ג’נסיס מציינת 1,000 מסירות בישראל ומשיקה את ה- GV70 החשמלית

שנה וחצי לאחר שהושק בארץ ג’נסיס GV70, רכב הפנאי בגודל בינוני של היצרן, הנחשב גם לדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל השנה, מרחיבה כלמוביל היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק הגרסה החשמלית שלו, המצטרפת לצמד הדגמים החשמליים – GV60 וה-G80E שהושקו כאן במהלך השנה. במקביל, מציינת היבואנית מסירה של 1,000 מכוניות מאז החל השיווק לפני קצת פחות משנתיים, מתוכם כ-20% מהדגמים החשמליים. במסגרת החזון של היצרן, עד שנת 2025 תציג החברה 8 דגמים חדשים, מונעים חשמלית או טכנולוגיית מימן, ועד שנת 2030 כל דגמי ג’נסיס יהיו עם 0 פליטות מזהמים.

ג’נסיס GV70 החשמלי אינו פותח על פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים, אך עושה שימוש במערכת ההנעה החשמלית החדישה של היצרן וישווק בארץ בגרסת הנעה אחת הכוללת צמד מנועים חשמליים המספקים הנעה כפולה והספק משולב של 430 כ”ס, כאשר המומנט המרבי עומד על 61.7 קג”מ. שימוש במצב “Boost” באמצעות מתג הממוקם על ההגה, יעלה את ההספק זמנית ל-489 כ”ס ואת המומנט המרבי ל-71.3 קג”מ, אשר יאפשרו תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-4.2 שניות זריזות במיוחד. יחד עם סוללת 77 קוט”ש, מבטיח הדגם גם טווח נסיעה עד 400 ק”מ לפי תקן ה-WLTP.

כמו ב-GV60 החשמלית גם כאן תמצאו טכנולוגיית טעינה מתקדמת של עד 800V המאפשרת יכולות טעינה אולטרה מהירות, אך ניתן לעשות זאת רק בעמדות טעינה DC בהספק של עד 350 קילוואט שעדיין לא הותקנו בארץ. יחד עם זאת, היצרן מבטיח שבקצב טעינה יציב של 240Kw מתאפשרת טעינת הסוללה מ-10% ל-80% מהקיבולת ב-18 דקות בלבד. לצד זה, יוצע הרכב עם תכונת ה-V2L המאפשרת הפעלת מוצרי חשמל בהספק כולל של עד 3.6 קילוואט, ואפילו להטעין רכבים חשמליים אחרים.

ביחס ל-GV70 הרגילה, השינויים בעיצוב החיצוני מתרכזים בעיקר בגריל קדמי אטום המאפיין דגמים חשמליים ונגיעות קוסמטיות שונות בתא הנוסעים. האבזור עשיר כסטנדרט, וכולל בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 ומסך מולטימדיה “14.5, ריפודי עור בשילוב אריג צמר, מושבים קדמיים חשמליים, מצלמות היקפיות לתצוגת 360, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע יוקרתית בעלת 9 רמקולים ודלת תא מטען חשמלית, ובין שלל המערכות הטכנולוגיות מציע הרכב גם בורר מצבי נהיגה חכם e-Terrain לנהיגה על משטחים שונים, המאפשר גם ניתוק של אחד המנועים לטובת תחושת נהיגה ספורטיבית והפחתת צריכת האנרגיה, בולמים אדפטיביים הכוללים מצלמה קדמית הסורקת את איכות האספלט ושולטת על ריכוך או קשיחות בולמי הזעזועים בהתאם לכביש, וכמובן הבטחה לנהיגה חשמלית מפנקת, שקטה ונטולת ויברציות.

