חדש ב-Waze: פיצ’ר חדש לאיתור עמדות טעינה לרכבים חשמליים

אפליקציית הניווט Waze משיקה היום (שלישי) את פיצ’ר חדש המסייע לנהגים בעלי רכב חשמלי לאתר עמדות טעינה נגישות במסלול נסיעתם ליעד המבוקש ולתכנן מסלול נסיעה בצורה הטובה ביותר. מדובר בכלי חשוב, שימושי ויעיל עבור עשרות אלפי בעלי מכוניות חשמליות כיום בישראל, ובהמשך לביקוש הצומח מדי שנה לדגמים חשמליים בארץ ובעולם, עתיד לשרת מיליוני לקוחות ברחבי העולם בשנים הקרובות. 

עמדות הטעינה מופו לפי מגוון סוגי עמדות הפרוסות בישראל, כולל עמדות של חברת טסלה. הצגת עמדות הטעינה כוללת את כל סוגי העמדות ובין העמדות שמופו ניתן למצוא את החיבורים הבאים: J1772, Type 2-Mennekes, ChAdeMo CCS1, CCS2, Tesla, GB/1. מבחר זה יאפשר לנהגים לאתר את עמדת הטעינה המתאימה להם ביותר לפי סוג הרכב ולאורך מסלול הנסיעה המבוקש. 

מאות עמדות טעינה ברחבי הארץ מופו על ידי קהילת Waze וקהילת עורכי המפות המקומית בזמן שהמשתמשים בודקים ומעדכנים את האפליקציה באופן רציף עם נתונים רלוונטיים ועדכניים. 

לדברי גיא ברקוביץ’ מנכ”ל Waze ישראל: ״הפופולריות של רכבים חשמליים בישראל ובעולם גדלה במהירות ומגמה זו צפויה להמשיך. השירות החדש של מיפוי וניווט אל עמדות הטעינה בתכנון מסלול הנסיעה יסייע רבות למשתמשים, בישראל ובעולם. מיפוי מאות עמדות הטעינה בישראל מתאפשר בזכות התרומה הגדולה של קהילת Waze ועורכי המפות שלנו״

בכדי להפעיל את הפיצ’ר יש להיכנס למסך ההגדרות -> פרטי הרכב -> העדפות רכב חשמלי -> ואז ניתן לבחור את סוג עמדת הטעינה. לאחר הגדרת הרכב יופיע אייקון טחנת הטעינה לפני כל תכנון מסלול. 

The post חדש ב-Waze: פיצ’ר חדש לאיתור עמדות טעינה לרכבים חשמליים appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מתי אצלנו? מלחמת המחירים בשוק המכוניות החשמליות בסין מחריפה

בתמונה הראשית: פרסומת חדשה מהשבוע בסין: “תיהנו מה-SUV הגרמני הגדול במחיר החדש של 174,900 יואן (הנחה של $5,800)

יוקר המחיה הינו נושא שאינו יורד מהכותרות בחודשים האחרונים ומשפיע על כל אחד ואחת מאיתנו בחיי היום יום. יחד עם זאת, כאשר זה מגיע לענף הרכב, נדמה שמרבית הצרכנים בישראל סובלים מתרבות צרכנית גרועה המתבטאת בזה שאינם מסוגלים לדחות סיפוקים ומוכנים לשלם כמעט כל סכום עבור הזכות לרכוש רכב חדש, גם אם מחיריו בארץ לעתים מופקעים.

תראו למשל איזו מלחמת מחירים מתקיימת כיום בשוק הרכבים החשמליים בסין: הורדת המחירים העולמית של טסלה בחודש ינואר 2023, שתורגמה לירידת מחירים בשיעור של 6% ו- 13.5% במחירי המודל 3 והמודל Y בסין, הקפיצה בין לילה את מכירות הדגמים אך גם הציתה מלחמת מחירים כוללת בשוק הסיני שממנה נהנים כמובן הצרכנים.

