יונדאי סנטה פה היברידית בישראל – החל מ-309,900 שקל

שנתיים לאחר שהושק כאן הדור החמישי של יונדאי סנטה פה, מרחיבה כלמוביל היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק הגרסה ההיברידית, המבטיחה ביצועים משופרים, לצד איכות נהיגה גבוהה יותר וצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר. הדגם יתחרה בארץ בטויוטה היילנדר ובאח החורג למחצה קיה סורנטו בגרסאות ההיברידיות שלהן.

הסנטה פה יוצע ברמות גימור ‘Supreme’ בהנעה קדמית ו- ‘Elite’ בהנעה כפולה עם מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 226 כ”ס ו-35 קג”מ ומשודכים לתיבת 6 הילוכים פלנטרית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ”ש אורכת 8.9 שניות בתצורת הנעה קדמית ו- 9.1 שניות בתצורת הנעה כפולה והמהירות המרבית עומדת על 187 קמ”ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת לפי נתוני היצרן על 15.6 ק”מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית ו-13.5 ק”מ לליטר בגרסת ה-4X4.

אבזור הדגם כולל כסטנדרט 7 מושבים, מולטימדיה עם מסך מגע “8 וקישוריות לסמארטפונים, לוח מחוונים דיגיטלי, גג פנורמי נפתח, בקרת אקלים כפולה עם פתחי מיזוג לשורת המושבים השניה והשלישית, חיישני חניה היקפיים, תאורת LED חיצונית, ריפודי עור למושבים, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים, תאורת אווירה, משטח טעינה לנייד, חישוקי “17, חימום מושבים קדמיים, חבילת בטיחות מתקדמת רחבה ועוד. גרסת ה-4X4 כוללת בנוסף: חישוקי “19, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרון למושב הנהג ועוד.

מחיר יונדאי סנטה פה היברידי נקבע על 309,900 שקל לגרסת הכניסה ו-334,900 שקל לגרסת ה-4X4 והדגם יוצע עם אחריות ל-5 שנים לרכב או עד 100,000 ק”מ ו-7 שנים לסוללה או עד 150,000 ק”מ. מדובר במחיר הגבוה משמעותית ממחיר קיה סורנטו ההיברידי שחולק עימו מכלולים משותפים רבים ומחירו זול בכ-40,000 שקל. 

The post יונדאי סנטה פה היברידית בישראל – החל מ-309,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית אסטון מרטין משנה כיוון ותחל לייבא מגוון כלי רכב

קצת יותר מ-3 שנים לאחר שמייסדי רשת אוטודיל תומר דותן ומאיר אוחיון מכרו את החברה,  מקימים צמד אנשי העסקים פעילות רכב חדשה שמבטיחה לדבריהם שינוי הרגלי הקנייה בענף הרכב החדש, עם מכירת רכבים חדשים ממגוון מותגים, טרייד אין ויד שנייה בפאואר סנטר אחד, וכוונות מרחיקות לכת להתברג בין יבואני הרכב המובילים בישראל בתוך 3 שנים בלבד.

את המעבר לעסק החדש שלהם ניתן כבא היה להבחין בחודשים האחרונים, כאשר פעילות הרכב החדשה שלהם התמזגה לחברת אוטוארט, יבואנית אסטון מרטין בישראל הנמצאת בבעלות השניים. באולם התצוגה היוקרתי שלהם הממוקם בהרצליה פיתוח ניתן היה בשבועות האחרונים להבחין בשורה ארוכה של רכבים חדשים מתוצרת שלל מותגים שהגיעו לארץ בחסות היבוא המקביל. 

בדומה למהפכה בענף הרכב המשומש שיצרו דותן ואוחיון עם הקמת אוטודיל והחדרת המושג טרייד אין בישראל, מתכננים השניים צעדים דומים בתחום יבוא הרכב החדש בישראל. התפיסה של פאוור סנטר גדול העונה על כל צרכי הלקוח בנקודת המכירה יונגש ע”י קבוצת אוטוארט העדכנית לכלל הלקוחות בישראל. מהיום יוכלו הלקוחות לבחור את הדגם הרצוי ובתקציב הנחוץ על המקום ללא צורך בהמתנה לשחרור מכס או המתנה של חודשים להגעת הרכב לישראל בשל מקרי קיצון אחרים. שירותי מימון בהתאמה אישית ע”י מומחים בתחום – בנקאי או חוץ בנקאי מוצעים ללקוחות בנקודות המכירה ובנוסף שירותי ביטוח, אחריות יצרן מלאה ושירותי טרייד אין בתנאים מועדפים ועל המקום כך שלקוח יכול לצאת עם רכב חדש תוך דקות.

