תחזית פסימית: 25% מ-8,000 סוחרי הרכב בארץ יקרסו השנה

המשבר בענף הרכב מחריף? לפי סקר שביצעה רויטל רוט, מנהלת מחלקת אנליזה בדן אנד ברדסטריט: בשנת 2023 כ-25% מהסוחרים בענף הרכב יקרסו. על פי מדדי דן אנד ברדסטריט, השילוב של אינפלציה גבוהה מחד, אל מול ייקור עלויות המימון, הן למגזר העסקי והן עבור המגזר הפרטי, כמו גם הירידה הצפויה בצריכה הפרטית כתוצאה, העלו החל מהמחצית השנייה של 2022 את רמת הסיכון הכללי במשק, מגמה שצפויה להערכתם להימשך גם בשנת 2023, ולמרות שענף הרכב אינו נמנה בקרב הענפים המסוכנים במשק, כ-25% מהסוחרים לא ישרדו את השנה הקרובה, בין אם יכנסו לכשל או ייסגרו פעילות לחלוטין”.

הפריחה בשוק המשומשות הביאה גם להצפת השוק בסוחרי רכב

השלכות וירוס הקורונה שהוביל למשבר בתעשיית השבבים, שגרר בעיות בשרשרת האספקה, המלוות במספר סגרים עולמיים, הובילו לבעיות מלאי אדירות בשוק הרכב העולמי, שתודלק בשנה החולפת גם ע”י המלחמה באוקראינה שהוסיפה אש למדורה. המצב החדש של המחסור ברכבים חדשים, יחד עם החשש בתחילת משבר הקורונה מנסיעה בתחבורה ציבורית, הוביל לביקוש אדיר גם לשוק המכוניות המשומשות, שנהנה מפעילות ערה וכניסה של סוחרי רכב חדשים רבים לשוק, שזיהו את הפוטנציאל להרוויח כסף גדול ומהיר במינימום יחסי של מאמץ והשקעה.

הפריחה בשוק המשומשות הביאה גם להצפת השוק בסוחרי רכב

 כיום על פי נתוני משרד התחבורה קיימים למעלה מ-8,000 סוחרי רכב מורשים (אם כי לפחות חלקם מאופיין בהיקפי פעילות נמוכים עד כדי היעדר פעילות). לשם השוואה, בשנת 2019, טרם פרוץ משבר הקורונה תועדו כ-2,500 סוחרי רכב בלבד, כך שכמות סוחרי הרכב צמחה בשיעור של 350-400% תוך כ-3 שנים בלבד (מרבית העלייה התבצעה בשנים 2021-2022 בהלימה לפריחת השוק). קפיצה זו באה לתת מענה לצורך שעלה מהשטח בתקופת הקורונה והגדיל בצורה משמעותית את הביקושים בתחום, וגם רצון של לא מעט “סוחרים חדשים” לעשות כסף קל ומהיר, נתון שלא תמיד אכן התממש במציאות. 

לדברי דן אנד ברדסטריט, “ניתן לראות כי יחסית קיימים הרבה מגרשים באזור הצפון. השוק הנ”ל, שהתרחב מאוד בשנים האחרונות, לפי המדדים שלנו, מאופיין בהרבה עסקים קטנים מאוד, לעיתים של אדם אחד עם כמה מכוניות בודדות, ורגיש מאוד לשינויים, בלי גב כללי חזק, כמו שקיים ליבואניות הרכב קשה לשרוד בענף הנ”ל לאור כל השינויים שסקרנו כאן”.

הגעתם של 76,328 רכבים חדשים בחודשיים הראשונים של השנה, המצביעים על זינוק של 21.7% במסירות לעומת אשתקד, יחד עם הצטברות גדולה של מלאים בקרב לא מעט יבואני רכב כעת בארץ, מספקים סימנים נוספים המעידים על צמצום משמעותי של משבר השבבים ובעיות המלאי העולמיות, ושחרור של עשרות אלפי מכוניות משומשות במקביל אל שוק היד שניה שמתחיל לחזור לימי שיגרה וככל הנראה גם על ירידת מחירים הצפויה בהמשך.

