במחיר גבוה: מיצובישי אקליפס קרוס פלאג-אין בישראל

קרוב לשנה לאחר שהושק בארץ מיצובישי אקליפס קרוס בגרסתו המחודשת, מרחיבה כלמוביל היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק האקליפס קרוס גם בגרסת PHEV (פלאג-אין הייבריד) המבטיחה טעימה קלה מהעולם החשמלי, לצד נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר.

האקליפס קרוס פלאג-אין יוצע עם יחידת כח הכוללת מנוע בנזין 2.4 ליטר המפיק 98 כ״ס וצמד מנועים חשמליים בהספק נוסף של 82 ו-97 כ״ס (אין נתוני הספק משולב), המספקים ביצועים סבירים בלבד עם תאוצה ל-100 קמ״ש ב-10.9 שניות, מהירות מרבית של 162 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 50 ק״מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן, לאלו שאינם מבצעים ק״מ יומי גבוה. כחלק מיתרונות הדגם, הודות לסוללה בקיבולת של 13.8 קוט״ש, מאפשרת המכונית טעימה מהעולם החשמלי עם אפשרות לנהוג על חשמל בלבד לטווח של עד 45 ק״מ, לצד הנעה כפולה חכמה עם חלוקת כוח לפי דרישה בהתאם לתנאי הדרך. טכנולוגיית Super All Wheel Drive Control משלבת את המנועים החשמליים בכל ציר בהתאם לתנאי האחיזה המנוטרים על ידי חיישנים ומחשב הרכב, ומציעה יכולות שטח קלות. זמן טעינת הסוללה אורך סביב ה-6-7 שעות והדגם תומך גם בטעינה DC מהירה עד 50 קוט״ש.

הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה:

רמת גימור Executive כוללת: מולטימדיה עם מסך מגע ״9 וקישוריות לסמארטפונים, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דו-אזורית, מראות צד מתקפלות חשמלית, מפתח חכם, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חלונות אחוריים כהים, תאורת יום ופנסי ערפל בטכנולוגיית LED,חיישני חניה אחוריים מקוריים, חישוקים קלים בקוטר 18 אינטש. אבזור הבטיחות כולל התראת שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), החלפת אורות אוט׳, בקרת שיוט אדפטיבית ו-7 כריות אוויר.

רמת גימור Premium כוללת בנוסף: תצוגת נתונים עילית צבעונית (HUD), מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, גג שמש פנורמי חשמלי, תאורת LED ראשית, כוונון חשמלי למושב הנהג, ריפודי עור סינטטי בשילוב ז’מש ושדרוג הבטיחות עם התראת שטח מת במראות הצד והתראה על תנועה חוצה מאחור.

רמת גימור Luxury כוללת בנוסף: ריפודי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג והנוסע, דיפוני דלתות דמויי עור, דיפון גג שחור, חימום למושבים קדמיים, חימום לגלגל ההגה וחיישני חניה קדמיים ומערכת למניעת התנגשות בעצמים זרים בתחילת נסיעה המבוססת על 8 חיישנים היקפיים מלפנים ומאחור.

מחירי מיצובישי אקליפס קרוס PHEV גבוהים מהצפוי ונקבעו על 219,900 שקל לגרסת הכניסה, 229,900 שקל לרמת הגימור האמצעית ועד 239,900 שקל לרמת הגימור הגבוהה. מאז שהחל שיווק האקליפס קרוס בישראל, לפני כחמש שנים, נמסרו כאן כ-9,000 מכוניות מהדגם. יחד עם זאת, מדובר במחירים הנמוכים דרמטית ממחירי היבוא המקביל שהצליח להביא לכאן בחודשים האחרונים כמות קטנה של מכוניות מהדגם הזה במחיר מחירון מופקע על 289,900 שקל…

 

 

 

The post במחיר גבוה: מיצובישי אקליפס קרוס פלאג-אין בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מחושמלת יותר: מרצדס CLA מתחדשת ל-2023

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שהגיע לשוק הדור השני של מרצדס CLA, מכונית הסדאן בעלת העיצוב הדמוי קופה הספורטיבי, משחררת הערב מרצדס פרטים ראשונים של דגמי 2023 של הדגם, לאחר שעברו מתיחת פנים מקיפה של אמצע החיים.

