עם המנוע החזק ביותר בתולדותיה: אאודי S3 החדשה בישראל

זמן קצר לאחר שהושקה אאודי A3 המחודשת בישראל בדגמי האצ׳בק וסדאן משפחתיים, מרחיבה צ׳מפיון מוטורס היבואנית את משפחת הקומקפטית היוקרתית ומתחילה בשיווק ה-S3 החדשה בישראל, עם המנוע החזק בתולדות הדגם.

ה-S3 תשווק בישראל במרכב סדאן 4 דלתות משפחתי ובמרכב ספורטבק 5 דלתות, כאשר העיצוב מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן וכולל גם חלון גג פנורמי ופגושים ספורטיביים בסימול S, כמיטב מסורת חטיבת הביצועים הגרמנית.

גולת הכותרת ב-S3 החדשה טמונה בלב הפועם מתחת למכסה המנוע; יחידת ה-2.0 ליטר טורבו עברה מקצה שדרוגים משמעותי המרכז בתוכו שיפורים בעקומת המומנט לגמישות מרבית על רצועת הסל״ד. התפוקה המרבית של המנוע עומדת כעת על 333 כ״ס ב-5,600 סל״ד, תוספת של 23 כ״ס לעומת הדגם היוצא ושיעור המומנט גדל במעט ומתייצב על 42.8 קג״מ, הזמיניםמבטווח רחב יותר שנע בין 2,100 ל-5,000 סל״ד.

יחד עם תיבת הילוכים S-tronic עם שבע הילוכים והנעת קוואטרו לכל הגלגלים, ה-S3 תאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש ב-4.7 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ״ש. בחברה מבטיחים שינויים טכנולוגיים ממוקדים במנוע, בתיבה ובמהירות התגובה של המצערת, כדי להבטיח כי ה-S3 החדשה תספק ניהוג חד ודינמי, בין היתר על ידי קיצור זמני העברת ההילוכים תחת עומסים, תוך התאמת תכונות נוספות לבקרת הנהיגה הסלקטיבית. בקרה זו מובחנת על ידי שישה מצבים, כולל מצב דינמיק פלוס, המעביר אחוז מקסימלי של מומנט לסרן האחורי המדמה הנעה אחורית בעזרת מפצל מומנט, שהיה זמין עד כה רק בדגמי ה- .RSזה מספק חווית נהיגה מושחזת, תוך שמירה על יציבות ואחיזה מרבית, בסיוע דיפרנציאל מוגבל החלקה וסייענים אלקטרוניים. גם מערך הבולמים והקפיצים של ה-S3 כויל ליכולת דינמית מהודקת ותחושת שליטה טובה יותר. כנהוג בגרסאות אלה, המתלים הונמכו ב-1.5 סנטימטרים בהשוואה ל-A3, לבולמים מספר מצבי שיכוך, הבלמים חוזקו, והיא מגיעה נעולה בחישוקי ״18 על צמיגי 225/40.

עיצוב הפנים והחוץ של ה-S3 החדשה מתכתב עם הליטושים האחרונים של ה-A3 החדשה, אשר שיווקה החל לאחרונה בישראל. דגם 2024 מאמץ מספר שינויים קוסמטיים על גבי המרכב, בהם פגושים חדשים, פנסים קדמיים חדשים, סבכה קדמית בעלת מראה שטוח יותר ללא מסגרת וכן תאורת LED בעיצוב חדש. משלימים את הופעתה החיצונית ספוילר אחורי, קליפרים בצבע שחור עם מיתוג S, ספי דלת בגימור אלומיניום, וחישוקי סגסוגת חמש זרועות בגוון אפור גרפיט.

צמד גרסאות המרכב החדשות של הדגם ארוזות בחבילה זהה ועשירה בפריטים ומאפיינים בלעדיים לגרסת ה-S; זו מגיעה עם מערכת
המולטימדיה הראשית, המבוססת על הדור החדש של בקרת ה-MMI, המשלבת בין לוח מחוונים וירטואלי Audi virtual cockpit plus בגודל 12.3״; וצג ראשי ״10.1 הכולל מערכת ניווט מלאה. מערכת השמע הסטנדרטית של ה-S3 שודרגה וכעת היא מבית SONOS, עם צימוד של 15 רמקולים בטכנולוגיית 3D.