תומר דותן ומאיר אוחיון

לצד הקשר העסקי עם יבואני הרכב השונים למכירת מכוניות חדשות, אוטוארט תעסוק ביבוא מקביל של רכבים חדשים חוצי מותגים, בטווח מחירים רחב מ- 90,000 ₪ ועד ל- 3 מיליון ₪. לדבריהם, אוטוארט מנהלת כיום מגעים עם מספר יצרנים בחו”ל לייצוג בארץ, תוך התמקדות ביצרני רכב חשמלי. “שוק הרכב החדש עובר תהליכים משמעותיים פרט לכניסת החשמל, אנו מזהים פחות נאמנות מותגית ויותר התאמה לצרכים ולתקציב. בפעילותנו החדשה נפגוש את הלקוח ונאפשר לו להצטייד בו במקום ברכב המתאים באופן אידיאלי לצרכיו, בכל רמות המחיר. אנו מעריכים כי בתוך 3 שנים נגיע לרמת יבואן מרכזי במדינת ישראל כאשר הצפי הוא למכירת מעל 10,000 רכבים בשנה פרט לפעילות הטרייד אין”. 

The post יבואנית אסטון מרטין משנה כיוון ותחל לייבא מגוון כלי רכב appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חברת ולנס הישראלית פיתחה מצלמת רוורס ראשונה לתחום המשאיות הכבדות עם נגרר

מצלמת רוורס הינה אחת המערכות הפופולריות כיום בשוק הרכב, אך מסתבר שלמשאיות כבדות עם נגרר, הסובלות במיוחד ממגבלות ראות משמעותיות בזמן נסיעה לאחור, טרם היתה זמינה עד כה מצלמת רוורס בשל האתגרים הנגזרים ממבנה המשאיות ואורך הכבילה הנדרשת. הטכנולוגיה החדשה של חברת הטכנולוגיה ולנס סמיקונדקטור הישראלית, הפועלת בתחום השבבים לתקשורת מהירה בתעשיות הרכב, מהווה פריצת דרך בענף, תוך כדי שהיא מתגברת על בעיות טכנולוגיות שהיוו חסם מרכזי בכניסת מערכת הבטיחות לענף. 

המערכת הייחודית של החברה מאפשרת העברת קבצי וידאו באיכות גבוהה, ללא השהייה (zero-latency) גם במרחקים ארוכים במיוחד, תוך הבטחת איכות המידע וללא שגיאות. בזכות יכולת העברת המידע גם על גבי כבל הנחושת הפשוט ביותר, השבבים של ולנס הינם היחידים המאפשרים התקנת מצלמת נסיעה לאחור גם למשאיות כבדות עם נגרר, דבר שעד היום היה בלתי אפשרי. ולנס משתפת פעולה בנושא עם ספקית מערכות האלקטרוניקה האמריקאית לרכבים ולמשאיות  Stoneridge וצפויה להרחיב את הפצת הפתרון שלה בשווקים נוספים בעולם. 

עפ”י הסקר האחרון שערך ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו כתוצאה מפגיעות משאית כבדה 5,601 בני אדם. עלייה של כ- 13% בהשוואה לשנה החולפת.

מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית. כבר כיום הגיל הממוצע של נהג בארה”ב עומד על 55 עם מחסור אדיר של עשרות אלפי נהגים. חלק מהקשיים בגיוס נהגים חדשים נובעים גם מהקשיים הפיזיים שהתפקיד דורש, כולל עלייה וירידה מהמשאית הגבוהה בכל נסיעה לאחור. 

חברת ולנס סמיקונדקטור הינה ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, ומשפחת השבבים VA6000 של החברה כבר נמצאים במכוניות מרצדס מאז שנת 2020 ומשדרגים את החיבוריות של מערכת הבידור והשמע של מרצדס MBUX. 

לדברי גדעון בן צבי, מנכ”ל ולנס סמיקונדקטור. “בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים ולכלי הרכב הסובבים אותם”.

The post חברת ולנס הישראלית פיתחה מצלמת רוורס ראשונה לתחום המשאיות הכבדות עם נגרר appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

לא רק בארץ: יונדאי טוסון הוביל את מכירות ה-SUV באירופה ב-2022

יונדאי ממשיכה להוכיח את עצמה כפופולרית בקרב לקוחות אירופאים. 20 שנה לאחר שהושק לראשונה הדור הראשון של יונדאי טוסון באירופה, הצליח הדור הרביעי של רכב הפנאי הקומפקטי הפופולרי של יונדאי בעולם להשתלט על קטגוריית ה-SUV הקומפקטיים באירופה עם מכירה של 150,803 רכבים אשתקד, כך עפ”י נתונים שנאספו על ידי JATO Dynamics.

