דגמי 2023 המחודשים של פולסטאר 2 זכו לדגמי הנעה אחורית במקום קדמית, סוללות משופרות, מנועים חדשים וחזקים יותר ושיפור משמעותי לטווח הנסיעה של מעל ל-100 ק”מ בחלק מהדגמים עם טווח של עד 635 ק”מ.
טסלה מכריזה על הרחבת המפעל בנבאדה לטובת ייצור סוללות 4680 וסמי טראקטסלה מכריזה על הרחבת המפעל בנבאדה לטובת ייצור סוללות 4680 וסמי טראק
טסלה תבצע השקעה משמעותית של 3.6 מיליארד דולר בהרחבת גיגה נבדה לטובת ייצור סוללות 4680 בקיבולת שנתית של 100GWh והקמת פס ייצור ייעודי לסמי-טראק.
פורשה חוגגת 75 עם הקונספט ויז'ן 357פורשה חוגגת 75 עם הקונספט ויז'ן 357
פורשה 357 הוא גרסת מחווה לפורשה 356 הראשונה והיא המתנה הראשונה של פורשה לעצמה לרגל חגיגות 75 שנה למותג.
מהפכה בטויוטה: אקיו טויודה פורש מתפקידומהפכה בטויוטה: אקיו טויודה פורש מתפקידו
אקיו טויודה, הנשיא האגדי של טויוטה מוטור משנת 2009 ונכדו של מייסד החברה, הודיע על פרישה מניהול ישיר של טויוטה מוטור.
גם יצרנית הטלפונים Meizu מתכננת רכב חשמלי
עיבוד תמונה: Alex Santafe
בקיץ האחרון רכשה יצרנית הרכב ג׳ילי את חברת האלקטרוניקה מייזו (Meizu), לאחר שזו נקלעה לקשיים. רבים בתעשיית הרכב העריכו שרכישת החברה ע״י ענקית הרכב הסינית נועדה כדי לפתח סמארטפון ממותג של ג׳ילי, בדיוק כמו שטסלה רמזה בעבר, ו-Sony מתכננת לשלב בדגם החשמלי העתידי שלה.
כעת נודע שמייזו הגישה לאחרונה בקשה לרישום מסחרי של המותג ‘Wujie Auto’, הרומז דווקא על כוונותיה של החברה להיכנס לתחום פיתוח וייצור מכוניות. מייזו נוסדה בשנת 2003 כיצרנית של מוצרים אלקטרונים, עם שאיפות גדולות להפוך לענקית טכנולוגיה סינית כמו שיאומי, וואווי, אופו ואחרות. יחד עם זאת, החברה נקלעה לקשיים כלכליים בשנים האחרונות וזכתה להזדמנות לשרוד כאשר נרכשה ע״י ג׳ילי ביולי האחרון.
כאשר נשאלו בכירים במייזו לאחר הרכישה אם בכוונותיהם לייצר מכונית בעתיד, הם שללו את הרעיון וטענו שהם רק יספקו שירותים חכמים למכוניות העידן החדש. כעת, נראה שהם דווקא משנים כיוון ועובדים על מכונית משלהם, בדיוק כמו שעושות אפל, וואווי, שיאומי ואחרות. בחודש שעבר אף פרסמה החברה מודעות דרושים בסין לעובדים שישתלבו בתעשיית הרכב. בנוסף, הצהירה החברה שתיכנס גם לתחום עמדות הטעינה לרכב חשמלי בסין. לפני מספר חודשים השיקה החברה גם את מערכת ה- Flyme Auto system – האמורה להוות את מערכת הקישוריות החדשה של דגמי ג׳ילי לסמארטפונים, עם יכולות חדשניות.
כל זה אמנם לא מעיד בוודאות על פיתוח מכונית ע״י החברה, אולם גבוהים הסיכויים שג׳ילי תתרום לה למשל את פלטפורמת ה-׳Sea׳ הייעודית של החברה לדגמים חשמליים, ועליה תפתח החברה חשמלית חדשה.
The post גם יצרנית הטלפונים Meizu מתכננת רכב חשמלי appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
באמצע 2023 בישראל: טויוטה פריוס פלאג-אין החדשהבאמצע 2023 בישראל: טויוטה פריוס פלאג-אין החדשה
הפריוס פלאג-אין החדשה מציעה הספק כולל של 225 כ”ס, נתון 0-100 קמ”ש של 6.7 שניות וטווח נסיעה חשמל של כ-70 ק”מ, כל זה לצד עיצוב מרהיב ודינאמי, טכנולוגיה מתקדמת ותא נוסעים מרווח יותר לנוסעים.
רנו תחשוף השנה אספאס חדש אך הוא כבר לא יהיה מיניוואןרנו תחשוף השנה אספאס חדש אך הוא כבר לא יהיה מיניוואן
רנו מכריזה כי באביב הקרוב היא תחשוף אספאס חדש, שכבר לא יהיה מיניוואן בגודל מלא אלא קרוסאובר 5-7 מושבים.
ב.מ.וו M3 CS החדשה 2023 נחשפתב.מ.וו M3 CS החדשה 2023 נחשפת
ב.מ.וו M3 CS החדשה היא גרסת הקצה של דגמי M3 G80, חזקה יותר, עם 550 כ”ס, קלה וחדה יותר.
