המרוץ לחשמל: רנו תפסיק לייצר בעצמה מנועי בעירה פנימיתהמרוץ לחשמל: רנו תפסיק לייצר בעצמה מנועי בעירה פנימית

רנו תקים יחד עם ג’ילי מיזם משותף לפיתוח וייצור של מנועי בעירה פנימית ויחידות הנעה היברידיות, מהלך שיוביל לסגירת חטיבת המנועים ברנו וליצירת חטיבה נפרדת עבור דגמים עם מנוע בעירה פנימית. 

ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת 2023 בישראל

חברת דלק מוטורס יבואנית BMW בישראל, מודיעה על תחילת שיווקם של דגמי 2023 של ב.מ.וו סדרה 3, לאחר שעברו מתיחת פנים מקיפה המרעננת את הדגם שחוגג כבר 4 וחצי שנים בעולם.

בכל הנוגע לעיצוב, מתיחת הפנים של הדגם לא מיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו ולמעשה מוותרת על גריל הכליות הענק בחזית (לשמחתנו) ומסתפקת בעיצוב מחודש לחזית הרכב, עם יחידות תאורה חדשות וגריל ופגוש קדמי בעיצוב חדש, והתוצאה לפחות לפי התמונות נראית נהדר. בצידי הדגם יוצעו מספר חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ומסגרות הדלתות והציפוי לגריל הקדמי יהיו בצבע שחור, כאשר ציפוי כרום נוצץ יוצע כאופציה. בחלקה האחורי של המכונית נרשמים פגוש חדש ועדכון קליל ליחידות התאורה.

בתוך הרכב מדובר בעדכון משמעותי יותר הכולל סביבת נהג חדשה ויישור קו עם ה-i4 החשמלית, החלפת מסך המולטימדיה באחד חדש וגדול יותר (14.9 אינטש) המתחבר ללוח המחוונים הדיגיטלי 12.3 אינטש ויוצר מופע טכנולוגי מרשים מול פני הנהג. מערכת השליטה על המולטימדיה עודכנה ל-iDrive8, עיצוב הקונסולה המרכזית עודכן וכך גם ידית ההילוכים האלקטרונית הזעירה ובקרת האקלים כוללת מעתה 3 אזורים אקלים כסטנדרט, כולל שליטה נפרדת ליושבים מאחור. גרסת הבנזין (318i) תוצע ב-2 רמות גימור לבחירה (Businees או M-Design ), כאשר גרסאות הפלאג-אין יוצעו ברמת גימור אחת לדגם ה-320e ו-2 רמות גימור לדגם ה-330e.

ב.מ.וו 318i תוצע עם מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטרים המפיק 156 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה אחורית. התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 8.6 שניות, המהירות המרבית על 223 קמ”ש וצריכת הדלק עומדת על 14.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

ב.מ.וו 320e פלאג-אין מצוידת במנוע טורבו 2 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 204 כ”ס, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים מאיצים את הרכב ל-100 קמ”ש ב-7.6 שניות, מספקים מהירות מרבית של 225 קמ”ש (עד 140 קמ”ש על חשמל בלבד) וטווח נסיעה חשמלי עד 60 ק”מ. גרסת ה-300e החזקה יותר מציעה הספק משולב של 292 כ”ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ”ש וטווח נסיעה חשמלי עד 56 ק”מ.

מחיר ב.מ.וו 318i החדשה נקבע על 290,000 שקל ותוספת של 9,900 שקל לגרסה המאובזרת. מחיר דגם ה-320e נקבע על 309,900 שקל. מחיר גרסת ה-330e נקבע על 324,900 שקל לגרסת ה-M-Design ותוספת של 30,000 שקל לגרסת ה-M-sport הבכירה. 

