נערכים למיתון? 100 רכבי ריינג’ רובר ספורט החדש נמכרו ב-24 שעות

עליית הריבית הנוספת שבוצעה השבוע, התקררות ענף ההייטק והצפיות למיתון שבדרך, כנראה פחות עושים רושם על בעלי הממון, לפחות אם קוראים את הודעת חברת המזרח, יבואנית רכבי לנד רובר בישראל, המדווחת הבוקר על מכירה של לא פחות מ-100 מדגמי הריינג’ רובר ספורט החדש שהושק השבוע בארץ, לרכב שמחירו הבסיסי מתחיל מ-758,100 שקל !

הודעת היבואנית המפתיעה, ממשיכה את הצהרתה מיום השקת הרכב החדש בארץ (שני האחרון) שהיא מצפה לביקושי שיא לריינג’ רובר ספורט החדש בארץ, וסביר להניח ש-100 ההזמנות שהם פתחו לדגם “בתוך 24 שעות”, כוללת מן הסתם את רשימת הלקוחות הארוכה שחיכתה לדגם טרם הושק בישראל. כך או אחרת, מדובר ללא ספק בהישג מרשים בתקופה המתאפיינת בפעילות כלכלית שמצטמצמת.

מהדור היוצא אגב שנמכר בארץ בשנים 2014-2022 נמכרו כ-981 מכוניות, ונראה שהדגם החדש עשוי לתרום לאסטרטגיית היבואן להגיע לרף מכירות של 1,000 מכוניות בכל שנת 2023 (מכל דגמי היצרן), לעומת 650 מכוניות שאיתן אמור לסיים את השנה הנוכחית.

לדברי ארז טרופן, סמנכ”ל השיווק והמכירות של חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית לנד רובר: “הביקוש הגדול לריינג’ רובר ספורט החדש, כיאה לאחת מספינות הדגל של המותג לנד רובר, לא הפתיע אותנו כמובן. מדובר ברכב יוצא דופן, המציב סטנדרטים חדשים כרכב פנאי-שטח ספורטיבי אולטימטיבי. מהרגע שפתחנו את האפשרות להזמנת הרכב, זכינו להיענות גבוהה מאוד מלקוחות ותיקים ונאמנים ולביקושים רבים מצד לקוחות חדשים, המעוניינים להגשים את החלום ולנהוג בפסגת הטכנולוגיה היוקרתית. מדובר ברכב מצוין, דינמי, עוצמתי, עם ביצועים ספורטיביים מרשימים, אשר מגדיר מחדש את חוויית הנהיגה ומעניק תחושה יוצאת דופן לנהג, לכן לא פלא שהמלאי של 100 הרכבים הראשונים נמכר תוך יממה”.

The post נערכים למיתון? 100 רכבי ריינג’ רובר ספורט החדש נמכרו ב-24 שעות appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ליפמוטור T03 בישראל – חשמלית ב-99,900 שקל

8 חודשים לאחר שהודיעה על קבלת זיכיון היבוא של מותג הרכב החשמלי הסיני ליפמוטור (Leapmotor), השיקה הבוקר חברת מטרו מוטור את מותג הרכב הסיני ה-13 שמתחיל פעילות בישראל, ועבור מטרו מוטור, הנחשבת זה שנים ארוכות ליבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל, מדובר בכניסה ראשונה לשוק המכוניות. בחודשים הבאים צפויה מטרו להתחיל גם בשיווק מכונית הספורט האמריקאית “קארמה” שמכוניות ראשונות שלה כבר עברו תקינה בישראל. במטרו קיבלו החלטה אסטרטגית שמנוע הצמיחה של החברה יהיה שוק הרכב החשמלי והליפמוטור אמורה להוביל את החדירה לשוק הזה. בחודש ינואר יושק בארץ מותג הפרימיום החשמלי Voya ובהמשך השנה תגיע גם הקארמה.

מותג ליפ מוטור הוא מותג רכב חדש שהחל את פעילותו בסין רק בשנת 2015, והינו חלק מקבוצת דהואה הנחשבת בכלל לחברת האבטחה הגדולה ביותר בסין. בסין אגב, הוא מוכר יותר בשם “Lingpao” והשם ליפמוטור נועד עבור השוק המערבי. במטרו מוטור מתכננים שיווק 2 דגמים חשמליים בישראל: מכונית מיני (T03) וג’יפון משפחתי גדול יחסית וספורטיבי (C11), כאשר הדגם הראשון ששיווקו מתחיל בארץ הוא ליפמוטור T03 – מכונית מיני עירונית שתיחשב כאן לחשמלית הזולה ביותר כיום. מדובר אגב ביצרן בעל כושר ייצור של 200,000 מכוניות בשנה, ולמעט הסוללה הוא מייצר את כל רכיבי המכונית בעצמו. מתחילת השנה נמסרו בסין יותר מ-96,000 מכוניות. ישראל נבחרה גם להיות המדינה הראשונה בה משווק המותג מחוץ לסין.

