הריבית – סעיף מרכזי במימון הרכב

אם אתם רוצים לקנות רכב חדש, בהחלט סביר שתצטרכו לפנות לאופציה כלשהי של מימון לרכב. אפשרויות מימון שונות, בין אם מחברות הרכב, מהבנקים או מגופים אחרים, שונות זו מזו בעיקר בתנאי ההחזר על המימון. התנאים האלה נבדלים אלה מאלה בריבית, שהיא למעשה הסעיף המרכזי במימון הרכב כולו. אז מה ההבדלים בין הריביות בין גופי המימון השונים, ומה הכי נכון עבורכם? נסקור את הנושא לעומק.

בחסות לאומי

על חשיבות הריבית בתהליך מימון הרכב

בוודאי לא נחדש לכם יותר מדי כשנציין שרכבים הם לא עניין זול כלל וכלל. בכדי לקנות רכב חדש (ובמקרים רבים גם רכב מיד שנייה), יש צורך בהרבה מאוד הון זמין, ובמרבית המקרים גם בהתחייבות לאורך תקופה לא קצרה של תשלומים. זאת משום שההון הזמין הנדרש לרכישה של רכב חדש לרוב לא יושב לנו בחשבון העובר ושב, ויש צורך באפשרות כלשהי של מימון לרכב.

מימון לרכב, שהוא למעשה הלוואה עבור רכישת הרכב תמורת שעבוד שלו, מאפשר לנו לרכוש רכבים בערך גבוה באמצעות תשלום חודשי קבוע. התשלום הזה נקבע בהתאם למחיר הרכב ולריבית שאנחנו מקבלים על המימון. אותה ריבית הופכת, הלכה למעשה, לפרמטר המשמעותי ביותר המשפיע על ההחזרים החודשיים על הרכב. לכן חשוב להכיר את האפשרויות השונות של ריבית, בהתאם לאופציות המימון השונות.

אפשרויות שונות למימון רכב והבדלי הריבית ביניהן

בנקים: כמו עם כל הלוואה אחרת, ברירת המחדל של רבים מאיתנו גם בכל מה שנוגע למימון רכב היא פנייה לבנק. הלוואה שמקבלים מהבנק עבור הרכב משעבדת את הרכב לבנק עד תום תקופת ההחזר, ובתמורה לכך מעניקה את הסכום המדויק שנחוץ בתנאים שהם בדרך כלל אטרקטיביים למדי. בהקשר של מימון רכבים, הבנקים יציעו לרוב את תמהיל התנאים האיכותי ביותר, עם ריבית נמוכה יחסית גם עבור סכומי מימון גבוהים עם אחוז השתתפות נמוך יחסית.
חברות הרכב: יבואני הרכב הישראלים מציעים כמעט כולם אפשרויות מימון, אך חשוב להגיד שמדובר באפשרויות מימון שמתאימות לקהל מבוסס יותר. אם יש לכם את רוב הסכום הנדרש עבור קניית הרכב, חברות הרכב יציעו מימון עם ריבית נמוכה מאוד אמנם, אך לא תמיד מדובר באופציה שנמצאת בהישג היד שלכם.
ליסינג – חברות ליסינג מציעות למעשה לשלם באופן קבוע מדי חודש על הרכב, בלי שהוא יעבור לבעלותכם באופן מלא עד תום תקופת הליסינג. בשלב זה תוכלו לקבל רכב חדש ולהמשיך לשלם תשלום חודשי, או לקנות את הרכב בכל יתר הסכום מול החברה. הריבית, בהקשר זה, היא בעלת השפעה מצומצמת יותר – אך גם לא מדובר בבעלות על הרכב.
מימון חוץ בנקאי: דומה מאוד באופיו למימון בנקאי, אך מגיע עם ריביות גבוהות יותר באופן קטגורי. הוא מתאים יותר למי שמסיבה כלשהי לא יכול לקבל מימון בנקאי. אם יש לכם יכולת לקבל מימון בנקאי עבור אותו הסכום – כמעט תמיד הריבית תהיה אטרקטיבית יותר בבנק.

לאחר שהבנתם את כל ההבדלים, בחרו באופציה הנכונה ביותר עבורכם

בדיוק כמו שאתם משווים בין רכבים שונים לפני שאתם מחליטים על הרכב שאותו תרכשו, כך אתם חייבים גם להשוות בין אפשרויות המימון השונות לפני שתחליטו על ההלוואה שתיקחו. חלק משמעותי מההשוואה הזו הוא השוואת הריביות, וכעת אתם יודעים כיצד לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה יותר.

מציאת אופציית המימון המתאימה לצרכים שלכם, הופכת את תהליך רכישת הרכב כולו לתהליך חכם ונכון יותר. עם המימון הנכון, שמגיע עם הריבית הנכונה, תשימו את הידיים שלכם על רכב החלומות שלכם, בתנאים הנכונים ביותר עבורכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

קרדיט תמונה:pixbay

The post הריבית – סעיף מרכזי במימון הרכב appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מאזדה מעדכנת את תוכנית החשמול שלה ומציגה קונספט חשמלימאזדה מעדכנת את תוכנית החשמול שלה ומציגה קונספט חשמלי

מאזדה תבצע השקעה של 11 מיליארד דולר להגדלת תקציב הפיתוח של רכבים עבור רכבים חשמליים בכדי שבשנת 2030 נתח המכירות של הרכבים החשמליים מסך המכירות של המותג יגיע ל-40%. 