נחשף זיקר 003: ג’יפון חשמלי שאמור להוביל את חדירת Zeekr לאירופה
זיקר הוא מותג פרימיום חשמלי של ג’ילי, ואח חורג למותג הפרימיום לינק אנד קו ששיווקו החל החודש גם בישראל. בשנה שעברה מכרה Zeekr כ-70,000 חשמליות והשנה היא מתכננת להכפיל את מכירותיה בעולם ל-140,000 מכוניות. איך היא מתכננת לעשות את זה? עם דגם ה-Zeekr 003 – קרוסאובר משפחתי חשמלי חדש שמכוון להוביל את הפלישה לשוק האירופאי, ותמונות רשמיות ראשונות שלו (לאחר שנחשף לאחרונה תחת הסוואה כבדה בסין), הופצו כתמונות ריגול על אדמת אירופה דווקא ע”י היצרן… (תופעה מוכרת בג’ילי).
הזיקר 003 הוא הדגם השלישי של המותג, ולמרות שהיצרן מכנה את הדגם “SUV קומפקטי”, הוא בחר דווקא לפרסם תמונות שלו לצידה של אאודי אי-טרון GT הענקית, בעיקר כדי להמחיש לנו כמה ה-003 צפוי להיות מרווח בתא הנוסעים למרות מידות חיצוניות קומפקטיות. כך, עם אורך של 4.38 מטרים, הוא קצר מבחוץ מהאאודי ב-61 ס”מ, אך עם בסיס גלגלים של 275 ס”מ (המעיד לרוב על המרווח בתא הנוסעים), המרווח לנוסעים קטן רק ב-15 ס”מ, אך ארוך למשל ב-11 ס”מ מסמארט #01 החדשה, החולקת עם הזיקר את אותה פלטפורמת “SEA” של חברת האם ג’ילי.
בזיקר לא מפרסמים לעת עתה נתונים נוספים אודות הדגם החדש, אך מהתמונות היחידות שמפרסמת החברה מדובר על ג’יפון קומפקטי ונאה למראה, הכולל חזית בסגנון של לינק אנד קו ומרכב בסגנון SUV ספורטיבי. הדגם יגיע לשוק האירופאי כבר במחצית הראשונה של השנה, כנראה זמן קצר לאחר שייחשף רשמית בתערוכת הרכב של שנגחאי.
בחודשים האחרונים מתקיימים מגעים של כמה יבואני רכב וותיקים בישראל ליבוא של זיקר גם לישראל. נכון להיום, חברת האם ג’ילי, פועלת בישראל עם מותג הגיאומטרי שמיובא ע”י יוניון מוטורס, מותג לינק אנד קו שמיובא ע”י קבוצת מאיר, מותג LEVC עם המונית הלונדונית החשמלית, המיובא ע”י EV מוטורס ומותג סמארט (ששיווקו כעת מוקפא) הנמצא בידי כלמוביל.
The post נחשף זיקר 003: ג’יפון חשמלי שאמור להוביל את חדירת Zeekr לאירופה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.
להיראות צעירה יותר ללא ניתוח: מאזדה 2 עוברת שוב מתיחת פנים
9 שנים חלפו מאז שהגיע לעולם הדור השלישי של מאזדה 2, מכונית הסופרמיני הפופולרית של מאזדה, שלמרות הגיל והוותק, הצליחה בשנה החולפת לשוב אל צמרת מכוניות הסופרמיני בישראל ולהעלות כאן לכביש לא פחות מ-6,941 מכוניות, יותר מטויוטה יאריס, סיאט איביזה או יונדאי i20, וכמובן לא מעט הודות לזמינות מלאי נדיבה בשעה שהמתחרות סבלו מבעיות קשות באספקה. ובכל זאת, כדי להמשיך הלאה ולהישאר אטרקטיבית עד שתגיע היורשת, עוברת ה-2 שוב מתיחת פנים, כאשר בהליך הכירורגי הנוכחי ביקשה המכונית לעצב פנים צעירות המאפיינות את המראה העדכני של מכוניות חשמליות דווקא…
במסגרת מתיחת הפנים, זוכה מאזדה 2 החדשה לגריל בסגנון אטום המאפיין דווקא דגמים חשמליים, אך אלו שיבחרו ברמת הגימור הספורטיבית, יזכו לגריל שגרתי וגדול יותר. אל אלו מצטרפים פגוש קדמי בעיצוב חדש, חישוקי גלגלים קלים, הכוללים אופציה לחישוק בסגנון אווירודינמי המאפיין (שוב) דגמים חשמליים ועדכון נוסף לפגוש האחורי הזוכה לליטוש קוסמטי. לקינוח, זוכה המכונית גם למגוון צבעים חדשים שיעניקו לרכב מראה רענן יותר, ובחו”ל היא תוצע גם עם שלל מדבקות וציפויים מיוחדים שספק אם יגיעו לארץ. לפחות לפי התמונות שמפרסמת החברה, נראה שמתיחת הפנים אכן גרמה לה להיראות צעירה יותר, אך לא ברור מתי יפוג התוקף שלה…
בתא הנוסעים השינויים מינוריים יותר ומתמקדים בעיקר בהצהרה שתהליך הייצור הוא מעתה ירוק יותר, עם שימוש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה ופלסטיק ממוחזר כצו האופנה. מתחת למכסה המנוע, זו אותה מאזדה 2 וותיקה העושה שימוש במנוע בנזין 1.5 ליטר המפיק 116 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים, המציעים תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-10.3 שניות וצריכת דלק של 15.8 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.
מאזדה 2 המחודשת ל-2023 צפויה להגיע לארץ רק ברבעון השלישי של השנה.
The post להיראות צעירה יותר ללא ניתוח: מאזדה 2 עוברת שוב מתיחת פנים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.