ב..מ.וו סדרה 7 החדשה 2023 בישראל – כולל דגם i7 חשמליב..מ.וו סדרה 7 החדשה 2023 בישראל – כולל דגם i7 חשמלי

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה היא מופת של טכנולוגיה מתקדמת והתמקדות בנוחות הנהג והנוסעים. דגם i7 החשמלי מספק בדיוק את מה שכל שאר דגמי סדרה 7 מציעים אך עם הנעה חשמלית חרישית ושקטה יותר וטווח נסיעה מרשים של 615 ק”מ. 

החל שיווק ב.מ.וו iX1 בישראל – החל מ- 329,000 שקל

חברת דלק מוטורס מודיעה על פתיחת ההזמנות לב.מ.וו iX1, הגרסה החשמלית של ה X1 החדש ששיווקו החל בארץ לפני כשבועיים. הדגם החדש מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים והחשמליים, ואמור להתחרות כאן בדגמים כמו מרצדס EQA, ג׳נסיס GV60 ואחרים.

ה-iX1 מציע את אותו עיצוב של ה -X1 החדש בתוספת שינויים קוסמטיים קלים, ויוצע עם שתי חבילות עיצוב חיצוניות לבחירה, “X-line״ הכוללת פגושים, קשתות גלגלים וחצאיות צד בסגנון קשוח לשטח, ולצידה חבילת ה-“M-Sport” הכוללת מפרט עיצובי המאפיין את דגמי הספורט של היצרן.

תא הנוסעים מאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, הכוללת מופע טכנולוגי עם מסך קעור אחד גדול המשלב בין לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3 ומסך מולטימדיה ״10.7, הנשלטים דרך ממשק השליטה OS 8 החדשה של היצרן. אליהם מצטרפים מושבי עור ודיפוני עור סינטטי לדשבורד, משענת יד מרחפת השולטת על המולטימדיה, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשני אזורים עם פתחי אוויר מאחור, חלון שמש פנורמי חשמלי ועוד. מערך הבטיחות שודרג בחבילת ה Driving Assitant Plus וכולל את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות כיום.

הדגם יוצע בארץ בגרסת ה- xDrive30 הכוללת צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה, והבפק כולל של 313 כ״ס ומומנט מירבי של 50.37 קג״מ, המספקים ביצועים נמרצים עם תאוצה ל-100 קמ״ש ב 5.7 שניות ומהירות מרבית שהוגבלה ל 180 קמ״ש. יחד עם סוללה בקיבולת 64.7 קוט״ש מבטיח היצרן טווח נסיעה עד 427 ק״מ.  כדי להבטיח שילוב מוצלח של ביצועים ונוחות נסיעה, מצויד הרכב כסטנדרט גם במערכת מתלים אדפטיבית.

מערך טכנולוגי מתקדם זה מבוסס, בין היתר – על תוכנת טעינה חדשה, המאפשרת טעינה ביתית מסוג AC בקצב של עד 22 קוט”ש (אופציה בתוספת תשלום) או בטעינה ציבורית-מהירה מסוג DC בקצב של עד 130 קוט”ש המאפשר טעינת הרכב עד 80% בפחות מחצי שעה.

מחיר ב.מ.וו iX1 נקבע על 329,000 שקלים לרמת הגימור X-Line וכ-349,000 שקלים לרמת הגימור M-Sport

The post החל שיווק ב.מ.וו iX1 בישראל – החל מ- 329,000 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

בקרוב גם על הדיונות בארץ? לקסוס LX600 בישראל

28 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון של לקסוס LX, עושה רכב השטח היוקרתי והגדול של היצרן בפעם הראשונה את דרכו לישראל דרך היבואן הרשמי, ויצטרף כאן לקטגוריה איכותית ומצומצמת הכוללת את מרצדס GLS, ב.מ.וו X7 וריינג’ רובר. הדור החדש והרביעי של ה-LX, פותח כמו קודמיו על בסיס הגרסה הבכירה של טויוטה לנד קרוזר (במקרה הנוכחי ה-J300 החדש), וכולל כעת את שפת העיצוב החדשה של לקסוס, עם גריל ענק  ובולט הדורש עיכול נוסף והופעה אגרסיבית וצעקנית משהו, מהסוג שאוהבים במדינות המפרץ ובארה”ב. ישראל אגב, היא המדינה הראשונה באירופה אליה מגיע הדגם, ולדברי לקסוס, ממדי הגריל הענקיים נועדו גם לסייע בקירור מערכות ההנעה החדשות של הדגם.

