יונדאי קונה EV LR מציע טווח נסיעה של 484 ק”מ לעומת 305 ק”מ בגרסה הרגילה, יחד עם מנוע חשמלי חזק יותר בהספק של 204 כ”ס.
פורד חושפת את המנועים של המוסטנג 2023 החדשהפורד חושפת את המנועים של המוסטנג 2023 החדשה
המוסטנג החדשה זכתה למנועים משופרים או חדשים בהספקים של 315 כ”ס עד 500 כ”ס, אותם ניתן לקבל עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית או 6 הילוכים ידנית.
להגיע הכי רחוק שתרצו: סמלת משיקה את WEY קופי 01 בישראל
חברת סמלת השיקה הבוקר בתל אביב את מותג הפרמיום הסיני WEY, מותג הרכב הסיני ה-13 שכבר מתחיל פעילות בישראל. המותג מצטרף כאן לרשימה מתארכת של מותגי יוקרה שמייבאת סמלת וישווק לצידם של הונגצ׳י הסינית, ג׳יפ, אלפא רומיאו, פרארי ומזראטי. WEY הוא מותג הרכב היוקרתי של יצרנית הרכב Great Wall שהושק בסין בשנת 2016, ובחודשים הקרובים ינחת כאן גם מותג הרכב החשמלי העממי שלה – ORA , אשר ישווק בארץ ע”י כלמוביל. ישראל היא אגב המדינה הראשונה באירופה בה מתחיל שיווק WEY.
מותג WEY מתרכז בפיתוח וייצור דגמי SUV העונים לשמות של קפה (עם דגמי המוקה, coffee01, coffee 02) ומתחיל את פעילותו בארץ עם דגם ה-“קופי 01” – קרוסאובר גדול יחסית שיציע כאן תחרות לדגמים כמו וולוו XC60, מרצדס GLC וב.מ.וו X3.
לדגם החדש עיצוב חיצוני ונאה בסגנון דמוי קופה, אולם לא משהו מקורי שלא פגשנו עד כה. המידות נאות (D-SUV) עם אורך של 4.87 מטרים, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.69 מטר ובסיס גלגלים נאה של 291 ס”מ המבטיחים תא נוסעים מרווח יחסית לחמישה נוסעים. מנגד, תא המטען קטן ביחס לקטגוריה ונפחו עומד על 371 ליטר בלבד.
חשמלי עד חמישי קבוע, היברידי לסופ”ש
ב-WEY מבטיחים ללקוחות להנות משני העולמות, עם יחידת כח פלאג-אין מתקדמת, המבטיחה נסיעה יום יומית חשמלית עם טווח רשמי של 146 ק”מ (הנתון הטוב ביותר בקרב דגמי הפלאג-אין בארץ כיום), כאשר בנסיעות ארוכות תיהנו ממנוע בנזין המגדיל את הטווח לקצת יותר מ-800 ק”מ לפי נתוני היצרן, מה שיאפשר לכם לנהוג בשגרה על חשמל בלבד, ולהנות בשעת הצורך מטיולים ארוכים ללא חרדת טווח נסיעה. הסוללה בקיבולת 36.7 קוט”ש וניתן להטעין אותה בעמדת טעינה מהירה DC עד 50 קוט”ש המאפשרת טעינה מ-0-80% מהסוללה ב-53 דקות. טעינה מלאה ביתית אורכת 3 שעות וחמישים דקות.
יחידת הכח כוללת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטרים וצמד מנועים חשמליים, המספקים הנעה כפולה, הספק משולב של 476 כ”ס ומומנט מרבי של 86.3 קג”מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 9 הילוכים מספקים ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5 שניות ומהירות מרבית של 235 קמ”ש.
2 רמות גימור
הרכב ישווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה: דגם ה-“פרמיום” הכולל: מולטימדיה עם מסך “14.6, מערכת שמע בעלת 12 רמקולים מבית Infinity, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, מצלמות 360 מעלות, לוח מחוונים דיגיטלי “9.2, מסך בקרת אקלים “9, תאורה חיצונית מלאה מסוג LED, משטח טעינה אלחוטי לנייד, חימום הגה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, תא מטען בפתיחה חשמלית ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה יותר “Luxury” כוללת בנוסף: גג פנורמי נפתח, מערכת לחניה אוטומטית, ריפוד מושבים אלקנטרה, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, מושבים קדמיים מאווררים ובעלי פונקציה של מאסאז’, וילונות שמש נשלפים מהדלתות לחלונות האחוריים ועוד.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס, 8 כריות אוויר, חיישני חניה היקפיים, החלפת אורות אוטומטית, התרעת עירנות הנהג ועוד, ולמכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.