לדברי חברת הייעוץ: “הפיחות המהיר של השקל אל מול המטבעות הזרים בשבועות האחרונים, יוביל לעלייה נוספת של מחירי המכוניות החדשות בקרוב, ויחד עם עליית הריבית הדרמטית המייקרת את עלויות המימון לטובת רכישת הרכבים, וההאטה בפעילות העסקית במשק ובפרט בענף ההייטק, יובילו לצמצום עובדים בלא מעט חברות במשק, וכן בענפים המגרשים/סוחרי הרכב הפרטיים, שכן שם חלה קפיצה ופתיחה גבוהה של עסקים. אנו צופים כי 25% מהעוסקים בתת תחום הנ”ל לא ישרדו את השנה הקרובה”

The post תחזית פסימית: 25% מ-8,000 סוחרי הרכב בארץ יקרסו השנה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

חדש בארץ: קופרה לאון 1.5 ליטר 150 כ”ס

חברת צ’מפיון מוטורס יבואנית קופרה, מרחיבה את משפחת הלאון הספורטיבית ומתחילה בשיווק צמד דגמים חדשים, המוותרים על ביצועי הספורט הקיצוניים של גרסת ה-VZ ומסתפקים במראה הנכון, באבזור עשיר ובביצועים משפחתיים בגרסת ה-1.5 ליטר החדשה או חמים בגרסת 2.0 ליטרים “בסיסית” שמצטרפת גם היא להיצע.

מותג קופרה סיים את שנת 2022 (השנה המלאה הראשונה שלו כמותג עצמאי בארץ) עם זינוק של 140% במסירות ו-2,731 מכוניות שעלו לכביש, כאשר הדגם הפופולרי של מותג הספורט של חטיבת “סיאט” היה בכלל הקופרה פורמנטור הבסיסית המצוידת במנוע טורבו 1.5 ליטר 150 כ”ס, שמציע ביצועים זריזים אך לא ספורטיביים קיצוניים, לצד המראה הנכון, חבילת אבזור עשירה ותג מחיר תחרותי.

את המהלך המוצלח הזה של הפורמנטור, מבקשת כעת היבואנית לשחזר גם עם דגם הלאון המשפחתי, ששווק עד כה רק בגרסת ה-VZ הקיצונית המפיקה 300 כ”ס ועונדת תג מחיר התחלתי של 249,900 שקל. כעת מצטרפים להיצע גם גרסת כניסה המצוידת במנוע הטורבו 1.5 ליטר 150 כ”ס המוכר, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים מפיק תאוצה של 8.7 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 214 קמ”ש. מדובר בגרסה שעשויה בהחלט להוביל את מכירות הקופרה לאון בשנה הקרובה. מי שחושק בביצועים קצת יותר ספורטיביים ועדיין לא בגרסה הקיצונית, יוכל לרכוש מעתה גם את דגם ה-2.0 ליטרים 190 כ”ס, המאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.2 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 227 קמ”ש, גם הוא עם תיבה אוטומטית. 

העיצוב החיצוני של דגמי לאון החדשים כולל פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית FULL LED, איתות דינאמי, מסגרות חלון בגימור Black Piano, חלון גג חשמלי, כיסויי מראות Dark Chrome וכן חישוקי סגסוגת מעוצבים 18″ לדגמי ה-150 ו-190 כ”ס, וחישוקי 19″ לדגם 300 כ”ס. אבזור הפנים כולל לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה Touch תומך עברית, מערכת סאונד של Beats, סביבת נהג עם הגה בגימור עור CUPRA Sport, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 איזורים, תאורת אווירה היקפית, חימום הגה, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, מושבים קדמיים Sport לדגמי ה-150 ו-190 כ”ס, ו-BUCKET עבור גרסת ה-300 כ”ס. הגרסה החזקה כוללת בנוסף גם מושב נהג חשמלי כולל זכרונות וחימום מושבים וכן בלמי CUPRA שחורים.

אבזור הבטיחות כולל התראת שמירת מרחק כולל ניטור הולכי רגל ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים והתראת תנועה צולבת, מצלמה אחורית, 10 כריות אוויר כולל ניתוק כרית אוויר קדמית, וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.  

