עם כתר של מונית: טויוטה קראון SUV הגיעה לישראל

את טויוטה קראון (Crown) סביר להניח שאתם לא מכירים, אבל מדובר באחת המכוניות הפופולאריות של היצרן לאורך השנים, שהחלה את דרכה בעולם ב-1955 ומאז זכתה ללא פחות מ-16 דורות. האחרון שבהם, חזר להיות יותר גלובלי ושב לשוק האמריקאי לאחר 50 שנות היעדרות. בימים האחרונים הוא נחת גם בארץ בחסות היבוא העקיף, עם מטרה להשתלב בעיקר בשוק המוניות.

טויוטה קראון הכי המכונית הכי יוקרתית של היצרן לאורך הדורות, ובמדינות מסוימות היא שווקה עם הלוגו של “Crown” בחזית ועל ההגה ולא בתור טויוטה, כחלק ממיתוגה כמותג פרמיום נפרד. לאורך עשרות שנים זו היתה גם הנציגה של טויוטה בשוק היוקרה, עד שטויוטה השיקה את לקסוס כחטיבת היוקרה הרשמית שלה. מדובר גם במכונית הנוסעים הראשונה של טויוטה בייצור המוני, וגם הדגם היפני הראשון שהגיע לארה”ב (החל מ-1958), שם שווק עד 1972 ומאז נעלם מהשוק האמריקאי עד לחזרתו לאחר 50 שנה (בסוף 2022).


סביר להניח שאם יצא לכם להגיע להונג קונג, אז ייתכן ויצא לכם לנסוע במונית מסוג קראון, משום שזו המונית הרשמית ואחד הסמלים של המושבה הבריטית הנמצאת תחת שלטון סין כיום, כאשר הייחוד של הרכב שם הוא שלא מדובר בדגמים חדשים, אלא בדור השמיני של הדגם שנמכר בעולם החל מ-1987 ולאורך שנות ה-90, המהווה גם סוג של אטרקציה מקומית לתיירים שחוזרים כאילו בזמן.

הדור ה-16 של הקראון שהוצג בעולם לפני כמעט שנתיים והפך למשפחת דגמים חדשה הכוללת גרסאות סדאן, האצ’בק ספורטיבית ו-SUV, כאשר האחרון הינו רכב מנהלים בתצורת סדאן ליפטבק, בעל מרכב גבוה וסממני עיצוב של רכב פנאי. זו הגרסה שגם חזרה לשוק האמריקאי ומשם הגיעו ראשוני הדגמים לארץ, אך הייצור של הדגם נעשה ביפן.

בכל הנוגע לממדים, מדובר במכונית מנהלים גדולה ומרווחת המקבילה במידות שלה למרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5. הדגם פותח על פלטפורמת ה-TNGA-GAK של טויוטה, המיועדת לדגמים היברידיים ומשרתת גם את לקסוס RX ו-ES וטויוטה היילנדר. עם גובה של 1.54 מטר, היא מציעה נתון גובה המאפיין כיום שללל רכבי פנאי קומפקטיים ועם בסיס גלגלים של 285 ס”מ, היא מספקת מרווח נדיב ל-5 נוסעים, לצד תא מטען בנפח 430 ליטר הכולל גם גלגל רזרבי.

המפרט הטכני כולל יחידת הנעה היברידית חדישה, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, המפיקים גם הנעה כפולה חכמה הנכנסת לפעולה בהתאם לצורך ובכך מייעלת את הביצועים וחוסכת בדלק. הספק המנועים המשולב עומד על 236 כ”ס, התאוצה ל-100 קמ”ש עומדת על 7.2 שניות וצריכת הדלק הרשמית עומדת על 17.5 ק”מ לליטר בממוצע.

הדגם משווק בארץ ב-2 גרסאות לבחירה: XLE הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי “12.3, מולטימדיה עם מסך מגע “12.3 וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי (האחרון גם אלחוטי), בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, חישוקי “19 קלים, ריפודי מושבים עשויי אריג משולב עור מלאכותי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, שלל יציאות USB מלפנים ומאחור ועוד, לצד חבילת מערכות בטיחות TSS3.0 מקורית הכוללת את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות שפופולריות כיום בשוק, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

רמת הגימור הגבוהה יותר “Limited” כוללת בנוסף גם תאורת LED מתקדמת יותר בחזית, גג פנורמי עם ווילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, מערכת שמע משודרגת מתוצרת JBL ועוד.