אולמות תצוגה, אחריות, שגרת טיפולים

אותם התצוגה הראשי של ליפמוטור נפתח במתחם פי גלילות. אולם נוסף יפתח בסניף מטרו צפון ועם תחילת השיווק תיפתח גם חנות “פופ אפ” בקניון איילון ברמת-גן. במקביל, לקוחות יוכלו לבצע רכישה מהירה ישירות דרך אתר האינטרנט של החברה עם תשלום מקדמה של 2,000 שקלים. האחריות לדגם עומדת על 3 שנים או 120,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה למנוע, בקר מנוע וממסרת עומדת על 8 שנים או 150,000 ק”מ. המוסך המרכזי נפתח במתחם של שלמה סיקסט בצריפין, כאשר החברה מספקת למטרו מוטור גם את שירותי הבונדד, אך באופן מעט תמוה המכונית נדרשת לטיפול אחת ל-10,000 ק”מ בלבד, למרות שרכב חשמלי בד”כ אינו נזקק לטיפולים שגרתיים. 

תומר קומרוב, מנכ״ל מטרו מוטור ודגם ה- T03.

ליפמוטור T03- החשמלית הזולה בישראל

ל-T03 עיצוב מודרני המאפיין דגמים מהמזרח ומידות קומפקטיות עם אורך של 3.62 מטר, רוחב של 1.65 מטר וגובה של 1.57 מטר, המאפשרים תנועה עירונית יעילה. עם בסיס גלגלים של 240 ס”מ, מדובר גם במכונית מרווחת יחסית לארבעה נוסעים, עם מידות המזכירות קצת את קיה פיקנטו. נפח תא המטען לעומת זאת, קטן ועומד על 210 ליטר בלבד, אך בקיפול המושבים האחוריים צומח ל-508 ליטר.

הדגם פותח על פלטפורמה ייעודית לדגמים חשמליים ומצויד במנוע חשמלי המפיק הספק מכובד על 108 כ”ס ומציע ביצועים זריזים ונסיעה חלקה ונטולת ויברציות, עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-12 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ”ש כאשר התאוצה בתוך העיר זריזה במיוחד עם נתון של 4 שניות מעמידה ל-50 קמ”ש. הדגם מצויד בסוללת 41.2 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 280 ק”מ לפי נתוני היצרן. הספק הטעינה הביתי המירבי עומד על 7 קוט”ש (3.5 שעות טעינה מ-30-80%) וניתן להטעין את הסוללה גם בעמדות מהירות מסוג DC, המבטיחות טעינה 30-80% ב-36 דקות הודות להספק טעינה מירבי של 50 קוט”ש. הרכב כולל גם בלימה רגנטיבית המאפשרת נסיעה על דוושת הגז בלבד 90% מהזמן.

בתוך הרכב מציעה סביבת הנהג עיצוב נקי עם מיעוט של מתגים ואבזור עשיר כסטנדרט הכולל: לוח שעונים דיגיטלי “8, ומולטימדיה עם מסך מגע ״10.1 הכוללת שליטה מההגה, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועדכוני OTA מהאוויר. בנוסף תמצאו: גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי בלם יד חשמלי עם “Auto-Hold”, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, אפשרות להפעלת המזגן דרך שלט הרכב, וחישוקי גלגלים “15 קלים.

בניגוד להצהרת היבואן לפני מספר חודשים, המפרט הבטיחותי מאכזב ואינו כולל חבילת בטיחות מתקדמת ומסתפק ב-2 כריות אוויר בלבד, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס מקוריים, אליהם מצטרפת מערכת בטיחות מתקדמת בהתקנה מקומית הכוללת התראות שמירת מרחק וסטייה מנתיב.

מחיר ליפמוטור T03 נקבע על 99,900 שקל. בשל היעדר תקינה אירופאית עדיין, הרכב מוגבל ל-400 מכוניות בשנה בלבד. עלות טיפולים עד 30,000 ק״מ עומדת על 900 שקלים, וכל לקוח שיזמין עד ה 31/12/22 יקבל את רישוי 2023 ללא תוספת במחיר. בידי היבואן 400 מכוניות לאספקה מיידית ויהיו עוד 400 נוספות בתחילת 2023. 

