ליפמוטור T03 החשמלית היא בדיוק מה שאתם צריכים לעיר

שוק מכוניות המיני בארץ פורח ונחשב לאחד הסגמנטים החזקים בישראל, כאשר קיה פיקנטו מובילה את הקטגוריה עם יותר מ-11,000 מסירות ב-9 החודשים הראשונים של השנה, ונחשבת השנה גם למכונית הנמכרת ביותר בישראל. לצידה נמכרים גם יונדאי i10 ומיצובישי ספייס סטאר בכמויות נאות, ואל השוק הזה הצטרפה בשבוע שעבר גם ליפמוטור (Leapmotor) – יצרנית רכב חשמלי סינית צעירה, הנחשבת לאחד ממותגי הרכב הצומחים ביותר בסין, ונכנסת לארץ עם דגם ה-T03 המבטיח את אותה נוסחה מוצלחת של רכב עירוני קטן ויעיל, רק בגרסה חשמלית ידידותית יותר לסביבה, נעימה יותר לנהיגה וזולה יותר באחזקה.

תחת הכותרת “החשמלית הזולה בישראל” שנפוצה בשבוע שעבר כמעט בכל אמצעי תקשורת, תומחרה ה-T03 במחיר של 99,900 שקל, ללא ספק המחיר הזול ביותר בו תוכלו למצוא כיום מכונית חשמלית בארץ, אך יחד עם הבשורה, ספגה המוכנית גם שלל ביקורות שניסו להשוות את המחיר בארץ למחירה הזול בסין. אני חושב שצריך לעשות כאן סדר ולהזכיר לכם רגע היכן אנחנו חיים. ישראל היא מדינה יקרה שסובלת ממסי רכישה מהגבוהים ביותר בעולם וכל ניסיון להשוות בכל פעם את מחירי המכוניות כאן למחיריהם בחו”ל הוא לא באמת הוגן. אחד הגורמים אולי לאכזבה מתג המחיר שנקבע לרכב, היה “סקופ” שפורסם בעיתונות בתחילת השנה והבטיח לנו “חשמלית ב-80 אלף שקל”, מחיר אגב, שלא גובה באישור רשמי של היבואן אך גרם לציפיות בשוק. אז נכון שמס הרכישה המוטל עד סוף השנה על מכוניות חשמליות עומד על 10% בלבד, אך תעשיית הרכב העולמית סבלה השנה מהתייקרות וגם מחירי הסוללות רשמו עליה חדה. וכשמסתכלים על שוק החשמליות בארץ, המתחרות הכי קרובות הן פיאט 500e שנמכרת במחיר התחלתי של 130,000 שקל ומסתפקת בסוללה קטנה יותר ו-3 דלתות בלבד, ומכונית הסופרמיני הסינית JAC ES2 שעולה 132,000 שקלים. מי שחפץ אגב בסופרמיני חשמלית ממותג אירופאי מכובד, יצטרך כבר להפקיד 150,000 שקל עבור אופל קורסה e, או 155,000 שקל עבור פיג’ו 208e. אז נכון שהליפמוטור אולי לא זולה כפי שהיינו באמת רוצים, אך ביחס למחירי החשמליות בארץ ובתמורה לתוספת של 12,000 שקל בממוצע ביחס למכונית מיני מונעת בנזין, יש כאן לדעתי בהחלט בשורה חיובית בשוק המקומי, ולקינוח היבואן גם מבטיח לרוכשים היום רישוי 2023 ללא תוספת מחיר, בשעה שאף יבואן אחר בשוק החשמליות לא מעז לעשות זאת רגע לפני עליית המס.

ל-T03 עיצוב מודרני ונאה ועם גריל שמזכיר פרצוף מחייך מדובר במכונית חמודה מאוד למראה. למרות שהיא נראית קטנה בתמונות, מפגש במציאות חושף מידות הגדולות אפילו מעט מקיה פיקנטו עם אורך של 3.62 מטר ורוחב של 1.65 מטר, אך עם גובה של 1.57 מטר, מדובר ברכב שגבוה מכמה ג’יפונים פופולרים בשוק ונהנה מתנוחת ישיבה גבוהה שמאפשרת כניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב לצד שדה ראייה טוב יותר בנהיגה עירונית צפופה. עם בסיס גלגלים של 240 ס”מ, מדובר גם במכונית מרווחת יחסית לארבעה נוסעים, וגם צמד מבוגרים יוכל לשבת בספסל האחורי כל עוד ומקדימה לא יושבים אנשים גבוהים מהממוצע. מעבר לכך, מדובר במכונית איכותית למדי, איכות ההרכבה נראית גבוהה, איכות החומרים מקובלת לסגמנט ואפילו דיפוני הדלתות משולבים בד. הגג הגבוה בסגנון מיקרו-וואן תורם לתחושת המרחב והאווירה שעוטפת את הנהג מודרנית וטכנולוגית עם עיצוב נקי ומיעוט יחסי של מתגים ולוח שעונים דיגיטלי “8, ומולטימדיה עם מסך מגע ״10.1 הכוללת קישוריות לסמארטפונים. גם האבזור מפנק עם גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, בלם יד חשמלי, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט,  ואפשרות להפעלת המזגן דרך שלט הרכב, אך בסעיף החובה תסתפקו בשלב הנוכחי בצמד כריות אוויר ומערכת בטיחות מתקדמת בהתקנה מקומית שמספקת רק התראות קוליות. במהלך המחצית השניה של 2023, אמורה להצטרף גם חבילת בטיחות מקורית שתשלים את החבילה.