ה-CLA החדשה זוכה לעיצוב מחודש לחזית הרכב, הכולל גריל, פגוש ויחידות תאורה בעיצוב חדש, כולל חתימת אור חדשה ליום. בצידי הרכב נרשמים מגוון חישוקי גלגלים קלים (“17-“19) בעיצוב חדש ובשלל גימורי צביעה חדשים לבחירה, וגם חלקה האחורי של המכונית זכה ליטוש עם יחידות תאורה ופגוש בעיצוב מעודכן הכולל דפיוזר בניחוח ספורטיבי יותר. אל אלו מצטרפים גם מגוון צבעים חדשים שיוצעו לראשונה בדגם.

בתא הנוסעים מציעה המכונית שדרוג של איכות החומרים, ולצידו של כיסוי העור נאפה האיכותי להגה שמוצע כבר היום, יוצע לראשונה ציפוי עור Artico (מלאכותי) לטובת אלו הנמנעים משימוש בעור אמיתי. גם מערך המסכים משתדרג ויכלול מעתה כסטנדרט לוח מחוונים דיגיטלי “7 ומסך מולטימדיה “10.25, וכאופציה יוצעו צמד מסכים “10.25 המחוברים ליחידה אחת. גם כאן תוכלו לעצב את תא הנוסעים בהתאם לטעמכם עם שלל אפשרויות דימור ודיפון לרבות בסגנון פחם כהה, עץ או אלומיניום. מערכת המולטימדיה MBUX של היצרן שודרגה לדור החדש עם חווית צליל סוחפת בטכנולוגיית Dolby Atmos (פורמט אודיו חדש שמעניק לסאונד הקולנועי אפקט תלת-מימדי). ברמת הגימור הספורטיבית יוצע גם לראשונה חימום הגה. גם מושבי הרכב עודכנו ל-Comfort כסטנדרט ויוצעו בחמישה צבעים של כיסוי עור מלאכותי. 

גם בסעיף הבטיחות משתדרגת המכונית עם בקרת סטיה מנתיב משופרת ואופציה לחניה אוטומטית הכוללת תצוגת תלת מימד של הרכב בסגנון “מעוף ציפור” המתאפשרת הודות למצלמות 360 מעלות.

חשמול כל הדגמים

דגמי בנזין מצוידים במנועי טורבו 1.33 ליטר, או 2.0 ליטרים, 4 צילינדרים, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 או 8 הילוכים וכוללים גם תמיכה היברידית מתונה 48V המסייעת להתנעה שקטה וחלקה יותר, תוספת קטנה לכח וצמצום קל של פליטת המזהמים. היצע הדגמים יחל עם ה-CLA180 המפיקה 136 כ”ס (9.4 שניות ל-100 קמ”ש), ה-CLA200 המפיקה 160 כ”ס (8.4 שניות ל-100 קמ”ש) ודגמי ה-2.0 ליטר שיוצעו עם הנעה כפולה, ה- CLA220 המפיקה 190 כ”ס (7.3 שניות ל-100 קמ”ש) ו-CLA250 המפיקה 224 כ”ס (6.4 שניות ל-100 קמ”ש).

הגרסה המעניינת יותר היא ה-CLA250e פלאג-אין המבטיחה שילוב מוצלח יותר של ביצועים נאים וצריכת דלק נמוכה, לצד טווח נסיעה חשמלי מרשים. הדגם מצויד במנוע ה-1.33 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 218 כ”ס ומאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.6 שניות ואפשרות מורחבת לנסוע על חשמל בלבד לטווח של עד 82 ק”מ.

מחברת כלמוביל יבואנית מרצדס נמסר שה-CLA החדשה צפויה להגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה. 

 

 

The post מחושמלת יותר: מרצדס CLA מתחדשת ל-2023 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

לינק אנד קו 01 במבחן. פלאג-אין במחיר תחרותי לשם שינוי

השבוע הושק כאן מותג רכב סיני נוסף העונה לשם Link&co, שם חריג בענף המתאים יותר לחברת הייטק, משרד רו”ח או אולי בכלל למותג אופנה, וכך גם אולם התצוגה הראשון שלו שנפתח בתל-אביב מריח ומעוצב כחנות אופנה. בסה”כ מדובר במהלך שיווקי של מותג חדש שינסה לבלוט בין יותר מ-60 מותגי רכב שמשווקים כיום בארץ, אך בחברה הנמצאת בבעלות וולוו וג’ילי הסינית, מספרים על מותג חדש שפונה לדור חדש של אנשים המחפשים מכוניות חדשות ולא ממש אכפת להם ממורשת או מוניטין של מותג וותיק. הדגם הראשון שמגיע לארץ הוא ה-“לינק 01” המביא עימוה גם בשורה לשוק עם הבטחה למותג פרימיום אמיתי במחיר הנמוך מדגמים מתחרים ממותגים עממיים. מבטיח ומקיים?