עדיין לא חשמלית: אבארט 595 בגרסת כניסה חדשה ומשודרגת

בשבוע החולף נחשפה אבארט 500e, המבשרת את הצטרפותו של מותג הספורט האיטלקי לעידן החשמלי, כאשר הדור הבאה כבר לא יוצע בדגמי בנזין. רגע לפני שזה יקרה, מודיעה סמלת היבואנית על התחלת שיווק האבארט 595 נובולרי , גרסת כניסה חדשה למותג, הנקראת על שם Tazio nuvolari – נהג מרוצים איטלקי שהתחרה וזכה במרוצים רבים, בין היתר גם עם אבארט בשנות ה- 50, ונחשב באיטליה סמל לגאווה לאומית בקרב קהל חובבי הנהיגה והספורט המוטורי.

הדגם החדש יחליף בארץ את האבארט 500 Scorpione שהושקה כאן בתחילת השנה במחיר תחרותי של 129,900 שקל, ואחראית לא מעט לזינוק של 136% במסירות המותג שהסתכמו ב-92 מסירות בעשרת החודשים הראשונים של השנה.

ה-595 nuvolari מציעה אפילו יותר בתמורה לעליה קלילה במחיר. מנוע הטורבו 1.4 ליטר המוכר התעדכן במגדש טורבו Garrett המעלה את ההספק ל-165 כ”ס ומומנט מירבי של 23.5 קג”מ, לעומת 145 כ”ס ו-21 קג”מ בדגם היוצא, ויחד עם גיר ידני 6 הילוכים מספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.3 שניות, קיזוז של מחצית השניה לעומת הדגם היוצא. אל החבילה החדשה מצטרפים גם בולמי Kony FSD ומערכת בלמים משודרגת עם צלחות מחוררות ורפידות של ברמבו (Brembo) ובתוך תא הנוסעים תמצאו גם מושבים קדמיים, הגה ודוושות ספורטיביים, מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לסמארטפונים ועוד. מי שחפץ בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת, יצטרך לחכות לאבארט החשמלית שתגיע בעתיד, אך נראה שחובבי הדגם והנהיגה לא מתרגשים מחסרונם של אלו. 

האבארט 595 נובולרי תמשיך להיות הספורטיבית האמיתית הזולה בישראל, כאשר בקטגוריית הקטנות הספורטיביות תמצאו גם את פולקסווגן פולו GTI וכנראה מהחודש הבא גם את יונדאי i20N המסקרנת. מחיר אבארט 595 נובולרי נקבע על 135,900 שקל, עליה של 6,000 שקלים לעומת הסקורפיונה, ולדברי היבואן כ-54 מכוניות ראשונות יגיעו לארץ כבר בסוף החודש הבא.

The post עדיין לא חשמלית: אבארט 595 בגרסת כניסה חדשה ומשודרגת appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חדש: קיה סטוניק עם ריפודי עור – האם אתם באמת צריכים את זה?

חברת טלקאר יבואנית קיה, מרחיבה את משפחת דגמי הסטוניק לחמישה, ומתחילה בשיווק רמת גימור מהודרת יותר לדגם ה-1.4 ליטר, המחזיק כיום כ-40% ממכירות הסטוניק בארץ ונהנה מפופולריות בעיקר בציי רכב. מחיר הדגם נקבע על 119,900 שקל.

הסטוניק אורבן פלוס כולל לראשונה בדגמי הסטוניק בארץ ריפודי עור (מלאכותיים) ותוספת של כניסה והנעה ללא מפתח (Keyless), חישוקי גלגלים “17 קלים, שמשות אחוריות מושחרות ואופציה לצביעה דו-גוונית למרכב, המשדרגים משמעותית את המראה החיצוני. מעבר לכך, תמצאו את אותו אבזור מוכר הכולל גם מולטימדיה מקורית עם מסך מגע “8, קישוריות לסמארטפונים, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי וחבילת בטיחות מקורית הכוללת התרעת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, החלפת אורות אוטומטית ועוד.

מתחת למכסה המנוע תקבלו את יחידת הכח הוותיקה (והמיושנת כבר) הכוללת מנוע בנזין 1.4 ליטר המפיק 100 כ”ס ותיבה אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים, המספקים ביצועים סבירים וצריכת דלק שנפגעת קלות ברמת הגימור החדשה ועומדת על 14.7 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מה שכן, לזכותו יחידת כח וותיקה ואמינה למדי.

בשורה התחתונה: וותרו על ריפודי העור, הוסיפו 5,000 שקל ולכו על גרסת הטורבו 1.0 ליטר EX העדיפה. 

The post חדש: קיה סטוניק עם ריפודי עור – האם אתם באמת צריכים את זה? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מנכ”ל פולקסווגן: לא נוכל לייצר רכבים קטנים וזולים בתקן EURO 7מנכ”ל פולקסווגן: לא נוכל לייצר רכבים קטנים וזולים בתקן EURO 7

לפי מנכ”ל פולקסווגן עמידה בתקן אירו 7 עשויה לגרור התייקרות של עד 5000 אירו ברכבים קטנים, תוספת מחיר שתהפוך דגמים כמו הפולו ללא רלוונטיים עבור הצרכן שצריך מכונית קטנה וזולה.