את דגם ה-2.0 ו-190 כ”ס ניתן לשדרג בחבילת האבזור EXTRA RUSH עם תוספות של חצאיות צד, חישוקי 18″ מעוצב POU, ספוילר שחור וכן דוושות בגימור אלומיניום כהה. את דגם ה-300 כ”ס ניתן לשדרג בחבילת האבזור BLACK PEARL  עם מושבי באקט עור שחור, וחישוק סגסוגת PYA 19″, וכן בחבילת BLUE BLOOD שתוסיף מושבי באקט עור כחול וחישוק סגסוגת PYA 19″. בנפרד ניתן להוסיף לדגם זה גם חישוקי PYB 19″ וחצאיות צד.

מחיר קופרה לאון בגרסת מנוע 1.5 ו-150 כ”ס יעמוד על 174,900 ₪. מחיר גרסת המנוע 2.0 ו-190 כ”ס נקבע על 192,900 ₪  ומחיר גרסת ה-VZ הבכירה נקבע על 249,900 ₪ .

The post חדש בארץ: קופרה לאון 1.5 ליטר 150 כ”ס appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

אניית גרימלדי פרקה רכבים בנמל אשדוד ישירות מהמזרח הרחוק

המחסור בנהגי משאיות להובלת מכוניות מספק בשוק הרכב החדש פתרונות יצירתיים: לאחר שלפני מספר חודשים ייבאה לובינסקי מאות מכוניות מדגם MG EHS במכולות הישר מהמזרח הרחוק לנמל חיפה, בחודש החולף ולראשונה בישראל, האנייה GRANDE NAPOLI השייכת לקו החדש של חברת גרימלדי מאסיה לים התיכון פרקה רכבים בנמל אשדוד ישירות מהמזרח הרחוק.

האוניה GRANDE NAPOLI השייכת לקו החדש של חברת גרימלדי מאסיה לים התיכון, היא אוניה מסוג גלנוע (המשמשת להובלת כלי רכב) עם קיבולת של כ-4,000 כלי רכב, שפקדה לראשונה את מדינת ישראל ולראשונה בפריקה ישירה מהמזרח בנמל אשדוד. במשלוח נפרקו כ- 630 כלי רכב מסוג רנו קולאוס ורנו ארקנה של היבואנית פריסבי (קרסו מוטורס) המגיעים אלינו ממפעל החברה בדרום קוריאה (Busan Plant) המשותף לרנו וסמסונג. הפריקה בנמל אשדוד במקום נמל אילת אפשרה ליבואן לקצר משמעותית את משך העברת המכוניות למגרשי היבואן בפארק ראם ואף להוזיל משמעותית את עלות ההובלה היבשתית.

לדברי אלי בר יוסף, מנכ”ל בפועל נמל אשדוד: “אנו שמחים על הבחירה של אוניות חדשות בנמל אשדוד. אנו עומלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ונשמח לראות עוד אוניות מסוג זה, המעידות על האמון של לקוחותינו בנו.”

 

The post אניית גרימלדי פרקה רכבים בנמל אשדוד ישירות מהמזרח הרחוק appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

סימני האטה? זינוק של 15.2% במסירות רכב חדש בפברואר 2023

איגוד יבואני הרכב מפרסם היום בצהריים את נתוני מסירות הרכב החדש לחודש פברואר, מהם עולה שגם החודש החולף היה מצוין עבור מרבי יבואני הרכב. לפי נתוני האיגוד, 29,132 רכבים חדשים נמסרו בחודש פברואר 2023, זינוק של 15.2% לעומת פברואר אשתקד ובסה”כ נרשמו מתחילת השנה כ-76,328 מסירות של רכבים חדשים, עליה של 21.7% לעומת ינואר-פברואר אשתקד. מצד אחד, מדובר ללא ספק בנתוני מסירות מרשימים למרות דיווחים רבים בענף הרכב על האטה במכירות בשבועות האחרונים, אך צריך לזכור שחלק גדול מהמסירות בחודש החולף הינו של הזמנות שנפתחו ברבעון האחרון של השנה החולפת וסופקו רק עתה לאחר שמשלוחי רכב רבים החלו סוף סוף להגיע. האם בעיות האספקה נעלמו? עדיין לא, אבל המצב הרבה יותר טוב ממה שהיה וישנם יבואנים רבים שכבר יש להם מלאי זמין למסירה מיידית.