הדגם ישווק עם חבילת השירות הייחודית של ג’נסיס וכמו כל דגמי היצרן יוצע עם חבילת טיפולים ל-3 שנים כלולה במחיר. מחיר הדגם נקבע על 469,000 ₪

The post ג’נסיס מציינת 1,000 מסירות בישראל ומשיקה את ה- GV70 החשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

טויוטה פריוס 2023 החדשה בדרך לארץ

חברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, תשיק בתחילת השנה את הדור החדש של טויוטה פריוס, אשר יגיע אלינו הפעם רק בגרסת פלאג-אין הייבריד המבטיחה שדרוג משמעותי של יכולות החשמל של הרכב, לצד קפיצת מדרגה משמעותית בסעיפי הביצועים, ההופעה והפינוקים בתא הנוסעים.

חודש בלבד לאחר שנחשפה לראשונה בעולם, מתכננת יבואנית טויוטה להשיק בקרוב את הדור החמישי של טויוטה פריוס, שמבטיחה שוב לפרוץ גבולות, הפעם עם הנעה חשמלית (PHEV) לנסיעות יומיומיות, אך עם החופש לנסוע למרחקים ארוכים באמצעות הטכנולוגיה ההיברידית. הדגם יחזור לארץ בתחילת 2023 לאחר היעדרות של שנה מהשוק, וצפוי להתחרות כאן בדגמים כמו MG EHS שמוביל בשנה האחרונה את סגמנט דגמי הפלאג-אין וקיה נירו PHEV שתוצע כאן בגרסת הפלוס ובדור החדש של הדגם שיושק בקרוב בארץ, אך בשעה ששניהם נהנים ממרכב של ג’יפון, הפריוס תציע מרכב של רכב משפחתי, אך הפעם עם הופעה נועזת ומפתה עם צללית בסגנון של קופה 5 דלתות.

הפריוס פלאג-אין החדשה מצוידת במנוע בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 223 כ”ס (לעומת 122 כ”ס בלבד בדגם היוצא), המבטיחים שדרוג משמעותי של הביצועים וההנאה מהנהיגה. יחד עם סוללת ליתיום-יון חדשה בקיבולת 13.6 קוט”ש, מבטיח היצרן עד 69 ק”מ נסיעה על חשמל בלבד, מה שמבטיח שמרבית הלקוחות כנראה יבצעו את מרבית הנסיעות שלהם על חשמל בלבד, אך יחד עם האפשרות לצאת לנסיעות ארוכות ללא חרדת טווח נסיעה הודות למעבר למצב היברידי רגיל לאחר התרוקנות הסוללה. 

מעבר לכך, היצרן מדבר לראשונה גם על הנאה מהנהיגה בדגם, הודות לביצועים ששודרגו משמעותית. גם פליטת ה-CO2 מצוינת עם הצהרה על 19 גרם לק”מ בממוצע, נתון שהופך אותה לידידותית במיוחד לסביבה. 

שיווק טויוטה פריוס החדשה צפוי להתחיל בארץ כבר ברבעון הראשון של 2023, והיבואן כבר צירף את הדגם לרשימת הדגמים באתר תחת הכיתוב “בקרוב בישראל”. 

The post טויוטה פריוס 2023 החדשה בדרך לארץ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

המהפכה הירוקה: כלמוביל הציגה את משאית המימן הראשונה בישראל

עידן חדש בתחבורת המשאיות בישראל: חברת כלמוביל הציגה הבוקר בת”א את משאית המימן הראשונה בישראל, המבשרת עידן חדש בכלי הרכב הכבדים, עם טכנולוגיית תא דלק המהווה ככל הנראה את עתיד התחבורה החשמלית של שוק המשאיות והאוטובוסים הבין עירוניים. לא מדובר אגב בהצגת יכולות טכנולוגיות של יונדאי, אלא במשאית אשר זמינה למכירה כבר עתה, הודות לשיתוף פעולה של כלמוביל היבואנית יחד עם בזן שתייצר ותשנע את המימן וחברת הדלק סונול שתקים את תחנת תדלוק המימן הראשונה בישראל כבר ברבעון הראשון של 2023.

משאית יונדאי XCIENT Fuel Cell הינה המשאית הראשונה בעולם בייצור סדרתי המונעת במימן, וישראל היא המדינה השלישית בעולם מחוץ לאירופה (יחד עם דרום קוריאה וניו זילנד) בה מתחיל שיווק הדגם. באירופה בולטת שוויץ עם 47 משאיות שצברו כבר למעלה מ-5 מיליון ק”מ בתקופה של כשנתיים בלבד.