שבוע אחד בלבד לאחר מכן, הודיעה פורד על הפחתת מחירי המוסטאנג מאך E ב-$5,700. זמן קצר לאחר מכן היתה זו גם טויוטה שהצניחה את מחיר גרסת הכניסה של ה-bZ4X ב-$4,300 וקיבעה אותו על סכום התחלתי של $25,000. במהלך חודש פברואר הצטרפה גם BYD למלחמת המחירים והודיעה על הפחתות מחיר לדגמים שונים עד $2,800. בהמשך הצטרפה גם BMW למאבק על כיסם של הלקוחות, במהלך שאמנם אינו היה רשמי של היצרן, אלא בוצע ע”י מפיצים שלו בסין שהפחיתו את מחירי ה-i3 החשמלית בעד $14,000. מאז ועד סוף השבוע האחרון נרשמו כבר הפחתות מחירים בדגמי החשמליות של יותר מ-30 מותגי רכב בסין עם היקף הוזלות שנע עד $15,000.

מלחמת המחירים בשוק החשמליות בסין קיבלה דחיפה משמעותית בסוף השבוע האחרון, כאשר פולקסווגן הצטרפה למאבק והודיעה על הפחתת מחירי ה-ID.4 בלא פחות מ-19% באמצעות שיתוף הפעולה שלה עם היצרן המקומי FAW-VW, שתורגמה להנחה של $5,800. מיד לאחר מכן הודיעה גם השותפות השניה של פולקסווגן בסין (SAIC-VW) על הפחתת מחירי ה-ID.4 Crozz שמחיריהם יחלו מעתה ב-$25,000. מדובר כמובן במהלך שגובה ע”י פולקסווגן העולמית, כאשר השוק הסיני הפך להיות החשוב ביותר עבורה בעולם, עם מכירה של 3.18 מיליון מכוניות אשתקד מתוך 8.3 מיליון מכוניות שמכרה פולקסווגן בכל העולם. חשוב להדגיש שהפחתת המחירים לא מגיעה בעקבות ירידת מכירות פולקסווגן בסין, וסדרת ה-ID החשמלית שלה נהנתה מזינוק של 44% במכירות.

מבחינה היסטורית, יצרניות רכב זרות לא הורשו להיכנס לשוק הרכב הסיני באופן עצמאי ונאלצו להקים מיזם משותף 50:50 עם יצרנית רכב סינית. ל-VW יש שני שיתופי פעולה כאלו בסין עם SAIC ו-FAW. התחרות על ליבו של הצרכן לא עצרה רק בהוזלת המחירים של דגמי פולקסווגן בסוף השבוע האחרון, אלא גם בהטבות שונות שמעניקה פולקסווגן ללקוחות. SAIC-VW הכריזה שהלקוחות ייהנו גם מהטבות נוספות בשווי של עד 10,000 יואן, כאשר  FAW-VW מציעה ערכת קמפינג בחינם בשווי 4,900 יואן.

האם יש סיכוי שמלחמת מחירים כזאת תתרחש גם בארץ? לצערי הרב, התרבות הצרכנית שלנו כ”כ גרועה ובמקרה הטוב הפחתת המחירים החדה של טסלה רק עצרה את עליית המחירים הבלתי נגמרת של המתחרות. כל עוד ולא יצטברו כאן מלאים ואנשים ימשיכו לשלם כל סכום שהיבואנים ידרשו, גם עצירת עליית המחירים תהיה כנראה רק זמנית.

 

The post מתי אצלנו? מלחמת המחירים בשוק המכוניות החשמליות בסין מחריפה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

עם 1015 כ”ס: למבורגיני חושפת את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין שלה LB744עם 1015 כ”ס: למבורגיני חושפת את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין שלה LB744

הדור הבא של האוונטדור יעשה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם מנוע V12 חדש בהספק של 825 כ”ס ושלושה מנועים חשמליים היוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 1015 כ”ס. 

מסימני המשבר בלבנון: מונית מרצדס עם מנוע של ב.מ.וו…

המשבר הכלכלי החריף בלבנון מלווה אותה כבר שנים ארוכות, אך מאז שאירע הפיצוץ האדיר באוגוסט 2020 בנמל ביירות, נדמה שלבנון קרסה כלכלית כמעט לחלוטין ומתקשה להיחלץ מהצרות אליהן הביאה את עצמה. אתמול פרסמה הטלוויזיה הגרמנית כתבה אודות נהג מונית לבנוני פטריוטי, שעובד על מרצדס E200 משנת הייצור 1977 ומתאר את שגרת חייהם של נהגי המוניות כיום בלבנון, כאשר במקרה שלו מדובר במונית ייחודית לא רק במראה החיצוני והפנימי שלה שעוצבו ברוח הדגל הלבנוני, אלא משום שבעקבות המשבר הכלכלי והמחסור בחלפים, הותקן בה גם מנוע משומש מתוצרת ב.מ.וו, על-מנת שתמשיך לעבוד, למרות שאת יום העבודה הוא מסיים בהפסד כספי.