הסיניות ממשיכות להוביל, החשמליות מתחזקות

מותגי הרכב מסין ממשיכים להוביל כיום את מכירות הרכב החדש בישראל עם 12,381 מסירות, לפני דרום קוריאה ממנה הגיעו 12,774 מכוניות, יפן עם 11,212 מכוניות וטורקיה עם 7,559 מכוניות. המכוניות החשמליות ממשיכות לצבור כח ואחת מתוך 3 מכוניות שעלו לכביש מתחילת השנה (24,773 מכוניות ונתח שוק של 32.4%) כללה גם מנוע חשמלי, ובפירוט לפי סוגים: 10,193 מכוניות חשמליות מלאות (BEV), 9,564 מכוניות היברידיות (HEV) ו-4,286 מכוניות פלאג אין (PHEV).

BYD אטו 3: החשמלית הנמכרת ביותר בישראל כיום

שינויים מסתמנים בראשות הטבלה

יונדאי ממשיכה להוביל ובבטחה את טבלת המסירות ואף מצליחה לצמוח קלות עם 12,935 מסירות מתחילת השנה (2.3%) ומקדימה את קיה שנחלשת ב-10.1% ומוסרת 8,264 מכוניות. ההפתעה מגיעה במקום השלישי לשם עולה מאזדה עם 6,284 מסירות (43.5%) למרות היעדר דגמים חדשים מזה תקופה ארוכה. טויוטה ממשיכה לסבול מבעיות מלאי משמעותיות וצונחת ב-36.7% ל-5,942 מסירות. BYD מקבעת את מעמדה כמכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל מתחילת השנה עם 4,589 מסירות ומקום חמישי בדירוג הכולל.

טויוטה מאבדת גובה עקב בעיות מלאי משמעותיות

במקום השישי מתמקמת סקודה שמצליחה להגביר אספקות לארץ ושומרת על כוחה משנה שעברה עם 3,380 מסירות (0.6%-) ומקדימה את מיצובישי עם 3,221 מסירות (6.5%), צ’רי שממשיכה לדהור עם 3,044 מסירות, סיטרואן שמזנקת ב-43.5% ל-2,334 מסירות וסוזוקי שחוזרת לצמוח וסוגרת את העשיריה הפותחת עם 2,259 מסירות (26.8%).

שוק היוקרה

מרצדס מובילה את שוק היוקרה עם 1,802 מסירות (19.8%) ומקדימה את אאודי שחוזרת לצמוח עם 1,113 מסירות (41.6%), BMW שמאבדת גובה עם 775 מסירות (23.3%-), וולוו שעולה למקום הרביעי עם 618 מסירות (48.2%) ולקסוס שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 418 מסירות (26.1%-). בקצה היוקרתי, פורשה מסרה 75 מכוניות, מזראטי 21 מכוניות, פרארי עם 6 מסירות, בנטלי 4 מסירות ואסטון מרטין 2 מסירות.

איך נקלטים מותגי הרכב החדשים מסין?

לצידן של BYD וצ’רי שנכנסו כאמור לרשימת עשרת מותגי הרכב המובילים בישראל, ג’ילי מסרה מתחילת השנה 2,200 מכוניות (462.7%), MG מסרה 1,535 מכוניות (154.1%), סרס עם 355 מסירות (179.5%), סקייוול עם 296 מסירות (211.6%), איווייז עם 169 מסירות (8,350%), ליפמוטור עם 130 מסירות, WEY עם 117 מסירות, מקסוס עם 106 מסירות, פולסטאר עם 57 מסירות, Lynk&Co עם 56 מסירות, הונגצ’י עם 54 מסירות, Ora עם 48 מסירות ראשונות, VOYAH עם 25 מסירות, JAC עם 24 מסירות, המונית הלונדונית של LEVC עם 5 מסירות וסוגרת את הרשימה EVeasy עם 2 מסירות כאשר שיווק המותג טרם החל רשמית בישראל.

מותג אורה: 48 מסירות בלבד בחודש הראשון לשיווק, למרות מסע פרסום מאסיבי.

לאן נעלמה טסלה? 

טסלה עם 3 מסירות בלבד מתחילת השנה, בשל היעדר משלוחים שהגיעו לארץ השנה ועבודתה של החברה ללא מלאים בישראל (כל המכוניות שמגיעות לכאן הוזמנו מראש). במהלך החודש הנוכחי צפויה להגיע לכאן אוניה ראשונה ל-2023 של טסלה ועליה יהיו ככל הנראה כמה אלפי מכוניות שעשויים אפילו להביא אותה לרשימת עשרת מותגי הרכב המובילים בישראל.