הלינק 01 מצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים בתצורת הנעת פלאג-אין (PHEV) ובחברה מתגאים ביותר מ-200 מעצבים שעמלו על העיצוב, שמתבטא בסופו של דבר במראה נאה אך שגרתי לדגמים מהמזרח, למעט החזית הייחודית והקרבית משהו למראה. עם 4.54 מטרים לאורך, 1.85 מטר רוחב וגובה של 1.69 מטר, הוא ארוך וגבוה לא רק ביחס לאחות החורגת וולוו XC40 עימה הוא חולק מכלולים משותפים רבים, אלא גם ביחס לפיג’ו 3008 וקיה ספורטאז’.

תא נוסעים

סביבת הנהג והנוסעים כוללת שימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים המסייעים לא רק לתחושה נעימה יותר, אלא גם לבידוד מוצלח יותר של רעשי חוץ. העיצוב מודרני ונטול הצטעצעויות המאפיינות לעתים דגמים סינים, ופה ושם מצאנו גם כמה מתגים שמוכרים לנו מוולוו. המושבים הקדמיים ספורטיביים ונוחים, ריפודי עור נעדרים מהתפריט (גם לא כאופציה), ובמקומם תקבלו ריפודי מושבים ידידותיים לסביבה שפותחו מפלסטיק ממוחזר מרשתות דיג לשעבר ועוד. בסיס הגלגלים נדיב ועומד על 273 ס”מ, אך מכיוון שהרכב פותח על פלטפורמת ה-CMA של וולוו שאינה ייעודית לדגמים חשמליים, המרווח לנוסעים מאחור מעט מצומצם והנוסע האמצעי סובל ממיקום מצומצם לרגליים. לפחות יש להם גם פתחי מיזוג אחוריים ושקע טעינה לטלפון.

האבזור עשיר כסטנדרט וכולל מושב נהג חשמלי, מפתח חכם, לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסך “12.7, קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, חימום מושבים קדמיים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, מערכת שמע יוקרתית של Infinity עם 10 רמקולים, טעינה אלחוטית לנייד, דלת תא מטען חשמלית ועוד, ובסעיף הבטיחות תמצאו מפרט עשיר וציון מלא של 5 כוכבים בריסוק במבחן האירופאי.

חווית נהיגה חשמלית כמעט מלאה לנוסעים עד 100 ק”מ ביום

יחידת הכח מסוג פלאג-אין הייבריד מגיעה גם היא מוולוו בשינויים קלים וכוללת מנוע טורבו 3 צילינדרים ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית. ההספק הכולל עומד על 261 כ”ס ו-27 קג”מ, והביצועים זריזים עם תאוצה ל-100 קמ”ש ב-8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ”ש, אך ביחס לאחות החורגת מוולוו, הדגם מתפשר קלות בסעיף הביצועים לטובת חווית נהיגה חשמלית משודרגת וצריכת דלק נמוכה יותר, המועדפים יותר לטענת החברה על מרבית הלקוחות כיום. יחד עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 17.6 קוט”ש, טווח הנסיעה החשמלי גדול מהמקובל ועומד על 75 ק”מ (לעומת 44 ק”מ בלבד בוולוו), שתורגם במציאות ל-69 ק”מ שקטים, מהנים לנהיגה ונטולי ויברציות. לאחר שהסתיים החשמל עברנו לנהיגה היברידית רגילה והרבה פחות חסכונית (סביב ה-13 ק”מ לליטר בממוצע) ובכל לחיצה בריאה על דוושת הגז, שמענו גם את רעש המנוע חודר לתא הנוסעים. מה פחות אהבנו? תפקוד תיבת ההילוכים הרובוטית מעט גס, עם השהיות שונות בהעברת ההילוכים בעיקר תחת נהיגה בסגנון ספורטיבי, אך לרוב מדובר במכונית נוחה למדי שמצוידת במתלים רכים יחסית.

