ריינג’ רובר ספורט החדש ישווק בשלב זה בישראל בדגם דיזל אחד ובשני דגמי פלאג-אין עם 440 כ”ס או 510 כ”ס להם טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 110 ק”מ.
ב.מ.וו i7 בישראל – “הפעם באנו להיות שחקן מרכזי”
חברת דלק מוטורס יבואנית ב.מ.וו, השיקה הבוקר את סדרה 7 החדשה בישראל, המחליפה את הדור היוצא ששווק כאן מאז 2015. הדור השביעי של ספינת הדגל של היצרן פותח על פלטפורמה חדשה התומכת בכל תצורות ההנעה (דיזל, פלאג-אין הייבריד וחשמלי) וכולל לראשונה גם את שפת העיצוב החדשה שתלווה את דגמי ה-“GKL” החדשים (ר”ת של Grand Klasse) שמהווה את דגמי הקצה של היצרן, לרבות ה-X7 החדש שיגיע לכאן במהלך השנה הבאה. סדרה 7 החדשה תתחרה כאן בראש ובראשונה בדגמי מרצדס S קלאס ו-EQS, ולדברי היבואן: “הפעם לא באנו לנגן כאן כינור שני, אלא להיות שחקן מרכזי בשוק מכוניות הפאר”.
את סדרה 7 החדשה תוכלו לרכוש עם 2 חבילות עיצוב חיצוניות לבחירה (ספורטיבית או אלגנטית), והפעם רק בגרסה הארוכה הצומחת עוד יותר (5.39 מטרים לאורך ו-1.95 מטר לרוחב), כאשר עם גובה של 1.57 מטר, הוא אפילו גבוה יותר מכמה קרוסאוברים קומפקטיים. בחברה מתגאים שלמרות הצמיחה בממדים הדגם דווקא יעיל ואווירודינמי יותר, עם מרכב חלק הכולל ידיות פתיחת דלתות שקועות ושלל אלמנטים שהצליחו להפחית את מקדם הגרר ל-0.24cd בלבד. בחזית הרכב תפגשו את “גריל הכליות” המפורסם שממשיך לגדול בעקביות (מה יהיה?), אך הפעם זוכה למסגרת תאורת LED ייחודית ותאורת יום הכוללת פנסי קריסטל נוצצים שפותחו בשיתוף פעולה עם Swarovski וכוללים אפקט הגעה מרשים, ואת פנסי הדרך הראשיים בחרה החברה דווקא להצניע במיקום תחתון ונסתר. לראשונה תוכלו להזמין את הדגם בצביעה דו-גוונית בסגנון של רולס רויס.
תא נוסעים
את הכניסה לתא הנוסעים תקבל אתכם בברכה “תאורת שטיח דיגיטלי” דינמית בצידי הרכב, וכחלק מהחידושים גם דלתות הרכב יפתחו או יסגרו בלחיצת כפתור כדי שחלילה לא תתאמצו. סביבת הנהג והנוסעים מציגה פרשנות עדכנית לשפת העיצוב “Shy Tech” אותה פגשנו כבר ב-iX החשמלי, ועיקרה עיצוב נקי יותר עם מיעוט יחסי של מתגים וגימורי קריסטל שונים לחידוד האווירה היוקרתית. לוח המחוונים הדיגיטלי “12.3 חובר למסך מרכזי “14.9, ואלו כוללים תמיכה מלאה בעברית ומערכת הפעלה OS8 חדשה עם תפעול בסגנון סמארטפון, כאשר כל מערכות הרכב הוגדרו כאפליקציות עם ממשק שלטענת היצרן יהיה הרבה יותר ידידותי וקל לשימוש. לראשונה תוצע המכונית עם אפשרות לריפודי מושבים מבד קשמיר, ואלו שיעדיפו את ריפודי העור, יוכלו למצוא גם אופציה ירוקה יותר עם מושבי עור סינטטי חדשים שנראים ומרגישים בדיוק אותו הדבר. את החבילה הכוללת משלימים תאורת אווירה נרחבת ומערכות שמע יוקרתיות מתוצרת Bower&Wilkins, ויושבי המושבים האחוריים (כנראה האנשים החשובים ברכב), ייהנו משפע של מקום (בסיס גלגלים שצמח ל-321 ס”מ), גג זכוכית פנורמי מואר, כורסאות עם הדום נשלף בסגנון מחלקה ראשונה, ומסכי מגע “5.5 בצורת טלפון חכם המובנים בדלתות האחוריות ושולטים פחות או יותר על כל דבר. במהלך השנה הבאה תוצע גם חבילת בידור נרחבת הכוללת מסך אחורי “31 הנשלף מתקרת הרכב !