מחירון
מחיר WEY קופי 01 מפתיע ונמוך מהתחזיות המוקדמות ונקבע על 269,900 שקל לדגם ה-Premium ו-299,900 שקל לדגם ה-Luxury המאובזר יותר. הדגם יוצע עם אחריות מלאה לחמש שנים או 160,000 ק״מ (לסוללה ל-8 שנים או 160,000 ק״מ) וחבילת טיפולים לשנתיים כלולה במחיר, וכבר ברבעון השני של 2023 יצטרף לכאן גם דגם ה- Coffee 02. לדברי היבואן, כ-200 מכוניות ראשונות בדרך לארץ, ובסה״כ הוא מקווה שיצליח למכור סדר גודל של 400 מכוניות בשנת 2023 (לא כולל הדגם הנוסף שיצטרף בקרוב).
The post להגיע הכי רחוק שתרצו: סמלת משיקה את WEY קופי 01 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
הונדה סיוויק היברידית החדשה בישראל – החל מ 179,900 שקל
חברת ׳מאיר׳ יבואנית הונדה, מתחילה בשיוווק הסיוויק החדשה בישראל, שתוצע בגרסה היברידית בלבד, ב-3 רמות גימור לבחירה ובמחיר שהתייקר משמעותית ומגיע עד 210,000 שקל לרמת הגימור הבכירה. עם הגעתה של הסיוויק החדשה לארץ משלימה הונדה את “חשמול” דגמיה בישראל וכל שלושת הדגמים שמשווקים כאן (סיוויק, ג’אז ו-CR-V) יוצעו בגרסאות היברידיות בלבד.
הדור ה-11 של הסיוויק יוצע רק בגרסת ההאצ’בק (5 דלתות) שמיועדת לאירופה וגם אלינו, ומתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית במערכת ההיברידית של הונדה “e:HEV” הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים במחזור אטקינסון וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 183 כ”ס ו-32 קג״מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מציעים תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.8 -8.1 שניות (בהתאם לרמת הגימור), מהירות מרבית של 180 קמ״ש וצריכת דלק של 20.8-19.6 ק״מ לליטר בממוצע. למכונית נרשמו בארץ דרגות זיהום אוויר 3-4.
היצע הדגמים של הסיוויק מתחיל ברמת הגימור Elegance, שכוללת חישוקי סגסוגת 17 אינץ’, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים כפולת אזורים, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, תאורת חזית ואחורית LED, ומולטימדיה עם מסך מגע ״9 תואמת אלחוטית Apple CarPlay / Android Auto עם 8 רמקולים כציוד סטנדרטי. כל רמות הגימור של הסיוויק מצוידות ב- Honda SENSINGTM, מערכת מקיפה של טכנולוגיות בטיחות הכוללת את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות בקטגוריה. מחיר רמת גימור זו נקבע על 179,900 שקלים.
רמת הגימור Sport תגיע בהמשך השנה ומחירה הנו 189,900 ש”ח, כוללת ריפוד מושבים המשלב בד ועור מלאכותי, דוושות ספורט, פנסי ערפל קדמיים LED ומראות חיצוניות ייחודיות בצבע שחור מבריק היוצרות ניגודיות עם מסגרות החלונות בצבע שחור מט, וחישוקי סגסוגת 18 אינץ’ מרשימים בצבע שחור.
רמת הגימור Advance, שמחירה הנו – 209,900 ש”ח, כוללת מערכת שמע יוקרתית משודרגת BOSE ‘CenterpointTM’ עם 12 רמקולים, חלון שמש פנורמי בגג, פנסים ראשיים בעלי אלומה מסתגלת (ADB) וצג מגע רב-תכליתי משודרג 10.2 אינץ’. מאפיינים נוספים כוללים חישוקי סגסוגת 18 אינץ’ בשילוב של צבע שחור וחיתוך יהלום, מושבי עור וגלגל הגה מחומם.