ה-LX600 פותח על שלדת סולם חדשה (GA-F) ומצויד במנוע בנזין V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר, המפיק 415 כ”ס ומומנט מרבי של 66.2 קג”מ ומשודך לתיבה אוטומטית 10 הילוכים והנעה כפולה הכוללת תיבת הפחתה (בתפעול אלקטרוני) ונעילות דיפרנציאל. עם יחידת הכח הנ”ל מציע הרכב תאוצה ל-100 קמ”ש בתוך 6.9 שניות זריזות למדי, אך יכולות השטח שלו צומצמו ביחס לדור היוצא, עם מרווח גחון נמוך יותר (20.5 ס”מ), זווית גישה קטנה יותר (25 מעלות) וחישוקי גלגלים ענקיים “20-22 לבחירה הרגישים יותר לנהיגת שטח אמיתית. מערכת המתלים מורכבת כעת מקפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, בשילוב מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה כאופציה.

כיאה לספינת דגל, הממדים החיצוניים ענקיים עם 5.09 מטרים לאורך, 1.99 מטר רוחב וגובה של 1.89 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 285 ס”מ, מספקים 7 מושבים מרווחים וכוללים מנגנון קיפול חשמלי חדש עבור השורה השנייה והשלישית. כאופציה תוצע גם גרסת VIP עם ארבעה מושבים עצמאיים הכוללים פונקציות לחימום, אוורור ומסאז’ ליוקרה ונוחות עילאית. תא הנוסעים כולל שימוש נרחב של עור ועץ המשולבים באיכות חומרים והרכבה גבוהים המאפיינים את המותג.

רמות גימור ומחירים:

KYUSHU הכוללת מושבי עור, חימום ואוורור מושבים קדמיים, חישוקי “20, מערכת מולטימדיה Lexus Link עם מסע מגע “12.3, מסך “7 לתפעול פונקציות מרכזיות ברכב, ממשק מולטימדיה Apple CarPlay אלחוטי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, 7 מושבים, חלון גג חשמלי, חבילת בטיחות מתקדמת LSS 2.5 כולל סיוע לבלימה בחניה, התראה על שטחים מתים, מצלמות פנוראמיות 360 כולל פונקציית חיזוי לשטח, יחידות תאורה קדמיות: Triple- LED, במחיר מחירון 889,900 ₪.

Hadori הכוללת בנוסף לרמת הגימור Kyushu: מושבי עור נאפה, אוורור מושבים אחורי, וילונות ידניים לחלונות שורה 2, תצוגה עילית “10 HUD, מערכת שמע Mark Levinson® 2,400-watt Surround Sound, עם 25 רמקולים, תיבת קירור במשענת היד הקדמית, מתלים אדפטיביים כולל אפשרות הגבהה AHC, סייען חשמלי לסגירת הדלתות, מראה מרכזית דיגיטלית, מערכת מולטימדיה לשני הנוסעים במושבים בשורה השנייה, חישוקי “22 בעיצוב ייחודי, במחיר מחירון 949,900 ₪.

לקסוס LX600 בגרסת ה-Takumi VIP

Takumi VIP הכוללת בנוסף לרמת הגימור Hadori: מסאג’ למושבים בשורה שניה, מסך שליטה VIP בין המושבים בשורה השניה, מושבי OTTOMAN, מטען אלחוטי בין המושבים בשורה השניה, שינוי בתצורת המושבים מ 7 מושבים ל-4 מושבים, במחיר מחירון 1,049,900 ₪.

לדברי מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “עמלנו רבות להשיק את ה-LX החדש בישראל משום שהוא אייקון בעולם רכבי היוקרה ומשום שהוא מייצג בצורה המזוקקת ביותר את ערכי המותג לקסוס, החל בשאיפה המתמדת לשלמות, תרבות האירוח היפנית, היוקרה הבלתי מתפשרת והביצועים המדהימים. זהו ה-SUV הרביעי שאנו משיקים ויחד עם ה-RZ החשמלי שיושק ברבעון הראשון של 2023 נגדיל את מגוון דגמי ה-SUV של המותג לחמישה, כאשר כל אחד מהדגמים הללו יציע ללקוחות חווית נהיגה ייחודית ומותאמת לערכי המותג ול-Lexus driving signature”.