מכונית שמכוונת גם לנהג (ולא רק לנוסע החשוב שיושב מאחור)
עם תחילת השיווק בארץ תוצע רק גרסת ה-i7 החשמלית המלאה, המצוידת בצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 544 כ”ס והנעה כפולה, אשר יאיצו את הרכב מעמידה ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות. טווח הנסיעה עומד על 590-625 ק”מ לפי נתוני היצרן והסוללה תומכת גם בטעינת DC מהירה בעוצמה עד 195 קוט”ש המאפשרת באופן תיאורטי לפחות טעינת 170 ק”מ בעשר דקות בלבד. אל אלו מצטרפים מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים, היגוי ביחס משתנה, אופציה להיגוי אחורי והבטחה לנסיעה שקטה וחלקה, אך עדיין עם D.N.A מסורתי של ב.מ.וו, המבטיח את חווית הנהיגה המושלמת. בעוד כחצי שנה, יצטרפו להיצע גם דגמי פלאג-אין הייבריד, עם מנועי 3.0 ליטר בנזין וצמד מנועים חשמליים, המפיקים 490 כ”ס בגרסת ה-750e, או 571 כ”ס בגרסת ה-760e, שניהם עם הנעה כפולה, תיבה אוטומטית 8 הילוכים ותאוצה ל-100 קמ”ש מתחת ל-5 שניות, לצד אפשרות לנסוע על חשמל בלבד עד 89 ק”מ (שיפור של יותר מ-50% לעומת הדור היוצא). בב.מ.וו מספרים שלמרות שמדובר בספינת תענוגות נינוחה ושקטה, היצרן לא וויתר כאן על ה-DNA הספורטיבי והמסורתי שלו, ומדובר גם במכונית לחובב הנהיגה. בניגוד למקובל בחו”ל שם מרבית בעלי הדגם יושבים מאחור, לדברי היבואנית בארץ רק סביב ה-15% מרוכשי הדגם משתמשים בנהג צמוד.
מחירון
מגמת ההתייקרות בענף הרכב אינה פוסחת על מחירי ב.מ.וו סדרה 7 שממשיכים לטפס ונקבעו על 1.25 מיליון שקל לגרסת ה-i7 החשמלית, החל מ-990,000 שקל לדגם ה-750e והחל מ-1.05 מיליון שקל לדגם ה-760e. מדובר אגב במחירים שמעודכנים כבר לינואר 2023 אז יחלו אספקות ה-i7. היבואן לא מספק תחזית מכירות אך מצהיר שיצליח למכור כל רכב שיקבל מהיצרן בעידן בו הביקוש עולה על ההיצע.
The post ב.מ.וו i7 בישראל – “הפעם באנו להיות שחקן מרכזי” appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
חשיפה ראשונה: טויוטה bZ קומפקט SUVחשיפה ראשונה: טויוטה bZ קומפקט SUV
טויוטה bZ קומפקט SUV הוא רכב חשמלי נוסף למשפחת דגמי bZ של טויוטה, גרסת ייצור של הדגם תוצג כבר בשנה הבאה.
חשיפה ראשונה: סמארט מספר 3חשיפה ראשונה: סמארט מספר 3
הדגם השני של סמארט החדשה הוא סמארט #3, קרוסאובר קופה חשמלי שיתחרה מול דגמים כגון אודי Q3 ועוד.
סובארו אימפרזה החדשה 2023 נחשפתסובארו אימפרזה החדשה 2023 נחשפת
סובארו אימפרזה החדשה היא שדרוג מקיף לדגם היוצא, כולל דגם RS ספורטיבי עם מנוע 2.5 ליטר, תא נוסעים חדש ועשיר יותר ודור מתקדם יותר של מערכת הבטיחות EyeSight.
עוד סופר SUV חשמלי נחשף: דראקו דרגון עם 2000 כ”סעוד סופר SUV חשמלי נחשף: דראקו דרגון עם 2000 כ”ס
דראקו מציגה לראשונה את הקרוסאובר הראשון של החברה, דרקאו דרגון המצויד ב-4 מנועים חשמליים המייצרים הספק כולל של 2000 כ”ס.