החל מ-225,000 שקל (לנהגי מונית)

בנאור שי היבואנית, מסוכנויות המוניות הגדולות בארץ, מכוונים את הדגם בעיקר לשוק המוניות אך מציעים אותו גם ללקוחות פרטיים. מחיר הדגם למונית נקבע על 225,000 שקל לגרסת הכניסה ו-240,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה (לא כולל מע”מ), מחירים בסה”כ הגיוניים בהתייחס לכך שמחיר הדגם בארה”ב (החל מ-$41,440) גבוה משמעותית מדגם הקאמרי ההיברידי (החל מ-$28,855). צמד המכוניות הראשונות שנחתו בארץ כבר נמכרו לנהגי מוניות ויעלו בימים הקרובים על הכביש והיבואן מצהיר על מכוניות נוספות בדרך.

The post עם כתר של מונית: טויוטה קראון SUV הגיעה לישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

2024 סקייוול ET5: שתי רמות גימור חדשות במחיר החל מ-192,900 שקל2024 סקייוול ET5: שתי רמות גימור חדשות במחיר החל מ-192,900 שקל

סקייוול ET5 החשמלי זוכה לשתי רמות גימור בסיסיות חדשות לדגם LR72 ולדגם הטווח הארוך XR86. בנוסף לכך דגמי 2024 של ה- ET5 זכו למולטימדיה מעודכנת ולתוספת של מערכות בטיחות מתקדמות. 

גם בשנה לא פשוטה זו, כנס אקומושן הסתיים בהצלחה

בתמונה הראשית: ג’ניפר שוורץ מנכ”לית אקומושן (צילום: עדי אקשטיין)

בפעם ה-12 התקיים אמש כנס אקומושן בישראל, האירוע השנתי של קהילת התחבורה החכמה, המרכזת עשרות יזמים וחברות הייטק הפועלות בתעשיית הרכב, לצד נציגים נוספים מחו”ל ובהשתתפות של יותר מ-1,000 אורחים, לרבות עשרות אורחים שהגיעו מחו”ל למרות המלחמה והאווירה השלילית ברקע שמופנית ולא בצדק לישראל, אולי הוכחה לעמידותה של ישראל כמוקד השפעה עיקרי בנושאי תחבורה חכמה.

קהילת EcoMotion, הינה מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, משרד התחבורה ומשרד הכלכלה והתעשייה, והאירוע שמתקיים ברצף מאז 2012 וצמח למימדי ענק עם מספרי שיא של 4,000 משתתפים ב-2023, הפך לאחד האירועים המרכזיים והמסקרנים בעולם עבור תחום התחבורה החכמה.

התמה של האירוע עסקה השנה בתחבורה וחדשנות בימים של הפרעה, במובן של השינוי החל בתעשייה הודות לפיתוחים החדשניים, והן לאור ההפרעה לפעילויות והתהליכים, עם שלל פאנלים בנושאים שונים כדוגמת השפעת הרכב החשמלי וטעינתו על רשת החשמל, תפקיד הקישוריות לרכב במערכות הסיוע לנהג (ADAS), מינוף טכנולוגיות הרכב לתחומים נוספים ומרכזיותה של סין כמעצמת ייצור רכב.

בין המבקרים מחו”ל בלטו כמה מהשמות הבולטים בענף: ד”ר אלידה וורץ, דירקטורית ב- BMW, ניקולאי ארדיי, ראש תחום חדשנות וחבר הנהלה בקבוצת פולקסווגן, בכירים מהמרכז לתחבורה עתידית של תאגיד ייעוץ מקינזי, ד”ר מקסים פלטת, CTO בארגון 5GAA, וג’ניפר שוורץ, מנכ”לית קהילת EcoMotion.

באירוע הנוכחי הודיעו רשמית גם תאגיד התקשורת AT&T על השקעה אסטרטגית ב-Tupaia, המאפשרת ניווט GPS מדויק יותר, וכן ענקית הרובוטיקה Serve על הטמעת הטכנולוגיה של DriveU בה תעשה שימוש חברת Uber Eats.