מאז תחילת השנה נמסרו בישראל רק 399 מדגמי הונדה, צניחה דרמטית במסירות שנובעת בעיקר מהיעדר מלאי ודגמים המתאימים לשוק המקומי. ברמת המחיר החדשה של הסיוויק, מדובר בקפיצת מחיר חדה לעומת הדגם היוצא, וסביר להניח שהמכונית לא תשחזר את ימי הזוהר שלה בישראל וחבל.
The post הונדה סיוויק היברידית החדשה בישראל – החל מ 179,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
יבואנית מרצדס מרחיבה את האחריות ל-4 שנים
בסיום שנה מוצלחת בה כבשה מרצדס את שוק היוקרה ומסרה כאן 4,711 מכוניות, עליה של 15% מול אשתקד (נתונים עד סוף נובמבר), מתחילה כלמוביל את שנת 2023 עם בשורה משמעותית הכוללת הרחבת האחריות ל-4 שנים או עד 100,000 ק”מ (המוקדם שבהם), מהלך אשר לא רק יחזק אותה מול המתחרות בשוק היוקרה, אלא גם יפעל נגד היבוא המקביל המייבא כמות לא מבוטלת של מכוניות מדי שנה.
האחריות בשנה שלישית ורביעית ממועד עליית הרכב לכביש ניתנת לרכבים שנרכשו מכלמוביל ויעלו על הכביש החל מ-1.1.2023 וכפופה לכך שכל הטיפולים התקופתיים הנדרשים לביצוע ברכב לפי הנחיות ומפרט היצרן, החל ממועד מסירת הרכב ועד לתום הארבע שנים יבוצעו במרכזי שרות מרצדס המורשים מטעם כלמוביל. תכולת האחריות בשנה השלישית והרביעית כאמור כפופה לתנאי תעודת האחריות של הרכב.
כלמוביל רשאית לסיים את ההטבה בכל עת וללא התראה מוקדמת.
The post יבואנית מרצדס מרחיבה את האחריות ל-4 שנים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
מהפך: היבוא המקביל העלה לכביש יותר דגמי הונדה מהיבואן הרשמי !
32 שנה לאחר שהחל שיווקה לראשונה של הונדה בישראל, רושמת ‘מאיר’ היבואנית גם השנה ירידה חדה במכירות חטיבת המכוניות, ולראשונה יובאו לארץ יותר מכוניות הונדה בחסות חברות היבוא המקביל מאשר בידי היבואן הרשמי. מי שהיתה עד לפני שנים לא ארוכות אחת המכוניות המבוקשות בישראל, מאבדת גובה בעקביות ומציגה נתוני מכירות שממקמים אותה נמוך מאוד בטבלת המסירות. גם התחלת שיווקה השבוע של הונדה סיוויק החדשה בארץ, אולי התקווה האחרונה להקפיץ את מכירות הונדה למקום ראוי יותר, כבר לא תהיה גלגל ההצלה של המותג עם תג מחיר בסיסי שמתחיל ב-180,000 שקל.
מתחילת השנה (ינואר-נובמבר 2022) העלתה לכביש היבואנית הרשמית רק כ-399 מדגמי הונדה, צניחה של 87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומיקומה של החברה במקום ה-41 בטבלת המסירות מתוך 58 מותגי רכב המשווקים כיום בארץ. הסיבות המרכזיות לנפילה במכירות אינן נעוצות דווקא במחלקת השיווק של היבואן, אלא בהיעדר דגמים רלוונטים לשוק האירופאי וגם לנו (רק 3 דגמים משווקים כיום בישראל), וכמובן משבר השבבים העולמי ובעיות האספקה אשר השאירו את מגרשי היבואן כמעט ריקים ממכוניות וכמעט ללא מכוניות זמינות לאספקה קרובה.
