יפה ויקרה יותר: סקודה אניאק קופה בישראל

קרוב לשנה וחצי לאחר שהחל שיווקה של סקודה אניאק בישראל, רכב הפנאי החשמלי של היצרן, מרחיבה צ’מפיון מוטורס היבואנית את משפחת הדגם ומתחילה בשיווק האניאק קופה, הגרסה הספורטיבית יותר למראה של הדגם, ואחות חורגת לאאודי Q4 ספורטבק ופולקסווגן ID.5. מחיר הדגם יחל מ-236,400 ₪ ומהווה תוספת של 21,500 שקל מול גרסת האניאק הרגילה בגרסת הכניסה.

הדגם החדש מציע עיצוב ספורטיבי ונחשק יותר, עם גג משתפל לאחור עד ל”זנב”, גג פנורמי קבוע, גדול מימדים ונטול קורת B המגיע כסטנדרט, חישוקי סגסוגת מרהיבים 19″ ו-20″ (בהתאם לרמת הגימור) החותמים עיצוב חיצוני שמגביר את הנוכחות על הכביש. רמת הגימור SPORTLINE תוסיף גם בתי מראות צד ומסגרת חלונות בשחור וגימור סיבי פחמן. משלימים את ההופעה החיצונית יחידות תאורה עם פנסי LED כסטנדרט, כאשר החל מרמת הגימור השנייה, משודרגים ל-Full LED בטכנולוגיית Matrix המאפשרת מיסוך אוטומטי של רכבים הנוסעים ממול ומשתמשים באור גבוה – המספקים תאורה מיטבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך ויחידות תאורה אחוריות הכוללות פנסי  LED אחוריים עם אלמנטים קריסטליים ואיתות דינאמי. נפח תא המטען עומד על 570 ליטר מכובדים למדי. 

המפרט הטכני כמעט זהה לדגם הרגיל וכולל את פלטפורמת ה-MEB המודולרית לרכבים חשמליים של קבוצת VW, הנעה אחורית, סוללה המותקנת ברצפת הרכב ותורמת למרכז כובד נמוך ומנוע חשמלי המפיק 204 כ”ס ומציע תאוצה מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.7 שניות, לצד מהירות מרבית מוגבלת ל-160 קמ”ש. יחד עם סוללת 82 קוט”ש מבטיח הדגם טווח נסיעה של 537-550 ק”מ בהתאם לרמות הגימור ואפשרות לטעינת DC מהירה עד 135 קוט”ש. 

4 רמות גימור לבחירה

אבזור הרכב כבר מרמת הגימור הבסיסית כולל: גג שמש פנורמי, חישוקי “19, כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 13″, מערכת שמע עם 8 רמקולים, 2 שקעי טעינה USB type C, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-2 אזורים, מושב נהג חשמלי עם זכרון ותמיכה לגב התחתון, הגה מצופה עור בעל כפתורי שליטה במערכת המולטימדיה, וכן תאורת אווירה 10 גוונים, לצד שלל פתרונות אחסון המאפיינים את סקודה. 

רמת הגימור SUITE/ECO SUITE תוסיף גם מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי עם זכרונות ותמיכה לגב התחתון, מושב נהג עם פונקציית עיסוי, ועבור יושבי החלק האחורי  – משענת ראש למושבים ושולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים. בנוסף, ריפודי עור וגימור PIANO שחור מבריק.

רמת הגימור SPORTLINE תאפשר שלדה אדפטיבית עם שיכוך רציף והגה ספורט בציפוי עור עם תפירה אפורה וכפתורי שליטה על מערכת המדיה, לצד ריפודי עור בשילוב אלקנטרה.

בטיחות

אבזור הבטיחות כולל כסטנדרט: שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים, מערכת לניטור שטחים מתים, מצלמת נסיעה לאחור, 9 כריות אוויר, מערכת ניטור מרחק מלפנים עם התראה ובלימה אוטונומית עם זיהוי כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

מחירון

מחיר סקודה אניאק קופה יחל ב- 236,400 ₪ עבור גרסת ה-LOFT, מחיר גרסת ה-SUITE יעמוד על 276,900 ₪ , מחיר גרסת ה-ECO SUITE יעמוד על 278,900 ₪ ומחיר גרסת ה-Sportline יעמוד על 287,900 ₪ , בתוספת אגרת רישוי בסך 558 ₪. 