בסה”כ הופיעו בתערוכה מעל ל- 40 גופים המציגים בה, ובהם מיזמים חדשניים שיציגו את הטכנולוגיות פרי פיתוחם באירוע, ובהם Revoltz המפתחת כלי מיקרו מובילטי, ובהם אופניים חשמליים המיועדים למשלוחים במרכזי ערים, עם יכולות תמרון משופרות, וכן כמה מהחברות הגדולות בתחום שרשמו הצלחות משמעותיות בשנה האחרונה, דוגמת חברת Hailo – יוניקורן בתחום הבינה המלאכותית, שהודיעה לאחרונה על גיוס של כ-120 מיליון דולר, וכן חברת NoTraffic המפתחת מערכות רמזורים חכמות שגייסה כ-50 מיליון דולר ועוד.

לדברי ג’ניפר שוורץ, מנכ”לית קהילת EcoMotion: “אנחנו מודים לעשרות המשתתפים אשר הגיעו אלינו מעשרות מדינות שונות ברחבי העולם – נתון המעיד על העוצמה וההערכה הרבה שיש לקהילת התחבורה החכמה הישראלית. EcoMotion מרכזת את האקו סיסטם יחד כבר 12 שנה, ועל אף השנה האחרונה והמאתגרת, קיימת חשיבות עליונה של ההתכנסות יחד כקהילה, תוך ההדגמה לכך שגם ברמה המקומית, וגם ברמה הגלובלית  –  הטכנולוגיה הישראלית ממשיכה להתקדם ולהתרחב גם השנה. האירוע היום, בתקופה המורכבת הזו, הוא הוכחה ניצחת לחוזקה וחשיבותה של ישראל בעולם התחבורה המתקדמת הגלובלי.”

The post גם בשנה לא פשוטה זו, כנס אקומושן הסתיים בהצלחה appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

הפעם עם מנוע 3 צילינדרים: סוזוקי סוויפט החדשה בישראל

חודשיים בלבד לאחר שפגשנו בה במסגרת ההשקה העולמית בצרפת, מתחילה חברת מכשירי תנועה בשיווקה של סוזוקי סוויפט החדשה בישראל, דור רביעי לדגם (כפי שנספר באירופה) או דור 6 בישראל, שנוחת בארץ בדיוק 40 שנה לאחר שנחת כאן הדור הראשון של הרכב ולא פחות מ-36,000 מדגמי הסוויפט שנמכרו עד כה בישראל, או קצת יותר מ-9 מיליון יחידות ברחבי העולם. בהתאם למגמת ההתייקרות שעוברת הקטגוריה, גם הסוויפט החדשה מתייקרת ומחירה יחל בארץ מ-114,000 שקלים לגרסה הידנית או 127,000 שקלים לגרסה האוטומטית.

למרות הדמיון לדור היוצא, בסוזוקי מתעקשים כי מדובר בדור חדש ומבט מעמיק יותר חושף עיצוב שמשקף אבולוציה של הדגם היוצא, אך עם חזית וזנב חדשים, מראה מודרני ועגלגל יותר, ידיות פתיחת דלתות אחוריות שגרתיות במקום נסתרות ושלל צבעים חדשים (כולל ירוק פיסטוק אופנתי), שמעניקים לרכב הופעה חמודה ביותר.

בתא הנוסעים זוכה המכונית לסביבת נהג חדשה, איכותית וטכנולוגית יותר, אולם בסוזוקי לא מיישרים קו עדיין עם המקובל בשוק, ולא מאמצים מראה טכנולוגי מוגזם ועיצוב נקי, ומעדיפים ללכת על המסורת היפנית השמרנית יותר, עם לוח מחוונים אנלוגי המשולב צד דיגיטלי במרכזו, מסך מולטימדיה שצמח ל-“9 וכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (גם אלחוטית) לצד תפעול נרחב של בקרת האקלים ומערכות שונות ברכב דרך מתגים פיזיים במקום מגע (ולא שזה רע). מפרט הבטיחות עודכן וכולל מעתה גם בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, מצלמת נהג המזהה עייפות ועוד. גם אפליקציה טלפונית תוצע לראשונה בדגם, אך זו מאפשרת בעיקר צפייה בנתונים שונים על הרכב וללא פקודות מרחוק.