The post ליפמוטור T03 בישראל – חשמלית ב-99,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מצפים לביקושי שיא: ריינג’ רובר ספורט החדש בישראל

חבת המזרח יבואנית לנד רובר, ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בה סיכמה את השנה החולפת, השיקה את הדור השלישי של ריינג’ רובר ספורט והציגה את תכניותיה לשנה הקרובה.

בסיום שנה בה פחתו המכירות והסתכמו עד כה ב-603 מסירות (ויעד להגיע ל-650 מסירות עד סוף השנה) סיפרה גלית עיני מנכ”לית החברה שהמכירות פחתו בשל בעית השבבים העולמית שהובילה לאספקת מכוניות נמוכה מהרצוי, אך בחברה רשמו דווקא ביקושי שיא של כ-1,000 מכוניות ובידי החברה כמה מאות הזמנות שטרם סופקו ללקוחות.

בשנה החולפת התמקדה היבואנית גם במדיניות ה-“Modern Luxury” של היצרן, המנסה לייחד את דגמי מותג היוקרה הבריטי מהמתחרים, וכן חיזקה את הקשר עם הלקוחות בעידן בו זמני האספקה של חלק מהדגמים עומדים על חודשים ארוכים, והתוצאה מצביעה על הצלחה עם שמירה על אחוז ביטולי עסקאות שלא עלה ביחס לשנה הקודמת. בשנה החולפת גם החלה בניית מגדל JLR (יגואר-לנד רובר) בפתח תקווה והיא צפויה להסתיים בעוד כשנתיים וחצי.

 

ריינג’ רובר החדש

חצי שנה לאחר שנחשף בעולם, הושק הבוקר בארץ גם הדור השלישי של ריינג’ רובר ספורט, הגרסה הדינמית המיועדת יותר לכביש בסדרת הריינג’ רובר החדש ששיווקו החל בתחילת השנה. הדגם החדש עתיד להמשיך את הצלחת הדור היוצא, ממנו נמכרו בישראל כ-981 מכוניות, מאז שהחל שיווק הדגם בשנת 2014, ובסה”כ עלו לכביש כ-1,151 מדגמי הספורט מאז שהחל שיווק הדור הראשון ב-2006.

הריינג’ רובר ספורט החדש פותח על שלדת אלומיניום חזקה וקלה יותר, התומכת גם היא בהנעה חשמלית (כרגע בדגמי PHEV ובהמשך גם בדגם חשמלי מלא) ומציע הופעה שרירית עם משטחים ישרים ועקרונות עיצוב מינימליסטיים, הכוללים מבחוץ גם חישוקי “22 קלים כסטנדרט, ידיות דלתות נשלפות, תאורת LED היקפית (כולל פנסי דיגיטל LED מתוחכמים בחזית) ועוד. מעבר לכך, מדובר ברכב שצמח משמעותית במידות, עם אורך של 4.94 מטרים (67+ מ”מ), רוחב של 2.2 מטר (136+מ”מ) וגובה של 1.82 מטר (18+מ”מ), אשר יחד עם בסיס גלגלים שצמח ל- 300 ס”מ מספקים תא נוסעים מרווח יותר לחמישה נוסעים.

היצע הדגמים בישראל

היצע הדגמים בשלב הראשון יכלול 4 דגמים, עם צמד דגמי טורבו-דיזל 3.0 ליטרים בהספקים של 300 ו-350 כ”ס לבחירה, המספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.6 שניות ו-5.9 שניות (בהתאמה) ויחד עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה מבטיחים צריכת דלק של 13.5 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליהם יוצעו צמד דגמי פלאג-אין הייבריד (PHEV) בהספקים של 440 ו-510 כ”ס, המספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות ו-5.4 שניות (בהתאמה) ומבטיחים גם נסיעה חשמלית מלאה לטווח מרשים של עד 110 ק”מ. הדגם החדש מיועד בעיקר לנסיעה ספורטיבית על הכביש, אך אלו שיחפצו לרדת איתו לשטח קל ייהנו גם מבורר מצבי נהיגה בשטח (Terrain Response 2), מערכת הדמיית שטח הנסיעה (המצלמת את השטח שמתחת לרכב) ומערכות אלקטרוניות נוספות.