מדובר בהישג מרשים אף יותר, אם מתחשבים בכך ששוק הרכב החדש באירופה סבל מירידה כוללת במכירות בשעה שמכירות הטוסון אף צמחו ב-1% מול 2021 וחרף משבר השבבים העולמי ובעיות בשרשרת האספקה. מעבר לכך, דורגה הטוסון אשתקד גם כדגם ה-8 הנמכר ביותר באירופה מכל הסגמנטים כשלפניה דורגו אופל קורסה, טויוטה יאריס, פולקסווגן גולף, פיאט 500 (כולל אבארט 500), פולקסווגן T-ROC, דאצ’יה סנדרו ופיג’ו 208 שהובילה את מכירות הרכב החדש באירופה אשתקד עם 206,816 מסירות.

עיקר מכירות הטוסון באירופה התרכז בספרד, שם נחשב לרכב הנמכר ביותר אשתקד עם  21,985 מסירות, בבריטניה שנשחבת לשוק הגדול שלו באירופה עם  27,839 מסירות ובצרפת עם 18,000 מסירות.

גם בארץ הוביל יונדאי טוסון את מכירות רכבי הפנאי אשתקד, אך כאן לא רק את סגמנט  הקומפקטיות, אלא את כל קטגוריות רכבי הפנאי. בסה”כ נמכרו כאן אשתקד 7,432 מדגמי הטוסון, שהתמקם גם בדירוג הכללי במקום ה-3 אחרי טויוטה קורולה וקיה פיקנטו שהובילה את מכירות הדגמים אשתקד. הג’יפון השני הנמכר ביותר בארץ היה ג’ילי גיאומטרי C שמסר 6,816 מכוניות והתמקם במקום ה-5 בדירוג הכללי.

The post לא רק בארץ: יונדאי טוסון הוביל את מכירות ה-SUV באירופה ב-2022 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

טויוטה יאריס חדשה ב-99,990 שקל? (ואפילו במלאי)

טויוטה יאריס היתה אחת ממכוניות הסופרמיני הפופולריות ביותר בארץ בשנים האחרונות, אך משבר השבבים ובעיות בשרשרת האספקה עצרו את מכירות הדגם בארץ בשנה החולפת ולמעט כמה משלוחים קטנים שהגיעו לארץ (כולל בחודש החולף), נעלמה לעת עתה לצערם של הלקוחות וגם היבואן המכונית מאולמות התצוגה ומאתר היבואן הרשמי. יחד עם זאת, אם אתם חושקים באחת כזאת חדשה, מסתבר שניתן לרכוש אותה בארץ ואפילו באספקה מיידית, באמצעות סוכני היבוא המקביל. רק בעיה אחת נותרה: המלאי שהגיע לארץ מצויד בגיר ידני !

טויוטה יאריס הידנית מצוידת במפרט שונה לחלוטין מהיאריס האוטומטית ששווקה בארץ עד לאחרונה. מתחת למכסה המנוע תפגשו מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 72 כ”ס ו-9.5 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים (לעומת 1.5 ליטר 125 כ”ס בגרסת הבנזין או 1.5 ליטר 116 כ”ס בגרסה ההיברידית שהגיעו בידי היבואן הרשמי). עם יחידת הכח הנ”ל מציעה המכונית ביצועים חלשים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-15.3 שניות ומהירות מרבית של 155 קמ”ש, אך לפחות רושמת צריכת דלק מעולה של 21.2 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

הדגם משווק בארץ ברמת גימור “Flow” הכוללת אבזור דליל למדי עם מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם דיבורית BT ויציאות USB ו-AUX, מחשב דרך, חלונות חשמל, נעילה מרכזית, חיישני גשם וזהו פחות או יותר. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית ומערכת התראת סטייה מנתיב.

מחיר המחירון של הדגם מנותק כרגיל בימינו מהמציאות ונקבע על 119,900 ₪, אך בימים אלו מוצעת המכונית ב-99,990 ₪ כולל רישום של הלקוח כיד ראשונה ברישיון הרכב. האם זה משתלם? רק לחובבי היאריס המושבעים שאינם מורתעים מתיבת הילוכים ידנית, או עבור אלו המחפשים אחר רכב חדש, אמין וחסכוני במיוחד בדלק במחיר עד 100,000 שקל. עבור כל השאר, במחיר זול יותר והחל מ-95,990 ₪, תוכלו לרכוש אצל היבואן הרשמי את האייגו X החדשה, מיני ג’יפון המצויד בתיבת הילוכים אוטומטית שמציע עסקה טובה הרבה יותר. אז נכון שגם הוא סובל מבעיות אספקה כיום, אך שווה כנראה לחכות.

לקישור לטויוטה יאריס ידנית ב-99,990 שקל לחצו כאן

התמונה להמחשה בלבד

The post טויוטה יאריס חדשה ב-99,990 שקל? (ואפילו במלאי) appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.