The post ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת 2023 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נחשפה וולוו EX90 : השוודית החדשה מאמריקה

עידן חדש בוולוו? לאחר שלל טיזרים שהפיצה בשבועות האחרונים, חשפה אמש וולוו את ספינת הדגל החדשה שלה העונה לשם EX90, רכב פנאי 7 מושבים חשמלי, המהווה במידה מסוימת את מחליפו של ה-XC90 הוותיק, אך ישווק לצידו לפחות עוד כמה שנים עד שהשוק יהיה בשל לחלוטין למעבר לדגמים חשמליים. הדגם יתחרה בדגמים כמו BMW iX ומרצדס EQE SUV והינו הראשון בסדרת דגמים חשמליים חדשה, בה מבטיחה וולוו דגם חדש לחלוטין מדי שנה עד שנת 2030.

שפת עיצוב סקנדינבית חדשה

ה-EX90 מציע את שפת העיצוב החדשה של היצרן, אשר תשתלב גם בדגמי וולוו הבאים, עם מראה מודרני ומפתה אך עדיין כזה השומר על קווי העיצוב וסימני ההיכר של דגמי וולוו. הדגם פותח על פלטפורמת ה-SPA2 הייעודית להנעה חשמלית של היצרן (שתשרת במקביל גם את פולסטאר 3 החדשה) ומציע ממדים גדולים עם אורך של 5.04 מטרים, רוחב של 1.96 מטר וגובה של 1.74 מטר. בסיס הגלגלים נמתח על 298 ס”מ ומבטיח תא נוסעים מרווח ל-7 נוסעים (להבדיל מחמישה מושבים אצל המתחרים). נפח תא המטען עומד על 310 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, או 665 ליטר עם קיפול שורת המושבים השלישית.

הרכב מציע סביבת נהג המתאפיינת בעיצוב נקי ומיעוט של מתגים, עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית מול פני הנהג המספק את נתוני הדרך החיוניים, ומולטימדיה מרכזית עם מסך מגע אנכי “14.5 הכוללת עדכונים מהאוויר (OTA) וממשק חדש, איכותי ומהיר יותר. שיתוף הפעולה המוכר בתחום המולטימדיה עם גוגל מהשנים האחרונות מתרחב משמעותית וכולל את כל מוצרי גוגל שיהיו זמינים לשימוש ברכב, כולל צפיה ביוטיוב למשל (אך לא במהלך נהיגה).  אל אלו מצטרפים איכות חומרים והרכבה ברמה הגבוהה ביותר והרחבת השימוש בחומרים סינטטים  (לרבות ריפודי עור מלאכותי) או ממוחזרים כחלק מפיתוח נושא הקיימות. לראשונה תוצע גם אפליקציה טלפונית מורחבת הכוללת בין השאר מפתח דיגיטלי לרכב.

 

ביצועים משולבים טווח מרשים

וולוו EX90 תוצע בשני דגמים לבחירה בתחילת הדרך, אשר שניהם יוצעו עם סוללה גדולה בנפח 111 קוט”ש מתוצרת CATL, המאפשרת טווח נסיעה עד 600 ק”מ  לפי תקן ה-WLTP ואפשרות לטעינה מ-10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד. גרסת הכניסה מצוידת בצמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק משולב של 408 כ”ס המאיצים את הרכב ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת ל-180 קמ”ש. גרסת הביצועים “Performance” מעלה את ההספק ל-517 כ”ס, מאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.9 שניות ומבטיחה טווח נסיעה עד 590 ק”מ על טעינה אחת, ואלו מגובים בנוחות נסיעה גבוהה הודות למתלי אוויר ובולמים אדפטיביים. בסעיף הבטיחות מבטיח היצרן כי מדובר יהיה בוולוו הבטוחה ביותר אי פעם, עם שדרוג מערכות הבטיחות המתקדמות לרמה אוטונומית מספר 3, ומערכת תוכנה חדשה המזהה סכנות על הכביש בטווח עד 250 מטר מהרכב, כולל זיהוי משופר של מפגעים על הכביש גם בנסיעה לילית חשוכה.

וולוו EX90 תיוצר במפעל החברה בארה”ב ובשלב השני תיוצר גם בסין ותגיע לשווקים ראשונים בתחילת 2023. סביר להניח שהדגם יגיע לארץ כבר במהלך המחצית השניה של 2023. 

The post נחשפה וולוו EX90 : השוודית החדשה מאמריקה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.