עזיזה של לבנון

בכתבה מסופר סיפורו של אקרם אבו עזיזה, נהג מונית בן 58 שגר בבקעת הלבנון, שאמנם לא למד אף פעם בחייו, אך טייל במדינות רבות בעולם ולטענתו למד 8 שפות, עד שהחליט לחזור ללבנון ומאז הוא עובד כנהג מונית של מרצדס E200 משנת הייצור 1977 (W123), שברוח גאוותו למדינה שפעם היתה “שוויצריה של המזרח התיכון”, הוא מתגאה בפטריוטיות שלו ועיצב עצמאית את המכונית מבחוץ ומבפנים ברוח צבעי דגל לבנון. כשנשאל אגב מי לדעתו אחראי למצב הנוכחי של המדינה, השיב שהתושבים עצמם אחראים להרס המדינה שלהם. לפחות לא האשימו אותנו הפעם…


הכתבה על “עזיזה של לבנון” (כולל תרגום לאנגלית)

אקרם מתאר את חיי נהג מונית במדינה בה שיעור האינפלציה כיום עומד על 120% והמחסור בדלק הפך אותו למוצר מותרות לעשירים, כאשר עלות תדלוק המרצדס שלו עומדת כיום על 94 יורו למיכל דלק מלא, בעוד שכר העבודה היומי שלו עומד על 80 יורו, מה שגורם לנהגי מוניות רבים פשוט לשבת בבית ולא לצאת לעבודה. במקרה שלו, כדי לשרוד את היום הוא חי מכספים שמעביר לו הבן שלו שמתגורר באירופה, בדיוק כפי שחיים לבנונים רבים כיום הנתמכים ע”י בני משפחתם החיים בחו”ל. לצד עלויות הדלק הגבוהות, סובלת המדינה גם ממחסור בחלקי חילוף ובמקרה שלו, לאחר שמנוע המרצדס שבק חיים, הוא הוחלף במנוע ישן מתוצרת BMW שכבר עובד היטב מזה 12 שנה…

“אני גר באזור הכי יפה בלבנון” מספר אקרם ומוסיף שחלק גדול משגרת יומו היה נסיעות לעבודה באזור ביירות, אך מאז הפיצוץ הגדול גם ביירות לא שרדה ואנשים שם מתקשים לסגור את היום. בינתיים, עד שהמצב ישתפר (בכל זאת הוא איש אופטימי), הוא מעביר את זמנו בנסיעות במונית שיוצרת עניין על הכביש, מקושטת מבחוץ עם מטוסים על מכסה המנוע כסימן גאווה לצבא הלבנוני… ותא נוסעים שרופד במטבעות ושטרות ישנים לצד מלא פריטים המאפיינים את המדינה. חלק גדול מהמערכות ברכב כבר מזמן לא עובדות, גם לא הספידומטר בלוח השעונים, ויש לו גם פטיש בתא המטען שיעזור לו בתיקוני דרך, אך “העיקר שמד הדלק ומד החום עובדים והמכונית נוסעת” מוסיף אקרם, שמתאר את “עזיזה של לבנון” כאהבת חייו והדמות שעוזרת לו לשמור על אופטימיות וחוש הומור.

The post מסימני המשבר בלבנון: מונית מרצדס עם מנוע של ב.מ.וו… appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

יבואנית וולוו משיקה את המשאית החשמלית הראשונה בישראל

שוק המשאיות נכנס הבוקר לעידן חדש עם השקת המשאית החשמלית הראשונה בישראל. לאחר שמהפכת החשמל חדרה בהצלחה לשוק המכוניות, האוטובוסים ובמידה מסוימת גם לשוק הדו-גלגלי, לראשונה החלו להימסר בישראל גם משאיות חשמליות מתוצרת וולוו, כאשר בחודשים האחרונים החלה גם יבואנית MAN לשווק משאיות חשמליות ובקרוב יגיעו גם משאיות מתוצרת ג’ילי ו-BYD הסיניות. יחד עם זאת, בהיעדר תשתיות טעינה מתאימות, תמיכה ממשלתית ומחירים הגבוהים עד פי 2 ממשאית מונעת בדיזל, בחברת ‘מאיר’ היבואנית, מסתפקים ביעד מכירות צנוע בתחילת הדרך שבמקרה הטוב יעמוד סביב ה-12 משאיות לשנה.

