החיפושית הסינית: אורה פאנקי קאט בישראל

הפלישה הסינית לישראל לא עוצרת: החל מהבוקר מצטרפת גם כלמוביל (יבואנית יונדאי, מיצובישי, ג׳נסיס ומרצדס) לשלל יבואני הרכב המשווקים מותגי רכב מסין, ומתחילה בשיווק מותג ORA מבית קונצרן GWM (גרייט וול מוטורס), אשר פעל בעבר בישראל באמצעות “חברת המזרח לשיווק מכוניות”, וחזר לפעול בארץ לפני כחודשיים עם מותג היוקרה שלו WEY המשווק ע”י קבוצת סמלת, אחד מתוך חמישה מותגי רכב של היצרן כיום. כעת מתחיל שיווקה גם של חטיבת הרכבים החשמליים העממית שלו ORA, אשר פותחה בעיקר עבור השוק האירופאי וממוצבת כמותג לייפסטייל טכנולוגי ויצירתי. מדובר אגב כבר במותג הרכב הסיני ה-17 שכבר פועל בישראל, ואנחנו מצטרפים ל-59 מדינות בהן משווקים כיום מותגי גרייט וול.

עם תחילת השיווק יוצע כאן דגם אחד והוא אורה פאנקי קאט, משפחתית האצ’בק חשמלית שאין לה כאן ממש מתחרות כיום לאחר שפסק השיווק של ניסאן ליף. בעולם היא מתחרה גם בדגמים כמו פולקסווגן ID.3 וקופרה בורן (שהגיעו לארץ עד כה רק ביבוא מקביל במספרים קטנים במיוחד ובמחירים גבוהים במיוחד). לפאנקי קאט עיצוב מרהיב בסגנון רטרו, ורבים מכנים אותה כחיפושית הסינית. מדובר ברכב עמוס סטייל שיוצע עם מגוון צבעים מיוחדים ולא פחות מ-28 שילובי צבע להתאמה אישית.  המידות משפחתיות קומפקטיות עם אורך של 4.23 מטרים ורוחב של 1.82 מטר, אך מדובר במכונית גבוהה עם נתון גובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים עומד על 265 ס”מ, ולרכב תא מטען קטן מהמקובל בנפח 228 ליטר בלבד.

הדגם יוצע בארץ עם מנוע חשמלי קדמי המפיק 171 כ”ס ומספק תאוצה מ-0-100 קמ”ש ב-8.3 שניות לצד מהירות מרבית של 160 קמ”ש. לרשות הלקוחות יועמדו 2 גרסאות סוללה לבחירה: “Pro300” המצוידת בסוללת 48 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 310 ק”מ בין טעינות, ו-“PRO 400+” המצוידת בסוללת 63 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 420 ק”מ לפי נתוני היצרן, שתיהן עם אפשרות לטעינת DC מהירה עד 100 קוט”ש.

גם תא הנוסעים של הדגם מעוצב ועמוס סטייל, ומתאפיין בעיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, לוח מחוונים דיגיטלי ״10.25 ומסך מולטימדיה מרכזי ״10.25 הכולל גם מגוון פקודות קוליות שמבינות גם מבטא ישראלי לדברי היבואן. הדגם יוצע ב-3 רמות גימור לבחירה וכולל כבר מרמת הגימור הבסיסית תאורה היקפית מסוג LED, ריפודי עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, משטח טעינה אלחוטי לנייד, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר כוללת גם גג זכוכית, דלת תא מטען חשמלית, חימום ואיוורור למושבים, מערכת עיסוי ועוד, כאשר בגרסת הטווח הגדול  תוצע גם רמת גימור ספורטיבית ״GT” הכוללת חישוקי גלגלים ספורטיביים, נגיעות קרבון ועוד. בנוסף, מדובר גם ברכב חכם הכולל מצלמת פנים המזהה את הנהג ומתאימה את הרכב בדיוק להגדרות הפרופיל שלו שנבחרו. בחודשים הקרובים תצטרף גם אפליקציה טלפונית אשר תשלוט מרחוק על מגוון מערכות הרכב. האבזור הבטיחותי כולל 23 מערכות בטיחות מתקדמות המעניקות לו דרגת בטיחות 7 בישראל (ל-2 הדגמים) והרכב אף זכה לאחרונה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, ותואר המכוניות הבטוחה ביותר בקטגורית הקומפקטיות.

מחירון

מחיר אורה פאנקי קאט יחל מ-144,900 שקל (137,900 שקל  לתקופת ההשקה) לגרסת הכניסה ״פרו 300״ ו-153,900 שקל לגרסה המאובזרת (146,900 שקל להשקה). גרסת ה-420 תעלה 171,900 שקל (164,900 שקל להשקה) , כאשר גרסת ה-GT תעלה 184,900 שקל (174,900 שקל להשקה). הדגם ישווק עם אחריות מלאה לחמש שנים ללא הגבלת ק״מ ו-8 שנים או עד 160,000 ק״מ לסוללה, וללקוחות באולם התצוגה בתל אביב, הנחשב לאולם הדגל של החברה באירופה, מובטחת אספקה זריזה במיוחד.