תמורה טובה למחיר

בסיכומו של מבחן, לינק אנד קו היא תוספת מרעננת וראויה לשוק רכבי הפנאי PHEV. העיצוב נאה, תא הנוסעים איכותי ומאובזר מאוד וכל מי שנוסע עד 100 ק”מ ביום ייהנה מחווית נהיגה חשמלית שקטה ומפנקת המלווה בביצועים טובים, בטיחות מושלמת ועלות נסיעה לק”מ מצחיקה, המלווה גם באחריות יצרן ל-4 שנים או עד 100,000 ק”מ. בסעיף הנהיגה היא עדיין לא מיישרת קו עם מותגי היוקרה המובילים, אך בהחלט מצביעה על ההתקדמות הענקית שעושים מותגי הרכב החדשים מסין. ומה לגבי הבטחת מותג פרימיום במחיר של מותגים עממיים? עם התייקרות דגמי ה-PHEV האחרונה בתחילת ינואר, הפכו מחירי מרבית הדגמים ללא רלוונטים בארץ וכאן ללינק 01 יש בשורה: במחיר של 229,000 שקלים אתם מקבלים מותג שמוגדר כפרימיום (לפחות לפי היצרן), מחיר הזול ב-56,000 שקל מהאחות החורגת וולוו XC40 ואף יותר מדגמי PHEV של מותגי יוקרה אחרים, אך גם מול דגמי PHEV ממותגים עממיים תקבלו עודף יפה, כאשר קיה ספורטאז’ ופיג’ו 3008 עולות כבר 250,000 שקל ומיצובישי אקליפס קרוס ברמת גימור דומה ב-239,900 שקל, מה שהופך את הלינק 01 לאחת העסקאות הטובות כיום בשוק הפלאג-אין המקומי.

The post לינק אנד קו 01 במבחן. פלאג-אין במחיר תחרותי לשם שינוי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ליפמוטור S01: מה דעתכם על מכונית קופה חשמלית במחיר נגיש?

שיווק מותג ליפמוטור החל בסוף השנה עם מכונית המיני החשמלית T03, אשר במחיר של 99,900 שקל נחשבת לחשמלית הזולה ביותר כיום בארץ. לצידה של המכונית הוצגו בהשקת המותג בארץ גם צמד דגמי SUV חשמליים ששיווקם עתיד להתחיל במחצית השניה של 2023, אך באתר היבואן מופיעה מכונית עוד יותר מעניינת שצפויה להגיע לארץ תחת הכיתוב “בקרוב” והיא דווקא ה-S01, מכונית ספורט חשמלית קומפקטית בתצורת קופה, העשויה להיות מכונית הקופה החשמלית הראשונה בארץ.

ה-S01 הינו הרכב הראשון שהחלה ליפמוטור לשווק בסין ומכוניות ראשונות שלו נמסרו בשוק הסיני כבר ב-2019. מדובר במכונית קופה קומפקטית המצוידת בארבעה מושבים (השניים האחוריים בעיקר מיועדים לילדים) והעיצוב חביב בהחלט, קצת מוזר למען האמת, אך לטעמי האישי בהחלט מפתה. המידות החיצוניות קומפקטיות עם 4.07 מטרים לאורך, רוחב של 1.76 מטר וגובה של 1.38 מטר בלבד, ובסיס הגלגלים שלה נמתח על 250 ס”מ. קוטר הסיבוב של הרכב עומד על 5.1 מטרים בלבד, מה שהופך אותה גם למכונית עירונית יעילה וקלה לנהיגה.

הדגם משווק עם מנוע חשמלי המפיק 168 כ”ס ומבטיח תאוצה ל-100 קמ”ש ב-6.9 שניות, או 2.6 שניות מעמידה ל-50 קמ”ש ומדובר גם במכונית קלילה יחסית ביחס למקובל עם משקל הנמוך במעט מ-1.3 טון. הדגם יוצע עם סוללת 48 קוט”ש המבטיחה לפי התקן הישן NEDC כ-451 ק”מ בין טעינות, שאמורים להתכווץ לסדר גודל של 300 ק”מ לפי תקן ה-WLTP המקובל באירופה.

מעבר לכך ל-S01 תא נוסעים שופע טכנולוגיה, הכניסה לרכב נעשית באמצעות אפליקציה טלפונית, או דרך זיהוי טביעת אצבע בידית פתיחת דלת הנהג הנסתרת, וכאשר נכנסים לרכב נעשה זיהוי פנים המאפשר גם התנעה ויציאה לדרך. בנוסף תמצאו גם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה המחוברים ליחידה אחת, זיהוי קולי משופר וקישוריות מלאה לאינטרנט הכוללת גם תמיכה ועדכונים של הרכב מרחוק (OTA). גם בתחום הבטיחות צפויה המכונית לכלול חבילת בטיחות מקורית מתקדמת ורחבה, הכוללת את מרבית המערכות הפופולריות כיום בשוק, לרבות אפשרות להחנות גם את הרכב מבלי להיות בתוכו דרך אפליקציה ייעודית.

