שוק מכוניות המיני בארץ פורח ונחשב לאחד הסגמנטים החזקים בישראל, כאשר קיה פיקנטו מובילה את הקטגוריה עם יותר מ-11,000 מסירות ב-9 החודשים הראשונים של השנה, ונחשבת השנה גם למכונית הנמכרת ביותר בישראל. לצידה נמכרים גם יונדאי i10 ומיצובישי ספייס סטאר בכמויות נאות, ואל השוק הזה הצטרפה בשבוע שעבר גם ליפמוטור (Leapmotor) – יצרנית רכב חשמלי סינית צעירה, הנחשבת לאחד ממותגי הרכב הצומחים ביותר בסין, ונכנסת לארץ עם דגם ה-T03 המבטיח את אותה נוסחה מוצלחת של רכב עירוני קטן ויעיל, רק בגרסה חשמלית ידידותית יותר לסביבה, נעימה יותר לנהיגה וזולה יותר באחזקה.
תחת הכותרת “החשמלית הזולה בישראל” שנפוצה בשבוע שעבר כמעט בכל אמצעי תקשורת, תומחרה ה-T03 במחיר של 99,900 שקל, ללא ספק המחיר הזול ביותר בו תוכלו למצוא כיום מכונית חשמלית בארץ, אך יחד עם הבשורה, ספגה המוכנית גם שלל ביקורות שניסו להשוות את המחיר בארץ למחירה הזול בסין. אני חושב שצריך לעשות כאן סדר ולהזכיר לכם רגע היכן אנחנו חיים. ישראל היא מדינה יקרה שסובלת ממסי רכישה מהגבוהים ביותר בעולם וכל ניסיון להשוות בכל פעם את מחירי המכוניות כאן למחיריהם בחו”ל הוא לא באמת הוגן. אחד הגורמים אולי לאכזבה מתג המחיר שנקבע לרכב, היה “סקופ” שפורסם בעיתונות בתחילת השנה והבטיח לנו “חשמלית ב-80 אלף שקל”, מחיר אגב, שלא גובה באישור רשמי של היבואן אך גרם לציפיות בשוק. אז נכון שמס הרכישה המוטל עד סוף השנה על מכוניות חשמליות עומד על 10% בלבד, אך תעשיית הרכב העולמית סבלה השנה מהתייקרות וגם מחירי הסוללות רשמו עליה חדה. וכשמסתכלים על שוק החשמליות בארץ, המתחרות הכי קרובות הן פיאט 500e שנמכרת במחיר התחלתי של 130,000 שקל ומסתפקת בסוללה קטנה יותר ו-3 דלתות בלבד, ומכונית הסופרמיני הסינית JAC ES2 שעולה 132,000 שקלים. מי שחפץ אגב בסופרמיני חשמלית ממותג אירופאי מכובד, יצטרך כבר להפקיד 150,000 שקל עבור אופל קורסה e, או 155,000 שקל עבור פיג’ו 208e. אז נכון שהליפמוטור אולי לא זולה כפי שהיינו באמת רוצים, אך ביחס למחירי החשמליות בארץ ובתמורה לתוספת של 12,000 שקל בממוצע ביחס למכונית מיני מונעת בנזין, יש כאן לדעתי בהחלט בשורה חיובית בשוק המקומי, ולקינוח היבואן גם מבטיח לרוכשים היום רישוי 2023 ללא תוספת מחיר, בשעה שאף יבואן אחר בשוק החשמליות לא מעז לעשות זאת רגע לפני עליית המס.