המפרט הטכני כולל מעבר למנוע חדש 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, המפיק 82 כ”ס ומומנט מרבי של 11.4 קג”מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה (ואופציה גם לגיר ידני 5 הילוכים) ומערכת היברידית קלה (Mild-Hybrid) ששודרגה מ-12V ל-48V. צריכת הדלק בדור החדש שופרה בכ-10% לעומת הדגם היוצא ומציגה נתון של 20.8 ק”מ/ליטר על פי נתוני היצרן (משולב). התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 11.9 שניות בגרסה הידנית ו-12.5 שניות בגרסה האוטומטית והמהירות המרבית עומדת על 165 ו-170 קמ”ש בהתאמה. 

הדגם יוצע עם אופציה לצביעה דו-גוונית בתוספת 3,000 שקלים ואספקות ראשונות צפויות במהלך חודש יולי. 

מעוניינים בנסיעת מבחן לסוויפט החדשה וקבלת הצעת מחיר, כולל אפשרויות מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן.

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

The post הפעם עם מנוע 3 צילינדרים: סוזוקי סוויפט החדשה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

שוברת את השוק: סקייוול ET5 מעתה החל מ-192,900 שקל

שנתיים וחצי לאחר שהחלה לפעול בישראל, מעלה הילוך קבוצת כדורי יבואנית מותג הפרמיום טק החשמלי “Skywell” ומתחילה בשיווק דגמי 2024 הכוללים צמד רמות גימור חדשות במחיר הנמוך לעת עתה בקטגוריית ה-D-SUV החשמליים (רכבי פנאי משפחתיים גדולים).

דגמי 2024 עברו שורת עדכונים הכוללת צמד רמות גימור חדשות, עדכוני עיצוב ותוכנה בתא הנוסעים ומפרט בטיחות משודרג כסטנדרט.  

רמת גימור URBAN LR72 המוצעת עם סוללה בנפח 72 קוט״ש וטווח מעשי של כ-400 ק״מ, היא רמת גימור חדשה במחיר נגיש, אך מאובזרת במיטב האבזור וכוללת בין היתר: סאן רוף פנורמי נפתח עם כיסוי אטום, מושבים  חשמליים קדמיים עם זכרונות, לוח שעונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה “12.8, שקע 12 וולט מקורי מובנה, דלת תא מטען חשמלית, חימום וקירור מושבים ועוד. מחיר הדגם החל מ-194,900 ש״ח, וכעת במחיר השקה אטרקטיבי של 192,900 ש״ח.

 רמת גימור XR86 PRO מצוידת בסוללת 86 קוט״ש וטווח מעשי של כ- 500 ק”מ ומעניקה רעננות בעיצוב הפנימי של הרכב, שדרוג בחומרת מסך הטלוויזיה ותוספת של מערכות בטיחות חדשות. רמת הגימור החדשה בעלת ריפוד דמוי עור מאפשרת ללקוח לבחור ריפוד פנים בצבע לבן Electric White בנוסף לצבע האפור הקיים היום. בנוסף, בבחירת הריפוד הלבן- הדשבורד ודיפון הגג נצבעו בכחול ותריס ההצללה לחלון הגג הפנורמי התכהה גם הוא לצבע שחור- כך שאין מה לחשוש מחדירת קרני שמש אל תא הנוסעים.  מחיר הדגם החל מ-214,900 ש״ח, וכעת במחיר השקה אטרקטיבי של 209,900 ש״ח.

 מסך המולטימדיה ברכב השתדרג אף הוא – גודלו אמנם נשאר “12.8 אך הממשק השתנה במעט והחומרה השתדרגה. בנוסף, מערכות הבטיחות שודרגו בדור חדש ומתקדם והתווספו ההתראות הבאות: התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת תנועה חוצה בעת פתיחת הדלתות הקדמיות ומערכת לבלימה אוטומטית בנסיעה לאחור. מערכת זו מקנה לרכב דירוג בטיחות 6 מתוך 8. 

 רמות הגימור ׳אורבן׳ ו׳פרו׳, מדורגות בציון 6 מתוך 8 עפ״י משרד התחבורה. כל הדגמים המשווקים בישראל זכו בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הבטיחות הסיני בתקן המחמיר C NCAP. 

בנוסף, בהתאם להתחייבות היבואנית, לקוחות סקייוול ייהנו מטרייד במחיר מחירון בעסקאות החלפה. 

