נחשף טויוטה BZ קונספט: מרמז על ה-C-HR הבא בעידן הקיימות

יצרנית הרכב טויוטה ממשיכה בפיתוח דגמים חדשים בסדרת החשמליות החדשה שלה “bZ” (ר”ת של Beyond Zero), ותחשוף מחר בתערוכת הרכב של לוס אנג’לס את ה-BZ קונספט, רכב פנאי קומפקטי (B-SUV) חשמלי וידידותי לסביבה, המציג את שאיפותיה של היצרנית לשמירה על איכות הסביבה וגם עשוי להיות המחליף של דגם ה-C-HR.

ה-bZ קונספט זוכה למרכב קרוסאובר בעיצוב דמוי קופה שמשלב בין קווי העיצוב שמאפיינים את ה-C-HR לבין שפת העיצוב החדשה של היצרן אותה ראינו בדגם ה-bZ4X (הרכב החשמלי הראשון של היצרן, שרכבים ראשונים שלו עולים בימים אלו לכבישים בישראל), והתוצאה המתקבלת בהחלט מרשימה, עם מרכב קומפקטי ושרירי שבהחלט עושה חשק.

בתוך הרכב מציגה טויוטה שפת עיצוב חדשה לחלוטין, מינימליסטית בעיצוב המשטחים ועיצוב נקי (אולי יותר מדי), עם שלל גימיקים הכוללים בין השאר לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה עם מסכים קעורים, הגה בעיצוב מלבני וקונסולת מכשירים מרכזית העומדת על עמוד מתכוונן ומשלבת את ידית ההילוכים האלקטרונית, משענת היד המרכזית ומשטחי הטעינה האלחוטיים לסלולר. ברור לנו שגרסת הייצור שתוצג בהמשך כבר תראה ממש שונה, ומדובר כאן יותר בהפגנת יכולות טכנולוגיות ורעיונות עיצוביים.

דגש נוסף בפיתוח הדגם החדש נעשה בתחום הצומח והאופנתי כיום בתעשיית הרכב והוא הקיימות (sustainability), עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בייצור הרכב, כולל שילוב של חומרים ידידותיים לסביבה בתא הנוסעים, כמו דיפונים שונים מבוססי צמחים ועוד. ה-BZ קונספט הוא חלק משמעותי באסטרטגיית היצרן להפוך לידידותי יותר לסביבה, הן בפיתוח וייצור הדגמים, הן בתהליכי השימוש שלהם הכוללים הנעה חשמלית ומקורות אנרגיה חדשים, והן בטיפול ברכב לאחר שיירד מהכביש בעתיד. בכוונת טויוטה להגיע עד לשנת 2050 לניטרליות פחמנית – השגת אפס פליטות נטו של פחמן דו-חמצני.

פרטים נוספים על הרכב ותוכניות טויוטה בעידן הקיימות ייחשפו במהלך החודש הבא.

The post נחשף טויוטה BZ קונספט: מרמז על ה-C-HR הבא בעידן הקיימות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נחשפה טויוטה פריוס 2023 החדשה והיא כבר לא משעממת

טויוטה פריוס היתה המכונית ההיברידית הראשונה בעולם בייצור המוני ומאז שהוצג הדור הראשון שלה ב-1997, היא הפכה סמל ליעילות אנרגטית, עם עיצוב אווירודינמי, יחידת כח היברידית יעילה ונדמה היה שכל כולה הוקדש לחיסכון בדלק וידידותיות לסביבה ואת זה היא עשתה מצוין. לאורך השנים היא גם מאוד הצליחה בעולם אך הדור הרביעי שלה שהוצג ב-2015, כבר סבל מעיצוב חריג ומוזר למדי, ולצד התרחבות משמעותית של היצע הדגמים ההיברידים של היצרן, ספג ירידה משמעותית בביקוש העולמי. הדור החמישי של הפריוס שנחשף הלילה, משנה כיוון ופונה לדרך חדשה שאמורה להחזיר אותו למסלול הנכון.