רשימת האבזור כוללת גם משטח טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמת רוורס, מפתח חכם (כניסה והנעה ללא מפתח), בקרת אקלים תלת אזורית, חימום למושבים הקדמיים, תקרת בד בצבע שחור, חבילת תאורה פנימית חדשה מסוג PRO, חלון גג פנורמי חשמלי, תאורת Welcome Lights עם סימול S בעת פתיחת הדלתות ועוד. ל-Audi S3 החדשה שלל מערכות עזר לנהג כגון: בלימת חירום, בקרה אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מעערכת לסיוע בזיהוי רכב בשטח המת, התרעה מפני עייפות, מערכת המזהירה מפני פתיחת דלת מסוכנת, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה היקפיים, מערכת עזר לחנייה, החלפת אורות אוט׳, התרעה בפני תנועה חוצה מאחור ו-6 כריות אוויר.

מחיר ה-S3 החדשה בישראל יעמוד על 419,900 ₪ לגרסת ה- Sportback ו- 423,900 ₪ לגרסת ה- Sedan. לא כולל אגרת רישוי בגובה 5,203 ₪.

The post עם המנוע החזק ביותר בתולדותיה: אאודי S3 החדשה בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

עבודה איטלקית: פיאט סקודו 2024 המחודש בישראל

חברת סמלת, יבואנית פיאט, מרחיבה את היצע הדגמים המסחריים של היצרן, ומתחילה בשיווק פיאט סקודו החדש, המהווה למעשה את גרסת פיאט לסיטרואן ג’מפי, המיוצרת באותו המפעל, אך במקרה של פיאט נהנית מהאחריות הטובה בסגמנט עם אחריות ל-5 שנים או עד 250,000 ק”מ ומרווח טיפולים נדיב של אחת לשנה או 30,000 ק”מ.

כחלק מתהליך התחדשות נרחב שעברו לאחרונה דגמי המסחריות של פיאט, זוכה הסקודו החדשה המחודשת ליישור קו עם שפת העיצוב החדשה של היצרן, הכוללת עיצוב מחודש ומודרני יותר לחזית הרכב. הדגם ישווק בשתי גרסאות מסחריות וסגורות עם מרכב בינוני או ארוך לבחירה, ועדיין שומר על מימדים חיצוניים קומפקטיים הנוחים גם לנהיגה בעיר הצפופה, זאת תוך שמירה על גובה של עד 194 ס״מ המאפשר כניסה לכל חניון ונפח טעינה של עד 6.1 מ״ק, לצד יכולת העמסה של עד 1.3 טון. 

הסקודו ישווק בגרסת מנוע אחת הכוללת מנוע טורבו דיזל 2 ליטר בעל הספק של 177 כ”ס ו-40.8 קג”מ ותיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים, המספק תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.5 שניות וצריכת דלק של 13.5-13.9 ק”מ לליטר בממוצע בהתאם לדגם הנבחר.

חלל פנים הרכב שודרג ומציע הגה בעיצוב חדש, לוח שעונים דיגיטלי צבעוני הכולל מחשב דרך, בורר הילוכים חדש SHIFT BY WIRE ומסך מולטימדיה שגדל ל- “10 (“8 בעבר) באיכות HD עם קישוריות אלחוטיות (חוטיות בעבר). האבזור כולל גם מושב נוסע כפול ליד הנהג עם תא אחסון, 2 דלתות הזזה בצידי הרכב, דלתות אחוריות מפוצלות, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים, חיישני גשם ואורות ועוד.

כחלק מהשינויים, שודרגה ה- Scudo במערכות בטיחות אקטיביות מלאות, שעברו עדכון ומצויות בכל הדגמים כסטנדרט, ביניהן מערכת זיהוי תמרורים, התרעה ותיקון על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת עייפות ומצלמת רוורס המדמה “מבט על”.

מחיר פיאט סקודו נקבע על 270,000 שקל לגרסה ה-“Medium” ו-280,000 שקל לגרסת ה-“Large” (מחירים כוללים מע”מ). לאחרונה זכתה פיאט במכרז “מנהל הרכב הממשלתי” לאספקת עשרות כלי רכב מדגם הסקודו החדש במהלך השנים הקרובות לגופים ממשלתיים ומוסדות המדינה.