מחברת מטרו מוטור נמסר שהרכב אמנם כבר מופיע באתר היבואן בארץ, אך השיווק שלו צפוי להתחיל רק בעוד כשנה ועל מחיר מוקדם עדיין לדבר. בחו”ל אגב, משווקת המכונית עם ההצהרה: ” מכונית קופה חשמלית במחיר נגיש”, מה שמגביר אצלנו את הציפיות…

 

 

The post ליפמוטור S01: מה דעתכם על מכונית קופה חשמלית במחיר נגיש? appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית טויוטה מפרסמת מחירון חדש ל-2023 הכולל התייקרויות עד 15,000 שקל

יוקר המחיה מקבל הבוקר כצפוי דחיפה נוספת מכיוון שוק הרכב, עם יבואנית ראשונה שמפרסמת מחירון חדש לדגמי 2023 וזאת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה. לצד התייקרות של אלפי שקלים במחירי כל הדגמים, מפתיע דווקא ה-BZ4X החשמלי שמתייקר “רק” ב-10,000 שקלים למרות הכפלת המס על הדגמים החשמליים החל מהיום.

את ההתייקרות הנמוכה ביותר במחירון טויוטה רושמת הקורולה קרוס החדשה שמתייקרת רק ב-1,000 שקלים, וזאת משום שלדעתנו מראש היא תומחרה גבוה בארץ ביחס לצפוי. דגמי האייגו X מתייקרים ב-2,000 שקל,  דגמי היאריס ב-3,000 שקל, היאריס ההיברידית, הקורולה, הקמארי, הפרואייס והיאריס קרוס ב-5,000 שקל, ה-C-HR ב-5,000-6,000 שקל, הראב 4 ב-2,000-7,000 שקל, ה-BZ4X כאמור ב-10,000 שקל, הלנד קרוזר ב-8,000-10,000 שקל כאשר ההיילנדר רושם את ההתייקרות הגבוהה ביותר ומחירו עולה ב-10,000-15,000 שקל. דגמי טויוטה סיטי מתייקרים ב-3,000-4,000 שקל, ומחיר טנדר ההייילקס הוא היחיד שנותר ללא שינוי.

בחודשים הקרובים מתכננת היבואנית להשיק בארץ את הקורולה המחודשת ל-2023 שזוכה למתיחת פנים עיצובית קלה, אך לשדרוג יחידת הכח להיברידית מדור 5 של היצרן, לצד שדרוג חבילת הבטיחות המקורית לדור 3. לצידה תושק גם הפריוס החדשה ובחברה מתכננים מכירה של 100% דגמים המצוידים במערכות הבטיחות המקוריות המתקדמות של היצרן, ויותר מ-80% מהדגמים עם הנעה אלטרנטיבית ירוקה.

מחירון טויוטה 2023 החדש

מחירון טויוטה ינואר 2023

The post יבואנית טויוטה מפרסמת מחירון חדש ל-2023 הכולל התייקרויות עד 15,000 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מחירון 2023: גם טסלה מודל 3 ו-Y מתייקרים

יצרנית הרכב טסלה מגיבה להעלאת המס על הדגמים החשמליים החל מהבוקר בישראל , ומעדכנת מחירון חדש לדגמיה הכולל שורה של התייקרויות. יחד עם זאת, בדגמי היוקרה שלה – המודל S והמודל X, סופגת החברה את עליית המס לעת עתה. במקביל, הסירה החברה את המבצע לרוכשים בסוף השנה שכלל טעינת 10,0000 ק”מ בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה ללא עלות.

מחירי טסלה מודל 3 החדשים יחלו מ-242,746 שקל לדגם ה-SR+ (עליה של 17,550 שקל), כ- 289,166 שקל לדגם הלונג ריינג’ (17,500+ שקל) והחל מ- 319,525 שקל לדגם הפרפורמנס שרושם התייקרות של 19,579 שקל.

מחיר טסלה מודל Y יחל מ-359,848 שקל לדגם הלונג ריינג’ (11,251+ שקל) והחל מ-383,043 שקל לדגם הפרפורמנס שרושם עליה של 11,998 שקל.

מחיר טסלה מודל S יחל מ-825,418 שקל לדגם ה-Plaid ומחיר טסלה מודל X יחל מ-848,590 שקל, שניהם כאמור ללא שינוי במחיר.

כל המחירים כוללים מיסים, מע”מ ואגרת רישוי, עם אספקות צפויות לכל הדגמים ברבעון הראשון של השנה.

 

 

 

The post מחירון 2023: גם טסלה מודל 3 ו-Y מתייקרים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.