בשעה ששוק המכוניות, כלי הרכב המסחריים הקלים והאוטובוסים העירוניים הולך ונכבש ע”י הדגמים החשמליים, העתיד של כלי הרכב הכבדים טמון ככל הנראה בהנעת מימן, הכוללת מצד אחד מנוע חשמלי המניע את הכלים ומאפשר נהיגה שקטה, נטולת ויברציות וללא פליטת מזהמים, אך במקום שימוש בסוללות ענק הגוזלות מקום אכסון רב על חשבון מטען ההובלה וזמני טעינה ארוכים במיוחד (עד לילה שלם בעמדות טעינה AC), את החשמל מייצרת מערכת תאי דלק מימן של 180 קילוואט בשני תאי דלק של 90 קילוואט, כאשר מהאגזוז לא נפלט עשן אלא דווקא מים נקיים. את החבילה משלימים שבעה מיכלי מימן גדולים המציעים יכולת אחסון משולבת של כ-31  ק”ג של דלק, בעוד שסט של שלוש סוללות 72 קילו-וואט תומך בביצועים. טווח הנסיעה של משאית המימן של יונדאי מעל 400 ק”מ לתדלוק אחד בתנאי נהיגה בעולם האמיתי, ותדלוק מיכל מלא של מימן אורך בפועל בין 8 עד 20 דקות, תלוי בטמפרטורת הסביבה.

המשאית תשווק בארץ בגרסאות 2X4 במשקל 19 טון ו-6X4 במשקל 27 טון, שתיהן באורך של 9.75 מטרים, רוחב של 2.51 מטרים וגובה של 3.73 מטרים ויחידת הנעה זהה. בנוסף ל-3 המשאיות הראשונות שכבר נמצאות בארץ מדגם 4×2 שישרתו את ציי הרכב של כלמוביל, בזן וסונול, נמצאת כלמוביל במו”מ מתקדם עם מספר חברות מובילות במשק, מתחומי התובלה, התעשיה ומזון ויעד החברה עומד על כמה מאות משאיות בחמש שנים הקרובות ונתח שוק עתידי של 10% משוק המשאיות עד שנת 2030, אשר יפחיתו את פליטת ה-CO2 ב-75,000 טון בשנה. כדי לעמוד ביעד השאפתני הזה, תידרש כאן מן הסתם גם תמיכה ממשלתית בנושא והסרת חסמים (משרד האנרגיה תמך עד כה במיזם ואף העניק לכלמוביל מענק של 2.25 מיליון ₪ להבאת 3 משאיות המונעות המימן), וכמובן שפריסת תחנות תדלוק ברחבי הארץ תהיה גורם שישפיע משמעותית על חדירת המשאיות לשוק. תחנה ראשונה צפויה להיפתח בצומת יגור ברבעון הראשון של 2023.

בכל הנוגע לבטיחות משאיות המימן הנעות על הכביש, ביונדאי מצהירים שהמשאית עומדת בתקני הבטיחות האירופאיים המחמירים ביותר בעולם. ייצור המימן אגב יעשה בישראל, מה שעשוי להפחית בעתיד את התלות של ישראל מנפט ולתרום צעד נוסף לעבר עצמאות אנרגטית בישראל.

מחיר המשאית ועלויות התדלוק אגב, טרם פורסמו.

לדברי יניב שיראזי, מנכ”ל כלמוביל: “אנו גאים להתחיל עידן חדש המבוסס על טכנולוגיית המימן של יונדאי ושמחים על שיתוף הפעולה ביישום חדשנות אנרגטית עם בזן וסונול. כלמוביל מובילה אסטרטגיה שעיקרה חיזוק הקשר עם לקוחותיה והרחבת סל השירותים והמוצרים עבורם”.