 

The post החיפושית הסינית: אורה פאנקי קאט בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חשמלית 7 מושבים ללא חרדת טווח: ניסאן אקס טרייל 2023 בישראל

חברת קרסו מוטורס השיקה הבוקר בישראל את ניסאן אקס טרייל החדש ל-2023, המחליף את הדור הקודם שנמכר כאן ב-8 שנים האחרונות ושיווקו הסתיים באפריל אשתקד. האקס טרייל החדש מגיע לארץ כשנתיים וחצי לאחר שהוצג לראשונה בעולם בגרסתו האמריקאית (ניסאן רוג) וכחצי שנה לאחר שהגיע לאירופה, ומצטרף כאן לקטגוריית דגמי ה-7 מושבים שסבלה בשנה החולפת ממחסור משמעותי במלאי אצל כל המותגים, מה שאפשר לצ’רי טיגו 8 פרו הסינית להשתלט על הקטגוריה בקלות, בשל תמחור תחרותי ומלאי זמין כמעט ללא הגבלה.

הדור הרביעי של ניסאן אקס טרייל פותח על אותה פלטפורמה (CMF-D) של הדור היוצא בשינויים קלים, המשרתת גם את מיצובישי אאוטלנדר החדש, אך מציע עיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן. מידות המכונית כמעט זהות לחלוטין לדגם היוצא עם 4.66 מטרים לאורך, 1.84 מטר  לרוחב וגובה של 1.72 מטר, ולרכב תא מטען בנפח 585 ליטר בניצול 5 מושבים, המתקזז אל מתחת ל-200 ליטר בניצול כל 7 המושבים.

תא נוסעים

תא הנוסעים מציג שדרוג משמעותי בעיצוב ובאיכות מול הדגם היוצא, כאשר ברמות הגימור הגבוהות תפגשו עיצוב בניחוח פרימיום עם שלל מסכים, ידית הילוכים אלקטרונית וקונסולה מרכזית ״מרחפת״. עם בסיס גלגלים של 270 ס”מ, מדובר ברכב מרווח למדי לחמישה נוסעים וגם הספסל האחורי נע על מסילה לטובת הגדלת/הקטנת המרווח לנוסעים בשורה השלישית, אך צמד המקומות בשורה השלישית מתאימים בעיקר לילדים קטנים. האבזור כולל (למעט גרסת הכניסה Visia בעלת האבזור הדליל ) לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסכי מגע “9 עד “12.3 (בהתאם לרמת הגימור) עם תפעול קולי וקישוריות  אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד, כאשר רמות הגימור הגבוהות יותר מציעות גם מושבי עור, מושב נהג חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, בקרת אקלים עם 3 אזורים, תצוגה עילית של נתונים על השמשה הקדמית ועוד. האבזור הבטיחותי כולל את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, כולל אופציה למערכת עזר לחנייה אוטומטית ולרכב ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

3 גרסאות מנוע לבחירה:

בנזין ״מיילד הייבריד״: גרסת הכניסה לדגם מצוידת במנוע טורבו 1.5 ליטר, 3 צילינדרים חדש (מתוצרת אינפיניטי) המפיק 163 כ”ס ו- 30.6 קג”מ, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית וכוללת מערכת היברידית קלה 12V לצמצום קל של פליטת המזהמים. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-9.6 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 200 קמ”ש ומבטיחה צריכת דלק משולבת של כ-13.6 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן.

חשמלית 7 מושבים ללא חרדת טווח

הגרסה המעניינת יותר היא האקס טרייל  e-POWER המציעה חווית נהיגה חשמלית, כאשר מנוע חשמלי אחראי על העברת הכח לגלגלים הקדמיים, מה שמספק חווית נהיגה חשמלית בכל מהירות ולכל טווח, הודות לטכנולוגיה הכוללת מנוע טורבו 1.5 ליטר שמשמש רק כגנרטור לייצור חשמל. בשיטה זו, תיהנו מנסיעה שקטה ודי חלקה המאפיינת דגמים חשמליים, אך ללא הצורך בטעינת הרכב וללא חרדת טווח. ההספק הכולל בגרסה זו עומד על 204 כ”ס ו-33.6 קג”מ, והביצועים זריזים יותר עם 8 שניות ל-100 קמ”ש, מהירות מרבית של 170 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 16.9 ק”מ לליטר.