את יתרונה האמיתי של הליפמוטור בשוק מכוניות המיני תמצאו דווקא כשמתחילים לנהוג, וסיבוב היכרות ראשון עם הרכב חשף מנוע חשמלי חזק המפיק 108 כ”ס, ומספק תאוצה זריזה מהמקום ונהיגה שקטה ונטולת ויברציות המאפיינת דגמים חשמליים, המהווה ללא ספק שדרוג של איכות הנסיעה מול המתחרות המובילות בקטגוריה המצוידות כיום בגיר רובוטי חד מצמדי הפוגע בחוויית הנהיגה. גם נוחות הנסיעה ואחיזת הכביש מפתיעים כאן לטובה ומדובר במכונית קלה ואפילו די מהנה לנהיגה בעיר. יחד עם סוללת 41.2 קוט”ש מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 280 ק”מ לפי נתוני היצרן, שמתורגם במציאות לסדר גודל של 240 ק”מ בין טעינות, שזה בערך פי 4 מהק”מ היומי הממוצע בישראל. את הרכב תוכלו לטעון בעמדת טעינה ביתית תוך 3.5 שעות (מ-30-80%) והוא תומך גם בטעינת DC מהירה המבטיחה טעינה מ- 30-80% ב-36 דקות בלבד.

ליפמוטור מיובאת לישראל ע”י חברת מטרו מוטור, היבואנית הגדולה ביותר בענף הדו-גלגלי העושה צעדים ראשונים גם בשוק המכוניות, מה שמבטיח לכם גב של יבואן חזק. הדגם מוצע גם עם אחריות רחבה ל-3 שנים או 120,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה למנוע, בקר מנוע וממסרת עומדת על 8 שנים או 150,000 ק”מ. אל אלו מצטרפים עלויות נסיעה לק”מ מצחיקות המאפיינות דגמים חשמליים, עלות טיפולים המסתכמת ב-900 שקלים ל-30,000 ק”מ הראשונים ואגרת רישוי שנתית נמוכה העומדת על 537 שקלים.

ליפמוטור T03

בשורה התחתונה, ליפמוטור T03 הינה מכונית מיני עירונית מוצלחת ויעילה ולדעתנו עדיפה ביכולות הנהיגה שלה על המתחרות בקטגוריה המונעות בדלק ואף זולה מהן משמעותית לאחזקה. לא מדובר עדיין במכונית מושלמת (בעיקר כשמתייחסים למפרט הבטיחותי), אך במחיר של 99,900 שקלים מדובר עדיין בעסקה טובה ביחס למקובל בשוק המקומי, ויש לנו כאן גם המלצה חמה ליבואן: בינואר הקרוב כשיעלה המס על המכוניות החשמליות, תספגו את עליית המחיר כחלק מהחדירה לשוק, השאירו את מחיר המכונית ללא שינוי ובשעה שכל המתחרות כנראה יתייקרו משמעותית, הליפמוטור יכולה להפוך לעסקה אטרקטיבית הרבה יותר, שעם קבלת התקינה האירופאית במהלך השנה הבאה עשויה גם לבצע כאן מהפכה בשוק מכוניות המיני.

 

 

The post ליפמוטור T03 החשמלית היא בדיוק מה שאתם צריכים לעיר appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ריקול בג’ילי: 5,000 רכבים יוזמנו בקרוב למוסך

קרדיט צילום: רונן טופלברג

חברת GEELY מודיעה על קריאה לעדכון תוכנה בכ-5,000 רכבים מדגם Geometry C בישראל, אשר יוצרו בין התאריכים 20/07/2021 – 26/09/2022. 

הקריאה הוכרזה לאחר בדיקות איכות ובקרה מתקדמות, בהן עלה החשש כי במקרים נדירים בעת האטה בנסיעה במדרון כאשר הסוללה טעונה כמעט במלואה, עלולה התוכנה שביחידת בקרת הסוללה (BMS) לגרום להפעלת נורת התראה ולהגבלת הכוח, שתוביל להאטה הדרגתית עד כדי עצירה מוחלטת. 