לדברי ניר גלילי, מנכ”ל סונול: “ברבעון הראשון של 2023 תיפתח סונול את תחנת המימן הראשונה בישראל. אנו נפעל בשנים הקרובות לפריסה והחדרה של אנרגיה זו, שהיא התחליף היחיד, היעיל והנקי ביותר לאורך זמן לשימוש המזהם בדלקים פוסליים. טכנולוגיית המימן תאפשר לישראל להתנתק מהתלות במשאבי אנרגיה חיצוניים וליהנות מעצמאות אנרגטית. זאת ועוד, ב-10 השנים הקרובות מיליוני רכבים יעלו על הכביש, ישראל תיחנק מהזיהום שייווצר וכולנו נשלם מחיר גבוה. לממשלה הנכנסת יש אפשרות להפוך את השימוש באנרגיית מימן למשימה לאומית ולהציל חיי אדם, לא פחות מזה”.

 

 

The post המהפכה הירוקה: כלמוביל הציגה את משאית המימן הראשונה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

החל שיווק מוקדם לאורה פאנקי קאט

חברת כלמוביל מעבירה הילוך לקראת שיווק מותג הרכב החשמלי החדש שלה מסין – ORA, והבוקר החלה היבואנית גם בקמפיין ראשון של הדגם באינטרנט, תחת הסלוגן “Hello I’m ORA”.

מותג ORA הוא אחד ממותגי הרכב החשמליים החדשים של GWM הסינית (גרייט וול מוטורס), אשר הושק לשוק האירופאי בתערוכת הרכב הבינלאומית בפריז באוקטובר 2022 ומשווק כיום כבר בגרמניה, בריטניה ,שוודיה ואיסלנד, וממוצב כמותג לייפסטייל טכנולוגי ויצירתי השואב השראה רבה מסגנונות שונים של אופנה, עיצוב, תרבות פופ ותרבות אורבנית.

הדגם הראשון שישווק בארץ הוא אורה פאנקי קאט (ORA FUNKY CAT), שיוצע כאן בסופו של דבר עם השם המקורי, לאחר שלאחרונה נפוצו שמועות שמותג הרכב “קטרפילר” תבע את היצרן על זכויות השם “קאט” המזוהה עם יצרנית הטרקטורים וכלי הרכב הכבדים.

הפאנקי קאט יציע משפחתית קומפקטית חשמלית בעלת עיצוב רטרו מקסים, ולמרות השם החתולי, רבים מזהים אותה בעולם הרכב דווקא כ”חיפושית הסינית”. הדגם יוצע בארץ עם מנוע חשמלי קדמי המפיק 171 כ”ס ומספק תאוצה מ-0-100 קמ”ש ב-8.3 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ”ש. לרשות הלקוחות יועמדו 2 גרסאות סוללה לבחירה: “Pro300” המצוידת בסוללת 48 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 310 ק”מ בין טעינות, ו-“PRO 400+” המצוידת בסוללת 63 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 420 ק”מ לפי נתוני היצרן, שתיהן עם אפשרות לטעינת DC מהירה עד 100 קוט”ש.

אבזור הדגם יכלול לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה המחוברים יחדיו, ריפודי עור מלאכותי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ועוד, כאשר האבזור הבטיחותי כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק המעניקות לו דרגת בטיחות 7 בישראל (ל-2 הדגמים) והרכב אף זכה לאחרונה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

שיווק אורה פאנקי קאט צפוי להתחיל ככל הנראה כבר בתחילת הרבעון הראשון של 2023. לפי מקורות בשוק אולם תצוגה ראשון יפתח בתל אביב וידוע כבר על כמה עשרות מכוניות שנמצאות במגרשי היבואן בארץ. בכלמוביל יתמקדו בשיווק הדגם כרכב סטייליסטי וחכם, אך להערכתנו, מחיר הכניסה של הדגם צפוי להיות אטרקטיבי מעט מגרסת הבסיס של ג’ילי גיאומטרי C, בשל שיוכו לקטגוריית המשפחתיות  ולא לסגמנט הג’יפונים המבוקש יותר.

The post החל שיווק מוקדם לאורה פאנקי קאט appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מכירות החשמליות בשיא, אך מי תוביל ב-2023?