The post בקרוב גם על הדיונות בארץ? לקסוס LX600 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מעוניינים ברכב צמוד מהעבודה? לרוב תצטרכו להיות גברים מבוססים מעל גיל 40

אחזקת רכב צמוד ממקום העבודה הפכה לעסק די יקר בשנים האחרונות, ונדמה שמי אינו ממש עובד עם הרכב בשעות העבודה או גר ממש רחוק ממקום העבודה פשוט וויתר על הרכב הצמוד ועבר לרכב פרטי שלרוב אחזקתו זולה יותר. כעת, מפרסמת גם רשות המסים נתונים רשמיים אודות מקבלי רכב צמוד, על סמך דיווחי המעסיקים לרשות המסים עבור שנת המס 2020, ומהסקירה עולים הנתונים הבאים:

בשנת 2020 כ- 7% מהשכירים, כ- 316 אלף איש, הוגדרו כמקבלי רכב צמוד, ואילו 93%, כ- 4.2 מיליון שכירים, לא קיבלו רכב צמוד.
הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד היה 46.4 שנים, לעומת 39.1 בקרב שכירים שלא קיבלו רכב צמוד.
גברים מהווים קרוב ל-77% מכלל מקבלי רכב צמוד, לעומת 50.6% מאלו שאינם מקבלים רכב צמוד.
פילוח לפי עשירוני שכר מראה כי רוב מוחלט של מקבלי רכב צמוד נמצאים בעשירוני השכר הגבוהים. ממצא נוסף הוא ששיעור מקבלי רכב צמוד גבוה משמעותית בקרב גברים לעומת נשים, גם כאשר משווים בין גברים ונשים שמקבלים שכר דומה.
השכר הממוצע ברוטו (כולל זקיפת שווי שימוש ברכב) בקרב מקבלי רכב צמוד עומד על 29.3 אלף ש”ח בחודש, לעומת 9.3 אלף ש”ח בחודש בקרב שכירים שאינם מקבלים רכב צמוד.
השיעורים הגבוהים ביותר של מקבלי רכב צמוד נמצאו בענפים של שירותי מידע ותקשורת (14.7%), ותעשייה (13.5%). השיעורים הנמוכים ביותר נמצאו בענפי אירוח ואוכל (1.4%), חינוך (1.3%), בריאות, רווחה וסעד (2.2% בכל אחד מהענפים).

מנתונים אלו עולה כי רכב צמוד מוענק בעיקר לבעלי שכר גבוה, כי שיעור מקבלי רכב צמוד גבוה יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים וכי הגיל הממוצע של מקבלי רכב צמוד גבוה יותר משל אלו שאינם מקבלים רכב צמוד. ניתן להסיק מהנתונים הללו שרכב צמוד מוענק בעיקר לעובדים בכירים מדרג המנהלים וללא זיקה ישירה לצורך התפעולי (נסיעות מרובות לצורכי עבודה).

אז כמה זה עולה לנו?

עובד שמקבל מהמעביד רכב לשימוש פרטי (בנוסף לשימוש עסקי או לשימוש פרטי בלבד,) מחויב לשלם מס הכנסה על שווי השימוש ברכב, המשקף את עלויות האחזקה של רכב שנחסכו לעובד. שווי השימוש מחושב לפי נוסחה נורמטיבית המבוססת על מחיר הרכב בהיותו חדש, בתוספת הצמדות והתאמות נדרשות. שיעור שווי השימוש הבסיסי הנו 2.48% לכל חודש שימוש.

עבור כלי רכב חשמליים והיברידיים מופחת סכום שווי השימוש כלהלן:

– בנוגע לרכב היברידי שאיננו נטען מרשת החשמל – 500 ש”ח לחודש;

– בנוגע לרכב היברידי שנטען מרשת החשמל (פלאג-אין) – 1000 ש”ח לחודש;

– בנוגע לרכב חשמלי – 1200 ש”ח לחודש.

כך למשל, רכב בעל הנעה רגילה שמחירו בהיותו חדש 140,000 ש”ח, יחויב בזקיפה של 3,472

ש”ח לחודש שימוש, ואילו שווי השימוש ברכב היברידי שמחירו זהה, יהיה 2,972 ש”ח לחודש.

נתונים: רשות המסים

The post מעוניינים ברכב צמוד מהעבודה? לרוב תצטרכו להיות גברים מבוססים מעל גיל 40 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הריבית – סעיף מרכזי במימון הרכב

אם אתם רוצים לקנות רכב חדש, בהחלט סביר שתצטרכו לפנות לאופציה כלשהי של מימון לרכב. אפשרויות מימון שונות, בין אם מחברות הרכב, מהבנקים או מגופים אחרים, שונות זו מזו בעיקר בתנאי ההחזר על המימון. התנאים האלה נבדלים אלה מאלה בריבית, שהיא למעשה הסעיף המרכזי במימון הרכב כולו. אז מה ההבדלים בין הריביות בין גופי המימון השונים, ומה הכי נכון עבורכם? נסקור את הנושא לעומק.