הונדה סיטי – הכוכבת של המותג השנה בארץ. צילום: אייזיק דוידוביץ’, אתר DriveTime
מנגד, החברות הפעילות בשוק היבוא המקביל רשמו השנה תנופה והצליחו להעלות לכביש כ- 475 מדגמי הונדה, למרות שאינם מציעים תחרות אמיתית ליבואן ולא מביאים לירידת המחירים המצופה מהם בשל התחרות. האחראית לזינוק במכירות כאן היא הונדה סיטי, המשפחתית הקומפקטית שמגיעה אלינו מהודו, אשר במקום להתחרות כאן במתחרות טבעיות יותר שלה כמו יונדאי i25, מוצעת כאן במחיר של 149,000 שקלים המקביל למחירה של משפחתית גדולה ומודרנית. 385 מכוניות כאלו הגיעו לכאן השנה, אך במחיר הזה רק 25 הגיעו ללקוחות פרטיים והשאר הלכו לחברות השכרה וציי רכב שונים. לצידה של הסיטי, יובאו גם 57 מדגמי הסיוויק בנזין מהדור החדש במחיר בסיסי רשמי של 199,000 שקל, כ-19 מיניוואנים מדגם האודיסיי מארה”ב, וכמה -CRV ואקורד היברידיות בודדות.
לאן צועדת מכאן הונדה בישראל? כפי שנראה לעת עתה, בתמחור הנוכחי והגבוה של הדגמים ובהיעדר מלאים זמינים, גם השנה הבאה עשויה להיות עצובה למותג בארץ. ללא דגמים רלוונטים לקטגוריות המרכזיות וללא פעילות שנראית לעין בשוק החשמליות, נראה שלהונדה ימשיך להיות קשה כאן.
The post מהפך: היבוא המקביל העלה לכביש יותר דגמי הונדה מהיבואן הרשמי ! appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
הוט קוטור: 2023 מרצדס מייבאך S קלאס Haute Voitureהוט קוטור: 2023 מרצדס מייבאך S קלאס Haute Voiture
מרצדס מייבאך S קלאס Haute Voiture היא מהדורה מוגבלת של 150 יחידות בהשראת עולם אופנת העילית.
מאזדה תשווק את הקרוסאובר CX-90 עם מערכת פלאג-אין ביצועיםמאזדה תשווק את הקרוסאובר CX-90 עם מערכת פלאג-אין ביצועים
מאזדה תחשוף בחודש ינואר 2023 את הקרוסאובר פרימיום 7 מושבים CX-90 אותו היא תצייד גם במערכת הנעה היברידית פלאג-אין מכוונת ביצועים.
מי מגן טוב יותר על הנוסעים מאחור? מבחן חדש של ארגון IIHS האמריקאימי מגן טוב יותר על הנוסעים מאחור? מבחן חדש של ארגון IIHS האמריקאי
ארגון הבטיחות האמריקאי מציג מבחן חדש הבוחן את ההגנה על הנוסעים במושב האחורי, מבחן בו רק וולוו XC40 ופורד קוגה הציגו הגנה טובה על הנוסעים מתוך 15 דגמים שונים שנבחנו.
לקסוס RX החדש בישראל ולראשונה יוצע בגרסאות PHEV וביצועים
חברת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס, מסיימת את שנת 2022 עם השקתו של הדור החמישי של לקסוס RX, המחליף את הדור היוצא ששווק כאן ב-6 שנים האחרונות וממנו נמסרו כאן כ-1,600 מכוניות. לצד השקת הדגם החדש, מסכמת היבואנית גם את השנה עם כ-1,850 מסירות, ומציגה שמירה על המכירות לעומת אשתקד, למרות התכווצות שוק הפרימיום ב-5% השנה.
בשעה ששוק הרכב ממשיך במעבר ההדרגתי לעידן החשמלי, בלקסוס מציינים בסיפוק ש-82% מהמכירות שלהם בארץ השנה היו של דגמים המצוידים גם במנוע חשמלי (היברידים בעיקר), בשעה שהממוצע בקרב מותגי הפרמיום עומד על 49.5%. בשנה הקרובה מצפה לקסוס לעלות לנתח שוק חשמלי של 92% ולהגדיל את המסירות ל-2,200 מכוניות. היבואנית צפויה גם להכפיל את כמות הקרוסאוברים שתוצע בארץ לשישה, עם הצטרפותם של דגמי ה-LX (ינואר), ה-RZ החשמלי (מרץ-אפריל) וקרוסאובר חדש שיצטרף לקראת סוף השנה.