כבר לא מוזרה

הבעיה כנראה המרכזית של הדור היוצא של הפריוס היתה עיצוב הרכב החריג שנבע מהרצון להשיג מכונית אווירודינמית ויעילה במיוחד מבחינה אנרגטית. עם הדור החדש משנה טויוטה כיוון: הדגם פותח על פלטפורמת ה-GA-C החדשה, המרכב עדיין אווירודינמי להפליא אך המראה חלקלק, הקווים אלגנטיים ויחד עם חישוקי גלגלים שצמחו ל-“19, מתקבלת כאן מכונית עם עיצוב ספורטיבי-אלגנטי שללא ספק כבר לא ירגיז אף אחד. עם 4.52 מטרים לאורך מדובר גם במכונית קצרה יותר ב-4.5 ס”מ, הרוחב צמח ב-2.2 ס”מ ל-1.78 מטר, בסעיף הגובה היא איבדה 5 ס”מ ל-1.42 מטר, ובסיס הגלגלים הנדיב של הדור היוצא צמח ב-5 ס”מ ל-275 ס”מ, מה שמבטיח תא נוסעים מרווח יותר.

גרסת פלאג-אין בלבד באירופה

הפריוס תעשה שימוש ביחידת כח היברידית פלאג-אין חדשה הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ”ס, לעומת 122 כ”ס בלבד בדגם היוצא, המבטיחים שדרוג משמעותי של הביצועים וההנאה מהנהיגה. הודות לסוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת 13.6 קוט”ש, מבטיחים בטויוטה שיפור של יותר מ-50% בטווח הנסיעה החשמלי, כאשר מרבית הנהיגה העירונית תתבצע על חשמל בלבד. נתונים אודות התאוצה, צריכת הדלק וטווח הנסיעה החשמלי טרם פורסמו. מארז הסוללות הקומפקטי יותר ממוקם מתחת לספסל האחורי ותורם גם למרכז כובד נמוך יותר וגם לפינוי מקום בתא המטען. בהמשך תציג טויוטה גם גרסה חשמלית מלאה לפריוס. 

תא נוסעים דיגיטלי יותר

גם סביבת הנהג והנוסעים השתדרגה משמעותית בדור החדש, עם לוח מחוונים דיגיטלי “7 ומערכת מולטימדיה מרכזית השולטת על מגוון גדול של מערכות הרכב. העיצוב נקי יותר, איכות החומרים שודרגה ותאורת האווירה תשנה צבעים לפי התרעות חבילת הבטיחות המקורית. אל אלו מצטרפים תנוחת ישיבה נמוכה וספורטיבית יותר והבטחה לתא נוסעים שקט יותר מבעבר.

טויוטה פריוס החדשה צפויה להגיע לשווקים ראשונים באירופה כבר באביב הקרוב, וסביר להניח שתגיע לארץ במחצית השניה של 2023. 

 

 

The post נחשפה טויוטה פריוס 2023 החדשה והיא כבר לא משעממת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הקדימה את התחזית: פולקסווגן מציינת חצי מיליון חשמליות

פולקסווגן אמנם סובלת מירידה במכירות בשנתיים האחרונות עקב וירוס הקורונה ומשבר השבבים העולמי, אך מנגד רושמת נתונים חיוביים מרשימים בסדרת החשמליות החדשה שלה “ID” ממנה נמסרו כ- 500,000 מכוניות בתוך שנתיים, נתון המקדים בשנה אחת את תחזיות היצרן.

העידן החשמלי החדש של פולקסווגן החל באוקטובר 2020 עם תחילת שיווק המשפחתית הקומפקטית פולקסווגן ID.3 באירופה ואליה הצטרפו הג’יפונים ID.4 וגרסת הקופה 5 דלתות שלו ID.5, כאשר בסין הוצע גם רכב פנאי גדול יותר ID.6. במהלך 2023 יצטרף למבחר גם ה-ID.Buzz – מיניוואן קומפקטי מרהיב שיוצע גם בגרסה מסחרית ברוח המיקרובאס הקלאסי משנות ה–50 ועד סוף שנת 2026 צפויה החברה להשיק לא פחות מ-10 דגמים חשמליים נוספים.

במסגרת אסטרטגיית ה-ACCELERATE של החברה להפוך לספקית כלי רכב לא מזהמים, מתכננת פולקסווגן ש-70% ממכירותיה באירופה יהיו של מכוניות חשמליות עד שנת 2030, בדרך לייצור של 100% מכוניות חשמליות עבור השוק האירופאי עד שנת 2033. בארה”ב ובסין היעד צנוע יותר ומדבר על 50% מהמכירות לתקופה הנ”ל. כדי לעמוד בשאיפות היצרן היא מתכננת את מגוון הדגמים החשמליים הגדול באירופה, החל מדגם כניסה ב-25,000 אירו ועד למכונית סדאן יוקרתית “Aero B” שתתחרה בטסלה מודל 3. 

