולטימדיה 12.3″, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3″, מצלמות היקפיות 360, טעינה אלחוטית, חיישני חנייה קדמים ואחוריים, זיכרונות למושב הנהג ולמראות, מיזוג אוויר לשורת הנוסעים השלישית ואבזור נוסף. נתוני צריכת דלק שלו יפורסמו כאן בקרוב.

צ׳רי טיגו 8 פרו – רכב פנאי 7 מושבים שיתחרה באאוטלנדר, קודיאק ודומיו.

אולם תצוגה ראשי בראשל״צ ו-5 שנות אחריות

אולם התצוגה הראשי של צ׳רי יפתח באזור תעשייה שורק בראשל״צ (ליד IKEA) כאשר אליו יצטרפו בקרוב 4 אולמות פופ אפ במיקומים מרכזיים בארץ. כל דגמי צ׳רי עברו תקינה אירופאית מלאה וישווקו בארץ עם אחריות לחמש שנים או עד 150,000 ק״מ.

מחירון

מחיר צ׳רי FX יחל מ-139,990 שקל לגרסת הכניסה ועד ל-149,990 שקל לגרסה הבכירה, מחיר דגם הטיגו 7 פרו יחל מ-154,990 שקל לגרסת הכניסה ותוספת של 1,000 שקל בלבד לרמת הגימור הבכירה. מחיר דגם הטיגו 8 פרו (7 מושבים) נקבע על  167,990 שקל ו-179,990 שקל לגרסה הבכירה. המכירות יחלו כבר מחר בבוקר ולדברי היבואן יש לו מלאי זמין של כמה מאות מכוניות בארץ עם השקת המותג. היבואן מעריך שימכור בין 8,000 ל-10,000 מכוניות בשנה ומצהיר שלא צפויות לו בעיות מלאי.

The post מ-168,000 שקל לרכב פנאי 7 מושבים: מותג צ’רי הושק בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.