יונדאי חוגגת ייצור 2 מיליון טוסון בצ’כיה ומשיקה את הטוסון המחודש בישראל

בדיוק 20 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון של יונדאי טוסון, ה-SUV הנמכר ביותר של היצרן ברחבי העולם, ו-3 שנים לאחר שהושק כאן הדור הרביעי של הדגם, מתחילה כלמוביל היבואנית בשיווק דגמי 2024 לאחר שעברו מתיחת פנים של אמצע החיים. הטוסון נחשב לאחד מרכבי הפנאי הפופולריים ביותר בארץ ומאז השקת הדור הראשון עלו כאן לכביש לא פחות מ-73,000 רכבים. הטוסון ימשיך להגיע אלינו ממפעל ההרכבה בצכ’יה שבדיוק השבוע חגג את ייצור הטוסון ה-2 מיליון במפעל האירופאי, מתוך כ-7 מיליון מדגמי הטוסון שיוצרו עד כה בעולם. במפעל הצ’כי אגב מצהירים ש-2 מתוך כל 5 טוסון שנמכרו באירופה, היו מהדגמים ההיברידיים שלצערנו למרות ההבטחות בעבר טרם הגיעו לארץ ביבוא רשמי.

במסגרת מתיחת הפנים שומרת יונדאי על העיצוב המוכר של הדגם, שמסתפק בעדכונים קלילים בחזית הרכב ומאחור במטרה להעניק לרכב מראה מעט יותר ספורטיבי, כאשר הדגם המחודש יוצע בארץ כבר מגרסת הכניסה עם צביעה דו-גוונית למרכב, פנסי LED בחזית עם חתימת אור חדשה ליום וחישוקי “18 קלים בעיצוב חדש.

שינוי משמעותי יותר תפגשו בתא הנוסעים שזוכה לעיצוב חדש כמעט לחלוטין, המאמץ סביבת נהג שמזכירה את האיוניק 5 החשמלית ומבטיחה מראה טכנולוגי המשולב בהנדסת אנוש משופרת, שימושיות ותחושה יוקרתית מבעבר. חבל רק שלוח שעונים דיגיטלי מלא וידית ההילוכים האלקטרונית שעברה למיקום יעיל יותר מאחורי ההגה יוצעו רק מרמת הגימור השלישית שמחירה כבר חוצה את רף ה-200,000 שקל.

הדגם ישווק רק בגרסת הטורבו 1.6 ליטר המוכרת, שמתעדכנת בהספק נמוך יותר של 160 כ”ס (במקום 180 כ”ס) ומציעה יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ”ש. צריכת הדלק עומדת על 14.98-13.88 ק”מ לליטר בממוצע בהתאם לרמת הגימור הנבחרת ולרכב דרגת זיהום אוויר 14.

האבזור הסטנדרטי שודרג וכולל כבר מגרסת הכניסה “Premium” גם כניסה והנעה ללא מפתח, כולל אפשרות להניע את הרכב מהשלט, מערכת מולטימדיה מקורית של היצרן 12.3 אינץ’ עם חיבור אלחוטי ל- Apple CarPlay ו- Android Auto, ווילונות מכאניים בדלתות אחוריות, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת הכוללת שליטה נפרדת גם למושב האחורי, שמשות אחוריות מושחרות, בורר מצבי נהיגה ועוד. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעה על שכחת נוסע במושב האחורי, בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת ועוד. מחיר הרכב עלה ונקבע על 184,900 שקל. 

רמת הגימור השניה “Panoramic” כוללת בנוסף גג שמש פנורמי נפתח, תאורות LED פנימית, תאורת אווירה, אפשרות כוונון מושב נוסע לגובה ומחירה נקבע על  192,900 ₪. 

רמת הגימור השלישית “Luxury” כוללת גם חישוקי סגסוגת 19 אינץ’, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, בורר הילוכים אלקטרוני על מוט הגה, אשר משחרר שטח שימושי יותר באזור הקונסולה המרכזית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12.3 אינץ’, מראה פנימית מתכהה אוטומטית נגד סינוור, פנסים אחוריים משולבים LED, קיפול שורת מושבים אחוריים בלחיצת כפתור, דלת תא מטען חשמלית, בלימת חירום במהלך פניה בצומת במידה וישנה תנועה חוצה, מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב “בשטח מת” ובלימה אוטונומית גם ברוורס. מחיר 204,900 ₪.