הדור החמישי של לקסוס RX פותח על פלטפורמת ה-TNGA במהדורת ה-GA-K, ומציע עיצוב המהווה התפתחות של הדור היוצא ויישור קו עם שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס אותה פגשנו בשנה החולפת גם ב-NX החדש. הדגם החדש שומר פחות או יותר על המידות של הדור היוצא, עם אורך של 4.89 מטרים, רוחב של 1.92 מטר וגובה של 1.71 מטר, אך בסיס הגלגלים צומח דווקא ב-6 ס”מ ל-285 ס”מ, המשפרים את המרווח לחמשת הנוסעים. גרסת ה-7 מושבים ששווקה בדור היוצא, כרגע נעדרת מהיצע הדגם החדש.
4 רמות גימור לבחירה
גם בתא הנוסעים מיישרת המכונית קו עם שפת העיצוב החדשה של לקסוס, הכוללת סביבת נהג דיגיטלית יותר, מולטימדיה עם מסך מגע “14 גדול ופקודות קוליות משופרות, לוח מחוונים דיגיטלי (חלקי בגרסאות הבסיס) ועוד, המצטרפים לעיצוב מוקפד בסגנון היפני של לקסוס, איכות חומרים והרכבה גבוהים והנדסת אנוש טובה. רמת הגימור הבסיסית “KYUSHU” מעט דלילה באבזור ביחס למחיר וכוללת את המולטימדיה, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, דלת תא מטען חשמלי, חישוקי “19 קלים, ריפודי עור מלאכותי ואת חבילת הבטיחות המלאה. כדי לקבל אבזור עשיר יותר תצטרכו להשתדרג לרמת הגימור “Hadori” הכוללת גם חישוקי “21, גג זכוכית פנורמי, אוורור למושבים, מצלמות 360 מעלות, ריפודי עור טבעיים ועוד. רמת הגימור “Takumi” הגבוהה יותר כוללת גם תצוגה עילית, דיפוני עץ אמיתי, חימום מושבים אחוריים, מראה מרכזית דיגיטלית, מתלים אדפטיביים ומערכת שמע יוקרתית של Mark Levinson עם 23 רמקולים, כאשר גרסת הטורבו ספורט ההיברידית תוצע עם חבילת אבזור “F-Sport”.
היצע המנועים
ה-RX החדש יוצע עם 3 מנועים לבחירה, היברידי, טורבו-היברידי חדש שייתן מענה לדגמי הספורט של המותגים המתחרים, ולראשונה גם גרסת פלאג-אין הייבריד ההכרחית להצלחת הדגם החדש, שעשויה לתפוס כ-40% מהמכירות לדברי היבואן.
גרסת הכניסה היא ה-RX350 ההיברידית, העושה שימוש במנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים המפיקים 250 כ״ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.9 שניות, לצד צריכת דלק של 15.7 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליה תוצע ה- +RX450h, גרסת הפלאג אין הייבריד הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על 307 כ”ס ומבטיח תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-6.5 שניות, לצד אפשרות לנהוג על חשמל בלבד לטווח עד 65 ק”מ, הודות לשימוש בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 18.1 קוט”ש. צמד הדגמים האלו יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה. בקצה משפחת הדגמים, תוצע ה-RX500h הספורטיבית, אשר תנסה לראשונה לצוד לקוחות גם מדגמי הספורט של היבואנים המתחרים, ומציעה שילוב של מנוע טורבו בנזין 2.4 ליטר ומנוע חשמלי, המספקים הספק משולב של 271 כ”ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.2 שניות. דגם זה יוצע עם מערכת הנעה כפולה “DIRECT4”, היגוי אחורי דינמי ומערכת מתלים אדפטיביים משתנה.
ברוח העלאות המחירים בענף הרכב בתקופה הנוכחית, בלקסוס לשם שינוי דווקא שומרים על מחיר הכניסה לדגם ללא שינוי לעומת הדור היוצא, אשר יחל מ-399,990 שקל לדגם ההיברידי הבסיסי. מחיר גרסת הפלאג-אין יחל מ-464,990 שקל (Hadori) ומחיר גרסת ה-RX500H הספורטיבית נקבע על 549,990 שקל. היבואן מעריך שימכור כאן בשנת 2023 סביב ה-400 מכוניות ומשלוח ראשון יגיע לארץ כבר בינואר הקרוב. רוכשי דגמי הפלאג-אין יקבלו גם עמדת טעינה כלולה במחיר בתקופת ההשקה.
The post לקסוס RX החדש בישראל ולראשונה יוצע בגרסאות PHEV וביצועים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.