ל-T03 עיצוב מודרני ונאה ועם גריל שמזכיר פרצוף מחייך מדובר במכונית חמודה מאוד למראה. למרות שהיא נראית קטנה בתמונות, מפגש במציאות חושף מידות הגדולות אפילו מעט מקיה פיקנטו עם אורך של 3.62 מטר ורוחב של 1.65 מטר, אך עם גובה של 1.57 מטר, מדובר ברכב שגבוה מכמה ג’יפונים פופולרים בשוק ונהנה מתנוחת ישיבה גבוהה שמאפשרת כניסה ויציאה נוחים יותר מהרכב לצד שדה ראייה טוב יותר בנהיגה עירונית צפופה. עם בסיס גלגלים של 240 ס”מ, מדובר גם במכונית מרווחת יחסית לארבעה נוסעים, וגם צמד מבוגרים יוכל לשבת בספסל האחורי כל עוד ומקדימה לא יושבים אנשים גבוהים מהממוצע. מעבר לכך, מדובר במכונית איכותית למדי, איכות ההרכבה נראית גבוהה, איכות החומרים מקובלת לסגמנט ואפילו דיפוני הדלתות משולבים בד. הגג הגבוה בסגנון מיקרו-וואן תורם לתחושת המרחב והאווירה שעוטפת את הנהג מודרנית וטכנולוגית עם עיצוב נקי ומיעוט יחסי של מתגים ולוח שעונים דיגיטלי “8, ומולטימדיה עם מסך מגע ״10.1 הכוללת קישוריות לסמארטפונים. גם האבזור מפנק עם גג שמש פנורמי עם וילון חשמלי, בלם יד חשמלי, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, בקרת שיוט, ואפשרות להפעלת המזגן דרך שלט הרכב, אך בסעיף החובה תסתפקו בשלב הנוכחי בצמד כריות אוויר ומערכת בטיחות מתקדמת בהתקנה מקומית שמספקת רק התראות קוליות. במהלך המחצית השניה של 2023, אמורה להצטרף גם חבילת בטיחות מקורית שתשלים את החבילה.
את יתרונה האמיתי של הליפמוטור בשוק מכוניות המיני תמצאו דווקא כשמתחילים לנהוג, וסיבוב היכרות ראשון עם הרכב חשף מנוע חשמלי חזק המפיק 108 כ”ס, ומספק תאוצה זריזה מהמקום ונהיגה שקטה ונטולת ויברציות המאפיינת דגמים חשמליים, המהווה ללא ספק שדרוג של איכות הנסיעה מול המתחרות המובילות בקטגוריה המצוידות כיום בגיר רובוטי חד מצמדי הפוגע בחוויית הנהיגה. גם נוחות הנסיעה ואחיזת הכביש מפתיעים כאן לטובה ומדובר במכונית קלה ואפילו די מהנה לנהיגה בעיר. יחד עם סוללת 41.2 קוט”ש מבטיחה המכונית טווח נסיעה עד 280 ק”מ לפי נתוני היצרן, שמתורגם במציאות לסדר גודל של 240 ק”מ בין טעינות, שזה בערך פי 4 מהק”מ היומי הממוצע בישראל. את הרכב תוכלו לטעון בעמדת טעינה ביתית תוך 3.5 שעות (מ-30-80%) והוא תומך גם בטעינת DC מהירה המבטיחה טעינה מ- 30-80% ב-36 דקות בלבד.
ליפמוטור מיובאת לישראל ע”י חברת מטרו מוטור, היבואנית הגדולה ביותר בענף הדו-גלגלי העושה צעדים ראשונים גם בשוק המכוניות, מה שמבטיח לכם גב של יבואן חזק. הדגם מוצע גם עם אחריות רחבה ל-3 שנים או 120,000 ק”מ, כאשר האחריות לסוללה למנוע, בקר מנוע וממסרת עומדת על 8 שנים או 150,000 ק”מ. אל אלו מצטרפים עלויות נסיעה לק”מ מצחיקות המאפיינות דגמים חשמליים, עלות טיפולים המסתכמת ב-900 שקלים ל-30,000 ק”מ הראשונים ואגרת רישוי שנתית נמוכה העומדת על 537 שקלים.
ליפמוטור T03
בשורה התחתונה, ליפמוטור T03 הינה מכונית מיני עירונית מוצלחת ויעילה ולדעתנו עדיפה ביכולות הנהיגה שלה על המתחרות בקטגוריה המונעות בדלק ואף זולה מהן משמעותית לאחזקה. לא מדובר עדיין במכונית מושלמת (בעיקר כשמתייחסים למפרט הבטיחותי), אך במחיר של 99,900 שקלים מדובר עדיין בעסקה טובה ביחס למקובל בשוק המקומי, ויש לנו כאן גם המלצה חמה ליבואן: בינואר הקרוב כשיעלה המס על המכוניות החשמליות, תספגו את עליית המחיר כחלק מהחדירה לשוק, השאירו את מחיר המכונית ללא שינוי ובשעה שכל המתחרות כנראה יתייקרו משמעותית, הליפמוטור יכולה להפוך לעסקה אטרקטיבית הרבה יותר, שעם קבלת התקינה האירופאית במהלך השנה הבאה עשויה גם לבצע כאן מהפכה בשוק מכוניות המיני.
The post ליפמוטור T03 החשמלית היא בדיוק מה שאתם צריכים לעיר appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.