בשבוע החולף התכנסה בתל אביב ועידת האנרגיה ועסקים הבינלאומית 2022, שביקשה לבדוק את מוכנות השוק למעבר מואץ לדגמים חשמליים. המכוניות החשמליות שעד לפני שנתיים היו בעיקר קוריוז, הפכו לנושא השיחה המרכזי בשוק הרכב ונהנים כיום מדחיפה משמעותית של התקשורת, שלעתים מתארת את הדגמים המונעים בדלק כמיושנים וכאלה שבעוד כמה שנים בודדות לא יימצא להם דורש. יחד עם זאת, חשוב לזכור ש-90% מהשוק החדש עדיין נשלט ע”י דגמים המונעים בדלק, אך צפי לנתח שוק של 50% לפחות לדגמים החשמליים עד סוף העשור הנוכחי, מצביע בדיוק לאן השוק הולך.

1 מתוך 10 מכוניות חדשות שעלו השנה לכביש – חשמלית

אם רק את שנת 2020 סיים שוק הרכב הישראלי עם 1,500 מסירות של מכוניות חשמליות שהיוו נתח שוק של 0.7% בלבד מכלל המסירות, הגעתה של טסלה בתחילת 2021 גרמה למהפכה המיוחלת וגררה אחריה שלל דגמים חשמליים שהושקו בארץ במהרה והובילו לסיום השנה עם 11,000 רכבים חשמליים שהיוו כבר 3.8% מהשוק. שנת 2022 טרם הסתיימה, אך ניתוח המסירות של ינואר-נובמבר מצביע על שיא במכירות כלי הרכב החשמליים עם 25,000 חשמליות שימסרו כאן השנה ונתח שוק של 9.4%. חודש נובמבר החולף יירשם כחודש היסטורי בענף הרכב המקומי, כאשר קרוב ל-7,000 מכוניות חשמליות נמסרו בחודש בודד, או אם תרצו אחד מתוך שלושה ישראלים שקיבל רכב חדש בנובמבר, חזר הביתה עם רכב חשמלי, נתון שמצביע על ביקוש חזק למרות המגבלות שמלוות את תהליך החדירה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שנתון המסירות החריג של נובמבר, הוא תוצאה של הגעת משלוחי רכב ענקיים של דגמים חשמליים (בעיקר מסין), רגע לפני שרשות המסים תנסה לחבל קצת בחגיגת החשמליות עם מס הרכישה שיוכפל בינואר הקרוב.

רכב ראשון בעולם בייצור סדרתי עם מצלמות המחליפות את מראות הצד !

מדוע התאהבנו במכוניות חשמליות?

הסיבות לביקוש הצומח לדגמים חשמליים ברורות: מדובר בדגמים ידידותיים לסביבה שאינם מזהמים את סביבתם הקרובה ותורמים לאוויר נקי יותר בתוך הערים, כאשר ייצור החשמל עדיין מזהם את הסביבה (ברוב המקרים) אך מתרכז בעיקר סביב תחנות הכח. איכות הנהיגה ברכב חשמלי טובה משמעותית מרכב המונע בדלק, ומתאפיינת בנסיעה שקטה משמעותית, נעימה ונטולת ויברציות ולרוב גם עם ביצועים טובים משמעותית הודות למומנט המירבי שמגיע כבר מסל”ד 0. מעבר לכך, מדובר כיום גם בסוג של רכב אופנתי, ההיצע גדל כמעט מדי חודש והמחירים נגישים משמעותית מבעבר (כיום החל מ-99,900 שקל למכונית מיני חשמלית). כמובן שאי אפשר להתעלם גם מעלויות האחזקה הנמוכות המתלוות לרכב חשמלי, המתבטאות בעלות נסיעה לק”מ שמסתכמת סביב ה-14 אגורות בממוצע, אגרת רישוי שנתית בעלות של 537 שקל (גם אם רכשתם מרצדס), עלות ביטוח רכב שלעתים נמוכה מהמקובל ועלויות טיפולים במוסך הנמוכות משמעותית מרכבים המונעים בדלק.

מדוע לא כולם עוברים כבר עכשיו?