The post עבודה איטלקית: פיאט סקודו 2024 המחודש בישראל appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.

קו של פעם במאה: קו אוטובוס חשמלי ל-100 נוסעים הושק היום בראשל”צ

צילום תמונה ראשית: רונן טופלברג

התחבורה הציבורית בראשל”צ עלתה הבוקר (21/6/24) מדרגה עם השקת קו 100 החדש, קו סיבובי ממערב למזרח ב-2 כיווני הנסיעה, אשר יבוצע באוטובוסים חשמליים ארוכים ומיוחדים בעלי קיבולת של עד 100 נוסעים, שיפעלו בתדירות גבוהה לאורך כל שעות הפעילות ובמסלול נסיעה מהיר.

קו 100 החדש של אגד יחבר בין מזרח ומערב ראשון לציון ומבטיח להעניק שירות מהיר, אמין ומדויק בתדירות גבוהה. הקו נוסע על תוואי “הקו החום” המתוכנן מצומת מחנה צריפין עד לחניון “חונים נוסעים” הסמוך לסופרלנד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב: “אני גאה להשיק עוד קו חדש העושה שימוש בטכנולוגיות חדשניות ומונע באנרגיה חשמלית נקייה וירוקה. הקו החדש יציע חלופה אטרקטיבית לרבים מתושבי ראשון לציון ויאפשר להם להשאיר את הרכב הפרטי בבית. זהו צעד נוסף במאבקנו לצמצום בעיית הפקקים שעולה למשק כ-40 מיליארד שקל בשנה, להורדת הגודש בכבישים ולהוזלת יוקר המחיה.”

לצורך הפעלת הקו רכשה קבוצת אגד, שקבלה את רישיון הפעלת הקו מטעם המדינה ובמימונה, אוטובוסים מפרקיים חשמליים מתוצרת Golden Dragon הסינית. האוטובוס, באורך של 18.75 מטרים, מכיל עד 100 נוסעים ומעוצב בדומה למטרונית בחיפה, עם רצפה נמוכה המאפשרת עלייה וירידה מהירות, נגישות ונוחות. כמו כן לראשונה בישראל יפעל האוטובוס עם מצלמות במקום מראות.

הקו צפוי לשרת אלפי נוסעים בחודש בתדירות של כל 10 דקות בשעות השיא ועד 15 דקות בשאר שעות היום. הקו עובר דרך נקודות מרכזיות בעיר ראשון לציון ובהן מתחם הסופרלנד, מתחם האלף, אזור התעסוקה המערבי, סינמה סיטי, קריית הלאום, מרכז העיר, שכונת הנוריות/ נרקיסים ומחנה צריפין.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “זהו עוד צעד בהגשמת חזונה של שרת התחבורה לתחבורה חדשנית, נגישה, זולה ומהירה. בקרוב ניישם גם פתרונות נוספים בחזון הזה כמו שאטלים ימיים ושירותי רחפנים. אני בטוח שתושבי ראשון לציון ירגישו בקרוב את היתרונות שמעניק להם הקו החדש ויתחברו אליו במהרה. אני מודה לחברת אגד על היישום המהיר של הפרויקט ומקווה לראות עוד פתרונות תחבורתיים רבי קיבולת בשאר חלקי הארץ”.

גלעד ריקלין, מנכ”ל קבוצת אגד: “קבוצת אגד גאה להמשיך ולהביא פתרונות תחבורה חדשניים. החל מהיום, קבוצת אגד תחל להפעיל את מקטע ראשון לציון בתוואי הקו החום באמצעות אוטובוסים חדישים ומהירים שייתנו שירות יעיל מדויק ונעים לנוסעיה. פוטנציאל השימוש בקו גבוה והוא ייתן פתרון נוח ונגיש מידי יום לאלפי עובדים, סטודנטים ותושבים באזור”.

The post קו של פעם במאה: קו אוטובוס חשמלי ל-100 נוסעים הושק היום בראשל”צ appeared first on Wheel חדשות ומבצעי רכב.