היברידי ספורטיבי: 2023 לקסוס RX 500h החדשהיברידי ספורטיבי: 2023 לקסוס RX 500h החדש
לקסוס RX 500h הוא הגרסה הספורטיבית של לקסוס RX החדש, עם מערכת הנעה היברידית 2.4 טורבו בהספק של 371 כ”ס, סוללה חדשה ומתקדמת יותר, כיול ספורטיבי וחבילת F SPORT להשלמת המראה הדינאמי.
תעריף אגרת רישוי לרכב: ינואר 2023תעריף אגרת רישוי לרכב: ינואר 2023
אגרת הרישוי לרכב תתייקר במעט בינואר 2023 בסכומים של 4 עד 37 שקלים, בהתאם לשנתון וקבוצת הרישוי.
גם הפולנים רוצים מכונית חשמלית משלהם – Izeraגם הפולנים רוצים מכונית חשמלית משלהם – Izera
מותג הרכב הפולני לרכבים חשמליים Izera יעשה שימוש בפלטפורמת SEA המתקדמת של ג’ילי כדי לייצר את דגמי החברה.
כבר לא גודשת: נחשפה אבארט 500e החשמלית
בקצב מהיר מהצפוי הולכות ונעלמות מהשוק מכוניות המיני/סופרמיני הספורטיביות, וכעת מגיעה גם תורה של אבארט 500, שתפנה בקרוב את מקומה לגרסה חשמלית אשר פותחה על בסיס ה-500 החדשה, אך ללא ספק תזכה ל-D.N.A הספורטיבי של העקרב. האם אנחנו חושבים שזה רע? ממש לא, אבל בטוח נתגעגע לדגם שיירד מייצור לאחר 12 שנות ייצור ארוכות ואשר ללא ספק יהפוך לרכב אספנות עתידי.
האבארט החשמלית הזוכה לשם “500e”, פותחה כאמור על פלטפורמת פיאט 500 החדשה ומגיעה באיחור של שנתיים לשוק. בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, גם במקרה הנוכחי היא מצליחה לקחת את העיצוב המתוק של ה-500 ולהפוך אותו לעוקצני, עם שבכה קדמית קרבית יותר למראה, חישוקי גלגלים “18 בעיצוב ספורטיבי, פגוש אחורי עצבני יותר, מראות צד בגימור מתכתי, צבעים זוהרים (כמו הצהוב שפורסם) וסט מדבקות קרביות לחידוד האווירה.
בתוך הרכב תמצאו גם את סביבת הנהג והנוסעים המוכרת מה-500 החדשה, בתוספת חבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת: הגה ומושבי ספורט קדמיים, דוושות מחוררות ודיפונים שונים לתא הנוסעים.
הגרסה הראשונה שתצא לשוק, צנועה יחסית בנתונים היבשים שמופיעים על הנייר, שאינם מציעים יתרון של ממש ביחס לשלל מכוניות חשמליות חדשות (155 כ”ס ונתון תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7 שניות), אך יחד עם מומנט מרבי של 23.9 קג”מ הזמין כבר מסל”ד 0 ומלווה את התאוצה באופן יעיל יותר ממנועי בנזין, באבארט מספרים לנו שהוא כבר מצליח לקזז שניה בהקפת מסלול שנבחרה ביחס לאבארט 695 הבכירה. בהמשך, צפויה החברה להשיק דגמים חזקים עוד יותר.
בינתיים ייהנו או יסבלו חובבי המותג מנהיגה חלקה ושקטה יותר, ללא הצורך להעביר הילוכים, ועם תאוצות ביניים אף משופרות, אשר יתלוו גם להוצאות אחזקה נמוכות משמעותית ממה שהתרגלו להוציא בדגמי הבנזין. בחיי היום יום מבטיח הדגם גם טווח נסיעה עד 320 ק”מ בין טעינות הודות לסוללת 42 קוט”ש, וניתן יהיה להטעין אותה גם בעמדות DC מהירות עד 85 קוט”ש. למי שיחסרו מנעמי האגזוזים, אך באבארט מבטיחים גם צליל ספורטיבי וירטואלי שיוקרן מהרמקולים (אני מוותר על התענוג). הודות לצמיחה בממדים החיצוניים, תצפו גם למכונית מרווחת ונוחה יותר בחיי היום יום, ולראשונה גם עם מפרט בטיחותי מתקדם, אך מעל לכל, מבטיח היצרן שלא מדובר בעוד מכונית חשמלית קטנה ורגילה, אלא באבארט שתהיה אפילו יותר מהנה לנהיגה מהדור היוצא. בקיצור, יש למה לחכות.
The post כבר לא גודשת: נחשפה אבארט 500e החשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.