דגם ה- Elite Turbo הבכיר מוסיף מושבים קדמיים חשמליים כולל כיוונון גב תחתון. ריפודי עור הכוללים חימום ואיוורור מושבים קדמיים, טעינה אלחוטית לנייד, חיישני חניה הקפיים, מערכת אקטיבית להתרעה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחניה ומערך מצלמות היקפיות 360. מחיר 219,900 ₪.

מעוניינים בנסיעת מבחן לטוסון החדש וקבלת הצעת מחיר כולל אפשרויות מימון וטרייד אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם

[contact-form-7]

The post יונדאי חוגגת ייצור 2 מיליון טוסון בצ’כיה ומשיקה את הטוסון המחודש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מקצה שדרוגים: ב.מ.וו מציגה את דגמי 2024 החדשים של סדרה 2 ו- M2מקצה שדרוגים: ב.מ.וו מציגה את דגמי 2024 החדשים של סדרה 2 ו- M2

ב.מ.וו M2 זוכה בדגמי 2024 המחודשים להספק מרבי של 480 כ”ס, תוספת של 20 כ”ס, כל דגמי סדרה 2 קופה זכו לחבילת M Sport כסטנדרט, מולטימדיה מעודכנת לדור 8.5 עיצוב מעודכן לחלל תא הנוסעים ולעוד מספר שדרוגים שונים. 

עם עיצוב שנוי במחלוקת: נחשף ב.מ.וו X3 החדש 2025

21 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון ו-7 שנים לאחר שהוצג הדור השלישי והנוכחי של ב.מ.וו, חושפת היום יצרנית היוקרה הגרמנית את הדור החדש והרביעי של ה-X3, שיגיע לשוק תחילה בגרסאות בנזין, דיזל ופלאג-אין הייבריד, ובשלב השני ייחשף גם בגרסת ה-iX3 החשמלית החדשה שלו.

הדור הרביעי של ה-X3 זוכה לעיצוב חדש לחלוטין המיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, ולמרות המראה המתקדם, נדמה ששוב בוחרת ב.מ.וו ללכת על עיצוב נועז מדי, מהסוג של או שאוהבים או שלא. ביחס לדור היוצא, מציעה המכונית צמיחה קלה בממדים עם מרכב באורך של 4.75 מטר (4+ס”מ), רוחב של 1.92 (3+ס”מ) מטר וגובה של 1.66 מטר (1-ס”מ) המצביעים על צמיחה קלה סביב ה-2 ס”מ באורך וברוחב המכונית והפחתה של ס”מ בגובה הרכב. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי ועומד על 286 ס”מ ונפח תא המטען צמח קלות ל-570 ליטר או 460 לטר בגרסת הפלאג-אין.

גם בתא הנוסעים רושמת המכונית מהפכה של ממש, עם עיצוב אולטרה מודרני, שגם במקרה הזה יהיו מי שיאהבו ויהיו אלו שיתעבו. העיצוב נקי ודי נטול מתגים והאווירה הכללית מכובדת וטכנולוגית עם לוח מחוונים דיגיטלי “12.3 המתחבר למסך מולטימדיה “14.9 מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד ומערכת שליטה iDrive 9 החדשה של היצרן. כחלק מהאופנה המתפתחת, גם כאן מצהיר היצרן על שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים בעיצוב תא הנוסעים ואפשרות לריפודי מושבים עשויים אריג ממוחזר, לצד אופציה לעור טבעוני (מלאכותי). ברשימת החידושים: אופציה למפתח דיגיטלי, תאורת אווירה דינאמית המשמשת גם את מערכות הבטיחות המתקדמות, קישוריות 5G לאינטרנט ועוד.

היצע מנועי הבנזין והדיזל הרלוונטים לארץ כולל תמיכה במערכת היברידית קלה 48V, הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים. גרסת הכניסה מצוידת במנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 190 כ”ס ומומנט מרבי של 31.6 קג”מ ומציע תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.8 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 13.1-14.5 ק”מ לליטר בתאם לרמות הגימור. לצידו תוצע גרסת טורבו-דיזל 2.0 ליטר 197 כ”ס ו-40.8 קג”מ, המציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 15.4-17.2 ק”מ לליטר בהתאם לרמות הגימור.

גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה מצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים הספק משולב של 299 כ”ס ומומנט מרבי של 45.9 קג”מ. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת כאן 6.2 שניות, המהירות המרבית עומדת על 215 קמ”ש וטווח הנסיעה החשמלי יותר מהוכפל מול הדור היוצא ועומד על 81-90 ק”מ.

בחזית משפחת הדגמים תוצע ה-X3 M50 xDrive, גרסת הביצועים המצוידת במנוע 6 צילינדרים המפיק 381 כ”ס ו-55 קג”מ, המציעה תאוצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ”ש, צריכת דלק של 12-12.98 ק”מ לליטר והבטחה למכלולים ספורטיביים היקפיים משודרגים.

מחברת דלק מוטורס היבואנית בישראל נמסר כי ה-X3 החדש צפוי להגיע לארץ בתחילת 2025.

The post עם עיצוב שנוי במחלוקת: נחשף ב.מ.וו X3 החדש 2025 appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

מהר מהצפוי: ייצור ליפמוטור T03 החל בפולין

קבוצת סטלנטיס (האיחוד של פיאט-קרייזלר ופיג’ו-סיטרואן- אופל) מגיבה מהר מהצפוי לגזירות החדשות שהטיל האיחוד האירופאי על יבוא מכוניות סיניות חשמליות לאירופה, עם הגדלת מס הקניה מ-10% ל-38.1%, במטרה לשמור על מותגי הרכב האירופאיים שמתקשים להיות רווחיים מול תעשיית הרכב הסינית, מודיעה החברה על ראשוני דגמי ליפמוטור T03 החשמלית שירדו מפס הייצור במפעל החברה בפולין, אותו מפעל שמייצר עבור החברה את דגמי ג’יפ אוונג’ר ואחרים.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון רכשה סטלנטיס 21% מ’ליפמוטור’ הסינית והקימה מיזם משותף Leapmotor International שבו לסטלנטיס יש שליטה של 51% וזכויות לייצר, לייצא ולשווק את דגמי ליפמוטור מחוץ לסין. בהודעה שיצאה אתמול מסין, מסתבר שייצור הליפמוטור T03 באירופה מתחיל מוקדם מהצפוי לאחר שרק בחודש שעבר הודיע ​​מנכ”ל סטלנטיס, קרלוס טבארס, כי המפעל הפולני המייצר כיום את הג’יפ אוונג’ר נחשב כבסיס ייצור של ליפמוטור באירופה.

בשלב הראשוני ירדו מפס הייצור מכוניות ראשונות של ה-T03 כאשר ייצור המוני יותר צפוי החל מחודש ספטמבר. בעבר אמר טבארס שמשתלם יותר לייבא את המכוניות מסין מאשר לעבור לייצור מקומי, אולם נדמה כי טבארס שינה את דעתו לאחר שהבין מהר שהאיחוד האירופאי מתכנן העלאה דרמטית של מס הקניה על רכבים חשמליים מסין, ונערך מוקדם מהצפוי להתחיל ייצור בפולין. 

אגב עלות הייצור לרכב בפולין מוערכת בכ-400-500 אירו, עלות הקרובה מאוד לעלות ההרכבה במפעל בסין, אך מחצית מעלות ההרכבה אם החברה היתה בוחרת להרכיב את המכונית באיטליה.

שיווק ליפמוטור תחת סטלנטיס אמור להתחיל באירופה בספטמבר הקרוב עם תחזית ל-200 אולמות תצוגה שיפתחו בשנה הראשונה לשיווק וצפי לייצור לפחות 6 דגמים עד שנת 2027. הדגם הראשון, ה-T03 (שכבר נמכר בישראל מזה שנה וחצי), צפוי להתחרות בעיקר בדאצ’יה ספרינג המיוצרת גם היא בסין, שהיתה אשתקד לרכב החשמלי העשירי הנמכר ביותר ברחבי אירופה.

לעת עתה, עדיין לא ידוע בוודאות אם שיווק ליפמוטור בישראל יעבור מידי מטרו מוטור היבואנית כיום לידי קבוצת סטלנטיס עם השלמת המהלך בחודשים הקרובים.

The post מהר מהצפוי: ייצור ליפמוטור T03 החל בפולין appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.