בסעיף השלילה, אם אין לכם חניה פרטית ואפשרות להתקין עמדת טעינה, המעבר לרכב חשמלי והסתמכות על עמדות טעינה ציבוריות עשוי להיות מתסכל ויקר יותר (עלות החשמל בעמדות ציבוריות גבוהה משמעותית מטעינה בבית) וברוב הדגמים תצטרכו עדיין לתכנן נסיעה ארוכה (כמה מאות ק”מ) תוך התחשבות בעמדות טעינה ציבוריות בדרך והעומס שלפעמים מלווה חלק מהן, מה שעשוי אולי לגרום לכם לחרדת טווח נסיעה. גם עלות הסוללות הגבוהה (המכלול היקר ביותר ברכב חשמלי) מרתיעה רבים, אך נזכיר שכמעט כל הדגמים משווקים עם אחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 160,000 ק”מ, ונתונים שזורמים מחו”ל מצביעים על עמידות גבוהה אף יותר בשימוש נכון.

גם האוטובוסים החשמליים מתקדמים מהר: משנת 2026 לא תתאפשר רכישת אוטובוס עירוני חדש שאיננו חשמלי.

בתחום הרכב הכבד, מדובר בנושא מסובך יותר בשל שילוב של סוללות ענק המייקרות דרמטית את הרכישה. יחד עם זאת, שוק האוטובוסים שכבר החל מעבר לעבר דגמים חשמליים בשנים האחרונות, זכה השנה לעידוד משמעותי עקב תקנות חדשות שפרסם המשרד להגנת הסביבה הקובעות מעבר הדרגתי מהיר לשימוש באוטובוסים עירוניים חשמליים, כאשר כבר משנת 2026 לא תתאפשר רכישת אוטובוס עירוני חדש שאיננו חשמלי. בשוק המשאיות, המעבר למשאיות ידידותיות לסביבה יתמקד בעתיד ככל הנראה בהנעת מימן יעילה יותר (הפולטת מים מהאגזוז במקום עשן). אמנם טסלה החלה בשבוע שעבר באספקת המשאית החשמלית הראשונה שלה לחברת פפסי בארה”ב, אך בארץ תוצג לראשונה השבוע משאית מונעת מימן מתוצרת יונדאי המנבאת כנראה את עתיד המשאיות.

מי תוביל את השוק ב-2023 ומדוע צפויה האטה?

את השנה הזו תסיים ג’ילי כחשמלית הנמכרת ביותר, לצידן של טסלה ו-BYD שהעלו כמויות מרשימות, אך את הובלת השוק בשנה הקרובה תעשה החשמלית שתציע חבילה כוללת מוצלחת במחיר תחרותי, וחשוב לא פחות מזה, שתיהנה מתמיכת היצרן ומשלוח של רכבים ללא הגבלה. שוק הרכב החדש השתנה מאוד בשנתיים האחרונות, המותגים הוותיקים כמעט ואינם נהנים מיתרון הוותק והמוניטין, ומי שכובשת לעת עתה את ליבו של הצרכן היא מכונית חשמלית (לרוב סינית) שמציעה תמורה טובה למחיר ואיננה סובלת מבעיית מלאי. יחד עם זאת, הכפלת המס על דגמים חשמליים הצפויה בינואר הקרוב, יחד עם סימני האטה של המשק ועליית הריבית המשמעותית השנה, עשויים להאט את קצב הצמיחה המרשים שאפיינו את השנתיים החולפות.

 

 

 

 

The post מכירות החשמליות בשיא, אך מי תוביל ב-2023? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

כלמוביל תשווק בקרוב בישראל את הרכבים החשמליים של ORAכלמוביל תשווק בקרוב בישראל את הרכבים החשמליים של ORA

מותג ORA הוא מותג לייף סטייל לרכבים חשמליים, עם עיצובים מסוגננים, טכנולוגיה עדכנית ורמה גבוהה של בטיחות. הרכב הראשון שצפוי לנחות בישראל הוא ORA פאנקי קט, משפחתית האצ’בק חשמלית עם טווח של עד 420 ק”מ.