פולקסווגן ID.4 – הסנונית החשמלית הראשונה של פולקסווגן בישראל

בפולקסווגן מדווחים על צבר הזמנות של 135,000 מכוניות לדגמים החשמליים שלהם, אך בשל משבר השבבים העולמי ובעיות נוספות בשרשרת האספקה, הייצור מוסיף להיות איטי מהרצוי ודורש תכנונים מחודשים בכל זמן קצר בהתאם להתפתחויות. את הצמיחה המואצת בביקוש לדגמים החשמליים מייחסים בחברה לפלטפורמת ה-MEB הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים (משרתת גם את מותגי סיאט, סקודה ואאודי), המאפשרת גמישות רבה בפיתוח דגמים לשלל קטגוריות, הפחתה בעליות הייצור, שילוב של סוללה המבטיחה טווח נסיעה גדול בין טעינות, רצפה שטוחה התורמת לתא נוסעים מרווח מהמקובל ביחס לממדים החיצוניים, וטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת עדכוני תוכנה של הרכב באמצעות קישוריות סלולרית (OTA).

לישראל אגב נכנסה צ’מפיון מוטורס היבואנית לשוק החשמלי רק בחודש שעבר, עם רכב הפנאי פולקסווגן ID.4 שיתחרה כאן בדגמים כמו סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, אך למעט כמות קטנה של מכוניות שתגיע לפני סוף השנה, אספקת הרכבים צפויה רק במרץ 2023.

The post הקדימה את התחזית: פולקסווגן מציינת חצי מיליון חשמליות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

קיה ספורטאז’ 2.0 ליטר מתעדכן ברמות גימור חדשות

8 חודשים לאחר שהושק הדור החמישי של קיה ספורטאז’ בגרסאות טורבו בלבד, וארבעה חודשים לאחר שהצטרפה גרסת 2.0 ליטר אטמוספרית בסיסית שמצוידת במנוע הוותיק, מודיעה טלקאר היבואנית על הרחבת משפחת מנוע ה-2.0 ליטרים הבסיסי עם תוספת של רמות גימור גבוהות יותר המכוונות יותר ללקוח הפרטי. לדברי קיה, מאז שהגיעה גרסת ה-2.0 ליטר בקיץ האחרון, היא זכתה לאמון רבע מלקוחות הדגם בארץ, למרות שמדובר במנוע וותיק עם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים פחות מרשימים.

תוספת 2 רמות גימור חדשות לספורטאז’ 2.0 ליטרים (156 כ”ס, 11.4 שניות ל-100 קמ”ש)

רמת גימור Top כוללת חלון גג פנורמי נפתח, ריפוד עור משולב בד ותאורה פנימית מסוג LED המצטרפים לאבזור של רמת הגימור Urban הבסיסית הכוללת בין השאר: חישוקי גלגלים “17 קלים, מולטימדיה עם מסך “12.3, בקרת אקלים כפולת אזורים, בלם יד חשמלי, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, מפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק וחבילת בטיחות הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית ועוד. צריכת הדלק עומדת כאן על 12 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

רמת גימור Premuim הכוללת גם:  כיוונון חשמלי למושבים קדמיים, ריפודי עור, חימום ואוורור מושבים קדמיים, חימום הגה, לוח שעונים דיגיטלי 12.3 אינץ’, חיישני חניה קדמיים, משטח טעינה אלחוטי לנייד וחישוקי גלגלים “18. גם מפרט הבטיחות משודרג עם מערכת התרעת שמירת מרחק משודרגת הכוללת זיהוי רכבים בעת פניה שמאלה בצומת ובקרת שיוט אדפטיבית. צריכת הדלק עומדת כאן על 11.9 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

מחירים

⦁ קיה ספורטאז’ 2.0 ל’ בנזין TOP אוט’ – 174,900 ש”ח
⦁ קיה ספורטאז’ 2.0 ל’ בנזין פרימיום אוט’ – 184,900 ש”ח

במקביל תוצע גם הספורטאז’ 2.0 ליטרים בנזין “אורבן” במחיר של 164,900 ש”ח

The post קיה ספורטאז’ 2.0 ליטר מתעדכן ברמות גימור חדשות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.