בקצה משפחת הדגמים תוצע האקס טרייל e-4ORCE , גרסת ההנעה הכפולה של הדגם המצוידת גם היא בטכנולוגיית ה-e-POWER, אך עם צמד מנועים חשמליים (204 כ״ס לקדמי ו-136 כ״ס לאחורי) המספקים הנעה 4X4. ההספק הכולל עומד על 213 כ”ס, התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 180 קמ”ש וצריכת הדלק על 15.1 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מערכת ההנעה הכפולה מתקדמת וכוללת שליטה נפרדת במומנט ובבלימה עבור כל גלגל בנפרד, המפחיתה תופעות של תת היגוי או היגוי יתר, לצד הבטחה לחווית נהיגה חשמלית, שקטה ועם מיעוט ויברציות.

מחיר

ניסאן אקס טרייל החדש ישווק ב-4 רמות גימור לבחירה בגרסת ה-1.5 ליטר בנזין, כולן עם 7 מושבים במחירים של 199-245 אלף שקל. גרסת ה-e-Power ישווק ב-3 רמות גימור (כולן בגרסת 5 מושבים בלבד) ובמחירים של 234-255 אלף שקל. גרסת ה-e-4orce תוצע עם 7 מושבים ב-3 רמות גימור במחירים של 250-275 אלף שקל. היבואן מעריך שמרבית המכירות יגיעו מדגמי ה-e-Power ויש כבר 2,000 מכוניות בישראל הזמינות למסירה בשבועות הקרובים.

 

 

 

The post חשמלית 7 מושבים ללא חרדת טווח: ניסאן אקס טרייל 2023 בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

“נולדה להוביל”: פיאט סקודו בישראל

חטיבת המסחריות של פיאט זוכה לתגבור חשוב עם התחלת שיווקה של פיאט סקודו, מסחרית קומפקטית חדשה שמצטרפת באולם התצוגה לדוקאטו הגדול, ומקדימה במעט את הדובלו החדש שיגיע לארץ במהלך השנה. יחד עם זאת, לא מדובר ברכב מסחריים חדשים לחלוטין בארץ, משום שמדובר למעשה באחים חורגים וכמעט זהים לחלוטין לסיטרואן ג’מפי ולברלינגו, למעט עיצוב מעט שונה בחזית ולוגו של פיאט על ההגה והמנוע במקום סיטרואן.

בניגוד אגב למתחרה מבית סיטרואן המשווקת בארץ בשלל גרסאות לבחירה, ואפילו בגרסה 100% חשמלית, בפיאט בחרו להשיק את הסקודו בארץ רק בגרסת מנוע אחת ועם מרכב בגודל בינוני או ארוך לבחירה, שניהם בתצורה מסחרית ללא חלונות ומושבים אחוריים לנוסעים. הגרסה הקצרה באורך של 4.96 מטרים, והארוכה באורך שלך 5.31 מטרים, כאשר הרוחב של שתיהן 1.62 מטר והגובה 1.89 מטר או 1.93 מטר בהתאמה. נפח תא מטען עומד על 5.3 קוב בגרסת הכניסה ו-6.1 קוב בגרסה הארוכה בעלת יכולת העמסה של עד 1,300 ק״ג ושתיהן מצוידות ב-2 דלתות צד נגררות.

הדגם ישווק עם מנוע טורבו-דיזל 2.0 ליטרים המפיק 177 כ”ס ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש אורכת 9.6 שניות, המהירות המרבית עומדת על 170 קמ”ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת לפי נתוני היצרן על 13.9 ק”מ לליטר בגרסה הבינונית ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסה הארוכה, לצד דרגת זיהום אוויר 15.  בהמשך השנה מבטיח היבואן שתצטרף להיצע גם גרסה חשמלית מלאה בעלת טווח נסיעה של כ- 300 ק”מ בין טעינות.

האבזור כולל מולטימדיה עם מסך מגע “7 וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמה אחורית עם מבט פנורמי, בקרת שיוט ועוד, אך האבזור הבטיחותי מסתפק בצמד כריות אוויר, התרעת עייפות הנהג, זיהוי תמרורים בלוח המחוונים ומערכת בטיחות מתקדמת בהתקנה מקומית.

הסקודו תשווק בישראל עם 5 שנות אחריות יצרן או עד 250,000 ק”מ (המוקדם מביניהם, ללקוחות פרטיים) כל זאת לעומת המתחרים המציעים אחריות של  עד 3 שנים או 100,000 ק”מ. מרווח הטיפולים עומד על אחת לשנה או 30,000 ק”מ. 

מחיר פיאט סקודו נמוך יותר מהמתחרה מבית סיטרואן ויחל מ-249,990 שקל ולדברי היבואן הרכב זמין במלאי למסירה מיידית. 

 

The post “נולדה להוביל”: פיאט סקודו בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.