The post סימני האטה? זינוק של 15.2% במסירות רכב חדש בפברואר 2023 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נחשפה פולקסווגן ID3 המחודשת – תשווק הפעם גם בישראל

חודשיים לאחר ששחררה פולקסווגן איורים ראשונים אודות הדור השני של ה-ID3, מפרסמת הבוקר רשמית החברה פרטים מלאים אודות הדגם החדש שאמנם מוגדר ע”י היצרן כדור חדש, אך נראה שמדובר במתיחת פנים קלה מבחוץ ומשמעותית יותר בתא הנוסעים.

ה-ID3 חוגגת כבר יותר מ-3 שנים בעולם והיתה לחלוצת הרכבים החשמליים בעידן החדש של פולקסווגן, אשר פותחו על פלטפורמת ה-MEB הייעודית לדגמים חשמליים ומשרתת כיום כבר ארבעה דגמים, מהם נמכרו ברחבי העולם עד כה כ-600,000 מכוניות. הדגם החדש זוכה לליטוש קל של העיצוב החיצוני המתרכז בעיקר בפגוש קדמי חדש, וויתור על הקישוט שעיטר את קורות C ועדכון ליחידות התאורה האחוריות.

בתא הנוסעים השינויים מורגשים יותר וכוללים שדרוג מקיף של איכות תא הנוסעים והחלפת מספר משטחי פלסטיק קשיח בפלסטיק רך ואיכותי יותר. כך למשל גם חלקו התחתון של הדשבורד זוכה לציפוי עור טבעוני (סינטטי), דיפוני הדלתות משולבים מעתה עם אלקנטרה, המושבים הקדמיים הוחלפו בחדשים ורשימת האבזור כוללת מעתה גם תאורת אווירה משופרת, מערכת מולטימדיה איכותית יותר עם מסך “12 במקום “10, זיהוי קולי משופר ועוד. בנוסף, חבילת הבטיחות שודרגה (Travel Assist) וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית משופרת המתחשבת במסלול הנסיעה, מערכת חניה אוטומטית הזוכרת את עשרות המטרים האחרונים של הנסיעה ומאפשרת חזרה אוטומטית ברוורס על המסלול המדויק (חיוני במיוחד כשנכנסים למשל למגרשי חניה צפופים) וכן תצוגה עילית מדור חדש.

הדגם ימשיך להגיע עם אותו מנוע חשמלי מוכר במפיק 204 כ”ס ו-31.6 קג”מ המספק תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-7.3 שניות (7.9 שניות בגרסת הטווח הארוך) ומהירות מרבית שהוגבלה ל-160 קמ”ש. היצע הסוללות כולל סוללת 58 קוט”ש בגרסת הכניסה המבטיחה טווח נסיעה עד 426 ק”מ וסוללת 77 קוט”ש המבטיחה טווח נסיעה עד 546 ק”מ. לקוחות החברה באירופה ייהנו גם מהסכם ההתקשרות של היצרן עם מרבית חברות הטעינה הציבוריות, המאפשר התחברות למטען ציבורי וטעינה מיידית ללא שימוש באפליקציות צ’יפים או הרשמה מוקדמת, בדומה למה שמציעה טסלה ללקוחותיה בעולם בעמדות הסופרצ’רג’ר של החברה. גם יכולות הטעינה הציבורית המהירה (DC) שודרגו בדגם החדש ועומדים על 120 קוט”ש בגרסת הכניסה ועד 170 קוט”ש בגרסה הבכירה, המאפשרים טעינת הסוללה מ-5-80% ב-30-35 דקות בלבד.

בשונה מהדגם היוצא שהגיע לארץ רק בחסות היבוא המקביל ובמספרים קטנים, הגרסה המחודשת של פולקסווגן ID3 צפויה להגיע לארץ הפעם ביבוא רשמי, אך זה יקרה ככל הנראה רק ב-2024, אז צפויה לה כאן תחרות מצד MG4, אורה פאנקי קאט, רנו מגאן E, פיג’ו 308 החשמלית וככל הנראה דגמים נוספים שיגיעו עד אז.

The post נחשפה פולקסווגן ID3 המחודשת – תשווק הפעם גם בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.