החדרת משאיות חשמליות לשוק הינה חלק חשוב באסטרטגיה העולמית שקבעה יעדים שעד שנת 2030 מחצית מהמשאיות יונעו ע”י הנעה חלופית, עד שנת 2040 כל המשאיות יונעו בהנעה חלופית, ובשנת 2050 אנו צפויים ל-0% פליטת מזהמים בשוק המשאיות. בישראל אגב, היעדים קצת פחות אופטימיים עם יעד שעד 2035 מחצית מהמשאיות יונעו ע”י אנרגיה חלופית. שוק האוטובוסים בארץ אגב הרבה יותר מתקדם בתחום והיעד שהגדיר משרד התחבורה הוא שעד 2026 כ-60% מהאוטובוסים על הכביש יהיו חשמליים. למרות ההתפתחות המהירה שעובר שוק האוטובוסים לאחרונה, ספק אם יצליח להגיע ליעדי משרד התחבורה, וזאת משום שקצב פריסת התשתיות אינו עומד בהתאם לכמות האוטובוסים הצפויה.

משאית קלה חשמלית וולוו

המשאיות החשמליות של וולוו שהושקו הבוקר בארץ ומהוות את החלוצות בתחום, החלו את דרכן בעולם כבר בשנת 2019 עם השקת סדרת משאיות החלוקה FE. ב-2022 הצטרפו לשוק גם המשאיות החשמליות הכבדות יותר (18-44 טון), וכעת שתי הסדרות הנ”ל מוצעות רשמית למכירה החל מהיום גם בארץ במגוון דגמים ואפשרויות התאמה לסוגי עבודה שונים.

טווח הנסיעה של המשאיות החשמליות הינו נקודת התורפה לעת עתה ונע סביב ה-200 ק”מ במשאיות הקלות ועד 300 ק”מ במשאיות הכבדות, אך תלוי כמובן בהמון פרמטרים, הכוללים למשל את סוג ההובלה (בקירור או עם מערבל בטון למשל), את מסלול הנסיעה (מישורי או הררי) וגם את אופי הנהיגה (נהיגה חסכונית או לא) העשויים להפחית משמעותית את הטווח הרשמי. יחד עם זאת, ללא ספק ישנם מספר גדול של חברות שכוללות קווי חלוקה שאינם גומאים ק”מ יומי גבוה, או מתרכזים בעיקר באזורים מישוריים, מה שעשוי להתאים בקלות לתפעול משאית חשמלית וללא חרדת טווח נסיעה. לקוחות שיעברו למשאית כזו, יחסכו לדברי היבואן עד 30% מעלויות הטיפולים של המשאית, לצד עלות נסיעה לק”מ הנמוכה משמעותית מעלות נסיעה במשאית דיזל.

משאית כבדה חשמלית וולוו

זמן הטעינה אגב של המשאיות החשמליות נע סביב ה-11 שעות בעמדת טעינה AC רגילה או 90 דקות בעמדות טעינה מהירות מסוג DC בהספק של 250 קוט”ש. המשאיות החדשות מצוידות בצמד מנועים חשמליים או שלושה לבחירה, עם סוללות בקיבולת עד 265 קוט”ש, כאשר הספק המנוע עומד על 200 קו”ט.

מחירי המשאיות החשמליות של וולוו אינם זולים ואף גבוהים בעד 200,000 יורו מעלות משאית מקבילה מונעת בדיזל, וללא תמיכה ממשלתית לעת עתה, הן ישווקו רק בעסקאות של ליסינג הכוללות גם שירות, בהן הלקוחות לא יצטרכו לחשוש ממכירה עתידית של המשאית ועמידות הסוללה היקרה. נכון להיום 2 משאיות כבר החלו פיילוט בחודשים האחרונים בארץ, אחת כמשאית קירור לחלוקה של חברת תנובה והשניה כמשאית הובלת ציוד של חברת החשמל.