רמת הגימור הבסיסית “Dynamic HSE” כוללת כבר אבזור עשיר לרבות מושבי עור, גג זכוכית פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי “22 קלים, מתלי אוויר, תאורת “דיגיטל LED” בחזית, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים ומאווררים, לוח שעונים דיגיטלי ומולטימדיה עם מסך מגע “13.1 וקישוריות לסמארטפונים ועוד, כאשר מעליה תוצע גרסת ה-“First Edition” הכוללת גם חישוקי “23, גג בצבע שחור, בקרת אקלים עם 4 אזורי אקלים, תאורת פנים משודרגת ועוד.

מחירים

מחיר ריינג’ רובר ספורט החדש 2023 נקבעו על 758,100 שקל לדגם הבנזין הבסיסי,ו-856,800 שקל לגרסת ה- “First Edition”, כאשר מחירי גרסאות הפלאג-אין נקבעו על 790,300 שקל לגרסת ה-HSE ו-935,900 שקל לגרסה החזקה ומפוארת יותר. לדברי היבואן, המחירים כבר מעודכנים למס המעודכן של ינואר 2023 ואספקות ראשונות יחלו ברבעון הראשון של השנה. צפי המכירות מוערך בכ-200 מכוניות בשנה.

The post מצפים לביקושי שיא: ריינג’ רובר ספורט החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ב-400-600 אלף שקל: ג’יפ גרנד צ’רוקי החדש בישראל

30 שנה לאחר שהוצג לראשונה ו-11 שנה לאחר שהוצג הדור הרביעי והנוכחי, מודיעה חברת סמלת יבואנית ג’יפ על התחלת שיווקו של הדור החמישי של הגרנד צ’רוקי, הנחשב לדגם המצליח של ג’יפ בארץ ובעולם. הדגם החדש מבטיח מהפכת איכות ובטיחות שיחזקו את יכולותיו מול אאודי Q7, וולוו XC90 וב.מ.וו X5 לדוגמה, אך יוצע בשלב הראשון רק בגרסת הבנזין וללא שום תמיכה חשמלית.

הגרנד צ’רוקי החדש פותח על פלטפורמה חדשה התומכת לראשונה גם בגרסת פלאג-אין היברידית (4xe), ולאחר היעדרות של שנים לא מעטות יוצע שוב גם בגרסת 7 מושבים, עם מרכב ובסיס גלגלים ארוכים יותר. היצרן מבטיח גם שדרוג הביצועים, הבטיחות והאמינות של הרכב, תוך הפחתה משמעותית של המשקל, הרעש, הרעידות והנוקשות של הרכב, רק חבל שעם תחילת השיווק בארץ יוצע רק דגם ה-V6 בנזין הוותיק (Pentastar) בנפח 3.6 ליטר המפיק 290 כ”ס ומומנט של 35.5 קג”מ, וללא שום תמיכה חשמלית לטובת צמצום פליטת המזהמים וצריכת הדלק. לפחות בסעיף הבטיחות הדגם כולל שדרוג משמעותי במפרט לרבות התראת התנגשות בכל טווח המהירויות עם בלימה אקטיבית וזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור וסע, בלימה אוטונומית גם ברוורס, מצלמות 360 מעלות ועוד. 

הדגם יוצע עם 3 רמות גימור לבחירה בגרסת ה-5 מושבים, כאשר גרסת ה-7 מושבים תוצע עם ארבע רמות גימור לבחירה. שדרוג משמעותי נוסף תמצאו בעיצוב ואיכות תא הנוסעים, עם סביבת נהג איכותית ועשירה יותר למראה, לוח מחוונים דיגיטלי, מספר מסכי מולטימדיה לבחירה, קישוריות לסמארטפונים ואופציה של צג אינטראקטיבי 10.25 אינץ’ לנוסע הקדמי. כיאה למותג השטח, מבטיח הגרנד צ’רוקי החדש יכולות שטח נאות, עם הנעה כפולה כסטנדרט, אופציה למתלי אוויר המאפשרים הגבהת מרווח הגחון עד 27.7 ס”מ ויכולת חציית מים בעומק של 61 ס”מ. בנוסף מצויד הרכב בבורר מצבי הנהיגה Selec-Terrain, המאפשר לנהג להתאים את יכולות הרכב לנסיעה בכביש או בשטח.

מחירי ג’יפ גרנד צ’רוקי מתייקרים משמעותית ויחלו מ-399,900 שקל לגרסת ה-5 מושבים הבסיסית ועד 474,900 שקל לגרסה הבכירה. דגמי ה-7 מושבים יוצעו מ-419,900 שקל לרמת הגימור הבסיסית ועד ל-599,900 שקל לרמת הגימור הבכירה.

 

The post ב-400-600 אלף שקל: ג’יפ גרנד צ’רוקי החדש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.