בהתאם לנוהל משרד התחבורה, כלי הרכב הנכללים בקריאה זו יקבלו הודעה ויוזמנו בימים הקרובים לאחד ממרכזי השירות המורשים של GEELY לצורך ביצוע עדכון תוכנה חינם, אשר יארך כ-20 דקות מרגע תחילתו. בימים הקרובים אף ניתן יהיה לברר האם כלי רכב מסוים נכלל בקריאה זו באתר האינטרנט של GEELY בכתובת: www.geely.co.il

במקביל לביצוע עדכון התוכנה, תציע GEELY ללקוחותיה את האפשרות לבצע, ללא עלות נוספת, שדרוגי תוכנה נוספים של מס’ מערכות ברכב (מולטימדיה, מיזוג אוויר, ממיר מתח ועוד), הכוללות תכונות נוספות ושיפור השימושיות. 

The post ריקול בג’ילי: 5,000 רכבים יוזמנו בקרוב למוסך appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

החשמלית הנמכרת ביותר בנובמבר: BYD עם 2,333 מסירות !

איגוד יבואני הרכב מפרסם הבוקר את נתוני מסירות הרכב החדש בחודש החולף, מהם עולה שרגע לפני סוף השנה הסתערו הישראלים על אולמות התצוגה ורכשו המוני מכוניות חשמליות רגע לפני שיוכפל המס עליהן ב-1 בינואר הקרוב. קרוב ל-7,000 מכוניות חשמליות עלו לכביש בחודש החולף, נתון מדהים המקביל לשליש ממסירות הרכב החדש, והתאפשר בעיקר הודות לשלושה משלוחי ענק שהגיעו לארץ ע”י BYD, טסלה וג’ילי.

בסה”כ נמסרו בארץ בחודש החולף 22,004 מכוניות חדשות לעומת 15,485 מכוניות בנובמבר אשתקד, ובניגוד לשנים הקודמות בהן הרבעון האחרון של השנה היה חלש במסירות בשל דחיית הלקוחות את האספקה לינואר וקבלת רישוי של השנה החדשה, השנה בחרו הצרכנים להקדים את המסירה כדי להימנע מתשלום המס החדש שעשוי לייקר משמעותית את המכוניות.

בחודש החולף הובילה שוב קיה את המסירות (חודש רביעי ברציפות) והעלתה כאן לכביש 3,167 מכוניות. טויטה במקום השני עם 2,659 מסירות, הקדימה את BYD שהפציצה עם 2,333 מסירות, נתון מדהים בהתחשב בכך שמדובר במותג חדש המשווק רק חודשיים בארץ. טסלה צמצמה דרמטית את הירידה במכירות שאפיינה אותה מתחילת השנה, ובחודש החולף מסרה כאן לא פחות מ- 2,300 מכוניות שהציבו אותה במקום הרביעי. סוגרת את החמישיה הפותחת ג’ילי עם 1,182 מסירות. יונדאי מסרה רק 933 מכוניות, אך עדיין מובילה את הטבלה במסירות מתחילת השנה.

צ’רי החלה למסור מכוניות ראשונות בחודש החולף, אך משום מה נעדרת מטבלת המסירות.

הסיניות כובשות את השוק הישראלי

את ההפתעה הגדולה כמובן של השנה, מספקים מותגי הרכב מסין שהחלו להעלות כמויות גדולות במיוחד של מכוניות לכביש, רובם המוחלט עם הנעה חשמלית. מאז תחילת השנה נמסרו כאן 21,724 מכוניות שיוצרו בסין, הממקמים אותה במקום החמישי לפי מדינות, אחרי טורקיה, צ’כיה, יפן ודרום קוריאה. לשם השוואה, בכל השנה הקודמת נמסרו כאן רק 7,875 מכוניות מתוצרת סין.

בחודש החולף רשמו כאמור BYD וג’ילי מסירות מרשימות ביותר, וגם מרבית דגמי טסלה שעלו כאן לכביש היו מתוצרת סין (כל דגמי המודל 3). אל אלו הצטרפו בחודש החולף גם MG עם 859 מסירות, סקייוול עם 156 מסירות, מקסוס עם 136 מסירות, SERES עם 118 מסירות, איווייס עם 93 מסירות, JAC עם 37 מסירות, ליפמוטור עם 26 מסירות ראשונות, פולסטאר עם 20 מסירות, הונגצ’י עם 12 מסירות ומותג VOYHA שרשם 2 מסירות לצורך תקינה לקראת תחילת השיווק בתחילת 2023. נתון מפתיע הוא היעדרה של צ’רי מטבלת המסירות, למרות שהחלה למסור רכבים בחודש החולף ואף דיווחה על פתיחה של 1,500 הזמנות.

26 מסירות ראשונות של ליפמוטור T03, שהושקה בסוף החודש החולף.

האם כל זה מצביע על השתלטות של מותגי הרכב מסין בשנה הבאה על צמרת טבלת המסירות? ממש לא בטוח. הכפלת המס על החשמליות בינואר הקרוב עשויה לשנות שוב את טבלת המסירות, ואם הדגמים החשמליים יתייקרו משמעותית, מדובר יהיה כנראה בפגיעה משמעותית במרבית הדגמים המיובאים מסין.

The post החשמלית הנמכרת ביותר בנובמבר: BYD עם 2,333 מסירות ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.