בסיבוב היכרות שנעשה לנו היום במשאיות החשמליות של וולוו, גילינו נסיעה שקטה לחלוטין, נעימה ונטולת ויברציות, ולדברי נהג המשאית מדובר בעבודה הרבה יותר נעימה לנהג, אך זה חייב לסגל לעצמו נהיגה שונה המתחשבת בצריכת האנרגיה. המעבר למשאיות חשמליות יפחית משמעותית זיהום אוויר בתוך רחבי העיר, ואף יתרום לסביבה שקטה יותר. תחשבו למשל שמשאיות פינוי זבל יהיו שקטות לחלוטין והשירות יוכל להתבצע גם באמצע הלילה במינימום של רעש ועם פחות הפרעה לתנועה במקום בשעות הבוקר המוקדמות. כנראה שזה יקח עוד הרבה זמן, אך לפחות התחלנו סוף סוף את התהליך…

 

 

The post יבואנית וולוו משיקה את המשאית החשמלית הראשונה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

עד 8 מושבים: סובארו אבולטיס המחודשת בישראל

קרוב לשנתיים וחצי לאחר שהושקה כאן סובארו איבולטיס, ספינת הדגל של היצרן המציעה רכב פנאי גדול ל-7 או 8 נוסעים, מתחילה סמלת היבואנית בשיווק דגמי 2023 של הרכב לאחר שעברו מתיחת פנים קלה של אמצע החיים.

במסגרת העיצוב החיצוני של האבולטיס 2023 התחדשו יחידות התאורה הקדמיות, הטמבון והגריל הקדמי, עיצוב חישוקי הגלגלים, התווסף פס עיצובי כסוף מאחור והועמקו הפנסים האחוריים. בנוסף לכך, מושב הנהג מתכוונן ל-12 מצבים במקום 10 עד כה ותמיכת הגב התחתון של הנהג השתדרגה לארבעה מצבים במקום שתיים.

בתא הנוסעים בוצעה מתיחת פנים ללוח המחוונים, עודכן ממשק חדש למסך המולטימדיה בגודל 11.6 אינץ’ הכולל Apple Car Play ו-Android Auto בחיבור אלחוטי והתווספו מצלמות 360 מעלות. בנוסף, הריפודים שודרגו וניתן להבחין בתפרים, בצבעים ובטקסטורה החדשים.

מפרט הבטיחות שודרג וכולל מערכת EYESIGHT מדור רביעי עם בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, מרכוז נתיב הנסיעה, מערכת זחילה בפקקים, התרעה על תחילת תנועה של רכב מוביל, סייען שמירת נתיב בעקיפות מסוכנות, ניהול מצערת לפני התנגשות, בלימת חירום אוטונומית, היגוי חירום אוטונומי וכמובן 7 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, פנסי חזית עוקבים פניה, זיהוי תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, חלוקת מומנט אקטיבית, מראת צד עם הטיה בנסיעה לאחור ברמת גימורLUXURY ועוד.

מתחת למכסה המנוע מצויד הדגם באותה יחידת כח וותיקה ומוכרת הכוללת: מנוע בוקסר טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטר המפיק 160 כ”ס ו-38.3 קג”מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה. הביצועים זריזים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות ומהירות מרבית של 208 קמ”ש, וצריכת הדלק עומדת על 9.8 ק”מ לליטר במשולב לפי נתוני היצרן, לצד דרגת זיהום אוויר 15.

גרסת הכניסה “Limited” מצוידת ב-8 מושבים וכוללת מושבי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום לשורות המושבים הראשונה והשניה, מולטימדיה “11.6, מערכת שמע של Harman Kardon עם 14 רמקולים, גג שמש פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, תאורה ראשית LED, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות, חימום הגה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-3 אזורים, מצלמת רוורס ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר “Luxury” מצוידת ב-7 מושבי “קפטיין”, תוספת של אוורור המושבים הקדמיים, מצלמות 360 מעלות, קיפול מראות חשמלי, תאורת אווירה ועוד.

מחיר סובארו איבולטיס 2023 נקבע על 319,900 שקל לגרסת הכניסה ו-349,900 שקל לגרסה המאובזרת.

The post עד 8 מושבים: סובארו אבולטיס המחודשת בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.