בחסות לאומי

על חשיבות הריבית בתהליך מימון הרכב

בוודאי לא נחדש לכם יותר מדי כשנציין שרכבים הם לא עניין זול כלל וכלל. בכדי לקנות רכב חדש (ובמקרים רבים גם רכב מיד שנייה), יש צורך בהרבה מאוד הון זמין, ובמרבית המקרים גם בהתחייבות לאורך תקופה לא קצרה של תשלומים. זאת משום שההון הזמין הנדרש לרכישה של רכב חדש לרוב לא יושב לנו בחשבון העובר ושב, ויש צורך באפשרות כלשהי של מימון לרכב.

מימון לרכב, שהוא למעשה הלוואה עבור רכישת הרכב תמורת שעבוד שלו, מאפשר לנו לרכוש רכבים בערך גבוה באמצעות תשלום חודשי קבוע. התשלום הזה נקבע בהתאם למחיר הרכב ולריבית שאנחנו מקבלים על המימון. אותה ריבית הופכת, הלכה למעשה, לפרמטר המשמעותי ביותר המשפיע על ההחזרים החודשיים על הרכב. לכן חשוב להכיר את האפשרויות השונות של ריבית, בהתאם לאופציות המימון השונות.

אפשרויות שונות למימון רכב והבדלי הריבית ביניהן

בנקים: כמו עם כל הלוואה אחרת, ברירת המחדל של רבים מאיתנו גם בכל מה שנוגע למימון רכב היא פנייה לבנק. הלוואה שמקבלים מהבנק עבור הרכב משעבדת את הרכב לבנק עד תום תקופת ההחזר, ובתמורה לכך מעניקה את הסכום המדויק שנחוץ בתנאים שהם בדרך כלל אטרקטיביים למדי. בהקשר של מימון רכבים, הבנקים יציעו לרוב את תמהיל התנאים האיכותי ביותר, עם ריבית נמוכה יחסית גם עבור סכומי מימון גבוהים עם אחוז השתתפות נמוך יחסית.
חברות הרכב: יבואני הרכב הישראלים מציעים כמעט כולם אפשרויות מימון, אך חשוב להגיד שמדובר באפשרויות מימון שמתאימות לקהל מבוסס יותר. אם יש לכם את רוב הסכום הנדרש עבור קניית הרכב, חברות הרכב יציעו מימון עם ריבית נמוכה מאוד אמנם, אך לא תמיד מדובר באופציה שנמצאת בהישג היד שלכם.
ליסינג – חברות ליסינג מציעות למעשה לשלם באופן קבוע מדי חודש על הרכב, בלי שהוא יעבור לבעלותכם באופן מלא עד תום תקופת הליסינג. בשלב זה תוכלו לקבל רכב חדש ולהמשיך לשלם תשלום חודשי, או לקנות את הרכב בכל יתר הסכום מול החברה. הריבית, בהקשר זה, היא בעלת השפעה מצומצמת יותר – אך גם לא מדובר בבעלות על הרכב.
מימון חוץ בנקאי: דומה מאוד באופיו למימון בנקאי, אך מגיע עם ריביות גבוהות יותר באופן קטגורי. הוא מתאים יותר למי שמסיבה כלשהי לא יכול לקבל מימון בנקאי. אם יש לכם יכולת לקבל מימון בנקאי עבור אותו הסכום – כמעט תמיד הריבית תהיה אטרקטיבית יותר בבנק.

לאחר שהבנתם את כל ההבדלים, בחרו באופציה הנכונה ביותר עבורכם

בדיוק כמו שאתם משווים בין רכבים שונים לפני שאתם מחליטים על הרכב שאותו תרכשו, כך אתם חייבים גם להשוות בין אפשרויות המימון השונות לפני שתחליטו על ההלוואה שתיקחו. חלק משמעותי מההשוואה הזו הוא השוואת הריביות, וכעת אתם יודעים כיצד לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה יותר.

מציאת אופציית המימון המתאימה לצרכים שלכם, הופכת את תהליך רכישת הרכב כולו לתהליך חכם ונכון יותר. עם המימון הנכון, שמגיע עם הריבית הנכונה, תשימו את הידיים שלכם על רכב החלומות שלכם, בתנאים הנכונים ביותר עבורכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

קרדיט תמונה:pixbay

The post הריבית – סעיף מרכזי במימון הרכב appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.