 

 

 

The post יפה ויקרה יותר: סקודה אניאק קופה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

נחשפה מרצדס GLC קופה 2023 החדשה

לאחר שחשפה את הדור השני של מרצדס GLC ביוני אשתקד, חושפת היום יצרנית הרכב היוקרתית את גרסת הקופה החדשה, המציעה יותר סטייל ונחשקות במשפחת ה-GLC שנחשבת לדגם ה-SUV המצליח כיום של מרצדס בעולם.

הדור השני של ה-GLC קופה מציע עיצוב ספורטיבי-אלגנטי יותר ומציע מראה אופנתי ונחשק יותר על חשבון קל של השימושיות. גם במקרה הזה מדובר בדמיון לא מועט לדור היוצא, אך מדובר במכונית חדשה שפותחה על פלטפורמה חדשה ומציגה חידושים רבים. עם 4.76 מטרים לאורך, מדובר במכונית ארוכה יותר ב-3.1 ס”מ מול הדור היוצא, כאשר רוחב המכונית לא השתנה (1.89 מטר) וגובה המכונית עלה בחצי ס”מ ל-1.64 מטר. נפח תא המטען צמח ב-45 ליטר ועומד כעת על 545 ליטר מכובדים למדי. מעבר לכך מדובר במכונית אווירודינמית משמעותית מול הדור היוצא עם מקדם גרר של 0.27cd לעומת 0.3.

היצע המנועים כולל מנועי בנזין ודיזל עם תגבור היברידי קל, לצד גרסת פלאג-אין הייבריד חזקה, חסכונית וידידותית יותר לסביבה. היצע הדגמים שאמור להיות רלוונטי לארץ צפוי להתחיל בדגם ה-GLC200 המצויד במנוע בנזין 4 צילינדרים חדש בנפח 2.0 ליטרים המפיק 204 כ״ס ומציע תאוצה ל-100 קמ״ש ב-7.9 שניות, מהירות מרבית של 227 קמ״ש וצריכת דלק של 13.1 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. מעליו תוצע ה-GLC300 המצוידת במנוע 2.0 ליטרים המפיק 258 כ״ס ומציע תאוצה ל-100 קמ״ש ב-6.3 שניות, מהירות מרבית של 246 קמ״ש וצריכת דלק זהה לגרסת ה-200.  צמד הדגמים הנ״ל מצויד גם במערכת חשמלית 48v המסייעת להתנעה שקטה וחלקה יותר, לצד פליטת מזהמים נמוכה יותר.

גרסת הפלאג אין החדשה, ה-GLC300e, מפיקה הספק משולב של 313 כ״ס ומציעה תאוצה ל-100 קמ״ש ב-6.7 שניות, מהירות מרבית של 220 קמ״ש (עד 140 קמ”ש על חשמל בלבד) וטווח נסיעה חשמלי בלבד 119-131 ק״מ (בהתאם לרמות הגימור) בזכות סוללה בקיבולת של 31.2 קוט״ש.

בדומה ל-GLC החדש גם כאן תוצע המכונית עם מתלי אוויר כסטנדרט ואופציה להיגוי אחורי המאפשר תנועה עירונית קלה יותר עם קוטר סיבוב הנמוך משל מרצדס A קלאס הקטנה. בתא הנוסעים שודרג משמעותית וכולל את שפת העיצוב החדשה של היצרן הכוללת שדרוג משמעותי של הנראות, האיכות והאבזור, עם סביבת נהג המציגה מופע טכנולוגי עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסך “11.9 אנכי ותפעול MBUX מהדור החדש ואופציה לתצוגה עילית עשירה בנתונים המוקרנת על השמשה הקדמית. האבזור צפוי להיות עשיר כבר מגרסת הכניסה וחבילת הבטיחות שודרגה וכוללת יכולות אוטונומיות חלקיות.

מחברת כלמוביל נמסר כי ה-GLC קופה החדש צפוי להגיע לארץ לקראת סוף השנה ויצטרף כאן לדור החדש של ה-GLC שהושק כאן בדצמבר 2022. 

 

 

 

The post נחשפה מרצדס GLC קופה 2023 החדשה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.