בדרך לארץ: טויוטה קורולה החדשה

בדיוק 4 שנים לאחר שהושק בארץ הדור ה-12 של טויוטה קורולה, המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, הושק השבוע באירופה הדגם המחודש ל-2023, לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה, האמורה לחזק את מכירותיו עד שיגיע הדור הבא של המכונית. יחד עם זאת, הקורולה סובלת כיום בעולם מירידה במכירות בשל מעבר לקוחות רבים שלה לסגמנט הג’יפונים (חלקם כמובן לקורולה קרוס), אך עדיין מדובר במכונית הסדאן המבוקשת ביותר בעולם.

במסגרת מתיחת הפנים, מסתפקת טויוטה בליטוש קל למראה החיצוני הכולל יחידות תאורה ראשיות ואחוריות מעודכנות, אופציה לפנסי חזית מתקדמים מסוג מטריקס LED, עדכונים קוסמטים לסבכה הקדמית, חישוקי גלגלים בעיצוב חדש ו-3 צבעים חדשים שיוצעו לראשונה ברכב. בתא הנוסעים תפגשו לראשונה לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 הניתן להתאמה אישית, מולטימדיה חדשה עם מסך מגע “10.5 ברזולוציה חדה יותר, קישוריות משופרת לסמארטפונים, שלל פקודות קוליות משופרות (כמו למשל לבקש לפתוח או לסגור את החלונות) ועדכוני OTA חלקיים מהאוויר (טיפול בתקלות קלות ועדכוני תוכנה מרחוק וללא הצורך להגיע למוסך). לראשונה תוצע גם אפליקציה חכמה לטלפון המאפשרת פתיחת הרכב או נעילתו דרך הטלפון, הפעלה מרחוק של מערכת המיזוג לפני שמגיעים לרכב, איתור מיקום הרכב ועוד. נותר לקוות שאלו יגיעו גם בגרסה הישראלית.

החידוש המשמעותי יותר ברכב נמצא מתחת למכסה המנוע, עם מעבר למערכת היברידית חדשה מדור 5 של היצרן, הכוללת מערכת קומפקטית וקלה יותר (עד 18 ק”ג הפחתת משקל), המסייעת לשדרוג הביצועים, צריכת הדלק ופליטת המזהמים. גרסת ה-1.8 ליטר הרלוונטית לארץ משתדרגת מ-122 כ”ס ל-140 כ”ס, מקצרת את זמן התאוצה ל-100 קמ”ש ב-1.7 שניות ל-9.2 שניות, ומבטיחה תאוצה חלקה וזריזה יותר, הפחתת רעשי התיבה האוטומטית הרציפה ואפילו מעט הנאה מנהיגה. למרות השדרוג המשמעותי בביצועים, פליטת ה-CO2 נותרה נמוכה למדי ועומדת על 102 גרם לק”מ לפי נתוני היצרן.

את רשימת החידושים משלימה חבילת הבטיחות החדשה של היצרן “T-Mate” הכוללת גם התראת שטח מת במראות משופרת הכוללת המונעת יציאה לא בטוחה מהרכב, תמיכה בהימנעות מהתנגשות בעת ביצוע פנייה בצומת, הימנעות מהתנגשות צידית, הפחתת מהירות בסיבוב בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ועוד. 

מחברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, נמסר שהדגם יגיע לארץ כבר באפריל הקרוב. כאן יחכה לו שוק רכב שהשתנה משמעותית מלפני 4 שנים, כאשר הביקוש למכוניות משפחתיות צנח משמעותית מאז (נתח שוק כיום של 12% בלבד משוק הרכב החדש וירידה של 6% רק בשנה החולפת). אז סביר להניח שהיא לא תשחזר את נתון המכירות של 6,000 הזמנות במכירה המוקדמת שהציעה המכונית עם השקתה בארץ בפברואר 2019, אך עדיין מדובר בקורולה והיא בהחלט יכולה להפתיע עם נתון לא רחוק משם.

The post בדרך לארץ: טויוטה קורולה החדשה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

ב.מ.וו סדרה 2 קופה החדשה בישראל (ב.מ.וו 220i)

חצי שנה לאחר שנחתה כאן מכונית הקופה ב.מ.וו סדרה 2 החדשה בגרסת הקצה הספורטיבית שלה M240 Xdrive, מרחיבה דלק מוטורס היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק גרסת כניסה לדגם המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטרים צנוע יותר ותג מחיר נמוך משמעותית.

הדור החדש של סדרה 2 נוחת בארץ כשנה וחצי לאחר שנחשף בעולם ויהווה את גרסת הכניסה של המותג לשוק מכוניות הקופה הספורטיביות וממשיך לשמחתנו את השימוש בשלדת ההנעה האחורית התורמת לחווית הנהיגה הספורטיבית. גם העיצוב החיצוני שודרג בטוב טעם ואינו כולל את גריל הכליות הענק שמגיע לחלק גדול מדגמי היצרן החדשים והמידות החיצוניות צמחו משמעותית מול הדור היוצא (למעט נתון הגובה שהתקצר) עם 4.54 מטרים לאורך, 1.84 מטר לרוחב וגובה של 1.39 מטר. נפח תא המטען צמח גם הוא ל-390 ליטר, אך תא הנוסעים מצויד בארבעה מושבים בלבד.

בתא הנוסעים מאמצת סדרה 2 החדשה את עיצוב העיצוב של סדרה 3 הגדולה יותר, בתוספת שינויים קוסמטיים קלים, עם הופעה טכנולוגית ואיכות חומרים והרכבה שעלו מדרגה. הדגם ישווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה: “Sport” הכוללת: תאורת LED מלאה מבחוץ, שמשות אחוריות מושחרות, גג שמש חשמלי, חישוקי “18 קלים, מולטימדיה עם מסך מגע “14.9 המשלב לוח שעונים דיגיטלי “12.3, עם תמיכה בעברית וקישוריות לאפל קארפליי, מושב ספורט קדמיים, בקרת אקלים דיגיטלית בעלת 3 אזורים עם פתחי אוויר לאחור, תאורת אווירה דינמית וריפודי עור מלאכותי. רמת הגימור השניה “M-Sport” כוללת חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית יותר, מתלי ספורט, מערכת היגוי Sport ביחס משתנה וחישוקי גלגלים בעיצוב ספורטיבי יותר.

הדגם יוצע עם חבילת Parking Assistant (חניה אוטומטית, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים ועוד) לצד חבילת בטיחות מעט מאכזבת עם בלימה אוטונומית עירונית בלבד, התראת סטייה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), התראת שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני תעבורה צולבת בנסיעה לאחור, התראת עייפות הנהג ועוד.

בסעיף הביצועים, מצוידת המכונית במנוע טורבו 2.0 ליטרים המפיק 184 כ”ס -30.5 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 7.5 שניות, המהירות המרבית עומדת על 236 קמ”ש וצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני היצרן עומדת על 14.7 ק”מ לליטר.

מחיר ב.מ.וו 220i החדשה יחל מ-299,000 שקל.

The post ב.מ.וו סדרה 2 קופה החדשה בישראל (ב.מ.וו 220i) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.