לדברי מעוז אלמגור, מנהל פעילות SKYWELL בישראל: ״לאור הפניות רבות של לקוחות בשנה האחרונה ובהתחשב במצב הכלכלי המאתגר בימים אלו, בשיתוף פעולה עם היצרן הצלחנו להשיק שתי רמות גימור חדשות, נגישות ואטרקטיביות במחיר, ועם זאת מאובזרות בנדיבות בהתאם לערכי המותג. כמובן שלא חסכנו במערכות בטיחות כיאה לערכי המותג והיבואן. אין לי ספק כי עבור הנהג הישראלי שמחפש מרווח, טווח ורכב מפנק- זו ללא ספק אחת מהתמורות הטובות ביותר בשוק הישראלי. שווי השימוש הנמוך יותר משמעותית יאפשר גם המשך חדירה לציי הרכב״. 

 מחירון כלל הגרסאות:

ET 5 LR 72 URBAN–  194,900 ש״ח
ET5 LR 72 LUXURY –209,900  ש״ח
ET 5 LR 72 PREMIUM– 219,900 ש״ח
XR 86 PRO– 214,900 ש״ח
XR 86– 248,900 ש״ח  

 

The post שוברת את השוק: סקייוול ET5 מעתה החל מ-192,900 שקל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

לא רק מכוניות: מרצדס משיקה בישראל גם משאית חשמלית

קצת יותר משנה לאחר שהשיקה את משאית המימן הראשונה בישראל (מתוצרת יונדאי), מרחיבה כלמוביל את היצע רכבי העבודה החשמליים ומתחילה בשיווקה של מרצדס eActros, המשאית החשמלית הראשונה בארץ מבית מרצדס. בחודשים הקרובים תשיק היבואנית גם את המסחרית ספרינטר בגרסתה החשמלית eSprinter.

ה-eActros מצטרפת לראשוני המשאיות החשמליות  בישראל, המבטיחות נסיעה ידידותית יותר לסביבה, ללא פליטת מזהמים, עם עלויות אחזקה נמוכות משמעותית וחווית נהיגה שקטה ומפנקת יותר, בין השאר בזכות תא נוסעים מודרני ודיגיטלי ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. המשאית מגיעה למהירות מקסימלית של 89 קמ”ש עם טווח נסיעה מקסימלי להטענה של כ-400 ק”מ שהופך אותה לאידיאלית להובלה של סחורות למרחקים בינוניים. דגמי ה-eActros מציעים משקל מירבי של 27 טון, מרווח סרנים של 4.9 מטר ואורך ארגז כ-7 מטר.

סוללות וטעינה

ה-eActros מוצעת עם 4 סוללות מסוג ליתיום-יון בעלות קיבולת של כ-112 קילו וואט,  וסך קיבולת סוללות של  448 קילו וואט בהתאמה. קצב טעינה מקסימלי של 160 קילו וואט מאפשר זמן טעינה ממוצע ממצב של 20% ל-80% טעינת סוללה תוך שעה וארבעים דקות. זמן הטעינה תלוי בטמפרטורת הסביבה, במצב הסוללה וביכולות עמדת הטעינה. 

מערכות בטיחות וסיוע לנהג

ה- eActrosמוצעת כסטנדרט עם מערכות הבטיחות והסיוע המתקדמות של מרצדס, עם דגש על מערכות עזר לסביבה עירונית: מערכת בקרת יציבות, מערכת לשמירה על הנתיב, מערכת ניטור אוויר בצמיגים, מערכת בלימה בשעת חירום (Active Brake Assist 5), ומערכות סיוע נוספות של מרצדס כגון Sideguard Assist7 וRoll Control Assist6 -. כמו כן, תא הנוסעים מצויד במערכת גילוי אש וחיוויים מתקדמים להתראה בזמן חירום. 

ביצועי נהיגה ועבודה 

ל-eActros שני מנועים עם הספק רציף של 330 קילוואט והספק מרבי של 400 קילוואט המאפשרים האצה מהירה ועוצמתית. חווית הנהיגה נתמכת על ידי תיבת הילוכים כפולה ומרכז כובד נמוך.

The post לא רק מכוניות: מרצדס משיקה בישראל גם משאית חשמלית appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.